AI-koodausavustimet, keskustelua AI-avustetusta koodaamisesta/skriptaamisesta/dokumentoinnista/...

Eikös nuo just saaneet muilta firmoilta kymmeniä miljardeja rahoitusta kun meinasi fyffe loppua?
 
Eikös nuo just saaneet muilta firmoilta kymmeniä miljardeja rahoitusta kun meinasi fyffe loppua?
Vaikea tehdä vessapaperia ilman tehdasta tai tokeneita ilman konesalia. Tarvii ensin rakentaa, sitten voi tehdä voittoa. Saa aika monta vessapaperirullaa tehdä ennen kuin on voitolla.

Anthropic kuitenkin näyttää pääsevän voitolle niin ei myydä enää tokeneita halvemmalla kuin niiden tekeminen maksaa. Valoa tunnelinpäässä. Megavoitot taotaan sitten kun ei tarvi enää rakentaa uusia konesaleja, painetaan vaan tokenia ulos maksimit.
 
Huhuavat, että anthropic olisi tekemässä ensimmäisen voitollisen kvartaalinsa. Jos pitää paikkansa niin voidaan puheet ale-tokeneista ja huonosta bisneksestä lopettaa hyvin pian. Huhun lähde uusin rahoituskierros missä on sijoittajille kerrottu anthropicin talouspuolesta.

Toisaalta, samasta artikkelista (boldaus allekirjoittaneen):
Even though chances are high that it will reach profitability for the quarter, Anthropic doesn't expect to be profitable in the quarters that follow. The company is planning to spend more money on computing and other expenses as it grows its operations further.

Read More: Anthropic is reportedly about to have its first profitable quarter - Engadget

Kai se kysymys yhä edelleen on jatkossakin siitä, millaisia investointeja Anthropic ja muut tekevät pysyäkseen kilpailussa mukana, ja missä tasapainossa ne on asiakasmäärien ja tokenien kulutuksen kasvun kanssa. Se ei kuitenkaan ihan hirveän pitkälle sijoittajia lohduta, jos yksittäinen vuosineljännes on voitollinen mutta kolmella muulla tehdään turskaa senkin edestä.
 
Toisaalta, samasta artikkelista (boldaus jos yksittäinen vuosineljännes on voitollinen mutta kolmella muulla tehdään turskaa senkin edestä.
mun tarkoitus oli nostaa esille se, että yhdenlainen rajapyykki ohitettu kun anthropic pystyy myymään voitolla tokeneita. Kuka ai-kisan loppujen lopuksi voittaa niin en ainakaan tässä ketjussa ala vääntämään.
 
Kai se kysymys yhä edelleen on jatkossakin siitä, millaisia investointeja Anthropic ja muut tekevät pysyäkseen kilpailussa mukana, ja missä tasapainossa ne on asiakasmäärien ja tokenien kulutuksen kasvun kanssa. Se ei kuitenkaan ihan hirveän pitkälle sijoittajia lohduta, jos yksittäinen vuosineljännes on voitollinen mutta kolmella muulla tehdään turskaa senkin edestä.
Ei se haittaa sijoittajia koska osakkeen arvo on tärkeämpi kuin osingot.

Iso periaatteellinen ero Eurooppaan.
 
Yllättävän helppoa ohjata ~10 agenttia kerralla, oletin henkisen kuormituksen olevan järkyttävä, mutta jäikin marginaaliseksi. Olo kuin Matrixin Neolla, kun koko ruutu täynnä terminaaleja ja odottaa silmät päässä pyörien, että pääsee käskyttämään lisää. Jos vain käyttöä riittäisi voisin olla 500x koodiapina entiseen verrattuna. Töissä tästä ei kyllä uskalla mainita tai jää vielä yhden agentin tuijottaminen ja kahvittelu nettiä selatessa historiaan. :smoke:
 
Yllättävän helppoa ohjata ~10 agenttia kerralla, oletin henkisen kuormituksen olevan järkyttävä, mutta jäikin marginaaliseksi. Olo kuin Matrixin Neolla, kun koko ruutu täynnä terminaaleja ja odottaa silmät päässä pyörien, että pääsee käskyttämään lisää. Jos vain käyttöä riittäisi voisin olla 500x koodiapina entiseen verrattuna. Töissä tästä ei kyllä uskalla mainita tai jää vielä yhden agentin tuijottaminen ja kahvittelu nettiä selatessa historiaan. :smoke:
Luovuttaa vielä vähän lisää komentelun kanssa ja katsoo jossain linearissa tikettien edistymistä + sieltä linkit johonkin github ci-pipelineen missä näkyy että meni kaikki testit, lintterit, ai-koodiarvostelut jne. läpi. Ei edes yritä varsinaisesti promptata vaan enempi toimii tikettien ja kommenttien kautta.
 
Miten te käskytätte noita agenttejanne(?) - itse olen ainakin helisemässä codexin kanssa ihan yhden projektin kanssa. Samoja virheitä tänäänkin 4kpl - 5.5 malli käytössä. En tiedä onko tämä plussa tilauksen botti jotenkin huonompi. Readmetakin olen käskenyt päivittämään vähän väliä ettei unohda asioita - en tiedä lukeeko se sitäkään sitten käskemättä? Chatgpt:n kanssa yritetään kertoa sille tarkasti mitä tehdään ja modulaarisuutta haetaan ja selkeyttä. Mutta aika isoja .py skriptejä ja aikalailla sekavia .gd skriptejä koodailee kuitenkin. Pari refaktoria jo tehty perus-pohjaan. Python pohjaiseen päätiedostoon pitää varmasti tehdä joku moovi ja pilkkoa se osiin vielä kun se on mahdollista. Ei kyllä omat resurssit riittäisi monenkaan projektin simultaaniohjailuun. Toimi tämäkin alkuun ihan hyvin testeissä, mutta ei sitten skaalautunut. Simppeleitä juttuja lopulta, mutta ne kipukohdat piti debugata käytännössä itse että saatiin toimimaan niinkuin oli tarkoitus. Mutta tehnyt vastapainona asioita joihin oma kosketuspinta ollut täysin 0
 
Miten te käskytätte noita agenttejanne(?) - itse olen ainakin helisemässä codexin kanssa ihan yhden projektin kanssa. Samoja virheitä tänäänkin 4kpl - 5.5 malli käytössä. En tiedä onko tämä plussa tilauksen botti jotenkin huonompi. Readmetakin olen käskenyt päivittämään vähän väliä ettei unohda asioita - en tiedä lukeeko se sitäkään sitten käskemättä? Chatgpt:n kanssa yritetään kertoa sille tarkasti mitä tehdään ja modulaarisuutta haetaan ja selkeyttä. Mutta aika isoja .py skriptejä ja aikalailla sekavia .gd skriptejä koodailee kuitenkin. Pari refaktoria jo tehty perus-pohjaan. Python pohjaiseen päätiedostoon pitää varmasti tehdä joku moovi ja pilkkoa se osiin vielä kun se on mahdollista. Ei kyllä omat resurssit riittäisi monenkaan projektin simultaaniohjailuun. Toimi tämäkin alkuun ihan hyvin testeissä, mutta ei sitten skaalautunut. Simppeleitä juttuja lopulta, mutta ne kipukohdat piti debugata käytännössä itse että saatiin toimimaan niinkuin oli tarkoitus. Mutta tehnyt vastapainona asioita joihin oma kosketuspinta ollut täysin 0
Projekti ja moduulikohtaiset ohjeet agentille joissa säädelty modulaarisuus, arkkitehtuuri, ohjenuorat testaukseen jne. 5.5xhigh suunnitteluun, xhigh tai high toteutuksiin. Tarkka moniosainen suunnitelma tehtävä ja katselmoitava ennen agentin irtipäästämistä. Jos yrittää isoja palasia ilman tarkkoja suunnitelmia niin sama kuin heittäis noppaa. Yllättävän paljon xhigh moodissakin jää agentilla yhdellä kierroksella huomaamatta, hyvä on käskeä agentti katselmoimaan omat tuotoksensa ennen kuin itse katselmoi oli sitten suunnitelma tai toteutus kyseessä. Jos on moniulotteinen iso taski niin käsken tehdä rinnakkaisesti eri rooleilla(arkkitehti, testaaja, optimoija jne) suunnitelman/katselmoinnin ja läjätä lopputuloksen yhteen.

Lopuksi sormet ristiin, että tulee hyvälaatuinen sessio eikä retard-moodi.
 
Viimeksi muokattu:
Huhuavat, että anthropic olisi tekemässä ensimmäisen voitollisen kvartaalinsa. Jos pitää paikkansa niin voidaan puheet ale-tokeneista ja huonosta bisneksestä lopettaa hyvin pian. Huhun lähde uusin rahoituskierros missä on sijoittajille kerrottu anthropicin talouspuolesta.

Saahan varmasti minkä tahansa firman näyttämään tuottavalta kun tarpeeksi pyörittelee numeroita, uskon kyllä että tuo on aika kaukana todellisuudesta ja rahaa palaa nopeasti vanheneviin investointeihin 10x isompi määrä.
 
Ne tais minut X:ssä huomioida kommenteissaan :lol:
Sillain kiva joo jos unlimited hommia tehdään, mutta kannattaisi niistä kertoa, ettei tarvitse pelätä abuse syytöksiä ja bannia.
1779433514492.png
 
Saahan varmasti minkä tahansa firman näyttämään tuottavalta kun tarpeeksi pyörittelee numeroita, uskon kyllä että tuo on aika kaukana todellisuudesta ja rahaa palaa nopeasti vanheneviin investointeihin 10x isompi määrä.
Jos nyt alleviivaten niin kyse on siitä että maksaako miljoonan tokenin luominen mallilla X 10e ja myydään 5e:lla tehden tappiollista bisnestä versus myyt tokenit voitolla. Pitkään argumentti oli, että huono bisnes kun tokeneiden tekeminen maksaa enemmän kuin mitä asiakkaat niistä maksavat ja ettei bisnes "koskaan" muutu kannattavaksi kun tokeneiden luontihinta liian kallis myös tulevaisuudessa.

Siitä ei ole mitään epäilystä etteikö anthropic ole tappiolla kun lasketaan konesali-investoinnit mukaan budjettiin. Tän ketjun kannalta oleellista, että se rajapyykki ylitetty missä tokenit myydään voitolla. Rahankuorinta alkaa siinä kohtaa kun konesaleja ei tarvi enää rakentaa lisää ja painetaan voitollisia tokeneita niin perkeleesti. vrt. se mun aikaisemman postauksen vertaus tehdas ja vessapaperirullat. Ekat vessapaperirullat on kalliita jos laskee kokonaisuudessaan niiden hintaan tehtaan mukaan, sit kun on painettu vessapaperirullia samalla tehtaalla vuosikausia niin päästään voitolle kokonaisuuteena. Paitsi jos pitää rakentaa lisää vessapaperirullatehtaita kun halutaan myydä vielä enemmän vessapaperia.

Jos katsoo tuota openai/anthropic/google tokenien hintaa niin kaikki noista varmaan lähteneet hinnotteleen kohti voitollista. Openai:lla loppuu pian tuplatokenit kampanja, googlen gemini flash3.5 tokenit loppuu hetkessä versus aikaisemmat versiot jne. Hintaa ylöspäin, bisnestä voitolle.
 
Viimeksi muokattu:
Aloin tutkimaan miten saisin Hogwarts Legacy PC pelin valikot ja dialogit suomennettua.
Käytin FModel nimistä softaa jolla sai tarvitsemani MAIN-enUS.bin SUB-enUS.bin tiedostot ripattua pelin asennuksesta ja "GitHub - insomnious/parseltongue: Converts Hogwarts Legacy language .bin file to and from JSON" softaa joka muokkaa nuo bin tiedostot selkokieliseksi json muotoon.
Tiedosto on vain muutaman megatavua mutta se sisältää tuhansia avaimia joita ei tule muokata. Tarkalleen ottaen ohjeissa sanotaan:

"These files consist of a series of keys and values: the key helps the game find the value, the value contains the localized string. Modify it as much as you want, but don’t modify the keys, the game won’t like it.
Note some of the strings contain line breaks, decoded as “\n”. You are free to add or remove line breaks, but any real line break in the file will be interpreted as a different value, and you’ll likely ruin the file entirely."

Jos lähetän esim. englanninkielisen ja verrokkina esim. saksan/venäjänkielisen tiedoston jollekulle, voisiko hän tehdä promptin jotta se käsittäisi mitkä osat saa muokata, ja ne jotka ovat täysin samat eri kielisissä tiedostoissa (ENG/RU) tulisi jättää muokkaamatta. Sitten nämä englanninkieliset lauseet tulisi heittää englanti->suomi muuntimen läpi ja saisin lopuksi aikaan suomennetun json tiedoston jossa nämä keys/values on jätetty oikeille paikoille. Ilmaisilla tekoälyillä en hommaa saanut aluille.
 
Jos lähetän esim. englanninkielisen ja verrokkina esim. saksan/venäjänkielisen tiedoston jollekulle, voisiko hän tehdä promptin jotta se käsittäisi mitkä osat saa muokata, ja ne jotka ovat täysin samat eri kielisissä tiedostoissa (ENG/RU) tulisi jättää muokkaamatta. Sitten nämä englanninkieliset lauseet tulisi heittää englanti->suomi muuntimen läpi ja saisin lopuksi aikaan suomennetun json tiedoston jossa nämä keys/values on jätetty oikeille paikoille. Ilmaisilla tekoälyillä en hommaa saanut aluille.
Ei tuo taida vaatia kuin englanninkielisen tiedoston ja promptiksi riittää suunnilleen tuo pasteamasi ja käsky kääntää suomeksi. Ilmaisella webbiversiollakin tuo taitaa onnistua, jos jaksaa pasteilla tiedostoa pätkissä, en tiedä paljonko se jaksaa kääntää kerralla, varmaan jonkun 100-200 riviä pituudesta riippuen.
 
Aloin tutkimaan miten saisin Hogwarts Legacy PC pelin valikot ja dialogit suomennettua.
Käytin FModel nimistä softaa jolla sai tarvitsemani MAIN-enUS.bin SUB-enUS.bin tiedostot ripattua pelin asennuksesta ja "GitHub - insomnious/parseltongue: Converts Hogwarts Legacy language .bin file to and from JSON" softaa joka muokkaa nuo bin tiedostot selkokieliseksi json muotoon.
Tiedosto on vain muutaman megatavua mutta se sisältää tuhansia avaimia joita ei tule muokata. Tarkalleen ottaen ohjeissa sanotaan:

"These files consist of a series of keys and values: the key helps the game find the value, the value contains the localized string. Modify it as much as you want, but don’t modify the keys, the game won’t like it.
Note some of the strings contain line breaks, decoded as “\n”. You are free to add or remove line breaks, but any real line break in the file will be interpreted as a different value, and you’ll likely ruin the file entirely."

Jos lähetän esim. englanninkielisen ja verrokkina esim. saksan/venäjänkielisen tiedoston jollekulle, voisiko hän tehdä promptin jotta se käsittäisi mitkä osat saa muokata, ja ne jotka ovat täysin samat eri kielisissä tiedostoissa (ENG/RU) tulisi jättää muokkaamatta. Sitten nämä englanninkieliset lauseet tulisi heittää englanti->suomi muuntimen läpi ja saisin lopuksi aikaan suomennetun json tiedoston jossa nämä keys/values on jätetty oikeille paikoille. Ilmaisilla tekoälyillä en hommaa saanut aluille.
Tee pieni esimerkkimuokkaus käsin ja sano ai:lle että pitää noudattaa esimerkkiä. Jos ei tajua esimerkistä niin sano ai:lle että avaa logiikan millä muuttamassa ja sen avauksen pohjalta käske korjaus.
 
"This json contains text as key/string pairs. Translate strings from English to Finnish. Do not modify translation keys.

Stadin slangi preferred."
 

Latasin noi 2 tiedostoa selkeinä json filuina sekä enkuksi että saksaksi, jos joku voisi käyttää jotain tekoälyä jossa rajat ei tule vastaan. Omat kokeiluni sekosivat siihen että rivejä on ~35000. Ja softaan voisi laittaa myös ehdotuksen, että käyttäisi tunnettuja suomenkielisiä käännöksiä loutsuista / hahmojen nimistä / paikoista jne. jos sellaisia on saatavilla.
 

Latasin noi 2 tiedostoa selkeinä json filuina sekä enkuksi että saksaksi, jos joku voisi käyttää jotain tekoälyä jossa rajat ei tule vastaan. Omat kokeiluni sekosivat siihen että rivejä on ~35000. Ja softaan voisi laittaa myös ehdotuksen, että käyttäisi tunnettuja suomenkielisiä käännöksiä loutsuista / hahmojen nimistä / paikoista jne. jos sellaisia on saatavilla.
Laitoin yksärillä.
 
Nyt ollaan pisteessä missä tokeneilla ostetaan osuuksia startupeista. Ei niin yksiselitteisen hyvä asia, mutta mielenkiintoinen.
Aika nerokas bisnesliike, saavat halvalla osuuksia ja jos firma muutenkin ostamassa tokeneita niin ehkä hyvä diili heillekin, ainakin siihen asti, kunnes Pete on vibekoodannut koko saldon parissa kuukaudessa. :smoke:
 
Mitäköhän mä lasken väärin kun edellisen sivun mlperf tuloksista blackwell ultra saa deepseek v4 pro mxfp4 formaatissa max 3500token/s. Jos tuosta laskee 0.035MToken/s * 60s *60min* 24h * 365pv *0.87$ = 960k$/vuosi. v4 pro rahanpainokone jos on nvidiaa alla? GB300 nvl72 maksaa about 4M$ sisältäen 72gpu:ta, yksittäisen gpu:n hinta alle 60k$.

Toki jos interactivityn tasoa laskee tasolle 500token/s, utilisaatio tuskin 100%, sähkö+tilat maksaa yms. niin silti tulee melko massiivinen määrä rahaa/vuosi versus mitä rauta maksaa ja rauta kestänee käyttöä 7v+. Painavat tokeneita kunnon voitolla vai joku muuttuja kuten time to first token mitä ei oteta huomioon benchmarkissa?

Jossain nähnyt lukuja, että räkki konesalissa kuolettaisi ostohintansa 1.5v aikana. Toisaalla puhuivat 80% marginaaleista hyperskaalaajien tokeneille. En tiedä, ei oikein löydy sellaisia lähteitä mistä asia kunnolla selviäisi.

Edit. Varmaan virhe kun pitäisi laskea input tokenit ja kontekstin luonti -> time to first token. Varmaan tuo 3500token/s sen jälkeen kun konteksti on luotu. Ei silti olis vaikea uskoa johonkon 80% marginaaliin. Vuodessa maksaa räkki itsensä takaisin ja sen jälkeen taotaan voittoa.

Edit. Nollavirhe, 96k$/vuosi, ei 960k$
 
Viimeksi muokattu:
Taitaa tuo Deepseek olla kiinalaisille liian hyvä tiedonkeruu systeemi.
Tuolla kyllä harrastelee, mutta ei tuolla töitä tehdä.
 
Taitaa tuo Deepseek olla kiinalaisille liian hyvä tiedonkeruu systeemi.
Tuolla kyllä harrastelee, mutta ei tuolla töitä tehdä.
Deepseek olisi kiva kun sitä vois ajaa omassa raudassa. Jos pitäs startuppia pyöritellä niin joutus miettiin pari kertaa vuokraako pilveä vai joku 100ke hintainen dell pro max 300GB serveri ja sille kuormaa 24/7. Ens vuonna jos/kun tulee vera-rubin versio niin olis vielä parempi pömpeli konttorille.
 
Mitäköhän mä lasken väärin kun edellisen sivun mlperf tuloksista blackwell ultra saa deepseek v4 pro mxfp4 formaatissa max 3500token/s. Jos tuosta laskee 0.035MToken/s * 60s *60min* 24h * 365pv *0.87$ = 960k$/vuosi.
Ainakin sen, että 3500 tok/s ei ole 0,035 Mtok/s, vaan 0,0035 Mtok/s.
 
Ainakin sen, että 3500 tok/s ei ole 0,035 Mtok/s, vaan 0,0035 Mtok/s.
Kappas, nollavirhe. Mietinkin että missä meni pieleen. Tuon korjaamisen jälkeen näyttää enempi järkevältä. Eka vuotena kuolettaa räkin hinnan ja sit painaa voittoa. Teoreettinen 96k$*72 gb300 nvl72 räkistä vuodessa.
 
Viimeksi muokattu:
5 tuntia nollautui, IDE väitti käytön jo loppuneen, mutta sain vielä 4 simppeliä promptia ja nyt pääsen tekstin mukaan seuraavan kerran käyttämään 27.5. Melko koominen tilaus, kun pääsee jonkun ~10 promptia laittamaan per viikko.
Antigravity päivittyi ja avasin, ei näköjään oikeasti noin pitkä tauko tullut ja Google ilmeisesti antanut vähän lisää käyttöä, tässä varmaan jo 15 promptia laittanut ja vielä 30% jäljellä. Tämmöisenä jos jatkuu niin tällä voi taas jotain tehdäkin.
 
Antigravity päivittyi ja avasin, ei näköjään oikeasti noin pitkä tauko tullut ja Google ilmeisesti antanut vähän lisää käyttöä, tässä varmaan jo 15 promptia laittanut ja vielä 30% jäljellä. Tämmöisenä jos jatkuu niin tällä voi taas jotain tehdäkin.
Mulla näkyi tämmöinen viesti kun avasi antigravityn
1779571170043.png
 
Muistin että olin viime vuonna aloittanut koodausprojektin mikä jäi kesken jo alkuruutuun. Annoin GPT:lle alkuperäiset soittorutiinit ja koitan välttää muiden tekemiä uusioversioita. Tarkoitus laajentaa muihin formaatteihin myöhemmin.

1779704957691.png
 
Johan oli rupeama, tässä muutaman viikon tehnyt Geminin kanssa paikallisesti pyörivää WebUI appia pyörittämään ComfyUI:ta ja siitä tulikin ihan toimiva. Eilen sitten halusin vähän enemmän ominaisuuksia ja Gemini sanoi että sen verran isoja muutoksia, että kannattaa ottaa käyttöön joku IDE copy pasteamisen sijaan. Joten tein työtä käskettyä (itsellä ei siis mitään ohjelmointi taustaa) ja latasin Cursor IDEn koneelle ja lähdin tekemään. Nyt 16 tuntia työtä ja 114 miljoona tokenia myöhemmin alkais olemaan melkein valmista. Joku osaavampi ei ehkä olisi käyttänyt yhtä paljon.
 
39 minuutissa taikoi 31,4% lisää, saa nyt optimointi riittää hetkeksi.
Jännästi tuo optimointi näyttää toimivan sitä paremmin mitä hullumman tavoitteen asettaa, pienillä yrittää aivan laiskasti ja isolla alkaa tekemään 300 ÄO kikkoja kaikkeen mahdolliseen. Tuon viestin jälkeen muutaman kerran asettanut tavoitteeksi 40% ja joka kerta se on sen lopulta saanut. Isompaa en ole kehdannut vielä kokeilla, kun pelottanut, että luovuttaa kesken, kuten käy usein todella vaikeissa tavotteissa. Pitääpä lätkäistä seuraavaksi 50% ja katsoa miten käy.
 
Toden totta, ei aivan niin äkäsesti menneet tokenit tänään kuin viime viikon julkkaripäivänä. AI Pro 5TB on taas käyttökelpoinen.
 
Jännästi tuo optimointi näyttää toimivan sitä paremmin mitä hullumman tavoitteen asettaa, pienillä yrittää aivan laiskasti ja isolla alkaa tekemään 300 ÄO kikkoja kaikkeen mahdolliseen. Tuon viestin jälkeen muutaman kerran asettanut tavoitteeksi 40% ja joka kerta se on sen lopulta saanut. Isompaa en ole kehdannut vielä kokeilla, kun pelottanut, että luovuttaa kesken, kuten käy usein todella vaikeissa tavotteissa. Pitääpä lätkäistä seuraavaksi 50% ja katsoa miten käy.
Kun lähtee optimoimaan niin kannattaa pyytää tekoälyä pitämään niistä kirjaa. Voit jälkikäteen katsoa miten lähelle päästiin ja jos tarpeeksi hyvä niin käyttää sitä.

Yleisestikin niistä kannattaa pitää kirjaa. Pidemmän päälle aiemmat optimointiyritykset hukkuvat kontekstiin ja AI alkaa käymään vaihtoehdot uudestaan läpi, saatikka sitten kun aloittaa tyhjällä kontekstilla.
 
Kolmeen päivään yli 550 miljoona Deepseek V4 pro tokenia poltettu(12€) (tuossa laskettuna kaikki myös cache hit) :lol:
Hermes kanbanissa agenttijoukko painaa hommia, siellä lisäksi GPT 5.5 high tilassa tekee suunnitelmat, review ja code securityn niin ne tokenit tietysti tuohon lisäksi vielä.
Täysin automatisoitua tekevät hommaa siellä suunnitelmien mukaan. Maximus vibe superius sanon minä.
Jos tuon homman lopulta saan buildattua onnistuneesti oikeassa kehitysympäristössä jota tuonne en saa, niin sitten onkin koodin lukemista edessä vähän liikaakin, että olisiko prototyypistä sitten johonkin.
1779731631006.png
 
Nälkä kasvaa syödessä. Päätin kokeilla miten onnistuu cycle exact SID-emulaatio. Tämäkin lähti toimimaan parin yrityksen jälkeen. Kerroin tekoälylle että ainoastaan digisamplet toimivat vaikka synthin pitäisi kuulua kohdassa 0:10. GPT lähti sitten purkamaan prosessia ja korjasi bugin jos toisenkin. Pari biisiä löytyi missä waveformit eivät toimi oikein. Saa AI korjata yksikseen yön aikana 🤷‍♂️

1779747214259.png
 
Laitoin $2 DeepSeekille ja pistin takomaan suunnitelmaa hupiprojektiin, se näytti menevän hyvin, joten en sen tarkemmin katsellut. Vilkaisin myöhemmin miten edistytään ja siellä se oli säätämässä gitin kanssa, huomasi mokanneensa ja parhaaksi ratkaisuksi keksi nollata kaikki muutokset, sen kerkesin estämään ja pyysin palauttamaan jo tehdyt ominaisuudet ja päälle asetin vielä kiellon koskea gittiin. Palautus näytti taas edistyvän hyvin joten en jäänyt kyttäämään. Perkele oli huomannut ikivanhan .zip koodista ja palauttanut tällä kertaa sen :rofl:

Ei tämä testi nyt oikein vakuuttanut, ihan OK koodia tekee, mutta pitäisi ilmeisesti tarkastaa joka komento tai kirjoittaa tuhat riviä kieltoja.
 
Sama Hermesissä jos Deepseek oletus profiili, niin yllättäviä asioita yrittää tehdä. Tuossa laitettiin ipset filtteriä nftablesiin, niin se täysin kysymättä yritti reboottia tehdä nähdäkseen että ne säilyy bootin yli, hermes omat suojat esti sen.
 
Tuossa tuo Deepseek menny kun GPT tekee reviewit, mutta sit olisko jopa niin että alunpitäen tekis GPT niin menisi kerralla oikein ja vähemmillä tokeneilla, nyt useimmiten review palauttaa coderille, niin GPT review tapahtumia tulee 2kpl.
 
Tota deepseekkiä ajoin hetken jonkun kympin verran. Siihen ei oikeen saanut luottoa, kun on vähän liikaa vauhtia ja innostusta. Alkaa tekemään varsinaisen kohteen ympärille innoissaan kaikkia testejä ja himmeleitä. Sitten alkaa tekemään tekemilleen himmeleille testejä ja lähtee, kuin koira rusakon perään tekemään lisää juttuja. :) Liekö systempromptissa ohjeet levitellä hommaa, jotta alhainen tokenhinta tulee turhalla sälällä takaisin ja lisät päälle. Sinällään vähän käskyttämällä oikein se saa parhaimmillaan itsensä oikeaan moodiin.
 
Viimeksi muokattu:
Kimi K2.6 on varsinainen jänis kun sen päästää vauhiin.
Minä näistä syrjähypyistä palannut codexin käyttöön, 5.5 high/xhigh on luotettava työjuhta.
 
Viimeksi muokattu:
Repeilen
GPT 5.5 xhigh agentti hommien kärjessä
Uusissa benchmarkeissa kiva kun näkee mikä on todellinen suorituskyky. Malleja ei vielä ole opetettu benchmarkissa olevalla datalla ja sitä kautta saatu näyttämään paremmalta kuin mitä oikeasti ovat.
 
Repeilen

Uusissa benchmarkeissa kiva kun näkee mikä on todellinen suorituskyky. Malleja ei vielä ole opetettu benchmarkissa olevalla datalla ja sitä kautta saatu näyttämään paremmalta kuin mitä oikeasti ovat.
Mun mielestä GPT 5.5 xhigh on ollut lyömätön. En tee mitään ilman sitä, vaikka varmaan joissain töissä voisi laskea tasoa. Ei tässä kuitenkaan yleensä tokenit lopu kesken vaan omat ideat ja aika.
 
Mun mielestä GPT 5.5 xhigh on ollut lyömätön. En tee mitään ilman sitä, vaikka varmaan joissain töissä voisi laskea tasoa. Ei tässä kuitenkaan yleensä tokenit lopu kesken vaan omat ideat ja aika.
Samaa mieltä, 5.5xhigh paras mitä kokeillut. Seuraavaksi paras sonnet4.6 ennen nerffausta ja 4.7 ei koskaan noussut samalle tasolle kuin mitä 4.6 oli alussa.

5.5 tokenit alkavat viikon päästä kulumaan eri tahdilla, jos on tilaus missä kampanjan vuoksi tuplatokenin toukokuun loppuun asti.
 
Onkohan muuten kukaan tutkinut miten kielen valinta vaikuttaa tokenien käyttöön ja yleisesti siihen, miten nopeasti ja virheettömästi AI saa tuotettua koodia? Itse kuvittelisin että joku Go voisi olla aika näppärä AI:lle, kielenä simppeli, huippunopeat käännökset ja hyvä instrumentointi. Rustilla saa toki tietyn joukon virheitä eliminoitua, mutta käännökset on hitaita ja kieli huomattavasti monimutkaisempi. Pythonilla nopea kehittää, löytyy valmiita kirjastoja, joita AI:t osaa hyödyntää mutta virheitä tuntuu jäävän suhteellisen paljon. JavaScriptillä varmaan sama kuin Pythonilla.
 
Onkohan muuten kukaan tutkinut miten kielen valinta vaikuttaa tokenien käyttöön ja yleisesti siihen, miten nopeasti ja virheettömästi AI saa tuotettua koodia? Itse kuvittelisin että joku Go voisi olla aika näppärä AI:lle, kielenä simppeli, huippunopeat käännökset ja hyvä instrumentointi. Rustilla saa toki tietyn joukon virheitä eliminoitua, mutta käännökset on hitaita ja kieli huomattavasti monimutkaisempi. Pythonilla nopea kehittää, löytyy valmiita kirjastoja, joita AI:t osaa hyödyntää mutta virheitä tuntuu jäävän suhteellisen paljon. JavaScriptillä varmaan sama kuin Pythonilla.
Mitä nyt kymmeniä kk käyttänyt AI:ta Pythonille niin kylläpä se kohtuu virheetöntä on tänä päivänä
 
Viimeksi muokattu:

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
309 176
Viestejä
5 243 050
Jäsenet
83 446
Uusin jäsen
typokeke

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom