Älykellot

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Tuli hankittua tuo Huawei watch gt2e.
Ihan hyvältä vaikuttaa, mutta tuo askelten määrä ainakaan ei ole sinne päinkään.. Näyttää varmaan 5x enemmän. Vai teenkö jtn väärin? Olisi myös ehkä kannattanut lukea arvosteluja paremmin. Huomasin nyt vasta, että nukkumisdatassa ei ole happisaturaatiodataa. Olisi ollut mukavaa tietoa tämä..
Mitenhän sä onnistut tuossa? Ainoa missä mulla näyttää askeleet väärin on ratsastuksessa, kun minähän en kävele, mutta silti tulkitsee että kävelen.

Toki liikkunasta se käy niin eipä tuo ole haitannut.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 824
Onko missään kellossa lastenrattaiden työnnön tunnistusta? Withings ainakin luulee tuota pyöräilyksi ja askelia ei kerry. Tosin voinee olla tekemätön paikka erottaa pyöräilyä/vaunujen työntöä mitenkään pelkällä ranteessa olevalla kellolla?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
671
Mitenhän sä onnistut tuossa? Ainoa missä mulla näyttää askeleet väärin on ratsastuksessa, kun minähän en kävele, mutta silti tulkitsee että kävelen.

Toki liikkunasta se käy niin eipä tuo ole haitannut.
Jaa a, heräsin äsken ja olen näköjään kävellyt 61 askelta vaikka istun tässä sängyn reunalla.

Edit: 193 askelta kun kävin keittiössä ja vessassa. En tiennytkään että mulla on noin iso talo..
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
15.09.2018
Viestejä
1 354
Nopeahko, tyhmä kysymys. Toimiiko vahongossakaan esim watch activessa yle areenasta jotain kuunnellessa kellon näytöltä ne +/- 10s painikkeet?
 
Liittynyt
29.11.2016
Viestejä
178
Mahtaako Ticwatch pro 4g skulata suomessa? Onko kokemuksia? Mikä tuon määrittää? Jotenkin epäilen ettei operaattorin myyjät tiedä jos marssin heidän liikkeeseen kysymään..

En edes ajatellut että tuolla olisi merkitystä, mutta sivuilla lukee cellural connectivity kohdassa: "1. Currently only available in the US, UK, and Germany. Please check your region for carrier availability."

 
Liittynyt
30.11.2018
Viestejä
89
Askeleita tosiaan ilmestyy nykyään tyhjästä. Huawein Health -appin yläreunassa luki jotain että Healt pitää laittaa protected appeihin, tai muuten on epätarkkuutta askelmittarissa. Ei nyt nopealla googlauksella löytynyt mitään ohjeita tuohon, vaikka en usko että ollaan ihan ainoat tuon ongelman kanssa.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
324
Täällä onkin mukavasti ollut juttua noista huawei GT2 ja GT2e kelloista, mutta viesteistä ei käy ilmi, miten hyvin tämä pelittää yhteen iphonen kanssa? Tuon listan mukaan jotain pieniä eroja on, mutta miten käytännössä?
 
Liittynyt
11.01.2017
Viestejä
125
Tein oman proxyn Google Cloudiin, vaati hieman säätöä. Permanent Proxy siis kyseessä. Aika hyvin niillä ohjeilla sai toimimaan.


Vaihdoin tosin portit ettei nyt heti joku iskee kiinni.
Wear OS -kelloa nyt muutaman kuukauden käyttäneenä ovat maksamiseen liittyvät kokemukset olleet pääosin positiivisia.

Mobiilimaksaminen Google Paylla ei tosiaan ole Suomessa virallisesti mahdollista Wear OS -kellolla, mutta toistaiseksi se on onnistunut ongelmitta epävirallisempaakin tapaa käyttäen. Hieman harrastuneisuutta toki vaaditaan.

Aiemminkin foorumilla esillä ollut viestiketju ja sen ensimmäinen, äskettäin päivittynyt postaus on hyvä ohje siihen, kuinka kelloon saa Google Payn käyttöön. Lyhyesti tuossa kerrotaan Permanent Proxyn asennus ja oman proxy serverin luonti Google Cloud -ympäristöön.
[Wear OS App] Enable Google Pay in unsupported countries using Permanent Proxy!


Sen lisäksi, että Google Payta tukevan maksukortin on saanut käyttöön, onnistuu myös Plussa-kortin (K-Plussa-mobiilikortti) lisäys Wear OS -kelloon.
Alla ohjeet kuinka mm. Plussa-mobiilikortti-sovelluksen saa asennettua kelloon:
[OFFICIAL][TOOL][WINDOWS] ADB, Fastboot and Drivers - 15 seconds ADB Installer v1.4.3
How to Sideload Apks onto Android Wear Watch

Kun kellon mobiilikorttisovellukseen oli syöttänyt plussakortin numeron ja nimitiedot, sovellus antoi herjan ettei laite tue lähimaksamista.
Tämä ei tietystikään pidä paikkaansa, eikä herjalla ole mitään merkitystä, sillä syötetyt tiedot on käsitelty/tallennettu ja plussamobiilikortti on toiminut kellossa aivan kuten kännykässäkin.
 
Liittynyt
12.11.2016
Viestejä
65
Yllä olevaan viitaten, jouduitteko tekemään uuden Google tilin vpn yhteyden avulla tuettuun maahan? Proxyt päällä ja aktiivisena, mutta valittaa kello että Pay ei ole vielä tuettu maassa. Ottaakohan tilistä häikkää?

edit: sudo systemctl status squid näyttää että proxy on active ja running. Osoitteet ja portit mätsää mitä permanent proxyssä on. Mistä tiedän että toimiiko itse proxy oikein?

Edit2: lähti toimimaan kun asensi google payn uudestaan kelloon
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
179
Minulla vaihtui Huawei Watch GT viime viikolla Honor Magic Watch 2:seen ja ensituntumat ovat oikein hyvät muutaman päivän kokemuksella.

Ominaisuuksia on tullut mukavasti lisää, kuten bt-puhelut joita käytän kun olen kävelyllä tai pyöräilemässä, koska silloin luuri on yleensä juomarepussa ja ulkoillessa musiikin ohjaus kellon kautta on myöskin kätevää. Nythän kellossa on reilusti enemmän muistia ja sinne on mahdollista saada tallennettua musiikkia, ja yhden albumin jo kelloon siirsin, mutta nyt pitäisi vielä hankkia sopivat bt-napit... Urheilusuorituksissa suorituksen raportointiin on tullut lisää informaatiota ja sykkeen sekä reitin seuranta toimii hyvin.

Tähän on myöskin tarjolla paljon enemmän ja paremman näköisiä kellotauluja, ja muokattavuutta on tullut lisää esimerkiksi nyt voi säätää kellon värinän voimakkuutta.

Kello on ranteessani 24/7 ja sykkeen seuranta on koko ajan päällä, ja akun kesto on edelleenkin vähintääkin yhtä hyvällä tasolla kuin oli/on Watch GT:ssä vaikka ominaisuuksia on tullut lisää. Omat älykellon tarpeeni tämä kyllä täyttää lähes täydellisesti, koska minulla ei ole tarvetta asennella kelloon ohjelmia ja minulle riittävät nämä ominaisuudet yhdistettynä loistavaan akunkestoon, varsinkin kun kello on kooltaan kohtuullisen kokoinen, eikä mikään "järkäle".
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Minulla vaihtui Huawei Watch GT viime viikolla Honor Magic Watch 2:seen ja ensituntumat ovat oikein hyvät muutaman päivän kokemuksella.

Ominaisuuksia on tullut mukavasti lisää, kuten bt-puhelut joita käytän kun olen kävelyllä tai pyöräilemässä, koska silloin luuri on yleensä juomarepussa ja ulkoillessa musiikin ohjaus kellon kautta on myöskin kätevää. Nythän kellossa on reilusti enemmän muistia ja sinne on mahdollista saada tallennettua musiikkia, ja yhden albumin jo kelloon siirsin, mutta nyt pitäisi vielä hankkia sopivat bt-napit... Urheilusuorituksissa suorituksen raportointiin on tullut lisää informaatiota ja sykkeen sekä reitin seuranta toimii hyvin.

Tähän on myöskin tarjolla paljon enemmän ja paremman näköisiä kellotauluja, ja muokattavuutta on tullut lisää esimerkiksi nyt voi säätää kellon värinän voimakkuutta.

