Älysormukset

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 285
En löytänyt tästä keskustelua joten aloitan. Ostin jokin aika sitten Ticwatch Pron ja olen nyt jonkin verran innostunut näistä puettavista älylaitteista. Kellossa on mielestäni parasta se, että nyt voin pitää kännykkää 24/7 äänettömällä eikä tarvitse mitään led valoja tmv. käyttää vaan huomaan heti kellon värinästä kun viesti tulee. Laite on kuitenkin sen kokoinen etten aijo nukkua sen kanssa joten älysormus voisi olla parempi ja näistä parhaalta vaikuttaa Oura Ring jossa suurimpana miinuksena on pitkät toimitusajat. Tulisin tuota sormusta pitämään kädessä 24/7 paitsi kun on latauksessa ja sen ohjelmasta katsoisin kaikki tiedot. Kello jäisi luultavasti vain ilmoituksia ja säätä yms. varten, mutta tuskin hirveästi muuta tulisi katsottua. Onkohan tuossa sormuksessa parempi aktiivisuuden tunnistus yms. kuin kellossa?

Onko porukalla näistä kokemuksia puolesta ja vastaan?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 658
En löytänyt tästä keskustelua joten aloitan. Ostin jokin aika sitten Ticwatch Pron ja olen nyt jonkin verran innostunut näistä puettavista älylaitteista. Kellossa on mielestäni parasta se, että nyt voin pitää kännykkää 24/7 äänettömällä eikä tarvitse mitään led valoja tmv. käyttää vaan huomaan heti kellon värinästä kun viesti tulee. Laite on kuitenkin sen kokoinen etten aijo nukkua sen kanssa joten älysormus voisi olla parempi ja näistä parhaalta vaikuttaa Oura Ring jossa suurimpana miinuksena on pitkät toimitusajat. Tulisin tuota sormusta pitämään kädessä 24/7 paitsi kun on latauksessa ja sen ohjelmasta katsoisin kaikki tiedot. Kello jäisi luultavasti vain ilmoituksia ja säätä yms. varten, mutta tuskin hirveästi muuta tulisi katsottua. Onkohan tuossa sormuksessa parempi aktiivisuuden tunnistus yms. kuin kellossa?

Onko porukalla näistä kokemuksia puolesta ja vastaan?
Täällä Oura käytössä. Olen ollut erittäin tyytyväinen kyseiseen laitteeseen. Lyhyesti plussat ja miinukset:
+ Sormus on keskittynyt unenlaadun seurantaan, ja tekee sen todella hyvin.
+ Aktiivisuusmittaus samaa tasoa kuin perus älykelloissa ja aktiivisuusrannekkeissa.
+ Akku kestää pitkään, vajaa viikko menee helposti yhdellä latauksella. Lataus on myös nopea.
- Ei mahdollista käyttää tarkempaa/tiheämpää sykemittausta urheillessa.
- Edelleen sen verran paksu, että salilla en mielellään tuota pidä, koska puristaa ikävästi tankojen ja laitteiden kanssa.

Eli perus aktiivisuuden- ja unenseurantaan todella hyvä laite. Ei kuitenkaan tarkkaan urheilusuorituksen seurantaan, vaan siihen hommaan edelleen syytä hankkia erillinen sykemittari. Jos olet sormusta ostamassa, kannattaa googlailla alennuskoodeja, noita on ollut 50e ja 75e arvoisia jaossa aina silloin tällöin. Toimitusajoista jäi itselläni todella huono maku, mutta toivon että ovat saaneet tuotantonsa sille mallille että saavat nykyisellään toimitettua järkevämmässä ajassa noita.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 285
Kuinka kauan kesti, että sait omasi? Nyt näkyy ainakin sivulla lukevan 9 viikkoa toimitusajaksi. Täytyypä alkaa seurailemaan noita alennuskoodeja ja tilata kun sopiva tulee vastaan. Pitää meinaan aluksi tilata tuo mitta setti jotta saa oikean koon selville.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 658
Kuinka kauan kesti, että sait omasi? Nyt näkyy ainakin sivulla lukevan 9 viikkoa toimitusajaksi. Täytyypä alkaa seurailemaan noita alennuskoodeja ja tilata kun sopiva tulee vastaan. Pitää meinaan aluksi tilata tuo mitta setti jotta saa oikean koon selville.
Itse ennakkotilasin tuon sormuksen huhtikuussa, ennen kuin noiden tuotanto oli edes käynnissä. Tuolloin arvioitu toimitusaika oli kesä-heinäkuussa. Sain sormuksen joulukuussa. Ennakkotilatessa tietenkin oli selvää, että odottelemaan joutuu joka tapauksessa. Se mikä tuossa vitutti, oli se, että monet kuukausia myöhemmin tilanneet (ei-ennakkotilaajat) saivat omia sormuksiaan paljon aiemmin, ainakin jos sattuivat tilaamaan oikeata versiota sormuksesta.
 
Viimeksi muokattu:

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 469
Nyt alkaa olemaan Ourasta dataa useammalta viikolta ja etenkin pilvipalvelun kautta alkaa saamaan mielenkiintoista dataa.

Pilvipalvelun kautta kun voi vertailla eri asioita sieltä näkyy esimerkiksi selvä yhteys kehon lämmön ja syvän unen määrän kanssa. Toki aika yleisesti tiedossa oleva asia, että ihminen nukkuu paremminn viileässä. Itsellä +-0,2 astetta ei juuri näy missään, mutta neljänä yönä ollut -0,4 astetta kehon lämpö ja vaikutus syvän unen määrään on ihan valtava.

Toisaalta näin kipujen kanssa elävänä ja äärimmäisen huonosti nukkuvana on käynyt hyvin selväksi, että noin 8 päivän välein nukun suhteellisen hyvät unet, johtuen siitä et kroppa on todella väsynyt viikon valvomisesta. Toisaalta huomaa kyllä miten esim sykevälivaihtelu muuttuu tämän samaisen valvomisen myötä kokoajan pahemmaksi huipentuen tähän parhaimpaan yöhön, jonka jälkeen se lähtee taas laskemaan. Sama juttu sykkeen ja hengitystiheyden kanssa. Eli täytynee yrittää seurata näitä hyviä unia ja unilääkkeet käyttöä ajoittaa niihin väliin sopivasti, jotta hyviä öitä tulisi useammin.

Lähes vuodepotilaana oleminen pomppaa tilastoista silmille pahemmin kuin sitä arjessa ajattelee. Olen päivästä keskimäärin vajaat 13h täysin paikallani ja se ei sisällä vielä nukkumista.
Kun taas on ollut lääkärireissuja, jolloin kuormittuu ja kivut pahenee, on myös kaikissa tilastoissa pari päivää heikompaa.

Sormus on kyllä ollut käsittämättömän tarkka ja alkaa selkeästi antamaan juuri sellaista dataa unesta kuin odotinkin, oikeastaan enemmänkin ja olen alkanut ymmärtämään eri asioiden vaikutuksesta uneen ja päivän vireystasoon ihan uudella tavalla.

En voi kyllä kuin suositella sormusta. Ylitti itsellä ainakin odotukset.

Edit: itse tilasin lokakuun viimeisillä päivillä ja tammikuun alussa sormus tuli.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 285
Tilasin ouralta testi sormukset koon mittaukseen. Niitä pitäessä alkoi hieman mietityttämään onkohan sormus kuitenkaan sopiva itelle. En ole tottunut sormuksia käyttämään niin tuntuu raapivan/osuvan moniin asioihin ja eikös esim. käsiä pestessä tuo sormus mene märäksi myös sieltä alta vai pitäisikö sen olla niin tiukka ettei tuota pääse tapahtumaan? Itseäni kiinnostaisi eniten unen seuranta joten ajattelin, että ehkä jokin muu laite voisi olla parempi siihen.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 469
Toki se sormus ja sormi sieltä aina vähän kastuu, mutta myös kuivuu. Ei sitä mitään pois oteta ja kuivateta.
Sormus on todella huomaamaton kädessä etkä muutaman päivän jälkeen kyllä sitä huomaa.
Juurikin unenseurantaan tämä on ehkäpä paras laite mitä voi olla, sillä itse ei tarvitse tehdä muuta kuin kerran viikossa ladata. Siitäkin puhelin ilmoittaa.
Data on todella loistavaa ja parhaillaankin 60e alekoodeja tarjolla, niin 250e hintaan en keksi mitään parempaa tapaa seurata unta.

Sormuksen softa sai tänään pätsin ja samalla itse sormus uuden firmiksen. Rem ja Light unen seuranta pitäisi olla entistä tarkempaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 285
Nyt kun olen tuota muottia pitänyt sormessa niin melko hyvin ja nopeasti siihen on tottunut joten voisin sormuksen tilata. Kokona 10 on omaan sormeen sopivin. 11 oli välillä liian iso kun sormen muoto muuttuu, mutta harmi ettei 10.5 valmisteta mikä olisi omaan sormeen varmaan sopivin. Stealth olisi varmaan se minkä haluaisin tilata, mutta menee hieman kipurajan ylitse hinta.

Onko joku löytänyt jostain kuvan tai videon jossa nuo stealth ja normaali olisi vierekkäin niin, että näkisi erot käytännössä? Entä onko noita alennuskoodeja saatavana jostain tällä hetkellä? Ilmeisesti ouran Apissa on joku jakamis koodi millä saa suurimman alennuksen joten voisiko joku yhden sellaisen jakaa?
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 469
Oli poistunut apin koodi, tarjous loppunut. Olisin meinaan vaimolle tilannut.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 658
Nyt kun olen tuota muottia pitänyt sormessa niin melko hyvin ja nopeasti siihen on tottunut joten voisin sormuksen tilata. Kokona 10 on omaan sormeen sopivin. 11 oli välillä liian iso kun sormen muoto muuttuu, mutta harmi ettei 10.5 valmisteta mikä olisi omaan sormeen varmaan sopivin. Stealth olisi varmaan se minkä haluaisin tilata, mutta menee hieman kipurajan ylitse hinta.

Onko joku löytänyt jostain kuvan tai videon jossa nuo stealth ja normaali olisi vierekkäin niin, että näkisi erot käytännössä? Entä onko noita alennuskoodeja saatavana jostain tällä hetkellä? Ilmeisesti ouran Apissa on joku jakamis koodi millä saa suurimman alennuksen joten voisiko joku yhden sellaisen jakaa?
Ainakin mulla on tuon Oura sovelluksen Tell a friend -osion takana vain ilmoitus että tällä hetkellä ei ole aktiivisia kampanjoita.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 285
Täytyy kai jäädä odottelemaan tulevia kampanjoita. Jos joku bongaa sellaisen niin arvostaisin jos voisi vaikka tänne ilmoittaa tai laittaa yv:tä :)
 

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
Itsellä ollut V2 nyt viime syyskuusta lähtien, vai koska se eka erä sitten shippasikaan. Ihan kivaa dataahan tuo kerää ja näyttää, sitä pitäisi jaksaa vaan tutkia enemmän. Itseä lähinnä kiinnostaa omat unet niin sen takia tuli hommattua. Oli mulla se jötikkä v1 kunnes tippui kesällä mereen.

Täytyy nyt kuitenkin todeta että Androidilla on softa kyllä aikamoista kuraa. toimimaan saamisessa saa tapella ja toivoa parasta. Itsellä esim oli sellainen, että joka kerta kun vaihtoi luuria ja sormuksen resetoi, niin uuteen puhelimeen liitteessä yleensä eka yhdistys epäonnistuu ja jos se sitten onnistuu niin vain näellisesti ja mitään dataa se ei näytä. Muutama edes taas rumplaus factory resetin kanssa + luurin voitti + BT on/off puljaus niin alkaa toimimaan. Lisäksi sovellusta saa välillä sulkea taustalta ja käynnistää uudelleen että osaa synkata sormuksen. iPhonella ei ole esiintynyt ongelmia.

Nyt pari viikkoa sitten alkoi akkukesto heikkenemään ja tällä hetkellä kestää alle päivän. Tänään laitoin sähköpostia tukeen ja pyysin vilkuilee logeja jotka siirtyy aina kun luuri tekee backupin Ouran pilveen että näkyiskö jotain. Meni 15min ja tuli vastaus että logit katsottu ja akunkulutus jotain tähtitieteellistä ja uusi sormus tilattu takuuseen. Vanhan saa kierrättää normaalin elektroniikkaromun mukana. Uuden sormuksen toimitusaika vaan kestää 1-4vko riippuen mitä kokoa tuotannosta tulee.

Katsotaan koska saapuu uusi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 658
Täytyy nyt kuitenkin todeta että Androidilla on softa kyllä aikamoista kuraa. toimimaan saamisessa saa tapella ja toivoa parasta. Itsellä esim oli sellainen, että joka kerta kun vaihtoi luuria ja sormuksen resetoi, niin uuteen puhelimeen liitteessä yleensä eka yhdistys epäonnistuu ja jos se sitten onnistuu niin vain näellisesti ja mitään dataa se ei näytä. Muutama edes taas rumplaus factory resetin kanssa + luurin voitti + BT on/off puljaus niin alkaa toimimaan. Lisäksi sovellusta saa välillä sulkea taustalta ja käynnistää uudelleen että osaa synkata sormuksen. iPhonella ei ole esiintynyt ongelmia.
Täällä ei oo kyllä ollut oikein minkäänlaisia ongelmia tuon Android-softan kanssa, luurina Galaxy S8+. Käynnistää softan niin se muutaman sekunnin siinä latailee päivityksen sormukselta ja näyttää datat. Liekkö sitten puhelin/piiri/tms-kohtaista, tai ehkä se vaan oli ylipäätään maanantaikappale mikä nyt sitten kosahti lopulta kokonaan.
 

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
Liekkö sitten puhelin/piiri/tms-kohtaista, tai ehkä se vaan oli ylipäätään maanantaikappale mikä nyt sitten kosahti lopulta kokonaan.
Se voi tietysti olla. Pari uusinta versiota korjasi kyllä toimintaa siitä mitä se ensimmäinen beta ja virallinen versio oli. Mutta voisi tosiaan olla tuon akun/rautaongelman kanssa tekemistä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
151
Itsellä ollut ongelmia Ouran synkkauksen kanssa myös, Samsung S7 puhelimena. Olen yhden keinon löytänyt, miten sormus aloittaa synkkaamaan aamulla jokakerta ilman bt on/off kikkailuja: Ei laita bluetooth:a etukäteen päälle ennen Oura sovelluksen aukaisua, vaan antaa sovelluksen käynnistää bluetooth:n kun tulee se prompt sovelluksen aukaisun yhteydessä.

Itse sormus on muuten toiminut hyvin, mielenkiintoista dataa löytynyt.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 658
Itsellä ollut ongelmia Ouran synkkauksen kanssa myös, Samsung S7 puhelimena. Olen yhden keinon löytänyt, miten sormus aloittaa synkkaamaan aamulla jokakerta ilman bt on/off kikkailuja: Ei laita bluetooth:a etukäteen päälle ennen Oura sovelluksen aukaisua, vaan antaa sovelluksen käynnistää bluetooth:n kun tulee se prompt sovelluksen aukaisun yhteydessä.

Itse sormus on muuten toiminut hyvin, mielenkiintoista dataa löytynyt.
Tuli muuten mieleen että eihän teillä oo mitään Androidin appikohtaista virransäästöä päällä mikä saattaisi tuota Ouraa häiritä?
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 469
Itsellä ollut V2 nyt viime syyskuusta lähtien, vai koska se eka erä sitten shippasikaan. Ihan kivaa dataahan tuo kerää ja näyttää, sitä pitäisi jaksaa vaan tutkia enemmän. Itseä lähinnä kiinnostaa omat unet niin sen takia tuli hommattua. Oli mulla se jötikkä v1 kunnes tippui kesällä mereen.

Täytyy nyt kuitenkin todeta että Androidilla on softa kyllä aikamoista kuraa. toimimaan saamisessa saa tapella ja toivoa parasta. Itsellä esim oli sellainen, että joka kerta kun vaihtoi luuria ja sormuksen resetoi, niin uuteen puhelimeen liitteessä yleensä eka yhdistys epäonnistuu ja jos se sitten onnistuu niin vain näellisesti ja mitään dataa se ei näytä. Muutama edes taas rumplaus factory resetin kanssa + luurin voitti + BT on/off puljaus niin alkaa toimimaan. Lisäksi sovellusta saa välillä sulkea taustalta ja käynnistää uudelleen että osaa synkata sormuksen. iPhonella ei ole esiintynyt ongelmia.

Nyt pari viikkoa sitten alkoi akkukesto heikkenemään ja tällä hetkellä kestää alle päivän. Tänään laitoin sähköpostia tukeen ja pyysin vilkuilee logeja jotka siirtyy aina kun luuri tekee backupin Ouran pilveen että näkyiskö jotain. Meni 15min ja tuli vastaus että logit katsottu ja akunkulutus jotain tähtitieteellistä ja uusi sormus tilattu takuuseen. Vanhan saa kierrättää normaalin elektroniikkaromun mukana. Uuden sormuksen toimitusaika vaan kestää 1-4vko riippuen mitä kokoa tuotannosta tulee.

Katsotaan koska saapuu uusi.
Aika moni valitellut, että uusin firmis sai akun kulumaan. Itsellä jopa parani lähes päivällä. (6->6,5-7 päivää)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 589
Jos et vielä ole bongannut niin koodilla "holidayspirit" tulee 50,- alennusta.
Kiitos koodista.

Tilasin omani eilen (hopeinen) ja äsken tuli jo postitusilmoitus :eek:. Ilmeisesti sattui olemaan juuri tätä kokoa ja mallia varastossa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 285
Taidan sittenkin vielä odotella. Katselin vielä videoita tuosta ja tuo mattamusta olisi kyllä niin paljon hienompi kuin kiiltävä, mutta kuitenkaan en haluaisi ihan noin paljoa maksaa. Eiköhän tälle joku varteenotettava kilpailija tule pian markkinoille.
 

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
Taidan sittenkin vielä odotella. Katselin vielä videoita tuosta ja tuo mattamusta olisi kyllä niin paljon hienompi kuin kiiltävä, mutta kuitenkaan en haluaisi ihan noin paljoa maksaa. Eiköhän tälle joku varteenotettava kilpailija tule pian markkinoille.
Motiv löytyy jo, tosin hieman eri tarkoitukseen tarkoitettu. Motiv on enemmänkin fitness trackeri kuin Oura
 

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
No nyt taisi Oura kuolla lopullisesti. Ei enää yhdistä luuriin ja ollut nyt latauksessa 6 tuntia ja edelleen muka lataa.

Saisi nyt se korvaava vehje sitten tulla jo.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
254
Taisi sattua hyvään saumaan, kun oma Oura vaihtui todella nopeasti ja vaivattomasti pienempään. 11,5 olisi varmaan optimaalinen koko, mutta ei auta.
 

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
Taisi sattua hyvään saumaan, kun oma Oura vaihtui todella nopeasti ja vaivattomasti pienempään. 11,5 olisi varmaan optimaalinen koko, mutta ei auta.
Saa nähdä montako viikkoa tuossa menee. Totesivat että 1-3viikkoa menee, riippuen koska kyseistä väriä (silver), mallia (balanced) ja kokoa 9 sattuu tulemaan tehtaalta.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
647
Taidan sittenkin vielä odotella. Katselin vielä videoita tuosta ja tuo mattamusta olisi kyllä niin paljon hienompi kuin kiiltävä, mutta kuitenkaan en haluaisi ihan noin paljoa maksaa. Eiköhän tälle joku varteenotettava kilpailija tule pian markkinoille.
Mattamustan saa 304,99 € hintaan koodilla ONNITSTEALTH

Koodilla ONNIT saa muista värivaihtoehdoista -62 €
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 285
Mattamustan saa 304,99 € hintaan koodilla ONNITSTEALTH

Koodilla ONNIT saa muista värivaihtoehdoista -62 €
Juuri kun eilen päätin etten tilaa sormusta, koska matta liian kallis :D No tilaukseenhan se meni tuolla koodilla.



Tuota videota kun katsoin niin kyllä se stealth on mielestäni hienoin. Ehkei myöskään niin arka naarmuille.
 
Liittynyt
07.03.2017
Viestejä
34
Oura ollut käytössä neljä kuukautta. Olen ollut todella tyytyväinen ja olen sormuksen keräämän datan avull saanut tehtyä korjausliikkeittä, joiden avulla syvän unen määrä on lisääntynyt. Kello oli ranteessa liian häiritsevä nukkuessa mutta sormus ei haittaa unta ollenkaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
151
Oura ollut käytössä neljä kuukautta. Olen ollut todella tyytyväinen ja olen sormuksen keräämän datan avull saanut tehtyä korjausliikkeittä, joiden avulla syvän unen määrä on lisääntynyt. Kello oli ranteessa liian häiritsevä nukkuessa mutta sormus ei haittaa unta ollenkaan.
Hieman offtopic, ei tarvi vastata luonnollisesti jos menee liian henk.koht: Millaisia korjausliikkeitä olet tehnyt syvän unen parantamiseksi? Itsellä syvän unen määrä on yleensä tasan tunnin verran, ja sitä olisi mukava yrittää lisätä jotenkin.

Uusimman version kanssa ei ole ollut ongelmia synkronoinnin kanssa. Vielä kun saisi lisättyä aktiviteetit jälkikäteen (esim. eiliselle päivälle treeni) sekä määriteltyä vähän tarkemmin ko. aktiviteetit (esim. tarkka kalorimäärä), niin olisi komiaa. HR on-demand:a myös odotellessa, josta kyselinkin Ouralta, se on kuulemma sisäisessä testauksessa tällä hetkellä.
 
Liittynyt
07.03.2017
Viestejä
34
Hieman offtopic, ei tarvi vastata luonnollisesti jos menee liian henk.koht: Millaisia korjausliikkeitä olet tehnyt syvän unen parantamiseksi? Itsellä syvän unen määrä on yleensä tasan tunnin verran, ja sitä olisi mukava yrittää lisätä jotenkin.
Olisin erittäin tyytyväinen jos yössä saat tunnin syvää unta. Aikaisemmin sain vain muutaman minuutin syvää unta yössä, nyt usein yli puoli tuntia ja kerran pääsin tuntiin. Silloin olin lomalla (ei työstä aiheutuvaa stressiä) ja laskettelemassa koko päivän. Sen jälkeen olen yrittänyt lisätä liikuntaa ulkona. Lisäksi säännöllinen unirytmi on auttanut ja makuuhuoneen lämpötilan pieni pudotus. Muitakin korjausliikkeitä olen tehnyt, joten en tiedä tarkkaa syytä unen laadun paranemiseen mutta ainakin mulle toimistotyöntekijänä tuo ulkona raittiissa ilmassa liikkuminen on selvästi auttanut.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
254
Omalla kohdalla Oura paljasti sen, että nukun oikeastaan aika hyvin, mikä itsessään vähenti uneen liittyvää stressiä. Ilmeisesti mulla kevyt uni on niin kevyttä, että olen tavallaan jossain rajatilassa(paradoksaalinen unettomuus?) ja välillä tuntuu, etten nukkunut ollenkaan. Ihmettelin pitkään, että mitä parempi olo herätessä, niin sitä kovempi väsymys päivällä :)
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 285
5.3 tilasin ja tänään tuli ilmoitus postiin lähdöstä ja seurantakoodi joskin sen mukaan ei tänään vielä lähtenyt matkaan. Ei kuitenkaan läheskään 9-12 viikkoa mennyt :)
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 469
Omalla kohdalla Oura paljasti sen, että nukun oikeastaan aika hyvin, mikä itsessään vähenti uneen liittyvää stressiä. Ilmeisesti mulla kevyt uni on niin kevyttä, että olen tavallaan jossain rajatilassa(paradoksaalinen unettomuus?) ja välillä tuntuu, etten nukkunut ollenkaan. Ihmettelin pitkään, että mitä parempi olo herätessä, niin sitä kovempi väsymys päivällä :)
Tällänen mullakin on. Mulla on reilusti yli puolet yöstä REM unta. Tosin se on vielä sellaista, että yöllä/aamuyöllä saatan jopa vaimon kanssa ihan puhua, eli olen hereillä, mut en jaksa liikkua, joten oura ei tunnista heräämiseksi.
Light sleepiä on ihan ok määrä. Syvää unta 10-40min.

Mutta kun itse nukkumista on tarpeeksi, antaa oura hyviä pisteitä yöstä, mutta todellisuudessa lähes koko yö menee juuri tuollaisessa rajatilassa, että nukkuu, mutta ei nuku ja nekin hetket kun on valveilla, ei oikeastaan jaksa/pysty liikkua.
 

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
Tänään saapui vaihtovehjes Ouralta. Suht nopeasti, 28.2 ilmoitin rikkoutumisesta ja sain kuittauksen että uusi tilattu, eilen tiistaina tuli ilmoitus että lähetetty ja tänään oli noudettavissa.
 
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
838
Oma Sizing kit saapui tänään ja pakko todeta että läskit sormet omaan koska ajattelin pitää sormusta joko keskarissa tai etusormessa ja isoin koko eli 13 oli ainoa mikä järkevästi asettui ainakin nyt.... Pidetään sormessa muovista rinkulaa nyt ainakin vkl yli ja katsotaan miten käy.

Rehellisesti Isot kaverit voivat varmasti sormuksen unohtaa heti ennenkuin tekevät suurempia kokoja.

Vihkisormusta lukuunottamatta korut ei ole oma juttu mutta nörttinä tuote kiinnostaa ja varsinkin unen mittaus joka nykyisessä halpis fitness rannekkeessa (Mi band 3) lähinnä kertoo luotettavasti kauanko sängyssä on maannut
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
573
Vihkisormusta lukuunottamatta korut ei ole oma juttu mutta nörttinä tuote kiinnostaa ja varsinkin unen mittaus joka nykyisessä halpis fitness rannekkeessa (Mi band 3) lähinnä kertoo luotettavasti kauanko sängyssä on maannut
Eipä nämä sormuksetkaan mitään ihmeitä tee. Kunnon unen mittaaminen on mahdollista vain PSG:n avulla ja muut tuotteet lähinnä antavat suuntaa antavia tietoja ja perustuvat osin keskiarvoihin.
 
Liittynyt
20.02.2018
Viestejä
52

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 469
Mulla oli myös unenseuranta laitteet uniongelmien takia päällä ja lääkärin lausunnot sen pohjalta täsmäsi aika lailla ouran tietoihin siltä yöltä ja kokonaiskuvassa pidemmältäkin ajalta saman suuntaista.

Ei näillä ole tarkoituskaan mitään lääketieteellisiä kokeita korvata, mutta melkein väitän että Oura on tarkin unenseuranta laite kuluttajalle ja sen tarkkuus on niin hyvää, että sen datan perusteella voi tehdä oikeita päätelmiä ja käyttää hyväksi korjausliikkeiden tekemiseen.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
41
Tuli tilattua stealth malli. Ketjussa olleella koodilla, kiitos siitä. Sizing kit tuli muutamassa päivässä ja valitsin koon 12. Toivottavasti sormukseen tottuu kun normaalisti sellaisia ei ole käytössä ollut. Kovin vieraalta se sormessa tuntui sen 20 tuntia mitä sitä tuli pidettyä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
655
Oura haettu Elisa Kulmasta käyttöön. Stealth koko 11. Katsotaan minkälaista dataa unesta tulee verrattuna Nokian älykelloon. Lisäksi kiinnostaa seurata miten unenlaatu / arvioitu palautuminen tulee muuttumaan noin kuukauden päästä toisen lapsen syntymän myötä, kun esikoisen kanssa on nyt jonkin aikaa ollut jo tilanne, että on itsekin saanut nukuttua hyvin.
 
Liittynyt
19.12.2016
Viestejä
301
Olen harkinnut Ouran ostamista pienen elämänviilauksen tueksi. Osaatteko sanoa, löytyykö nyt fiksua ostopaikkaa, kannattaako odottaa Black Fridayta vai laitanko vaan -50€ alella tilaukseen? Android-appi vissiin nykyään parempi?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 285
Android-appi vissiin nykyään parempi?
Saisivat vihdoinkin laittaa tuohon tuen google fitille. Applen palveluita he jo tukevat. Huomattavasti järkevämpi sormus jos on iOS omistaja kun pystyy kellosta kaikki tiedot synkkaamaan. Aika samanlaisena tuo Android appi on pysynyt siitä asti kun ostin sormuksen alkuvuodesta. Itellä jostain syystä tuon apin ilmoituksetkin tulee väärään aikaan tai jää kokonaan tulematta. Usein kun on nukkumassa tulee viesti, että sormus kannattaa ladata ennen nukkumista ja sitten aamulla ei sen takia tule tietoja, että akku onkin ollut loppuneena.

Tänään tuli joku meditaatio päivitys appiin mitä en ole vielä kerennyt kokeilemaan.
 
Liittynyt
21.01.2017
Viestejä
545
Miten tarkkaan Oura mittaa aktiivisuutta, esim. askeleita? Miettinyt, kun tulee harrastettua kelloja, niin voisi aktiivisuusrannekkeen vaihtaa sormukseen, niin saisi taas "oikean" kellon ranteeseen.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 469
Miten tarkkaan Oura mittaa aktiivisuutta, esim. askeleita? Miettinyt, kun tulee harrastettua kelloja, niin voisi aktiivisuusrannekkeen vaihtaa sormukseen, niin saisi taas "oikean" kellon ranteeseen.
Oura on 99%:sti unen seurantaan ja yöllisiin toimintoihin. Ei missään nimessä aktiivisuuden seurantaan soveltuva. Siihenkin tarkoitukseen on kyllä sormuksia olemassa, joskin ne sit ei toimi vastaavasti nukkumiseen samoin
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 285
Miten tarkkaan Oura mittaa aktiivisuutta, esim. askeleita? Miettinyt, kun tulee harrastettua kelloja, niin voisi aktiivisuusrannekkeen vaihtaa sormukseen, niin saisi taas "oikean" kellon ranteeseen.
Kun olen Ticwatch Pro verrannut niin aika lähelle samaa.

Oura on 99%:sti unen seurantaan ja yöllisiin toimintoihin. Ei missään nimessä aktiivisuuden seurantaan soveltuva. Siihenkin tarkoitukseen on kyllä sormuksia olemassa, joskin ne sit ei toimi vastaavasti nukkumiseen samoin
Ourassa on vaan se huono, että jos sitä ei pidä kädessä 24/7 mittaamassa noita askeleita niin se valittaa sitten tuosta aktiivisuudesta. Saisi vihdoin tulla google fit tuki niin olisi melko täydellinen laite kun voisi vaan öisin pitää sormessa.
 
Liittynyt
21.01.2017
Viestejä
545
Oura on 99%:sti unen seurantaan ja yöllisiin toimintoihin. Ei missään nimessä aktiivisuuden seurantaan soveltuva. Siihenkin tarkoitukseen on kyllä sormuksia olemassa, joskin ne sit ei toimi vastaavasti nukkumiseen samoin
No hö, ainakin mainostavat myös aktiivisuuden mittaukseen :).

Kun olen Ticwatch Pro verrannut niin aika lähelle samaa.

Ourassa on vaan se huono, että jos sitä ei pidä kädessä 24/7 mittaamassa noita askeleita niin se valittaa sitten tuosta aktiivisuudesta. Saisi vihdoin tulla google fit tuki niin olisi melko täydellinen laite kun voisi vaan öisin pitää sormessa.
ITse olen käyttänyt Mi band 2:sta, joka on tuntunut suht tarkalta askelten suhteen. Oikeastaan ei tarvitsisi kuin askeleet suht oikein mennä, niin kelpaisi itselle...
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 469
Itselle taas ouraan siirtymisen suurin syy oli siinä, että voin ihan oikeasti pitää jotain laitetta päällä 24/7. Ihan sama saunonko, uinko, vai teenkö ihan mitä vain muuta. Kerran viikkoon lyhyt lataus ja taas mennään.
Jäisi nopeasti käyttämättä jos joutuisi esim yöksi pistämään sormeen.

Itse aktiivisuudesta silti sen verran, että pitkällä aikavälillä kyllä itse saan datasta selkeät näytöt myös sen päivän liikkumisen vaikutuksesta uneen.
Eli ei se sovellu päivittäiseen seurantaan, mutta pitkällä aikavälillä kyllä.

Mullakin on krooninen kipuoireyhtymä tapaturman seurauksena ja liikkuminen pahentaa kipuja, jolla on suora vaikutus yöuneen. Pystyn helposti näkemään, että kun lisään aktiivisuutta, tarkoittaa se unen laadun ja palautumisen heikkenemistä. Toisaalta aktiivisuuden lisääntyessä mun leposyke ei enää yöllä laskekaan enää alas ja keho ei lepää ja sen seurauksena olen todella väsynyt kokoajan. Normaali terveellä ihmisellä nämä menisi toki aivan päinvastoin. Mutta mikäli en pitäisi päivällä sormusta kädessä ja ottaisi aktiivisuutta talteen, ei tälläistä seurantaa voisi tehdä ollenkaan.
 
Liittynyt
21.01.2017
Viestejä
545
Joop. No ehkäpä Ouran kanssa aktiivisuuden ja unen mittauksen saisi ihan ok tasolle. Eipä sillä sinänsä niin suurta merkitystä, onko askeleet just oikein, kunhan saa viitteitä siitä, liikkuuko liian vähän tjms. Vähän erilainen lähestyminen Ouralla kuin yleensä aktiivisuusmittareilla. No, eiköhän tuon pistä tilaukseen, kunhan saa ensi viikolla testilaatikon oikeaan sormuskokoa varten...
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 469
Joop. No ehkäpä Ouran kanssa aktiivisuuden ja unen mittauksen saisi ihan ok tasolle. Eipä sillä sinänsä niin suurta merkitystä, onko askeleet just oikein, kunhan saa viitteitä siitä, liikkuuko liian vähän tjms. Vähän erilainen lähestyminen Ouralla kuin yleensä aktiivisuusmittareilla. No, eiköhän tuon pistä tilaukseen, kunhan saa ensi viikolla testilaatikon oikeaan sormuskokoa varten...
Kyllä Ourasta siis ulos saat myös tarkemmin päiväkohtaisesti paljonkin dataa, mutta niiden tarkkuus perustuu lähinnä gyroskoopin heilumiseen, ei siis sykeisiin jne. Sen vuoksi tarkkuus ei ole kovin kummoinen, eikä sille paljoa painoarvoa voi antaa. Mutta kyllä sen kanssa kuitenkin pystyy näkemään tosiaan viikko/kuukausitasolla helpostikin sen liikkumisen eron ja siitä on kyllä selvä apu kun yrittää parantaa niitä yöuniaan.

 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 394
Viestejä
4 159 661
Jäsenet
70 409
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom