Älykellot

Liittynyt
28.12.2019
Viestejä
576
  1. Ei se kyllä 300€ ollut, 249€ mistä aika nopeasti putosi tuonne 199€ tasoon.
  2. Enkä mä pidä tuota mitenkään tyhmänä, mikä tekee kellosta tyhmän, se ettei siihen saa asennettua lisää ohjelmia?
    • Ainoa oikea heikkous tuossa on lähimaksun puute.
  3. Happisaturaation voi mitata.
  4. Ei siinä langallistakaan latausta ole.
  1. Kyseistä mallia myytiin 300€ hintaan, sittemmin hinta on pudonnut.
  2. On täysin makuasia, mitä ominaisuuksia kukin pitää tärkeänä.
  3. Huawein GT2-kellossa ei ole happisaturaation mittausta, mutta uudemmassa GT2e -versiosta sellainen löytyy.
  4. Lataus tapahtuu langallisesti Huawein omalla laturilla
    • Langattomasti latautuvat kellot voidaan ladata millä tahansa QI-yhteensopivalla laturilla, eikä kelloa tarvitse painaa kiinni laturin pinneihin.
    • GT2 ei tue langatonta latausta.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
  1. Kyseistä mallia myytiin 300€ hintaan, sittemmin hinta on pudonnut.
  2. On täysin makuasia, mitä ominaisuuksia kukin pitää tärkeänä.
  3. Huawein GT2-kellossa ei ole happisaturaation mittausta, mutta uudemmassa GT2e -versiosta sellainen löytyy.
  4. Lataus tapahtuu langallisesti Huawein omalla laturilla
    • Langattomasti latautuvat kellot voidaan ladata millä tahansa QI-yhteensopivalla laturilla, eikä kelloa tarvitse painaa kiinni laturin pinneihin.
    • GT2 ei tue langatonta latausta.
Ja aivan sata varmasti on happisaturaatio :facepalm:

Langallisesti lataus ei tapahdu eikä sitä tarvitse painaa mihinkään kiinni, QI-standardia se ei tosin käytä.

Minä ostin kellon heti kun se julkaistiin ja maksoi 249€,piste!
 

Liitteet

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Itseä Huaweissa tympi ainakin suppeat ilmoitukset. Esimerkiksi hymiöitä ja kuvia se ei osannut näyttää ja monien sovelluksien ikoninakin oli vain geneerinen viestien ikoni, kun ei osannut näyttää oikeaa. Toki tuo oli talvella ja en tiedä, onko tilanne muuttunut.

Wear OS:ssa tykkään, kun esimerkiksi Whatsapp-viestejä napauttamalla saa keskustelua laajennettua ja aiemmat viestit ja kuvat tulee näkyviin. Instagramin julkaisut tulevat suoraan kellon näytölle ja niistä voi tykätä suoraan ilmoituksessa, Netflix tarjoaa näytekuvia leffoista ja voi lisätä suoraan omalle listalle, Snapchat näyttää, minkä värinen snäppi kyseessä pelkän keltaisen ikonin sijaan ym. Ylipäätään kaikki ilmoitukset ovat paljon näyttävämpiä ja kattavampia, olipa mikä tahansa sovellus kyseessä.

Monen mielestä saattaa olla ihan turhia hienouksia, mutta itselle kuitenkin älykellon yksi tärkeimmistä ominaisuuksista on saada ilmoitukset suoraan ranteeseen. Huawein pitkää akkukestoa toki on ikävä :)
Tämä on juuri tätä mistä toinen tykkää ja toinen ei, ilmoitukset näkyy miten näkyy ja kuvia siitä ei näe, mutta mulle lähinnä riittää se että näen keneltä viesti tuli niin tiedän että reagoinko asiaan mitenkään.

Instaa en käytä, netflix mainokset ei kiinnosta, snappiä en käytä, facebook on ainoa mitä käytän, mutta siltä on kaikki ilmoitukset kielletty jokaisessa laitteessa ja muutenkin facebook on lähinnä käyn kerran päivässä jos muistan.
 
Liittynyt
28.12.2019
Viestejä
576
Ja aivan sata varmasti on happisaturaatio :facepalm:

Langallisesti lataus ei tapahdu eikä sitä tarvitse painaa mihinkään kiinni, QI-standardia se ei tosin käytä.

Minä ostin kellon heti kun se julkaistiin ja maksoi 249€,piste!
  • Kyllä tuota myytiin välissä 300€ hintaan. En epäile sitä, että olet maksanut siitä 250€.
  • Happisaturaatiosta ei mainita mitään teknisissä tiedoissa, eikä edes lukemissani testeissä.
    • Uudemmassa Huawei GT2e versiossa on kyseinen ominaisuus, ja sitä myös mainostetaan.
Teknisissä tiedoissa luetellaan seuraavat anturit:
  • Kiihtyvyyden tunnistin
  • Gyroskooppi
  • Geomagneettinen sensori
  • Optinen sykemittari
  • Valoisuudentunnistin
  • Ilmanpainetunnistin
  • Kapasitiivinen sensori
Happisaturaation mittauksesta ei puhuta missään mitään.
Tekniikan Maailman testi
NotebookCheck
Tuotetiedot
Epäilempä, että omistat GT2e -mallin? Tai sitten kyseinen ominaisuus on tuotu laitteeseen päivityksenä jälkikäteen, mutta aika outoa ettei asiasta mainita mitään missään.

  • Jos viitsit katsoa laturiasi, niin huomaat että laturissa on kaksi pinniä ja kellon pohjassa kaksi koloa. Mangeetti vetäisee kellon kiinni laturin telakkaan ja virta kulkee pinnien kautta, ei langattomasti.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
  • Kyllä tuota myytiin välissä 300€ hintaan. En epäile sitä, että olet maksanut siitä 250€.
  • Happisaturaatiosta ei mainita mitään teknisissä tiedoissa, eikä edes lukemissani testeissä.
    • Uudemmassa Huawei GT2e versiossa on kyseinen ominaisuus, ja sitä myös mainostetaan.
Teknisissä tiedoissa luetellaan seuraavat anturit:
  • Kiihtyvyyden tunnistin
  • Gyroskooppi
  • Geomagneettinen sensori
  • Optinen sykemittari
  • Valoisuudentunnistin
  • Ilmanpainetunnistin
  • Kapasitiivinen sensori
Happisaturaation mittauksesta ei puhuta missään mitään.
Tekniikan Maailman testi
NotebookCheck
Tuotetiedot


Jos viitsit katsoa laturiasi, niin huomaat että laturissa on kaksi pinniä ja kellon pohjassa kaksi koloa. Mangeetti vetäisee kellon kiinni laturin telakkaan ja virta kulkee pinnien kautta, ei langattomasti. Epäilempä että omistat GT2e -mallin?
Oletko vähän yksinkertainen tapaus?

Luuletko tosiaan etten tiedä minkä mallin omistan? Sä näet jo tuosta mun kuvasta että malli on GT2 :facepalm:

Jos jotain myydään 300€ ja se on julkaisussa valmistajalla 249€ niin miksi kukaan ostaa 300€:lla?
 
Liittynyt
28.12.2019
Viestejä
576
Oletko vähän yksinkertainen tapaus?

Luuletko tosiaan etten tiedä minkä mallin omistan? Sä näet jo tuosta mun kuvasta että malli on GT2 :facepalm:

Jos jotain myydään 300€ ja se on julkaisussa valmistajalla 249€ niin miksi kukaan ostaa 300€:lla?
Ilmeisesti hinta on noussut välissä, ja sitten taas laskenut. Luulisi myös olevan selvää, että eri kaupoissa voi olla eri hinta.

Happisaturaation mittaus
Laitteesta löytyy happisaturaation mittaus, olet oikeassa!

Ps. Pidetään keskustelu asiallisena. Virallinen tuoteseloste ja lukuisat testit ovat luotettavampia lähteitä kuin jonkun palstakirjoittelijan väite. Ei ole fiksua nimittää toista yksikertaiseksi vain sen takia, että toisella on vahvemmat argumentit. Se jättää yksinkertaisen kuvan.
 
Liittynyt
03.07.2018
Viestejä
347
Itse olen ainakin vaan iloinen ettei ranteessa tällä hetkellä olevassa Honor MagicWatch2:ssa ole google assistanttia. Oletan, että se taas on sidottu WearOS käyttöjärjestelmään, jota ilman kello toimii jouhevasti ja pitkällä akunkestolla.

Oikeastiko löydät itsesi usein tilanteesta, jossa tarvitset ääninauhuria, mutta puhelimesi ei ole lähellä, (josta sellainen löytyisi sekä siihen vaadittava ja vapaasti käytettävä tallennustila) ?
Kyllä, käytin aiemmin hetken aikaa Amazfit-kelloa ja se oli ihan mahtava muuten, mutta ei mikkiä eikä kaiutinta eikä lisäohjelmia. Eniten siis kaipaisin tuollaista ääninauhuria.
Joskus olikin käytössä ranteeseen tuleva kiinaäänitin, mutta se ei toiminut ollenkaan kunnolla.

Asiasta kolmanteen.
Galaxy watch 2 on näillä näppäimillä menossa pian tilaukseen,
Proshopissa erittäin edullinen hinta
Tämä siis kuvauksen perusteella isompi malli ja jopa kakkonen, mutta voiko pitää paikkaansa että muissa kaupoissa n. 399-379 ja täälä 269. Mikä tässä on juju ?
Samsungin sivuiltaakaan ei löytynyt selkeää listaa eri malleista.

edit: jaa onkin niin että "stainless steel" on 4G-malli
ja "aluminium" on ilman 4G:tä ja siksi halvempi. Tosin iso osa kaupoista jättää tuon mainitsematta tai on muokannut tilalle 4G-merkinnän ja ainakin sonera myy aluminium-mallia myös 4g:llä varustettuna.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
18
Asiasta kolmanteen.
Galaxy watch 2 on näillä näppäimillä menossa pian tilaukseen,
Proshopissa erittäin edullinen hinta
Tämä siis kuvauksen perusteella isompi malli ja jopa kakkonen, mutta voiko pitää paikkaansa että muissa kaupoissa n. 399-379 ja täälä 269. Mikä tässä on juju ?
Samsungin sivuiltaakaan ei löytynyt selkeää listaa eri malleista.
LTE näyttää ainakin puuttuvan, mikäli sille sattuisi olemaan tarvetta
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
199
Asiasta kolmanteen.
Galaxy watch 2 on näillä näppäimillä menossa pian tilaukseen,
Proshopissa erittäin edullinen hinta
Tämä siis kuvauksen perusteella isompi malli ja jopa kakkonen, mutta voiko pitää paikkaansa että muissa kaupoissa n. 399-379 ja täälä 269. Mikä tässä on juju ?
Samsungin sivuiltaakaan ei löytynyt selkeää listaa eri malleista.
Suomessa on virallisesti myynnissä vain GW2 LTE-versiota, linkkaamasi kello on perus variantti ilman LTE:tä ja pienemmällä ram-muistilla ollen siksi halvempi.
 
Liittynyt
03.07.2018
Viestejä
347
samsung kellossahan on niiden oma bixby eikä google assistant
saako sillä hallittua esim. älyvaloja tai lisättyä kalenterimerkinnän vai ainoastaan jotain rajattuja kellon omia toimintoja ohjattua äänellä?
 

Stadilainen

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
29.06.2019
Viestejä
806
Niin se mittaus tuli päivityksenä myöhemmin, miksi joku väittää vastaan? Ohjehinta oli 249 euroa.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Niin se mittaus tuli päivityksenä myöhemmin, miksi joku väittää vastaan? Ohjehinta oli 249 euroa.
Kyllä, ohjehinta oli 249€ ja sillä sitä sai heti julkaisussa, kello ei ole silloin 300€ kello vaikka siitä joku sitä pyytää.

Insinöörillä on vähän vaikea nyt uskoa näkemäänsä ja perinteiseen tyyliin pitää vain vängätä vastaan vaikka ei edes omista koko laitetta.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Ps. Pidetään keskustelu asiallisena. Virallinen tuoteseloste ja lukuisat testit ovat luotettavampia lähteitä kuin jonkun palstakirjoittelijan väite. Ei ole fiksua nimittää toista yksikertaiseksi vain sen takia, että toisella on vahvemmat argumentit. Se jättää yksinkertaisen kuvan.
Miksi sä sitten vänkäät vastaan vaikka näet omin silmin kuvasta, mikä kello ja että happisaturaatio löytyy?

Varsinkaan kun et edes omista koko laitetta ja et selvästikään tiedä kaikkia sen ominaisuuksia niin silti pitää vängätä vastaan.
 
Liittynyt
28.12.2019
Viestejä
576
Kyllä, ohjehinta oli 249€ ja sillä sitä sai heti julkaisussa, kello ei ole silloin 300€ kello vaikka siitä joku sitä pyytää.

Insinöörillä on vähän vaikea nyt uskoa näkemäänsä ja perinteiseen tyyliin pitää vain vängätä vastaan vaikka ei edes omista koko laitetta.

Miksi sä sitten vänkäät vastaan vaikka näet omin silmin kuvasta, mikä kello ja että happisaturaatio löytyy?

Varsinkaan kun et edes omista koko laitetta ja et selvästikään tiedä kaikkia sen ominaisuuksia niin silti pitää vängätä vastaan.
Et tainut edes lukea kommenttiani loppuun asti? Kerroin itse, että ominaisuus on tuotu laitteeseen päivityksenä, ja lisäsin mukaan myös linkin asiaa käsittelevään artikkeliin. Miten sen voi tulkita vastaan vänkäämiseksi?

Ja kyllä, hinta oli 300€ kun olin viimeksi älykellokello-ostoksilla, enkä epäile yhtään, ettetkö olisi ostanut sitä halvemmalla. Oma valintani ei kohdistunut kyseiseen tuotteeseen, joten en omista kyseistä kelloa, vaikka sen ostamista pohdinkin.

Mutta hyvä että asia tuli esille, eli happisaturaation mittaus on tuotu laitteeseen päivityksenä, eikä asiasta mainita tuoteselosteessa. Kiitos tästä tiedosta. Olisit voinut sanoa suoraa, että ominaisuus tuli päivityksen mukana.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Et tainut edes lukea kommenttiani loppuun asti? Kerroin itse, että ominaisuus on tuotu laitteeseen päivityksenä, ja lisäsin mukaan myös linkin asiaa käsittelevään artikkeliin. Miten sen voi tulkita vastaan vänkäämiseksi?

Ja kyllä, hinta oli 300€ kun olin viimeksi älykellokello-ostoksilla, enkä epäile yhtään, ettetkö olisi ostanut sitä halvemmalla. Oma valintani ei kohdistunut kyseiseen tuotteeseen, joten en omista kyseistä kelloa, vaikka sen ostamista pohdinkin.

Mutta hyvä että asia tuli esille, eli happisaturaation mittaus on tuotu laitteeseen päivityksenä, eikä asiasta mainita tuoteselosteessa. Kiitos tästä tiedosta. Olisit voinut sanoa suoraa, että ominaisuus tuli päivityksen mukana.
Miten mä voin sanoa sen suorempaa kuin tällä kuvalla? :facepalm:

Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa ja silti et uskonut vaan vänkäsit vielä vastaan ja rupesit väittämään että mulla on eri kello.
 

Liitteet

Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
1 624
Asiasta kolmanteen.
Galaxy watch 2 on näillä näppäimillä menossa pian tilaukseen,
Proshopissa erittäin edullinen hinta
Olen kyttäillyt silloin tällön Galaxy Watch 2- julkaisua ja ehdin jo hieman innostua tästä. Active olisi syytä mainita aina kun siitä on kysymys :)

Googlettelun perusteella alkaa vaikuttamaan siltä, että GW2 jää käytännössä välistä ja julkaisevat seuraavaksi Galaxy Watch 3- mallin. Varmaankin, ettei se sekoitu tähän Activeen niin pahasti. Nyt monenkin sivuston huhuista on poistunut kokonaan Wear OS- mahdollisuus. Minulle tämä olisi ollut jopa toivottava uudistus. Bezel pitää myös ilman muuta löytyä. En ole perehtynyt lähimaksuun kellolla, mutta ilmeisesti tällä ykkösmallilla se ei onnistu. 22mm ranneke olisi myös asiallinen niin nykyinen erikseen ostettu passaisi siihen.

Vaikuttaisi vahvasti siltä, että uusi kello jää minun osalta kauppaan. Vuodetut kuvat kellon näytöstä näyttävät siltä, kuin ne olisi minun kellosta otettuja. Katellaan sitten kuukausien päästä kun hinta lähestyy taas tyyliin 200e rajapyykkiä jos kellossa on edes mitään päivittämisen arvoista.
 

Josef

Це політично коректна назва.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 772
mutta ilmeisesti tällä ykkösmallilla se ei onnistu.
Jaah, tarkoittanet siis Gw:n ekaa versiota.. Itse olen kuitenkin maksellut tolla 42mm GW lte:llä satunnaisesti vuoden verran ostoksia Samsung Paylla, sitä en sit tiedä toimiiko se suomaaliassa.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
199
Jaah, tarkoittanet siis Gw:n ekaa versiota.. Itse olen kuitenkin maksellut tolla 42mm GW lte:llä satunnaisesti vuoden verran ostoksia Samsung Paylla, sitä en sit tiedä toimiiko se suomaaliassa.
Ei toimi Samsung Pay ainakaan vielä virallisesti Suomessa.
 

Josef

Це політично коректна назва.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 772
Joo, ei näköjään.. Curvellahan tuon ilmeisesti saa suomessakin käyttöön.
 

DarkkiFIN

Sosiaalisesti etääntynyt
Liittynyt
17.07.2017
Viestejä
1 592
Nyt muutaman päivän ollu Huawei Watch GT käytössä ja sehän vaikuttaa olevan ihan hyvä keksintö. Mittaa sen mitä tarviikin(sykettä lähinnä) ja saa ilmotukset näkymään,niin ei tarvii kaivaa luuria taskusta vaan tarkistamisen takia.

Pari mitkä nyt vähän häiritsee,niin tuo hihna tuntuu vähän nihkeeltä näillä keleillä,kun ei oikein ilma kierrä. Niin mistäs tuolle kannattaa alkaa kattelemaan "ilmavampaa" hihnaa?

Tosena on että jostain syystä bluetooth yhteys luuriin(S9) välillä katoaa,vaikka kello ja puhelin ei ole varmaan edes 3m päässä toisitaan. Yhteys palautuu kun käyttää luurin bluetoothin pois päältä.

Mutta muuten ihan soiva peli tuntuu olevan.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Nyt muutaman päivän ollu Huawei Watch GT käytössä ja sehän vaikuttaa olevan ihan hyvä keksintö. Mittaa sen mitä tarviikin(sykettä lähinnä) ja saa ilmotukset näkymään,niin ei tarvii kaivaa luuria taskusta vaan tarkistamisen takia.

Pari mitkä nyt vähän häiritsee,niin tuo hihna tuntuu vähän nihkeeltä näillä keleillä,kun ei oikein ilma kierrä. Niin mistäs tuolle kannattaa alkaa kattelemaan "ilmavampaa" hihnaa?

Tosena on että jostain syystä bluetooth yhteys luuriin(S9) välillä katoaa,vaikka kello ja puhelin ei ole varmaan edes 3m päässä toisitaan. Yhteys palautuu kun käyttää luurin bluetoothin pois päältä.

Mutta muuten ihan soiva peli tuntuu olevan.
Eiköhän se vika ole siellä puhelimen päässä? Mulla ei ole ikinä ollut synkkaus ongelmia(Huaweita molemmat) , toinen on koittaa poistaa paritus ja luoda uudestaan.
 

DarkkiFIN

Sosiaalisesti etääntynyt
Liittynyt
17.07.2017
Viestejä
1 592
Eiköhän se vika ole siellä puhelimen päässä? Mulla ei ole ikinä ollut synkkaus ongelmia(Huaweita molemmat) , toinen on koittaa poistaa paritus ja luoda uudestaan.
Annoin kellolle resettiä tossa eilen iltasella ja nyt on pysyny yhteys päällä. Kävin luuristakin asetuksia läpitte,mutta ei sieltä löytynyt ainakaan mitään sen kummempaa tohon bluetoothiin liittyvää.
 
Liittynyt
03.07.2018
Viestejä
347
Asiasta kolmanteen.
Galaxy watch *active* 2 on näillä näppäimillä menossa pian tilaukseen,
Proshopissa erittäin edullinen hinta
Tämä siis kuvauksen perusteella isompi malli ja jopa kakkonen, mutta voiko pitää paikkaansa että muissa kaupoissa n. 399-379 ja täälä 269. Mikä tässä on juju ?
Samsungin sivuiltaakaan ei löytynyt selkeää listaa eri malleista.

edit: jaa onkin niin että "stainless steel" on 4G-malli
ja "aluminium" on ilman 4G:tä ja siksi halvempi. Tosin iso osa kaupoista jättää tuon mainitsematta tai on muokannut tilalle 4G-merkinnän ja ainakin sonera myy aluminium-mallia myös 4g:llä varustettuna.

Tilasin kellon sunnuntaina ja sieltä tuli samana päivänä vastaus että on pakattu ja odottaa noutoa. Keskiviikkona olikin jo noudettavissa pakettiautomaatista, nopea toimitus siis!

Galaxy watch active 2 vaikuttaa erittäin kätevältä näin lyhyen käytön jälkeen. Samsungin ohjelmat samsungin puhelimessa näyttävät toimivan siten että puhelimen "light" applikaatio osaa keskustella suoraan puhelimessa olevan vastaavan kanssa. Täten esim. kalenteri, sähköposti ja ääninauhuri toimivat saumattomasti yhteen ja esim. äänimuistio synkronoituu heti puhelimen ääninauhuri-ohjelmaan (Voice Recorder)
Puheentunnistus (bixby) on kyllä kivikautinen kun vertaa muiden valmistajien tuotoksiin.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 202
Saakohan tosta active 2 vaihdettua sen kellon ympäröivän kuoren?
Jos esim ostaa käytettynä ruskean värisellä rungolla niin saako sen jotenkin muutettua mustaksi?
Koitin pikaisesti ebaysta katsella mutta hakutulokset tarjosivat vain jotain TPU/silikonisuojaa kellon päälle...
 

Stadilainen

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
29.06.2019
Viestejä
806
Huawei watch gt 2 kotiutettu tänään. Hyvin istuu ranteeseen, hetki menee opetellessa.
 
  • Tykkää
Reactions: |le

|le

Liittynyt
17.03.2017
Viestejä
1 000
Honor Magic Watch 2 on ollut kyllä hintansa arvoinen. Ei voi kun kehua ~150 euron hintaan (Amazon.de). Tuli vielä Aliexpressistä tilattu teräsrannekekin perille, joka sopii kelloon mukavasti.
PSX_20200701_132145.jpg
 

Stadilainen

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
29.06.2019
Viestejä
806
Honor Magic Watch 2 on ollut kyllä hintansa arvoinen. Ei voi kun kehua ~150 euron hintaan (Amazon.de).
Tuohon tuli joku golftoiminto päivityksenä viime viikolla, osaatko yhtään kertoa miten se toimii? Netistä kun ei tietoa vielä löydy. Lisäksi iso läjä muita lajeja.
 

|le

Liittynyt
17.03.2017
Viestejä
1 000
Tuohon tuli joku golftoiminto päivityksenä viime viikolla, osaatko yhtään kertoa miten se toimii? Netistä kun ei tietoa vielä löydy. Lisäksi iso läjä muita lajeja.
Onko heittää jotain urlia tuohon päivitykseen? Ei löydy omasta kellosta näköjään mitään golffista ainakaan tällä hetkellä ja pitäis olla tuorein softaversio.
 

|le

Liittynyt
17.03.2017
Viestejä
1 000
Vai onko tämä vasta tulossa, tällainen uutinen oli:

Kiitti. Hhhmmm mulla on kyllä viimeisin versio Health-sovelluksesta (10.1.0.511) sekä kellossa on 1.0.7.16. Lajeja on kyllä vaikka kuinka paljon, mutta Golfia en tuosta listasta löytänyt.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 202
Tilasin kellon sunnuntaina ja sieltä tuli samana päivänä vastaus että on pakattu ja odottaa noutoa. Keskiviikkona olikin jo noudettavissa pakettiautomaatista, nopea toimitus siis!

Galaxy watch active 2 vaikuttaa erittäin kätevältä näin lyhyen käytön jälkeen. Samsungin ohjelmat samsungin puhelimessa näyttävät toimivan siten että puhelimen "light" applikaatio osaa keskustella suoraan puhelimessa olevan vastaavan kanssa. Täten esim. kalenteri, sähköposti ja ääninauhuri toimivat saumattomasti yhteen ja esim. äänimuistio synkronoituu heti puhelimen ääninauhuri-ohjelmaan (Voice Recorder)
Puheentunnistus (bixby) on kyllä kivikautinen kun vertaa muiden valmistajien tuotoksiin.
Eli sulla on toi ei LTE malli?
Voitko vahvistaa että sillä kellolla voi silti soittaa ja vastata puheluihin bluetoothin avulla?
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
179
Eli sulla on toi ei LTE malli?
Voitko vahvistaa että sillä kellolla voi silti soittaa ja vastata puheluihin bluetoothin avulla?
Minulla on Galaxy Watch Active 2 LTE, eikä e-simmiä käytössä ja hyvin toimii puhelut bluetoothin kanssa.

Tämä Galaxy Watch 2 on nyt ollut ranteessa noin viikon ja täytyy sanoa, että pidän kyllä enemmän Honor MagicWatch 2 kellosta, joka oli tätä ennen käytössä.

Honorin näyttö on parempi, koska suurempi reso, sekä huimat 2mm suurempi kooltaan ja lisäksi pidän Honorin valikkorakenteesta paljon enemmän.

Ja siinä missä Honorin alku kestää seurannat päällä noin viikon, niin Galaxy Watch:n akku kestää alle kolme päivää. Ja lisäksi kun Galaxy Watch:n langaton lataus on todella hidas, niin lataaminen kestää noin kaksi tuntia, kun Honor lataa itsensä tunnissa täyteen.

Pitää vielä jatkaa hetki tämän Galaxyn kanssa, mutta nyt on sellainen olo että MagicWatch 2 palaa ranteeseen...
 
  • Tykkää
Reactions: |le
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 202
Minulla on Galaxy Watch Active 2 LTE, eikä e-simmiä käytössä ja hyvin toimii puhelut bluetoothin kanssa.

Tämä Galaxy Watch 2 on nyt ollut ranteessa noin viikon ja täytyy sanoa, että pidän kyllä enemmän Honor MagicWatch 2 kellosta, joka oli tätä ennen käytössä.

Honorin näyttö on parempi, koska suurempi reso, sekä huimat 2mm suurempi kooltaan ja lisäksi pidän Honorin valikkorakenteesta paljon enemmän.

Ja siinä missä Honorin alku kestää seurannat päällä noin viikon, niin Galaxy Watch:n akku kestää alle kolme päivää. Ja lisäksi kun Galaxy Watch:n langaton lataus on todella hidas, niin lataaminen kestää noin kaksi tuntia, kun Honor lataa itsensä tunnissa täyteen.

Pitää vielä jatkaa hetki tämän Galaxyn kanssa, mutta nyt on sellainen olo että MagicWatch 2 palaa ranteeseen...
Auts, itselle just tulossa galaxy active 2 ja nyt ranteessa huawei watch gt2 jota olen 4 päivää käyttänyt.
Ei tässä gt2 mitään isompaa vikaa ole, tä on vaan hirveen painava ja tykkään pitää ranneketta ihan tosi löysällä mutta kun tä painaa niin paljon niin se tippuu kokoajan pois paikaltaan kun lasken käden alas...
Sekä toi ettei saa kustomoituja kellotauluja ottaa päähän...
Ja mulla on vanhassa kellossa ihan suosikki ranneke, 20mm, niin saa sen tohon samppaan sit iskettyä :thumbsup:
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
179
Auts, itselle just tulossa galaxy active 2 ja nyt ranteessa huawei watch gt2 jota olen 4 päivää käyttänyt.
Ei tässä gt2 mitään isompaa vikaa ole, tä on vaan hirveen painava ja tykkään pitää ranneketta ihan tosi löysällä mutta kun tä painaa niin paljon niin se tippuu kokoajan pois paikaltaan kun lasken käden alas...
Sekä toi ettei saa kustomoituja kellotauluja ottaa päähän...
Ja mulla on vanhassa kellossa ihan suosikki ranneke, 20mm, niin saa sen tohon samppaan sit iskettyä :thumbsup:
Samppa on kyllä selkeästi kevyempi (alumiinia) ja sen takia huomaamattomampi ranteessa, sekä "neutraalimman" näköinen...
 
Liittynyt
08.01.2018
Viestejä
329
Liittynyt
29.05.2018
Viestejä
337
Kuinkas muuten onko nuo Honor MagicWatch 2 ja Huawei Watch GT 2 sama kampe kun en ole niin seuraillut. Vai onko niissä jotain eroa toiminnoissa/käytettävyydessä.
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
762
Samppa on kyllä selkeästi kevyempi (alumiinia) ja sen takia huomaamattomampi ranteessa, sekä "neutraalimman" näköinen...
LTE malli on teräsrunkoinen ja ei-LTE malli alumiinia. Tosin ei tämä teräsrunkoinenkaan painava ole, mutta tuo se pieni lisäpaino hieman laaduntuntua ja kestää kolhuja melkoisesti paremmin kuin alumiini.
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
179
LTE malli on teräsrunkoinen ja ei-LTE malli alumiinia. Tosin ei tämä teräsrunkoinenkaan painava ole, mutta tuo se pieni lisäpaino hieman laaduntuntua ja kestää kolhuja melkoisesti paremmin kuin alumiini.
Oho, luulin oikeasti tämän olevan alumiinia, kun on jotenkin sen verran kevyen tuntuinen kapistus...
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
762
Näyttäisi LTE -malli olevan saatavilla sekä teräs- että alumiinirungoilla.
Katsoppas niimpä näkyy olevan. Silloin kun itse julkkarissa sen hommasin, ei löytynyt LTE:tä alumiinisena joten tuli taas oletettua muuta. Ei pitäisi ikinä olettaa, ennen kuin varmistaa. :oops::thumbsup:

PS. asiaan liittyen, mitenhän tuossa alumiinisessa mallissa on toteutettu antenni LTE yhteydelle kun teräksisessä käsittääkseni koko runko toimii antennina? Sama metodi kuin puhelimissa eli raunalla "muovi" välikkö jossain kohti vai kuinkas? (ei ainakaan kuvissa näytä olevan eroa keskenään) :hmm:
 
Viimeksi muokattu:

Intel Core

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
01.07.2020
Viestejä
242
Edellisellä puhelimella (joku huawei p jotain) pystyi ohjaamaan herätyskelloa tuossa Huawei Watch:ssa (lähinnä siis sammuttamaan ja laittamaan torkun) nyt puhelin vaihtui One Plus 8pro ja tätä ominaisuutta en saa enää käyttöön. Johtuuko siitä että ei ole Huawei + Huawei vai joku muu asetus väärin?

Kaikki ilmoitukset on käytössä, akusta on otettu kaikki optimoinnit pois käytöstä tuolta Huawein Health ohjelmalta?
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
179
Edellisellä puhelimella (joku huawei p jotain) pystyi ohjaamaan herätyskelloa tuossa Huawei Watch:ssa (lähinnä siis sammuttamaan ja laittamaan torkun) nyt puhelin vaihtui One Plus 8pro ja tätä ominaisuutta en saa enää käyttöön. Johtuuko siitä että ei ole Huawei + Huawei vai joku muu asetus väärin?

Kaikki ilmoitukset on käytössä, akusta on otettu kaikki optimoinnit pois käytöstä tuolta Huawein Health ohjelmalta?
Johtuu siitä että tuo Watch osaa keskustella vain Huawein/Honorin herätyskellojen kanssa...
 
Liittynyt
03.07.2018
Viestejä
347
Eli sulla on toi ei LTE malli?
Voitko vahvistaa että sillä kellolla voi silti soittaa ja vastata puheluihin bluetoothin avulla?
kyllä voi soittaa vaikka on pelkkä bt/wifimalli
ja yllätys että myös toimii remote-tilassa, eli jos bt on kantaman ulkopuolella mutta wifi yhteys tukiaseman kautta toimii... mutta soittamista en ole tällä kokeillut.

Yllätys oli miten hienosti kello toimii samsungin omien appsien kanssa. kannattaa siis olla samsung puhelin
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 202
kyllä voi soittaa vaikka on pelkkä bt/wifimalli
ja yllätys että myös toimii remote-tilassa, eli jos bt on kantaman ulkopuolella mutta wifi yhteys tukiaseman kautta toimii... mutta soittamista en ole tällä kokeillut.

Yllätys oli miten hienosti kello toimii samsungin omien appsien kanssa. kannattaa siis olla samsung puhelin
Itellä nyt päivän ollut käytössä ja pakko sanoa että vittu että voi olla sekava käyttöjärjestelmä...
Sen lisäksi tässä on ylivoimaisesti huonoin bt kantama kaikista kelloista mitä mulla on ollut, ja niitä on ollut monia...
Tän kanssa joutuu laskemaan aina mihin kännykkää uskaltaa jättää ettei katko jatkuvasti kun kävelee kämpän sisällä, muilla kelloilla oli ihan vitun sama mihin nurkkaan taloa jätti kännyn ja puski viellä uloskin signaalia, tä ei toimi kuin kolmasosan matkasta mitä muut, ja sen lisäksi on tosi hidas yhdistämään uudelleen kännykkään, että aika vitun iso miinus tuosta.

Ja akulla näyttää tekevän tiukkaa yksi vuorokausi:poop:
Vähän on tyhmät monet valinnat myös, esim aktiviteettien auto pause on oikeasti 2 sekunnin timerilla, eli normaalilla kävelylenkillä jatkuvasti pausetteli itseään, ja ainoa toinen vaihtoehto on ottaa se pois päältä, miksei siinä saa vaikka valittua 30 sekunttia...

Toinen vastaava on sykkeenmittaus, off, aina ja 10 minuuttia, ei voi käsittää mitä pn liikkunut päässä, missä on 10sec ja 1min asetukset? Nyt pitää valita sit always onin ja täysin turhan 10min välillä...

On tässä hyvääkin, sykkeenmittaus toimii hyvin, bixby on kiva, mutta jessus tässä on Surkeasti toteutettuna moni asia, pieksee jopa polarin kellot epäkäytännöllisyydellään...
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
179
Itellä nyt päivän ollut käytössä ja pakko sanoa että vittu että voi olla sekava käyttöjärjestelmä...
Sen lisäksi tässä on ylivoimaisesti huonoin bt kantama kaikista kelloista mitä mulla on ollut, ja niitä on ollut monia...
Tän kanssa joutuu laskemaan aina mihin kännykkää uskaltaa jättää ettei katko jatkuvasti kun kävelee kämpän sisällä, muilla kelloilla oli ihan vitun sama mihin nurkkaan taloa jätti kännyn ja puski viellä uloskin signaalia, tä ei toimi kuin kolmasosan matkasta mitä muut, ja sen lisäksi on tosi hidas yhdistämään uudelleen kännykkään, että aika vitun iso miinus tuosta.

Ja akulla näyttää tekevän tiukkaa yksi vuorokausi:poop:
Vähän on tyhmät monet valinnat myös, esim aktiviteettien auto pause on oikeasti 2 sekunnin timerilla, eli normaalilla kävelylenkillä jatkuvasti pausetteli itseään, ja ainoa toinen vaihtoehto on ottaa se pois päältä, miksei siinä saa vaikka valittua 30 sekunttia...

Toinen vastaava on sykkeenmittaus, off, aina ja 10 minuuttia, ei voi käsittää mitä pn liikkunut päässä, missä on 10sec ja 1min asetukset? Nyt pitää valita sit always onin ja täysin turhan 10min välillä...

On tässä hyvääkin, sykkeenmittaus toimii hyvin, bixby on kiva, mutta jessus tässä on Surkeasti toteutettuna moni asia, pieksee jopa polarin kellot epäkäytännöllisyydellään...
Samaa mieltä käyttiksestä, kun on tottunut käyttämään Huawei Watch GT:tä ja Honor Magic Watch 2 kelloja, niin kyllä tämän Galaxy Watch:n käyttis on ahterista. Jotenkin epälooginen ja sekava käyttää...

Ja samat kokemukset BT:n kantamasta, Huawein/Honorin kellon pysyi aina omassa talossa luurissa kiinni, mutta tämä on vähän väliä offline.

Tuota auto pausea itsekin aluksi ihmettelin, kun koira ei ehdi tarpeita tekemään, kun kello jo menee pauselle! Onneton toteutus.

Ja sykkeen seurannan typerälle toteutukselle olen myöskin nauranut, kuka hemmetti käyttää tuota 10min välein mittausta ja mitä järkeä?

Ja edelleenkin kaipaan Huawein/Honorin tarkempaa ja paremman reson näyttöä ja sitä viikon akun kestoa max kahden päivän keston sijaan!
 
  • Tykkää
Reactions: |le
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
28
ehkä vähän tyhmä kysymys, mut onko toi Huawein gt2 pakko olla Bluetoothiin yhdistettynä koko ajan vai riittääkö välillä käyttää?:hmm: Tiistaina tuli hommattu eka älykello.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 493
Viestejä
4 164 164
Jäsenet
70 416
Uusin jäsen
giantaxe

Hinta.fi

Ylös Bottom