Kello on ranteessani 24/7 ja sykkeen seuranta on koko ajan päällä, ja akun kesto on edelleenkin vähintääkin yhtä hyvällä tasolla kuin oli/on Watch GT:ssä vaikka ominaisuuksia on tullut lisää. Omat älykellon tarpeeni tämä kyllä täyttää lähes täydellisesti, koska minulla ei ole tarvetta asennella kelloon ohjelmia ja minulle riittävät nämä ominaisuudet yhdistettynä loistavaan akunkestoon, varsinkin kun kello on kooltaan kohtuullisen kokoinen, eikä mikään "järkäle".
Mulla Huawei Watch GT 2 ja olen 100% tyytyväinen tuohon, akunkesto on vain niin huikea etten voi vaan kuvitellakkaan siirtyväni muihin älykelloihin.
 
Liittynyt
10.09.2017
Viestejä
240
Huawei watch GT2 vs GT2e, mikä näiden ero on oikeesti, muu kuin:

Ulkonäkö, e-mallissa ei ole mikrofonia / kaiutinta, e-mallissa enemmän urheiluprofiileja, e-mallissa spO2 mittaus ja kuukautiskierron seuranta.

E-malli vaikuttaa hieman parannellulta versiolta(?) , mutta miksi se on halvempi? Olenko ymmärtänyt jotain väärin?

Maanantaina menossa hakemaan toisen näistä... Ja rouvalle gt2 42mm.
 
Liittynyt
13.04.2017
Viestejä
1 494
Kyllä normaali GT2 on kanssa spO2 mittaus. Ja jostain olin lukevinani että lisäävät myös GT2 nuo urheiluprofiilit. Eli e-malli ei ole parempi. Olen käsittänyt että muuten samat, mutta puhelut ei onnistu e-mallilla ja ulkonäkö.
 
Liittynyt
29.07.2017
Viestejä
532
Mulla Huawei Watch GT 2 ja olen 100% tyytyväinen tuohon, akunkesto on vain niin huikea etten voi vaan kuvitellakkaan siirtyväni muihin älykelloihin.
Gt2 ollut ranteessa vuoden vaihteesta alkaen, akku kestää hyvin eikä ole paluuta parin päivän välein ladattavien. Paras puoli on siinä että puhelimen voi laittaa kokonaan äänettömälle ja vain vilkaista kuka soittaa tai laittaa viestiä ranteesta. Tosin ilmoitusten määrää olen karsinut runsaasti, jos vielä voisi valita kenen viestit tulee läpi ja mihin aikaan.
 

|le

Liittynyt
17.03.2017
Viestejä
999

Mielenkiintoinen kello tulossa pienehkölle budjetille. Nykyinen Mi Band 4 ajanu asiansa hienosti ja odottelenkin 5-versiota, joka julkaistaan todennäköisesti kesäkuussa. Vaan tämä Realmen kellokin vaikuttaisi hintansa puolesta houkuttelevalta. Pitänee muutamat tulevat arvostelut tsekata ja katsoa milloin saa global versiota tilattua.
 

onC

Liittynyt
22.11.2018
Viestejä
67
Gt2, Magicwatch 2 omistajat; miten nuo toimii ei-huawein kanssa?

Tyttikselle kello hakusessa. Tällä hetkellä Huawein puhelin käytössä, mutta vaihtunee pian puhtaampaan androidiin, eli varmaan OP tai Pixel. Käyttötarkoitus lähinnä lenkkeilyn ja unen seuranta, spotifyn ohjaus jne. Käyttää tällä hetkellä Sportstrackeria ja joskus Huawei Healthia. Nuo kaksi kelloa vaikuttavat melko täydellisiltä, mutta olen lukenut ainakin ongelmista käytössä Android kympin kanssa?
 
Liittynyt
13.04.2017
Viestejä
1 494
Gt2 ja OnePlus 7Pro ollut käytössä marraskuusta. Kaikki toiminut alusta asti ilman mitään ongelmia. Luurissa Andoird 10 ja OnePlussan uusin BETA_13 versio. Sportstrackeria en käytä. Huawei Health app täytyy olla asennettuna että ylipäätään mitään ominaisuuksia voi käyttää, mutta on oikein toimiva ja selkeä ohjelma!
 
  • Tykkää
Reactions: onC
Liittynyt
24.10.2017
Viestejä
42
Moi. Kaipaisin kellosta ominaisuutta, jolla voisi kirjata muistiin kuntosaliharjoittelun käytetyt painot ja mahdolliset toistot. Lisäksi olisi toivottavaa, että kellossa olisi Spotify offline tai online -toistomahdollisuus sekä bluetooth-yhdistettävyys kuulokkeisiin. Haluaisin siis pärjätä kuntosalilla ilman puhelimen kantamista.

Koitin selailla eri valmistajien kelloja, mutten selailun perusteella saanut varmuutta juuri tuosta salitulosten kirjaamisen mahdollisuudesta. Onko jollain kokemusta tai parempaa tietoa kellosta, joka täyttäisi ainakin yllä mainitut ominaisuudet? Kiitos.
 

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
Moi. Kaipaisin kellosta ominaisuutta, jolla voisi kirjata muistiin kuntosaliharjoittelun käytetyt painot ja mahdolliset toistot. Lisäksi olisi toivottavaa, että kellossa olisi Spotify offline tai online -toistomahdollisuus sekä bluetooth-yhdistettävyys kuulokkeisiin. Haluaisin siis pärjätä kuntosalilla ilman puhelimen kantamista.

Koitin selailla eri valmistajien kelloja, mutten selailun perusteella saanut varmuutta juuri tuosta salitulosten kirjaamisen mahdollisuudesta. Onko jollain kokemusta tai parempaa tietoa kellosta, joka täyttäisi ainakin yllä mainitut ominaisuudet? Kiitos.
Ainakin Garminilla on tuo mahdollisuus treeneissä, eli voi laittaa toistot ja muistaakseni myös käytetyt painot. Ainakin Fenix sarjan kelloissa löytyy, luultavasti myös uusimmis Vivoactive ja Venu -kelloissa.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 108
Gt2, Magicwatch 2 omistajat; miten nuo toimii ei-huawein kanssa?
MW2 ollut helmikuusta saakka käytössä OP7 kanssa. Aluksi oli vähän ongelmia yhteyden katkeamisen kanssa, mutta alkuvuoden firmispäivitys tuntui ratkaisevan sen aika hyvin ja nykyään pysyy yhteydessä.

Eipä ole valittamista ollut muutoin, fiksu perustason älykello erinomaisella akkukestolla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
121
Ainakin Garminilla on tuo mahdollisuus treeneissä, eli voi laittaa toistot ja muistaakseni myös käytetyt painot. Ainakin Fenix sarjan kelloissa löytyy, luultavasti myös uusimmis Vivoactive ja Venu -kelloissa.
Painojen asettaminen löytyy ainakin Vivoactive 3 musicista. Periaatteessa onnistuu musiikin kuuntelu valmiiksi ladatuilta soittolistoilta bt-kuulokkeisiin. Käytännössä kuuntelen kuitenkin kännykän Spotifyn kautta kun se on mukana salilla ja helpompi käyttää kuin kelloon talletettu musiikki. Garmin Paysta iso plussa Vivoactivelle. Nopeampi maksaa kuin kännykällä.
 
Liittynyt
10.10.2018
Viestejä
444
Amazonissa osui silmään Huawei watch gt 93€:lla ja siitä lähti ajatus honor band 5:sen päivitys. Ominaisuuksiin olen ollut rannekkeessa sangen tyytyväinen, mutta tyylikkäämpi ulkomuoto houkuttaisi kellossa.

Nyt sitten tehnyt vertailuja Huawei watch gt ja GT2 välillä. Suurimmat erot taitaa olla BT (4.2 vs 5.1, joten 2:ssa vakaampi yhteys?), Puhelut ja musiikki kellosta (kummallekaan ei käyttöä), parempi prosessori minkä ansiosta sulavampi käyttö sekä parempi akunkesto? Lisäksi myös eri näyttö, jotain stressitestiä ja hengitysharjoituksia.

Tärkeimpinä ominaisuuksina itselle hyvä akunkesto, perus aktiivisuuden, unen ja liikkumisen seurannat sekä ilmoitukset. Puheluita tai musiikkia en kellooni kaipaa, kun tosiaan ominaisuuksilta ollu tyytyväinen jo honor band 5:seen.

Osaako joku sanoa onko watch gt ja GT2 välillä käytön sulavuudessa, näytön käytössä tai muissa käytännön arkiominaisuuksissa suurta eroa? Hinta kuitenkin yli tuplat. Myös muut watch gt/GT2 kellojen näköisiä voi vinkata. Onko kenties tulossa jotain uutuuksia, mitä kannattaisi odottaa?

Edit honorin magic watch 2 olisi ilmeisesti käytännössä sama kello, kuin GT2 hieman eri ulkonäöllä ja edullisemmalla hinnalla. :hmm: voi olla että tuolla Amazonin ~150€ hinnalla pitääkin laittaa tämä
 
Viimeksi muokattu:

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
3 969
Moi. Kaipaisin kellosta ominaisuutta, jolla voisi kirjata muistiin kuntosaliharjoittelun käytetyt painot ja mahdolliset toistot. Lisäksi olisi toivottavaa, että kellossa olisi Spotify offline tai online -toistomahdollisuus sekä bluetooth-yhdistettävyys kuulokkeisiin. Haluaisin siis pärjätä kuntosalilla ilman puhelimen kantamista.

Koitin selailla eri valmistajien kelloja, mutten selailun perusteella saanut varmuutta juuri tuosta salitulosten kirjaamisen mahdollisuudesta. Onko jollain kokemusta tai parempaa tietoa kellosta, joka täyttäisi ainakin yllä mainitut ominaisuudet? Kiitos.
Wear OS:lla hoituu myös. Oma Ticwatch tunnistaa myös liikkeet ja toistojen määrät automaattisesti ja pyytää asettamaan painot. Jos se ei osaa jotain liikettä, niin voi myös opettaa. Esimerkiksi voimapyörää ei ollut lajiprofiileissa, niin riitti, että kerran tein tuota liikettä ja nimesin sen kellolle, niin nyt tunnistaa automaattisesti ja laskee toistotkin.
 
Liittynyt
12.11.2016
Viestejä
65
Wear OS:lla hoituu myös. Oma Ticwatch tunnistaa myös liikkeet ja toistojen määrät automaattisesti ja pyytää asettamaan painot. Jos se ei osaa jotain liikettä, niin voi myös opettaa. Esimerkiksi voimapyörää ei ollut lajiprofiileissa, niin riitti, että kerran tein tuota liikettä ja nimesin sen kellolle, niin nyt tunnistaa automaattisesti ja laskee toistotkin.
Saako ton ladattua play kaupasta muihinkin wear os kelloihin? Jos niin millä nimellä löytyy
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
3 969
Saako ton ladattua play kaupasta muihinkin wear os kelloihin? Jos niin millä nimellä löytyy
Ihan Google Fitin voimaharjoittelussa oli oletuksena tuo. Voi myös valita, kuinka pitkiä taukoja pitää liikkeiden välissä ja kello pitää huolen niistä.
 
Liittynyt
29.11.2016
Viestejä
178
Ihan Google Fitin voimaharjoittelussa oli oletuksena tuo. Voi myös valita, kuinka pitkiä taukoja pitää liikkeiden välissä ja kello pitää huolen niistä.
Mikä kello/malli? On pari kertaa kokeillut tuota omalla vanhalla ticwatchilla (3v vanha e-malli) kauan aikaa sitten, muttei skulannut niin vaihdoin vaan toisen ohjelma. Pitänee kokeilla uusiks seuraavan kerran kun salille meene
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
3 969
Mikä kello/malli? On pari kertaa kokeillut tuota omalla vanhalla ticwatchilla (3v vanha e-malli) kauan aikaa sitten, muttei skulannut niin vaihdoin vaan toisen ohjelma. Pitänee kokeilla uusiks seuraavan kerran kun salille meene
Talvella ostettu Ticwatch C2. Tuossa on kaksi erillistä salitreeniä valittavana, eli tuo, joka tunnistaa liikkeet ja ihan tavallinen, joka vaan mittaa aikaa, kaloreita ym. Ihan näppärää kyllä, kun voi seurata, kuinka paljon kehitystä tulee painoissa ja ei tarvitse itse laskea toistoja.
 
Liittynyt
20.05.2020
Viestejä
315
Talvella ostettu Ticwatch C2. Tuossa on kaksi erillistä salitreeniä valittavana, eli tuo, joka tunnistaa liikkeet ja ihan tavallinen, joka vaan mittaa aikaa, kaloreita ym. Ihan näppärää kyllä, kun voi seurata, kuinka paljon kehitystä tulee painoissa ja ei tarvitse itse laskea toistoja.
Tuo kuulostaa kyllä todella hyvältä. Olisiko sinulla heittää ruudunkaappaus kehityksenseurannasta? Kello siis tunnistaa ja ehdottaa treeniliikkeen jonka pääsee tallentamaan? Tallennuksessa kysyy painot, tehdyn liikkeen tyypin ja toistot? Voisi kuvitella että manuaalinen aloitus on myös mahdollinen koska sekään ei ole kovin vaivalloista. Tässä olisi etuna se että kello ilmoittaa kun oma sarja lähenee loppua. Mahtaakohan Applen puolella olla salitreenaukseen erikoistuneita watchOS-sovelluksia joita pystytte suositella?
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
3 969
Tuo kuulostaa kyllä todella hyvältä. Olisiko sinulla heittää ruudunkaappaus kehityksenseurannasta? Kello siis tunnistaa ja ehdottaa treeniliikkeen jonka pääsee tallentamaan? Tallennuksessa kysyy painot, tehdyn liikkeen tyypin ja toistot? Voisi kuvitella että manuaalinen aloitus on myös mahdollinen koska sekään ei ole kovin vaivalloista. Tässä olisi etuna se että kello ilmoittaa kun oma sarja lähenee loppua. Mahtaakohan Applen puolella olla salitreenaukseen erikoistuneita watchOS-sovelluksia joita pystytte suositella?
Tosiaan kehitystä tuo kello ei itsessään seuraa, mutta vanhoja treenejä ja niiden painoja ja toistoja voi myöhemmin kyllä katsella ja verrata nykyistä tilannetta niihin :)

Ja kello tunnistaa sensoreilla liikkeen, mitä salilla tekee ja laskee myös toistojen määrät. Joskus liikkeen tunnistaminen ei onnistu täysin ja kello kysyy, oliko liike esim. joku näistä kolmesta. Toistojen määrän laskee yllättävän tarkasti jopa leuanvedoissakin, vaikka kello ei pahemmin liiku. Liikkeiden jälkeen kello pyytää syöttämään painot ja liikkeen tietoja voi vielä korjata. Tauon pituuden voi itse määrittää ja itsellä laitettu 2 minuuttia, jonka jälkeen kello värisee.

WhatsApp Image 2020-05-31 at 11.57.39.jpeg
 
Liittynyt
20.05.2020
Viestejä
315
Tosiaan kehitystä tuo kello ei itsessään seuraa, mutta vanhoja treenejä ja niiden painoja ja toistoja voi myöhemmin kyllä katsella ja verrata nykyistä tilannetta niihin :)
Voiko tämän tehdä puhelimen sovelluksella? Miltä sen näkymä näyttää? Kiitos edellisestä kuvasta.
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
3 969
Voiko tämän tehdä puhelimen sovelluksella? Miltä sen näkymä näyttää? Kiitos edellisestä kuvasta.
Google Fit -sovelluksella voi selata noita vanhoja treenejä. Jos selaa kellolla, niin se laskeaa sarjoista myös yksittäisen maksimin arvion. Tuossa on joku vanha salitreeni.


WhatsApp Image 2020-05-31 at 18.55.48.png
 
Liittynyt
06.07.2018
Viestejä
227
Ensimmäinen älykello olisi ostossa, niin mitä suosituksia tulisi?

Aiemmin katselin tuota GT2:sta, tuo GT2e vaikuttaa kivalta myös ja tuokin MW2 vissiin ihan pätevä. Eli budjetti liikkuisi tuossa parin sadan euron tuntumassa.

Normilenkkeilyn yms. kaveriksi tulisi, maastopyöräilen ja pelailen satunnaisesti jääkiekkoa, niin noista olisi kiva saada dataa ylös (nykyisen tuota virkaa hoitaa Polar M400 ja sykevyö).
Firstbeatin mittauksia olen muutamat tehnyt, joten heidän teknologia tuttua, jota ilmeisesti nuo Huaweit käyttää?
 
Liittynyt
20.05.2020
Viestejä
315
Google Fit -sovelluksella voi selata noita vanhoja treenejä. Jos selaa kellolla, niin se laskeaa sarjoista myös yksittäisen maksimin arvion. Tuossa on joku vanha salitreeni.


Jees! Näkeekö sen miten kauan harjoittelu kesti yhteensä ja päivämäärä? Nuo aktiiviset minuutit eivät ilmeisesti laske mukaan taukoja. Olisi hyödyllistä tietää kokonaiskesto jotta omaa ajankäyttöä voisi seurata (toki tähän on muita sovelluksia olemassa).

Sitten vielä tuo "löysit uuden vaihteen". Näyttääkö kello tuon viestin treenin jälkeen vai onko se nähtävillä ainoastaan tuosta treenihistoriasta? Minkälaisia nuo viestit ovat? Itse toivoisin vähän lisätietoja jos saisin viestin että olen petrannut. Miten olen petrannut?
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
3 969
Jees! Näkeekö sen miten kauan harjoittelu kesti yhteensä ja päivämäärä? Nuo aktiiviset minuutit eivät ilmeisesti laske mukaan taukoja. Olisi hyödyllistä tietää kokonaiskesto jotta omaa ajankäyttöä voisi seurata (toki tähän on muita sovelluksia olemassa).

Sitten vielä tuo "löysit uuden vaihteen". Näyttääkö kello tuon viestin treenin jälkeen vai onko se nähtävillä ainoastaan tuosta treenihistoriasta? Minkälaisia nuo viestit ovat? Itse toivoisin vähän lisätietoja jos saisin viestin että olen petrannut. Miten olen petrannut?
Joo, nuo treenit on päivämäärän mukaan listattuna ja näkee kokonaiskeston. Nuo viestit eivät tunnu seuraavan kehitystä millään tavalla ja ovat aina samantyylisiä. Vanhasta Huaweista vähän kaipaan sitä, että osasi kertoa, jos kunto oli parantunut.
 
Liittynyt
10.09.2017
Viestejä
240
Kyllä on tottumista tähän Huawei GT2e, lähinnä tuon rannemittaus putikan takia kun tuntuu ikävälle kädessä ja rannekkeesta pitäisi löytyä vielä 1 reikäväli lisää kun nyt tuntuu että menee joko tiukalle tai löysälle. Eikä asiaa auta se, että joudun pitämään kelloa oikeassa kädessä kun vasen käsi kokonaan tatuoitu eikä sykkeenmittaus toimi tatuointien läpi :poop: Sinänsä ihan positiivinen yllätys ollut muuten, ihan riittävästi ominaisuuksia, kellotaustoja ihan ok määrä ja customeitakin saa. Rannemittauksesta olin aikaisemmin todella skeptinen, mutta tänään vertailin Polarin V800 ja sykevyö yhdistelmään: Selkeä viivehän tässä on, useampi sekuntti jonka takia nopeissa sykevaihteluissa etenkin huiput ei kerkeä ainekaan livenäkymään mutta muuten yllättävänkin tarkka ja sykkeen laskiessa todella lähellä sykevyötä. Niin ja näköjään huippusyke kuitenkin tallentui max sykkeeseen täysin samana kuin sykevyön kanssa, ei vaan silloin kellotaulussa näyttänyt lähellekkään sitä.
 

Josef

Це політично коректна назва.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 772
Kaikenmoista, oon onnistunut ohittamaan moisen tiedon kokonaan.. Tosin en ole huomannut ongelmaakaan omalla kohdalla Galaxy Watchin kanssa vaikka juurikin kellon alla on melko musta kohta kuvasta. Tekis mieli kysyä firman autokuskiltakin tuota, mutta kun se saatana on about 210cm/140kg pikimusta mies pienehköllä rasvaprosentilla enkä tunne sitä kovin hyvin niin ehkäpä koitan unohtaa tämän asian. :vihellys:
 
Liittynyt
07.08.2017
Viestejä
82
Eivät toimi kunnolla myöskään esim. ambulanssien happisaturaatiomittarit tummalla iholla, joten ei ihme, jos sama ongelma esiintyy älykelloissa ym. ei-lääkinnällisissä laitteissa. Kyllä, olen ollut läsnä kun SpO2-mittaria on testattu.;)
 
Liittynyt
20.05.2020
Viestejä
315
Miten olette hyödyntäneet sykkeen mittausta? Itselle se kertoo lähinnä treenin rankkuuden mikä ei kylläkään ole kovin hyödyllistä koska hengästymisestä pystyy paremmin tarkkailemaan treenin kuormitusta. Voisi kuvitella että huippu kestävyysurheilijat eivät tarvitse sykkeen mittausta urheilusuorituksen aikana. Yksi mahdollisuus on palautumisen seuranta jos tekee eri harjoituksia yhdessä taukoineen.
 
Liittynyt
29.11.2016
Viestejä
178
Hakeeko tuo huawei juoksutreenit Google fittiin niin että pääsen näkemään reitin kartalla puhelimessa?
 
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
1 943
Miten olette hyödyntäneet sykkeen mittausta? Itselle se kertoo lähinnä treenin rankkuuden mikä ei kylläkään ole kovin hyödyllistä koska hengästymisestä pystyy paremmin tarkkailemaan treenin kuormitusta. Voisi kuvitella että huippu kestävyysurheilijat eivät tarvitse sykkeen mittausta urheilusuorituksen aikana. Yksi mahdollisuus on palautumisen seuranta jos tekee eri harjoituksia yhdessä taukoineen.
Ei sen kummemmin, kuin että pyrin pysymään sillä sykealueella, mitä olen tekemässä. Satunnaiselle lenkkeilijälle se on melko sama, kun se peruskunto on ja pysyy siellä missä se on. Mutta niillä sykealueilla on säännöllisessä harjoittelussa aika iso merkitys. Ja varsinkin harjoittelun aloittamisessa sykkeen seurannasta on hyötyä. Säännöllinen kuntoilija luultavasti oppii tuntemaan kroppansa niin hyvin, että ajan myötä kellon tuijottamisesta ei saa mitään hyötyä irti. Eli juuri se hengästymisen taso kertoo saman asian. Huiput ja vakavasti asian ottajat luultavasti tekevät melko paljon jälkianalyysiä datasta.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Miten olette hyödyntäneet sykkeen mittausta? Itselle se kertoo lähinnä treenin rankkuuden mikä ei kylläkään ole kovin hyödyllistä koska hengästymisestä pystyy paremmin tarkkailemaan treenin kuormitusta. Voisi kuvitella että huippu kestävyysurheilijat eivät tarvitse sykkeen mittausta urheilusuorituksen aikana. Yksi mahdollisuus on palautumisen seuranta jos tekee eri harjoituksia yhdessä taukoineen.
En seuraa sykkeitä reaaliajassa, mutta jälkeenpäin kiva kattoa ja verrata omiin tuntemuksiin.

Esimerkiksi ratsastus, iisi tunti niin keskisyke siinä 100 korvilla ja maksimi 120-130.

Sitten kun mennään isoo kovaa niin yht'äkkiä keskisyke siellä 140 ja maksimit 160-170.

Että ihmekkös tuo jos hevonen ja ratsastaja välillä hiestä märkänä vaikka moni vaan sanoo että eikö siellä satulassa vain istuta:bored:

Kellohan käyttää sykkeitä kaikkeen seurantaan automaattisesti ja ainakin itselläni on jatkuva sykkeenseuranta päällä ja muutkin ominaisuudet on 24/7 käytössä.
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
6 985
Että ihmekkös tuo jos hevonen ja ratsastaja välillä hiestä märkänä vaikka moni vaan sanoo että eikö siellä satulassa vain istuta:bored:
Multa on kysytty sekä laskettelusta (Kone vie ylös ja painovoima alas) sekä moottorikelkkailusta (sama siinähän vaan istutaan) kans että miten voi olla väsy ku ei oo tehny mittää.
 
Liittynyt
10.09.2017
Viestejä
240
Onko kellään tietoa miten / mistä nämä Huawei GT2 sarjan kellot mittaavat tuota unenaikaista hengitystä? Tuota ihmettellyt kun katsellut unitietoja ja tänään itseasias oli maininta että hengityksen laadussa pisteet hieman alhaiset joka aikalailla varmaan totta koska eilen tuli vedettyä muutama olut ja sikari jonka aamulla kyllä tunsi väsymyksenä :cigar2:
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 202
Löytyy nyt garmin vivoactive 3 music, mutta en saa tota yhtään pidettyä ranteessa kun iskee hirveet rannekivut päälle jo tunnin jälkeen, vaikka sen pistäisi suht löysälle.
Pitäisi siis löytää joku mikä ei olisi ihan noin iso, mutta saisi olla yhtä hyvä tuossa sykkeen näytössä ja varsinkin päivän kalorien laskennassa (joka tiputtaakin sitten suoraan jokaisen amazfit tuotteen pois, ne kun ei näytä kuin vain ns tehominuuttien kalorit), joka ei kuitenkaan olisi ihan älyttömän kallis.

Löytyykö sellaista? :confused:
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
6 985
Löytyy nyt garmin vivoactive 3 music, mutta en saa tota yhtään pidettyä ranteessa kun iskee hirveet rannekivut päälle jo tunnin jälkeen, vaikka sen pistäisi suht löysälle.
Pitäisi siis löytää joku mikä ei olisi ihan noin iso, mutta saisi olla yhtä hyvä tuossa sykkeen näytössä ja varsinkin päivän kalorien laskennassa (joka tiputtaakin sitten suoraan jokaisen amazfit tuotteen pois, ne kun ei näytä kuin vain ns tehominuuttien kalorit), joka ei kuitenkaan olisi ihan älyttömän kallis.

Löytyykö sellaista? :confused:
Jos tosi tyhmä kello käy niin withingsin HR-mallit?
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 424
Viestejä
4 161 213
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom