Älykoti (Google Home, Amazon Echo, Apple HomeKit jne.)

Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 630
Onko nuo puhekomennot jotenkin määritettävissä Google Homessa tai Hue:ssa? Itsellä kun Huessa huoneet ja lamput nimetty suomeksi, niin ei se ymmärrä yhtään mitä haluan. "Turn off the lights in olohuone (englanniksi väännettynä) sammuttaa valot jostain ihan random-paikasta, tai sitten se ei vaan ymmärrä pyyntöäni. Itse siis puhelimella toistaiseksi käyttänyt, mutta Nest Hub harkinnassa.
Eihän yksikään voice assistant ymmärrä nimien päälle jos kieliä on sekoitettu keskenään.
Alexalla sekä Google Assistantilla voit määritellä huoneiden ja laitteiden nimet erikseen uudelleen, eli sillä ei ole mitään merkitystä että onko kyseessä Huen lamppu vai joku Geeni wifi-lamppu.
Vain sillä on merkitystä minkä niminen huone/ryhmä (sekä yksittäiset laitteet) on Google Assistantin / Alexan puolella, Huen puolella nimi voi olla vaikka "tötsä" kunhan sitten avustajan puolella se "tötsä" on uudelleen nimetty englanniksi.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
732
Eli riittää, että Googlen puolelta muuttaa nimet, eikä ne mene Huen kanssa sekaisin?
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 630
Eli riittää, että Googlen puolelta muuttaa nimet, eikä ne mene Huen kanssa sekaisin?
Kyllä, siellä taustalla on device_id parametrit jotka oikeasti määrittelevät uniikin identiteetin huoneille/ryhmille/laitteille. Nimi voi olla ihan mitä vaan kunhan ne laitteet tunnistaa itse oikein.
 
Liittynyt
01.08.2019
Viestejä
622
Itseäni kyllä kiinnostanut paljon älykoti vermeet mutta ajatellut odottaa sitä Suomen kieltä. Saa nähdä tuleeko tämän vuosikymmenen aikana tuki. Osaan englantia ihan ok mutta jotenkin tuntuu luonnollisemmalta käyttää äidinkieltä. Lisäksi saattaa joutua kikkailemaan ja jotkin jutut ei toimi.

Olisi hyvä myös jos toimisivat paremmin ristiin vaikka eniten toi googlen ekosysteemi kiinnostaisi kun on android puhelin ja 4k chromecast. Hyvä jos tulee kunnon standardi ja alkaa kaikki tukemaan sitä.

En tiedä pitäisikö kokeeksi ostaa kuitenkin google nest mini 2gen kun on clas ohlsonilla tarjouksessa 40 eurolla. Vai onko jotain muuta mitä suosittelisitte? Ainakin lenovolta on älykello google assistantilla gigantissa tarjouksessa 49 euroa.

Saahan noi kuitenkin myytyä pois ja ainakin tuon googlen oman tuotteen luulisi päivittyvän pitkään vai onko jo ensimmäisten googlen älykaiuttimien tuki loppunut?
 
Liittynyt
23.11.2016
Viestejä
1 498
Itseäni kyllä kiinnostanut paljon älykoti vermeet mutta ajatellut odottaa sitä Suomen kieltä. Saa nähdä tuleeko tämän vuosikymmenen aikana tuki. Osaan englantia ihan ok mutta jotenkin tuntuu luonnollisemmalta käyttää äidinkieltä. Lisäksi saattaa joutua kikkailemaan ja jotkin jutut ei toimi.

Olisi hyvä myös jos toimisivat paremmin ristiin vaikka eniten toi googlen ekosysteemi kiinnostaisi kun on android puhelin ja 4k chromecast. Hyvä jos tulee kunnon standardi ja alkaa kaikki tukemaan sitä.

En tiedä pitäisikö kokeeksi ostaa kuitenkin google nest mini 2gen kun on clas ohlsonilla tarjouksessa 40 eurolla. Vai onko jotain muuta mitä suosittelisitte? Ainakin lenovolta on älykello google assistantilla gigantissa tarjouksessa 49 euroa.

Saahan noi kuitenkin myytyä pois ja ainakin tuon googlen oman tuotteen luulisi päivittyvän pitkään vai onko jo ensimmäisten googlen älykaiuttimien tuki loppunut?
Osta 2.gen hubi. Näyttö mukavampi ja toimii ainakin kellona/valokuvanäyttönä, vaikka käyttö olisi vähäistä. Satasella taitaa aada esim proshopista
 
Liittynyt
01.08.2019
Viestejä
622
Osta 2.gen hubi. Näyttö mukavampi ja toimii ainakin kellona/valokuvanäyttönä, vaikka käyttö olisi vähäistä. Satasella taitaa aada esim proshopista
Ehdin jo ostaa nest mini 2gen 40 eurolla :D Vähän tälläinen heräteostos kun iltapäivällä kävi mielessä että voisi olla ihan kiva ostos kun suht halpa. Voi sitten jatkossa miettiä minkä ekosysteemin valitsee kun tulee enemmän tarjontaa ja nimenomaan että tukevat Suomea paremmin.

Laitoin kivasti sen seinään kiinni ja ottaa komentoja koko kämpästä. Kestää vähän totutella puhumaan sille varsinkin kun koen että äännän huonosti englantia mutta hyvin se on ottanut komentoja.

Täytyy tosin varoa ettei tästä heräteostoksesta tulekin kallista kun rupeaa älyllistämään asuntoa. Varmaan tosin enemmän hyötyä kodin älylaitteista jos olisi isohko rivitalo tai ihan omakotitalo. Niihin pääsemiseksi saattaa tosin mennä vielä muutama vuosi...
 
Liittynyt
19.08.2018
Viestejä
213
Hei olisi mukava kuulla millaisia älykotituotteita/ratkaisuja teillä on käytössä?

Meillä on kotona 6kpl Xiaomin RGB älyvaloja ympäri asuntoa, Roborock S5 imuri, Google Nest Hub keittiössä, ja Google Nest Mini 1-gen Olohuoneessa.

Kaikki yhdistetty toimimaan Google Homen kautta, ja homma pelittänyt hyvin. Myös Samsungin älytelkkari on SmartThingsin kautta saatu Google Homeen, mutta äly rajoittuu Google Homessa ON-OFF ja volumen säätöön.

Älyohjelmat mitkä siis tällä hetkellä käytössä on Google Home, MiHome ja SmartThings.

Verkon näille olen toteuttanut niin että en yhdistä käyttöwifiin laitteita, vaan minulla on TP-linkin minirouter jonka olen laittanut siltaavaksi ja yhdistänyt pääreitittimeen langattomasti, tämä TP-Link luo sitten oman älylaitteille tarkoitetun WiFin johon olen yhdistänyt kaikki älylaitteet, näin ei käyttö-WiFin kaista ei mene tukkoon kaikista valoista yms.

Tarkoitus olisi hommata Google Nest Max kaiuttimia kaksi olohuoneeseen ja parittaa ne stereoksi jotta olisi parempi äänentoisto olohuoneessa, ja Nest Mini tulisi sitten toimistokaiuttimeksi.

Lisäksi olen miettinyt valokytkimien päivitystä älykytkimiin, sillä harmittavan usein tulee epähuomiossa käytettyä kytkimiä, jolloin älyvalot eivät enää vastaa ja ääniohjaus katoaa.
 
Liittynyt
23.11.2016
Viestejä
1 498
Hei olisi mukava kuulla millaisia älykotituotteita/ratkaisuja teillä on käytössä?

Meillä on kotona 6kpl Xiaomin RGB älyvaloja ympäri asuntoa, Roborock S5 imuri, Google Nest Hub keittiössä, ja Google Nest Mini 1-gen Olohuoneessa.

Kaikki yhdistetty toimimaan Google Homen kautta, ja homma pelittänyt hyvin. Myös Samsungin älytelkkari on SmartThingsin kautta saatu Google Homeen, mutta äly rajoittuu Google Homessa ON-OFF ja volumen säätöön.

Älyohjelmat mitkä siis tällä hetkellä käytössä on Google Home, MiHome ja SmartThings.

Verkon näille olen toteuttanut niin että en yhdistä käyttöwifiin laitteita, vaan minulla on TP-linkin minirouter jonka olen laittanut siltaavaksi ja yhdistänyt pääreitittimeen langattomasti, tämä TP-Link luo sitten oman älylaitteille tarkoitetun WiFin johon olen yhdistänyt kaikki älylaitteet, näin ei käyttö-WiFin kaista ei mene tukkoon kaikista valoista yms.

Tarkoitus olisi hommata Google Nest Max kaiuttimia kaksi olohuoneeseen ja parittaa ne stereoksi jotta olisi parempi äänentoisto olohuoneessa, ja Nest Mini tulisi sitten toimistokaiuttimeksi.

Lisäksi olen miettinyt valokytkimien päivitystä älykytkimiin, sillä harmittavan usein tulee epähuomiossa käytettyä kytkimiä, jolloin älyvalot eivät enää vastaa ja ääniohjaus katoaa.
Maxin valmistus on taidettu lopettaa, että kannattaa olla varmaan ostohousut pian jalassa
 
Liittynyt
16.02.2020
Viestejä
381
Hei olisi mukava kuulla millaisia älykotituotteita/ratkaisuja teillä on käytössä?
Oma ratkaisu pohjautuu Home Assistantiin (HA), joka toimii kaikki laitteet yhteen liimaavana tilakoneena. Automaatiot on tehty Node Redillä. HA:n käyttö on mahdollistanut sen, että ympäristöä ei ole tarvinnut rakentaa yhden valmistajan tai edes yhden protokollan varaan. Suurin osa älyvaloista ja sensoreista hyödyntään zigbeetä, joiden käytössä on cc2652-pohjainen slae.sh:n tikku ja ohjelmistona zigbee2mqtt, mutta lähinnä muun perheen vuoksi myös Philips Huen silta, jotta tietyt valaistukset ovat ohjattavissa Philipsin appia hyödyntäen - itse käytän, jos automaatioiden ja älykytkinten lisäksi tarvitsee suoraan ohjausta, HA:n lovelacenäkymiä sekä selaimella että iPhohen appilla. Zigbeen lisäksi löytyy WiFi-laitteita (mm. Shelly, Sonoff, muita TuYa-valmistajia) sekä myös muutamia RF-vermeitä, joiden ohjaukseen (HA:n kautta) käytössä sekä Sonoff RF Bridge x 2 että Broadlink. Älykaiuttimia on melkein joka huoneessa, joiden kautta älyohjausta sekä erilaisia hälytyksiä automaatioihin perustuen. Itse tykkään enemmän Alexasta (niitä tällä hetkellä 6 kpl:tta), mutta myös Google Home -laitteita tällä hetkellä edelleen 5 käytössä. Aikaisemmat zigbee-lämpötilasensorit olen pääosin korvannut näytöllisillä BT BLE sensoreilla, jotta ei tarvitse eri huoneiden lämpötilaa käydä erikseen sovelluksesta katsomassa. Jonkin verran tehnyt myös kokeilumielessä Tasmotaan perustuvia DIY-ratkaisuja (Wemos D1 mini, Sonoff-modaukset ja ESP32), mutta enimmäkseen sensorit ovat Xiaomia, Ikeaa ja Hueta.

Kaiken kaikkiaan älylaitteita on käytössä tällä hetkellä ehkä noin 250 kpl:tta (HA:ssa)), joista valoja ehkä noin kolmasosa, toinen kolmasosa ehkä erilaisia sensoreita ja älypistorasioita ja viimeinen kolmannes erilaisia "pseudosensoreita" noin karkeasti.
 
  • Tykkää
Reactions: Sid
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
172
Aikaisemmat zigbee-lämpötilasensorit olen pääosin korvannut näytöllisillä BT BLE sensoreilla, jotta ei tarvitse eri huoneiden lämpötilaa käydä erikseen sovelluksesta katsomassa.
Onko jokin kaupallinen ratkaisu käytössä vai onko jokin itse rakennettu?
 
Liittynyt
16.02.2020
Viestejä
381
Onko jokin kaupallinen ratkaisu käytössä vai onko jokin itse rakennettu?
Kts.

Minulla ESP32:ssa Tasmota ja mqtt:llä noilta 4 taalan sensoreilta arvot siirtyvät myös HA:han ja sitä kautta mm. automaatioiden käyttöön. Ei siis tarvitse kolvailla mitään, siinä mielessä ei DIY. Käytössä nyt 15 näitä sensoreita ja yksi ESP32 lukee kaikkien datat. Kustannus yhteensä noin 55e.
 
Liittynyt
16.02.2020
Viestejä
381
Olisiko kellään hyvää ideaa, miten saisi automatisoitua discopallon pyörittimen kytkimen päälle pois? Kts. Kuva r/Gledopto - Upstairs hallway setup (two gledopto controlled light strips and a disco ball)

Kytkin on siis sellainen pieni vasemmalle-oikealle liukuva musta liitin. Switch bot taitaisi olla liian iso ja se kai toimii enemmänkin painonappien kuin liukunappien kanssa. Löytyisikö jotain pientä zigbee-kytkintä joka toimisi 1,5 V jännitteen päälle pois kytkemisessä eikä kuluttaisi juurikaan virtaa itse?
 
Liittynyt
01.08.2019
Viestejä
622
Olisiko kellään hyvää ideaa, miten saisi automatisoitua discopallon pyörittimen kytkimen päälle pois? Kts. Kuva r/Gledopto - Upstairs hallway setup (two gledopto controlled light strips and a disco ball)

Kytkin on siis sellainen pieni vasemmalle-oikealle liukuva musta liitin. Switch bot taitaisi olla liian iso ja se kai toimii enemmänkin painonappien kuin liukunappien kanssa. Löytyisikö jotain pientä zigbee-kytkintä joka toimisi 1,5 V jännitteen päälle pois kytkemisessä eikä kuluttaisi juurikaan virtaa itse?
Eikö helpoin olisi ostaa älykäs pistorasia sille?
 
Liittynyt
16.02.2020
Viestejä
381
Eikö helpoin olisi ostaa älykäs pistorasia sille?
No kun tuo on siis tuossa katosta roikkuvassa pyörivässä osassa jossa siis se 1,5V Paksukainen patteri tuottaa virran pyörimiseen. Lamppua joka tuohon discopalloon sojottaa ohjaa toki päälle pois älypistorasialla. Zoomaamalla kuvaa näkyy tuo patteri sekä sen yläpuolella se kytkin. Kytkimen ohittamalla etäohjauksella tuo varmaan onnistuisi, mitta mistä löytyisi sopivan pieni ja siisti joka ei myöskään aiheuttaisi epäkeskoa pyörimiseen...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.08.2019
Viestejä
622
No kun tuo on siis tuossa katosta roikkuvassa pyörivässä osassa jossa siis se 1,5V Paksukainen patteri tuottaa virran pyörimiseen. Lamppua joka tuohon discopalloon sojottaa ohjaa toki päälle pois älypistorasialla.
Okei sitten en osaa auttaa. Sen verran uusi näiden kanssa.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 630
Hei olisi mukava kuulla millaisia älykotituotteita/ratkaisuja teillä on käytössä?

Meillä on kotona 6kpl Xiaomin RGB älyvaloja ympäri asuntoa, Roborock S5 imuri, Google Nest Hub keittiössä, ja Google Nest Mini 1-gen Olohuoneessa.

Kaikki yhdistetty toimimaan Google Homen kautta, ja homma pelittänyt hyvin. Myös Samsungin älytelkkari on SmartThingsin kautta saatu Google Homeen, mutta äly rajoittuu Google Homessa ON-OFF ja volumen säätöön.

Älyohjelmat mitkä siis tällä hetkellä käytössä on Google Home, MiHome ja SmartThings.

Verkon näille olen toteuttanut niin että en yhdistä käyttöwifiin laitteita, vaan minulla on TP-linkin minirouter jonka olen laittanut siltaavaksi ja yhdistänyt pääreitittimeen langattomasti, tämä TP-Link luo sitten oman älylaitteille tarkoitetun WiFin johon olen yhdistänyt kaikki älylaitteet, näin ei käyttö-WiFin kaista ei mene tukkoon kaikista valoista yms.

Tarkoitus olisi hommata Google Nest Max kaiuttimia kaksi olohuoneeseen ja parittaa ne stereoksi jotta olisi parempi äänentoisto olohuoneessa, ja Nest Mini tulisi sitten toimistokaiuttimeksi.

Lisäksi olen miettinyt valokytkimien päivitystä älykytkimiin, sillä harmittavan usein tulee epähuomiossa käytettyä kytkimiä, jolloin älyvalot eivät enää vastaa ja ääniohjaus katoaa.
Tuolla on vähän enemmän puhetta aiheesta:
Kotiautomaatio | Page 83 | TechBBS (io-tech.fi)

Ja tuossa kompakti video eri kotiautomaatio vaihtoehdoista.



Itsellä on Home Assistant pyörimässä Raspberry Pi nelosella. Siihen on yhdistettynä
- 2x Amazon Echo Dot 3rd gen
- 2x Google Nest Mini
- Xiaomin 1st Gen Robotti-imuri (ei tarvitse enää Xiaomin omaa äppiä kartta-ohjaukseen)
- Huen silta + valot
- LIFX valot
- Raspbee II Zigbee-silta + Osram/Ledvance valot
- Kasa Huen kytkimiä Samotech seinäkytkin adaptereilla. Huen kytkimet Raspbeen kautta pystyvät ohjaamaan KAIKKEA mitä talosta/järjestelmästä löytyy.
- Boschin astianpesukone. Esimerkiksi Google Nest Mini ilmoittaa HA:n avulla suomeksi kun astiat ovat pesty, tai että astiat ovat puhtaat/likaiset kun avaat koneen luukun.
- LG:n kuivaava pyykinpesukone. Sama homma kuin Boschilla, paitsi ettei ole luukun avaamisen tunnistusta. Muistuttaa suomeksi tyhjentämään koneen kuivauksen päätyttyä (tunnistaa ettei konetta olla tyhjennetty).
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.05.2017
Viestejä
529
Kertokaas keltanokalle vinkkejä mistä lähteä vikaa etsimään ku ostin kaksi noita xiaomin mi smartspiikkereitä ja laitoin molemmat keittiöön, "asensin" ne toimintakuntoon ja tein niistä stereoparin - nyt kun valitsen musiikki soitettavaksi niin musa soi vaan toisesta kajarista eikä molemmista...
 
Liittynyt
01.08.2019
Viestejä
622

Itse tosiaan otin pari päivää sitten ilmaisen 30 päivän saksan amazonin prime tilauksen ja nyt tilasin kansainvälisen version echo dot 4 sukupolvesta posteineen vain 25 eurolla. Olisi tuo echo flex tullut mukaan myös mutta siitä ei ollut kansainvälistä versiota ja saksan versiota eivät tänne Suomeen lähetä sillä 15 euron hintaan.

No jos Amazon tulee Suomeen syksyllä niin sitten varmaan black fridaysta saa halvalla echo flexinkin.
 
Liittynyt
08.08.2021
Viestejä
2

Itse tosiaan otin pari päivää sitten ilmaisen 30 päivän saksan amazonin prime tilauksen ja nyt tilasin kansainvälisen version echo dot 4 sukupolvesta posteineen vain 25 eurolla. Olisi tuo echo flex tullut mukaan myös mutta siitä ei ollut kansainvälistä versiota ja saksan versiota eivät tänne Suomeen lähetä sillä 15 euron hintaan.

No jos Amazon tulee Suomeen syksyllä niin sitten varmaan black fridaysta saa halvalla echo flexinkin.
Mulla ei ainakaan anna toimittaa Amazonista Suomeen. Olis tarkoitus tilata Echo 4th gen, mutta tunttu olevan mahdotonta saada kyseistä laitetta tilattuna Suomeen.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 630
Mulla ei ainakaan anna toimittaa Amazonista Suomeen. Olis tarkoitus tilata Echo 4th gen, mutta tunttu olevan mahdotonta saada kyseistä laitetta tilattuna Suomeen.
Amazon toimittaa vain kansainvälisiä versioita saksan ulkopuolelle. Ja ne ovat aina listattuna erikseen minkä takia niiden löytäminen kaupasta voi olla hankalaa:
All-new Echo Dot (4th generation) International Version | Smart speaker with Alexa | Charcoal : Amazon.de: Electronics & Photo
 
Liittynyt
16.02.2020
Viestejä
381
Amazon toimittaa vain kansainvälisiä versioita saksan ulkopuolelle. Ja ne ovat aina listattuna erikseen minkä takia niiden löytäminen kaupasta voi olla hankalaa:
All-new Echo Dot (4th generation) International Version | Smart speaker with Alexa | Charcoal : Amazon.de: Electronics & Photo
Normaalihintaisina noita saa proshopin kautta halvemmalla. PrimeDay/BlackFriday saa superedullisesti suoraan Amazonista, mutta siihen on tokinvielä aika pitkä aika….
 
Liittynyt
08.08.2021
Viestejä
2
ProShopista ei löydy Echo 4th geniä, vain nuo dotit. Mutta internationalina näyttäis onnistuvan. Kiitoksia Tiihokatti.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 708
Kuka rikkoi ja mitä?

Ilmeisesti joku päivitys Google Homeen tullut koska nyt ei enää kerro lamppujen sammutuksesta vaan piippaa. Tästä oli joku aika jo juttua.

Järjestelmässä Philips Huet ja nyt enää valojen päälle laitto ja sammutus toimii sen huoneen mukaan mihin Homeen sanoo all lights on jne. Ennen kun sanoi All lights on/off se ohjasi kaikkia kerralla. Poistin Huen ja lisäsin uudelleen mutta sekään ei auta. Laitteet bootattu.

Edit. Bugi Googlella ja rollbackkaavat.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
116
Echo 3th gen ollut käytössä ja tyytyväinen olen ollut, mutta kertokaas miten saisin Yle Radio Suomi/Turku kanavan kuulumaan pelkällä puhekomennolla?
Radio Suomi skill löytyy ja toimii hyvin puhekomennoilla mutta olisi mukava kuunnella paikallisia uutisia ja on liian työlästä kytkeä toisto päälle kännykästä k
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
298
Echo 3th gen ollut käytössä ja tyytyväinen olen ollut, mutta kertokaas miten saisin Yle Radio Suomi/Turku kanavan kuulumaan pelkällä puhekomennolla?
Radio Suomi skill löytyy ja toimii hyvin puhekomennoilla mutta olisi mukava kuunnella paikallisia uutisia ja on liian työlästä kytkeä toisto päälle kännykästä k
Google Assistantin kanssa vastaavan tyyppinen ongelma, kun se toistaa TuneInin kautta radiot ja siellä ei ole Ylen kanavia ollenkaan. Tähän myös jos joku keksisi jonkun puhekomennon/asetuksen, jolla Ylen saisi soimaan niin ois kiva :)
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 708
Kuka rikkoi ja mitä?

Ilmeisesti joku päivitys Google Homeen tullut koska nyt ei enää kerro lamppujen sammutuksesta vaan piippaa. Tästä oli joku aika jo juttua.

Järjestelmässä Philips Huet ja nyt enää valojen päälle laitto ja sammutus toimii sen huoneen mukaan mihin Homeen sanoo all lights on jne. Ennen kun sanoi All lights on/off se ohjasi kaikkia kerralla. Poistin Huen ja lisäsin uudelleen mutta sekään ei auta. Laitteet bootattu.

Edit. Bugi Googlella ja rollbackkaavat.
Bugi korjattu.
 
Liittynyt
18.05.2020
Viestejä
64
Google Assistantin kanssa vastaavan tyyppinen ongelma, kun se toistaa TuneInin kautta radiot ja siellä ei ole Ylen kanavia ollenkaan. Tähän myös jos joku keksisi jonkun puhekomennon/asetuksen, jolla Ylen saisi soimaan niin ois kiva :)
Muista kanavaista en tiedä, mutta kotimaisista nova ja nostalgia ainakin löytyvät äänikomennoilla itsellä. Ovat ainakin paremman puutteessa riittäneet.
 
Liittynyt
30.01.2017
Viestejä
102
Tere,

Onko joku keksinyt miten saa alexan käyttöön bosen älykajareissa? Ei siis tue suomea alueena joten suoraan asetuksista ei saa käyttöön eikö mistään voi valita maata..

Home speaker 500
 
Liittynyt
16.10.2018
Viestejä
459
Vaihdoin kodin reitittimen Zyxelistä TeleWellin TW-EAV510:iin ja Philips Hue -verkko kyykkäsi. Philipsin Bridge kyllä toimii (ledit palaa sekä ethernet-yhteys tietokoneen ja Bridgen välillä toimii), mutta en saa löydettyä siltaa Androidin Hue appilla. "No Hue Bridge found".

Sovellukset asennettu uudelleen, puhelimen wlan-yhteys "tiputettu" 5ghz verkosta 2.4ghz. Kokeilin modeemin asetuksista laittaa uPnP:n päälle ja muuta en sitten keksinytkään. Vinkkejä?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
121
Vaihdoin kodin reitittimen Zyxelistä TeleWellin TW-EAV510:iin ja Philips Hue -verkko kyykkäsi. Philipsin Bridge kyllä toimii (ledit palaa sekä ethernet-yhteys tietokoneen ja Bridgen välillä toimii), mutta en saa löydettyä siltaa Androidin Hue appilla. "No Hue Bridge found".

Sovellukset asennettu uudelleen, puhelimen wlan-yhteys "tiputettu" 5ghz verkosta 2.4ghz. Kokeilin modeemin asetuksista laittaa uPnP:n päälle ja muuta en sitten keksinytkään. Vinkkejä?
Eihän Hue bridge ole Telewellin portissa 4 kiinni? Muistaakseni siinä ei ole oletuksena DHCP päällä. Voisiko olla siitä kyse?
 
Liittynyt
16.10.2018
Viestejä
459
Vaihdoin kodin reitittimen Zyxelistä TeleWellin TW-EAV510:iin ja Philips Hue -verkko kyykkäsi. Philipsin Bridge kyllä toimii (ledit palaa sekä ethernet-yhteys tietokoneen ja Bridgen välillä toimii), mutta en saa löydettyä siltaa Androidin Hue appilla. "No Hue Bridge found".

Sovellukset asennettu uudelleen, puhelimen wlan-yhteys "tiputettu" 5ghz verkosta 2.4ghz. Kokeilin modeemin asetuksista laittaa uPnP:n päälle ja muuta en sitten keksinytkään. Vinkkejä?
Eihän Hue bridge ole Telewellin portissa 4 kiinni? Muistaakseni siinä ei ole oletuksena DHCP päällä. Voisiko olla siitä kyse?
Portissa LAN2 tuo näyttäisi olevan kiinni.
Ratkaisu löytyi TeleWellin purkin LAN-asetusten alta: täppä pois "Ethernet to Wireless blocking" kohdasta.
 
Liittynyt
25.02.2017
Viestejä
322
Onko kellään neuvoja miten saisi LG C9 ThinQ pelittämään Google Home kanssa? Kokeilin IFTTT jos olisi sen kanssa saanut tuon ThinQ pelittää, mutta ei auttanut sekään. Perinteinen ''not available in your country'' tässäkin tulee esille. LG kun on vielä mukana Matter/CSA(Connectivity Standards Alliance) kuvioissa niin käsittämätöntä ettei tätä saa pelittämään
 

leripe

Ehdotuksia otetaan vastaan
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 396
Onko kellään neuvoja miten saisi LG C9 ThinQ pelittämään Google Home kanssa? Kokeilin IFTTT jos olisi sen kanssa saanut tuon ThinQ pelittää, mutta ei auttanut sekään. Perinteinen ''not available in your country'' tässäkin tulee esille. LG kun on vielä mukana Matter/CSA(Connectivity Standards Alliance) kuvioissa niin käsittämätöntä ettei tätä saa pelittämään
Oletko laittanut laitteet US English?
 
Liittynyt
25.02.2017
Viestejä
322
Puhelinkin en uk/us?
Puhelimen kieli en. Ongelma luultavimmin on ihan tuo google account itsessään sillä siihen on linkitetty puh numero jne. Tuon ThinQ appin regionin voi vaihtaa uk/english, mutta ei sekään eteenpäin päästä
 

SaddleSniffer

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
158
Itse kaipaisin tällä hetkellä jonkinmoista lämpötilojen seurantaa talon eri huoneista. Siitä sitten voisi lähteä arpomaan automaatiota lämmityksen suuntaan.
Ehkä myöhään tuli, mutta Lidlissä langaton sääasema 3:lla anturilla olikohan joku 15-20e. Uskoisin toimivan.

Tai jos smart homeen meinaat kiinnittää, niin onhan noita antureita varmaan pilvin pimein, kunhan on vaikka se paras philipsin bridge.
 
Liittynyt
16.02.2020
Viestejä
381
Ehkä myöhään tuli, mutta Lidlissä langaton sääasema 3:lla anturilla olikohan joku 15-20e. Uskoisin toimivan.

Tai jos smart homeen meinaat kiinnittää, niin onhan noita antureita varmaan pilvin pimein, kunhan on vaikka se paras philipsin bridge.
Löytyiskö joltain valmista tietoa miten tuon saisi dekoodattua (Sonoff rf bridge +Tasmota/portisch) mqtt-sensoreiksi HA:han?
 
Liittynyt
22.06.2022
Viestejä
1
Echo 3th gen ollut käytössä ja tyytyväinen olen ollut, mutta kertokaas miten saisin Yle Radio Suomi/Turku kanavan kuulumaan pelkällä puhekomennolla?
Radio Suomi skill löytyy ja toimii hyvin puhekomennoilla mutta olisi mukava kuunnella paikallisia uutisia ja on liian työlästä kytkeä toisto päälle kännykästä k
Onko kenelläkään tietoa mitä tapahtui Ylen "skillseille"? En saa enää toimimaan Alexan kanssa esim. Radio Suomea tai Ylex:ää.
 
Liittynyt
23.11.2016
Viestejä
1 498
Onks noista joku artikkeli ettei tarvi twitteriä selata?
 

leripe

Ehdotuksia otetaan vastaan
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 396
Hyviltä uusilta asioilta vaikutti, kiitos linkeistä!
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 562
Viestejä
4 166 408
Jäsenet
70 423
Uusin jäsen
ngocminh247

Hinta.fi

Ylös Bottom