Älykellot

Liittynyt
20.11.2016
Viestejä
391
Mitä enemmän näistä lukee, sitä enemmän alkaa tulemaan fiilis ettei yksikään älykello ole toimintavarma ja kaikinpuolin soiva peli. Onko tosiaan vielä näin lapsenkengissä älykellojen kehitys? Kovasti tekis mieli hankkia joku, mutta lähes mahdottomuus tehdä valinta, teknologian huolettomuus kun on iso juttu itselleni.
Ticwatch pro on ollut ihan ok, mutta onhan näiden kehitys pahasti jäissä. Applen omistajille Apple watch taitaa olla suht hyvä laite, mutta muotoilu on taas omaan silmääni rumahko.

Melkein nuo rannekkeet ajavat saman asian.
 
Liittynyt
07.08.2017
Viestejä
82
Onko kellään muulla Samsung Healthin ohjelman kanssa battery drain- ongelmaa puhelimessa.
Ei, mutta johtunee siitä, että pidän ohjelman pois päältä valtaosan ajasta. Silloin tällöin avaan sen ja synkkaan kellon datan puhelimeen, jonka jälkeen BT pois päältä ja ohjelma kiinni. Muutamalla lenkillä olen pitänyt ohjelman auki ja yhteydessä kelloon, mutta silloinkin taitaa toinen auki oleva ohjelma viedä reilusti enemmän virtaa. Toki tuo mun kello on vähä-älyinen, eli käyttötilanne aika eri.

Taidan päätyä Steel HR -versioon
Tuohon tosiaan päädyin, ja paria käytettyä kyseltyäni (oli jo myyty) päädyin hakemaan kaupasta uuden. Kello on muuten sopiva sekä koon, remmin että toimintojen puolesta, mutta muutaman päivän kun pidin lähes ympäri vuorokauden kelloa ranteessa, alkoi iho hiertymään remmin alta. Nyt en ole viikkoon pitänyt kelloa yöllä ranteessa, ja valveillakin lähinnä vain ulos lähtiessä, ja ihon punoituskin alkaa olla hävinnyt. Pitkiä aikoja tuo silti on työpäivinä ranteessa, vastaa edellistä analogisen kellon käyttöä nyt. Ainoahkot tuosta johtuvat miinukset ovat muutaman askelen ja sykkeiden puuttuminen seurannasta kotona istuessa sekä unen seuranta, mutta eipä tuo paljon pysty vuorotyöläisen rytmiin vaikuttamaan vaikka seuraisikin. Kokonaisuutena olen erittäin tyytyväinen värkkiin, ja ehkä pidemmän totuttelun jälkeen kestäisi ihokin jatkuvampaa käyttöä, jos se alkaa tuntua tarpeelliselta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 860
Ei, mutta johtunee siitä, että pidän ohjelman pois päältä valtaosan ajasta. Silloin tällöin avaan sen ja synkkaan kellon datan puhelimeen, jonka jälkeen BT pois päältä ja ohjelma kiinni. Muutamalla lenkillä olen pitänyt ohjelman auki ja yhteydessä kelloon, mutta silloinkin taitaa toinen auki oleva ohjelma viedä reilusti enemmän virtaa. Toki tuo mun kello on vähä-älyinen, eli käyttötilanne aika eri.



Tuohon tosiaan päädyin, ja paria käytettyä kyseltyäni (oli jo myyty) päädyin hakemaan kaupasta uuden. Kello on muuten sopiva sekä koon, remmin että toimintojen puolesta, mutta muutaman päivän kun pidin lähes ympäri vuorokauden kelloa ranteessa, alkoi iho hiertymään remmin alta. Nyt en ole viikkoon pitänyt kelloa yöllä ranteessa, ja valveillakin lähinnä vain ulos lähtiessä, ja ihon punoituskin alkaa olla hävinnyt. Pitkiä aikoja tuo silti on työpäivinä ranteessa, vastaa edellistä analogisen kellon käyttöä nyt. Ainoahkot tuosta johtuvat miinukset ovat muutaman askelen ja sykkeiden puuttuminen seurannasta kotona istuessa sekä unen seuranta, mutta eipä tuo paljon pysty vuorotyöläisen rytmiin vaikuttamaan vaikka seuraisikin. Kokonaisuutena olen erittäin tyytyväinen värkkiin, ja ehkä pidemmän totuttelun jälkeen kestäisi ihokin jatkuvampaa käyttöä, jos se alkaa tuntua tarpeelliselta.
Steel Hr mallissa on normi 18mm ranneke pikalukoilla joten vaihtaisin rannekkeen vaikka nahkaiseen jolloin ongelma varmaan ratkeaa.
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
6 984
Ei, mutta johtunee siitä, että pidän ohjelman pois päältä valtaosan ajasta. Silloin tällöin avaan sen ja synkkaan kellon datan puhelimeen, jonka jälkeen BT pois päältä ja ohjelma kiinni. Muutamalla lenkillä olen pitänyt ohjelman auki ja yhteydessä kelloon, mutta silloinkin taitaa toinen auki oleva ohjelma viedä reilusti enemmän virtaa. Toki tuo mun kello on vähä-älyinen, eli käyttötilanne aika eri.



Tuohon tosiaan päädyin, ja paria käytettyä kyseltyäni (oli jo myyty) päädyin hakemaan kaupasta uuden. Kello on muuten sopiva sekä koon, remmin että toimintojen puolesta, mutta muutaman päivän kun pidin lähes ympäri vuorokauden kelloa ranteessa, alkoi iho hiertymään remmin alta. Nyt en ole viikkoon pitänyt kelloa yöllä ranteessa, ja valveillakin lähinnä vain ulos lähtiessä, ja ihon punoituskin alkaa olla hävinnyt. Pitkiä aikoja tuo silti on työpäivinä ranteessa, vastaa edellistä analogisen kellon käyttöä nyt. Ainoahkot tuosta johtuvat miinukset ovat muutaman askelen ja sykkeiden puuttuminen seurannasta kotona istuessa sekä unen seuranta, mutta eipä tuo paljon pysty vuorotyöläisen rytmiin vaikuttamaan vaikka seuraisikin. Kokonaisuutena olen erittäin tyytyväinen värkkiin, ja ehkä pidemmän totuttelun jälkeen kestäisi ihokin jatkuvampaa käyttöä, jos se alkaa tuntua tarpeelliselta.
Steel Hr mallissa on normi 18mm ranneke pikalukoilla joten vaihtaisin rannekkeen vaikka nahkaiseen jolloin ongelma varmaan ratkeaa.
Itellä aiheutti ihon punoitusta tuo silikooniranneke niin aspa laitto mulle mustan nahkarannekkeen ilmaseksi.

Tuo oli ns hyvässä vaiheessa tuossa. pahimmillaan siitä näki rannekkeesta reikienkin kohdat kun kello oli ollu tiukalla.

upload_2019-8-26_8-13-15.png
 
Liittynyt
07.08.2017
Viestejä
82
Itellä aiheutti ihon punoitusta tuo silikooniranneke niin aspa laitto mulle mustan nahkarannekkeen ilmaseksi.
Ihan samanlaista punoitusta itsellä ja myös ihon kuoriutumista. Pitänee laittaa viestiä. Withingsillekö laitoit suoraan palautetta vaiko jälleenmyyjälle?
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
6 984
Ihan samanlaista punoitusta itsellä ja myös ihon kuoriutumista. Pitänee laittaa viestiä. Withingsillekö laitoit suoraan palautetta vaiko jälleenmyyjälle?
Withingissille, toki mulla on niiltä ostettuki kello. Jälleenmyyjä ei tommosessa voi auttaa muuta ku palauttaa rahat.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
77
Mitä enemmän näistä lukee, sitä enemmän alkaa tulemaan fiilis ettei yksikään älykello ole toimintavarma ja kaikinpuolin soiva peli. Onko tosiaan vielä näin lapsenkengissä älykellojen kehitys? Kovasti tekis mieli hankkia joku, mutta lähes mahdottomuus tehdä valinta, teknologian huolettomuus kun on iso juttu itselleni.
Joo samaa itekki tätä lankaa lukiessa fiilikset.

Sitten kun e-simmillinen ja nfc maksulla varustettu toimiva kello tulee ni se lähtee ostoon. Ettei tartteisi luuria raahata joka paikkaan.
No toki lähellä ilmeisesti oisi tuo galaxy watch mutta maksu hommat ei taida toimia. Eli vaatii vielä pankkikortin taskuun
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
699
Joo samaa itekki tätä lankaa lukiessa fiilikset.

Sitten kun e-simmillinen ja nfc maksulla varustettu toimiva kello tulee ni se lähtee ostoon. Ettei tartteisi luuria raahata joka paikkaan.
No toki lähellä ilmeisesti oisi tuo galaxy watch mutta maksu hommat ei taida toimia. Eli vaatii vielä pankkikortin taskuun
Muutaman päivän päästä pitäis tulla Galaxy watch itselleni, Dna tosin lupaili e-simmiä sille vasta vuodenvaihteen jälkeen. Onpahan sekin sitten itse testattu. Maksaminen tosiaan ei taida suomessa onnistua.
 
Liittynyt
16.03.2017
Viestejä
304
Mitä enemmän näistä lukee, sitä enemmän alkaa tulemaan fiilis ettei yksikään älykello ole toimintavarma ja kaikinpuolin soiva peli. Onko tosiaan vielä näin lapsenkengissä älykellojen kehitys? Kovasti tekis mieli hankkia joku, mutta lähes mahdottomuus tehdä valinta, teknologian huolettomuus kun on iso juttu itselleni.
Mulla oli fitbit versa ja se oli jo mielestäni ihan "soiva peli", mutta se tippui järveen ja sai hyvän syyn päivittää iluurin kaveriksi apple watch 4. Oli kyllä hyvä päivitys ja ero on kuin yöllä ja päivällä. Vähän sama kun jossain täällä vertasin 300e huawei 8x:ää 1200e iluuriin, eron kyllä huomaa, kalliimpi vaan tuntuu premiumilta ja käyttökokemus on kaikin puolin parempi. Olen todella tyytyväinen kelloon ihan kaikin puolin. Reilun kk ollut käytössä ja ainut mikä ei aina toimi on puhelimen kameran käyttö kellosta (joskus vaatii luurin uudelleen käynnistyksen). Muuten ei pienintäkään nikottelua. Aluksi pelkäsin huonoa akun kestoa ja jokapäiväinen lataus tuntui ihan mahdottomalta ajatukselta, mutta siihen tottui äkkiä ja enää se ei häiritse yhtään. Käsittääkseni apple watchin nfc toimii myös moitteetta, itse en ole kokeillut kun s-bonukset vaatii kortin kuitenkin. Huoleton ja soiva peli imo.
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
699
Mulla oli fitbit versa ja se oli jo mielestäni ihan "soiva peli", mutta se tippui järveen ja sai hyvän syyn päivittää iluurin kaveriksi apple watch 4. Oli kyllä hyvä päivitys ja ero on kuin yöllä ja päivällä. Vähän sama kun jossain täällä vertasin 300e huawei 8x:ää 1200e iluuriin, eron kyllä huomaa, kalliimpi vaan tuntuu premiumilta ja käyttökokemus on kaikin puolin parempi. Olen todella tyytyväinen kelloon ihan kaikin puolin. Reilun kk ollut käytössä ja ainut mikä ei aina toimi on puhelimen kameran käyttö kellosta (joskus vaatii luurin uudelleen käynnistyksen). Muuten ei pienintäkään nikottelua. Aluksi pelkäsin huonoa akun kestoa ja jokapäiväinen lataus tuntui ihan mahdottomalta ajatukselta, mutta siihen tottui äkkiä ja enää se ei häiritse yhtään. Käsittääkseni apple watchin nfc toimii myös moitteetta, itse en ole kokeillut kun s-bonukset vaatii kortin kuitenkin. Huoleton ja soiva peli imo.
Muutaman vuoden olin iLuurin käyttäjä minäkin, olen tuosta vakavasta aivovammasta onneksi palautunut enkä Applen tuotteisiin enää koske. Eiköhän tuo Samsung ajane asiansa. Mä olen kuitenkin sen verran säätäjä (vaikka pidänkin siitä että laitteet toimii) ettei noi Applen vekottimet yksinkertaisesti riitä mulle.. toki on niissä paljon muutakin syytä miksi välttää. :)
 

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
Joku testaillut viime aikoina joko Google Pay toimii suomessa WearOS-kelloilla?
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
699
Noniin, nyt olis tämä päivä testailua Galaxy watch + One plus 6t combon kanssa, ja tähän asti on pelittänyt vallan komeasti. Bluetooth yhteys kun katkeaa, se hakee yhteyden itsekseen uudestaan kun on taas etäisyydellä (Tästä oli pieni huoli kun ongelmista lukenut). Kaikki testaamani ominaisuudet ovat toimineet täysin moitteetta puhelimen ja kellon välillä. Ilmoitukset, sää, Samsung health, puhelut yms. kaikki pelittänyt ilman mitään ongelmia. Vielä kun DNA:lle tulee e-sim tuki niin saa kaikki irti tästä kellosta (luvattu tämän vuoden puolelle). Useita ominaisuuksia on korjattu ja paranneltu kun katsoo viime vuoden arvosteluja, eli Samsung selvästi on kuunnellut asiakaspalautetta. Pitää palata asiaan kun on hieman enempi kokemusta kellon kanssa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
838
Noniin, nyt olis tämä päivä testailua Galaxy watch + One plus 6t combon kanssa, ja tähän asti on pelittänyt vallan komeasti. Bluetooth yhteys kun katkeaa, se hakee yhteyden itsekseen uudestaan kun on taas etäisyydellä (Tästä oli pieni huoli kun ongelmista lukenut). Kaikki testaamani ominaisuudet ovat toimineet täysin moitteetta puhelimen ja kellon välillä. Ilmoitukset, sää, Samsung health, puhelut yms. kaikki pelittänyt ilman mitään ongelmia. Vielä kun DNA:lle tulee e-sim tuki niin saa kaikki irti tästä kellosta (luvattu tämän vuoden puolelle). Useita ominaisuuksia on korjattu ja paranneltu kun katsoo viime vuoden arvosteluja, eli Samsung selvästi on kuunnellut asiakaspalautetta. Pitää palata asiaan kun on hieman enempi kokemusta kellon kanssa.
Yhdistääkö ihan niin, että kellosta häviää se kadonneen yhteyden symboli? Itselläni pitää joka kerta mennä bluetoothiin yhdistämään uudestaan, jos kello ja puhelin erkanevat liian kauaksi toisistaan.
 

Josef

Це політично коректна назва.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 772
Kyllä mun watch ainakin yhdistyy ihan itekseen S10:n kanssa, ei tarvii koskea koko kelloon.
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
699
Yhdistääkö ihan niin, että kellosta häviää se kadonneen yhteyden symboli? Itselläni pitää joka kerta mennä bluetoothiin yhdistämään uudestaan, jos kello ja puhelin erkanevat liian kauaksi toisistaan.
Jep, ihan standalone tilaan menee kello kyllä ja yhdistää itsekseen moitteetta kun on luuri taas etäisyydellä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
838
Joo, mulla pitää siis puhelimen kautta mennä bluetoothiin ja yhdistää uudestaan. Jännä juttu, että mulla tuo sitten menee noin. Kuitenkin kaikki mahdolliset luvat jne annoin, kun kelloa ja puhelinta parittelin.
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
699
Joo, mulla pitää siis puhelimen kautta mennä bluetoothiin ja yhdistää uudestaan. Jännä juttu, että mulla tuo sitten menee noin. Kuitenkin kaikki mahdolliset luvat jne annoin, kun kelloa ja puhelinta parittelin.
Kannataa käydä ihan kaikki asetukset (ja ihan joka paikasta) suurennuslasin kautta läpi.. saattaa esimerkiksi olla joku automatisoitu virranhallintasysteemi taustalla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
838
Kannataa käydä ihan kaikki asetukset (ja ihan joka paikasta) suurennuslasin kautta läpi.. saattaa esimerkiksi olla joku automatisoitu virranhallintasysteemi taustalla.
Ei sieltä oikein mitään löytynyt, kellosta eikä puhelimesta. Olkoot sitten noin, ei se iso vaiva ole (vaikkakin ärsyttävä on) muutamaa kertaa päivässä yhdistää uudestaan.
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
699
Oneplussassa on tollasia (erityisesti tuon Samsung accessory servicen akkuoptimoinnin sekä adaptive battery asetuksen poisto voi olla ratkaisevia).

Screenshot_20190903-064012.jpg Screenshot_20190903-063931.jpg Screenshot_20190903-063751.jpg
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
699
No, toivottavasti löytyy ratkaisu. Kyllä sen luulis pidemmän päälle alkavan nakertaa ettei yhdistä automaattisesti. Mullakin on luuri kantaman ulkopuolella kymmeniä kertoja päivässä. :eek:
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 142
Mikähän se ois paras EKG-mittausta tukeva kello? Onko kokemuksia? Ois kätevä kun kello varoittelisi rytmihäiriöistä ja tallentaisi EKG-käyrää kun niitä ilmenee, tuollaisia kelloja kun on jo ja lisää on tulossa.
 

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
Mikähän se ois paras EKG-mittausta tukeva kello? Onko kokemuksia? Ois kätevä kun kello varoittelisi rytmihäiriöistä ja tallentaisi EKG-käyrää kun niitä ilmenee, tuollaisia kelloja kun on jo ja lisää on tulossa.
Eikai mikään kello tuota pysty automaattisesti tekemään vaan vaatii aina jonkinlaista "inputtia" käyttäjältä.
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 142
Eikai mikään kello tuota pysty automaattisesti tekemään vaan vaatii aina jonkinlaista "inputtia" käyttäjältä.
Noh, varoituksia ainakin jotkin antaa. Onko sulla kokemuksia noista EKG-tukevista kelloista? Galaxy Watch Active 2 ilmeisesti tukee EKG-mittausta tai ei tue, ota tuostakin selvää..
 

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
Noh, varoituksia ainakin jotkin antaa. Onko sulla kokemuksia noista EKG-tukevista kelloista? Galaxy Watch Active 2 ilmeisesti tukee EKG-mittausta tai ei tue, ota tuostakin selvää..
Ei oo sen kummempia mitä nyt Apple Watchilla testaillut. Active 2:ssa tuo taitaa myös olla mutta olikohan niin ettei toimi vielä euroopassa, eli puuttuisi viranomaishyväksyntä.

Onneksi ei vielä ole sydän sellaisessa kunnossa että olisi tullut hälytyksiä :p
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 142
Ei oo sen kummempia mitä nyt Apple Watchilla testaillut. Active 2:ssa tuo taitaa myös olla mutta olikohan niin ettei toimi vielä euroopassa, eli puuttuisi viranomaishyväksyntä.

Onneksi ei vielä ole sydän sellaisessa kunnossa että olisi tullut hälytyksiä :p
Sydänlihastulehdus jätti jälkensä niin ois ihan hyvä seurata ettei lähde pahenemaan vaiva.:tdown: Mutta toisaalta, voisi tulla seurattua turhankin paljon jos kellossa olisi, mutta terveyden kannalta ois hyvä.
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
6 984
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 681
Eikai mikään kello tuota pysty automaattisesti tekemään vaan vaatii aina jonkinlaista "inputtia" käyttäjältä.
Tämä. Apple Watch kyllä tarkkailee rytmiä ja muita ominaisuuksia + lyö niistä varoituksen ruudulle. Tämän jälkeen sen EKG:n voi mitata manuaalisesti. Ongelma automatisoinnissa on, että sehän vaatii kumpaakin kättä, toisen käden sormi kellon kruunulle että ns. lopppi syntyy mitä mitata.

Mittaukset sujuvat kyllä hyvin ja ne saa talteen.

Duunikaverilla varoituksesta syntynyt mielenkiinto johti tarkempiin tutkimuksiin ja joku läppävika tms. tuli diagnoosiksi.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 860
Steel HR tuli tänään itellä päivitystä, parannuksia vissiin yleisesti toimintaan.
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
6 984
Steel HR tuli tänään itellä päivitystä, parannuksia vissiin yleisesti toimintaan.
Toivottavasti Random Death -Syndrome on korjattu. Mulla ja useammalla muulla on kello vaan hyytyny. Se palaa kuntoon kun se saa olla 24-48h rauhassa ja akku loppuu ja sit kun sen laittaa laturiin se herää takas henkiin.
Tuossa pari sataa kommenttiä aiheesta Steel HR died suddenly
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
48
Älykellon hommaamista tässä vähän mietiskellyt ja mielessä pyörii tuo sampparin galaxy watch. Mietin vaan että onko silti hintansa arvoinen? Esim. uidessa käytettävyys iso plus samoin kuin se kierrettävä rengas kellon ohjaamiseen on mielestäni todella hyvä ratkaisu. Te joilla kyseinen laite on niin voisitte kertoa vähän plussia ja miinuksia.
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
1 624
Älykellon hommaamista tässä vähän mietiskellyt ja mielessä pyörii tuo sampparin galaxy watch. Mietin vaan että onko silti hintansa arvoinen? Esim. uidessa käytettävyys iso plus samoin kuin se kierrettävä rengas kellon ohjaamiseen on mielestäni todella hyvä ratkaisu. Te joilla kyseinen laite on niin voisitte kertoa vähän plussia ja miinuksia.
Varmasti on hintansa arvoinen verrattuna muihin älykelloihin ja varsinkin jos sen onnistuu saamaan Amazonista pikkusen yli 200e:lla. Siis 46mm mallin. Plussia ja miinuksia löytyy paljon tästä ketjusta ja googlettamalla löytyy paljon arvosteluja, joita kannattaa lukea.

Pidän isona miinuksena huonoa kellotauluvalikoimaa, jonne ei juuri häävejä tauluja ilmaannu, vaikka kävisi tutkimassa parin kuukauden välein. Muokattavuus loistaa poissaolollaan. Melkoisia tekeleitä myös 90% noista maksullisista tauluista.

Plussana pitää mainita akkukesto. Olisi melko ärsyttävää jos kelloa pitäisi ladata päivän tai kahden välein.

Mulle kello toimii lähinnä ajan ja ilmoitusten kurkkimisvälineenä. Askelia ja säätäkin tulee välillä kateltua. WatchCeckosista tilatulla teräsrannekkeella kellosta saa ulkoisesti todella hienon näköisen. Ulkonäkö on oikeastaan ainut asia, johon olen kunnolla tyytyväinen kun siirryin Xiaomin Mi Bandeista tähän. Halvoilla Mi Bandeilla hoituu aika lailla samat asiat ja ne ovat kyllä lyömättömiä hintalaatusuhteeltaan. Lisäksi Xiaomin Android-ohjelma (sekä maksullinen Notify&Fitness, että Mi Fit) oli minusta paljon parempi kuin Galaxy Health. Täytyy myös myöntää, etten pidä tätä enää yöllä kädessä, joten uniseurantakin loistaa poissaolollaan... Mi Bandista ei ollut öisin mitään ongelmaa. Jämäkkä ranneke ei sovellu myöskään niin hyvin esim sählykentälle kuin pienempi Mi Band, joka meni sielläkin ihan huomaamatta :)

Odotan kuitenkin innolla kakkosversion speksejä. Toivoisin siihen Googlen käyttistä niin, että "kiertorengas" säilyisi silti. Sitä kautta luulisi saavan käyttöön huomattavasti hienompia kellotauluja. Parempi sovellusvalikoimakin kelpaisi. 46mm versiossa olisi syytä olla 22mm leveät rannekkeet kuten nytkin.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 609
Älykellon hommaamista tässä vähän mietiskellyt ja mielessä pyörii tuo sampparin galaxy watch. Mietin vaan että onko silti hintansa arvoinen? Esim. uidessa käytettävyys iso plus samoin kuin se kierrettävä rengas kellon ohjaamiseen on mielestäni todella hyvä ratkaisu. Te joilla kyseinen laite on niin voisitte kertoa vähän plussia ja miinuksia.
Pitää olla vaan Samsungin kännykkä, että kellosta saa kaiken irti.
Huaweilla jäi ominaisuuksia pois, kuten kalenterien ja herätyskellon synkronointi.

Mutta en ole enää normaalia kelloa laittanut ranteeseen, edes juhliin, kun hommasin älykellon.
Todella hyvä kun notifikaatiot tulee ranteeseen.
Myös puhelimen etsiminen on ollut yllättävän tarpeellinen :lol:

Omassa käytössä akku kestää noin 2,5 päivää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
838
Itsekin arvoin kauan tämän Galaxy watchin ostoa. Kelloa en ole koskaan tykännyt pitää kädessä ja viimeiseen 25 vuoteen ei semmoista ole ranteessa ollut.
Tämä kuitenkin killuu tuossa ranteessa ja ilmankaan ei oikein osaa enää olla. Puhelut hoituu hyvin ranteesta ja äänenlaatu molempiin suuntiin on hyvä. Lyhyet vastaukset Whatsappiin onnistuu jne.
Ainut itseäni korpeava asia on tuo jo tässä topikissa aiemmin kertomani yhdistymisongelma. Eli aina, kun puhelin ja kello kadottavat toisensa, eivät ne yhdisty uudestaan automaattisesti. Muilla ei tätä ongelmaa täällä tunnu olevan (google löysi kohtalotovereita), joten eiköhän tuo ole vähemmistön ongelma.
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
6 984
joten eiköhän tuo ole vähemmistön ongelma
tämä kuvastaa hyvin androidia, windowsia yms yks tekee, kaikki käyttää ja osa vielä muokkaa softia. Joskus vaan laite/softa sekamelskassa tulee semmosia että ne tappelee vaikka näennäisesti identtinen pari vieressä toimis.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 658
Itsekin arvoin kauan tämän Galaxy watchin ostoa. Kelloa en ole koskaan tykännyt pitää kädessä ja viimeiseen 25 vuoteen ei semmoista ole ranteessa ollut.
Tämä kuitenkin killuu tuossa ranteessa ja ilmankaan ei oikein osaa enää olla. Puhelut hoituu hyvin ranteesta ja äänenlaatu molempiin suuntiin on hyvä. Lyhyet vastaukset Whatsappiin onnistuu jne.
Ainut itseäni korpeava asia on tuo jo tässä topikissa aiemmin kertomani yhdistymisongelma. Eli aina, kun puhelin ja kello kadottavat toisensa, eivät ne yhdisty uudestaan automaattisesti. Muilla ei tätä ongelmaa täällä tunnu olevan (google löysi kohtalotovereita), joten eiköhän tuo ole vähemmistön ongelma.
Testaa piruuttaan ottaa puhelimesta kaikki mahdolliset virransäästöt pois päältä (erityisesti ne sovelluskohtaiset: Settings/Apps/<haluamasi_sovellus>/Optimize battery usage). Nykyluureissa on usein menty vähän liiankin aggressiiviseen virransäästökikkailuun, mikä on välillä itsellänikin aiheuttanut harmaita hiuksia joidenkin BT-laitteiden kanssa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.03.2018
Viestejä
271
Haluaisin älykellon jolla voisi käyttää Whatsappia (viestien luku, kuvien sekä videoiden katsominen ja omien viestien kirjoitus) ilman puhelinta. Tämä ei näytä olevan helppoa vaan Samsungin Galaxy Watch näyttää olevan ainoa jolla on virallinen tuki Whatsappiin. Googletuksen jälkeen näyttää, että järkevin tapa olisi ostaa Apple Watch Series 3 GPS + Cellular sekä Telian liittymä.

Olisiko täällä joku himo Whatsapp käyttäjä älykellolla ja voisitko kertoa mikä on paras tapa käyttää Whatsappia? Olin toivonut maksimissaan 200€ hintaa, mutta tuo ei taida onnistua.
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
699
Älykellon hommaamista tässä vähän mietiskellyt ja mielessä pyörii tuo sampparin galaxy watch. Mietin vaan että onko silti hintansa arvoinen? Esim. uidessa käytettävyys iso plus samoin kuin se kierrettävä rengas kellon ohjaamiseen on mielestäni todella hyvä ratkaisu. Te joilla kyseinen laite on niin voisitte kertoa vähän plussia ja miinuksia.
Varmasti on hintansa arvoinen verrattuna muihin älykelloihin ja varsinkin jos sen onnistuu saamaan Amazonista pikkusen yli 200e:lla. Siis 46mm mallin.
Mulla olis kauppa-alueella kuukauden vanha ja moitteettoman kuntoinen 46mm versio myynnissä. :D

Kello itsessään on hyvinkin laadukkaan oloinen ja kaikinpuolin toimiva laite. Vielä tämän vuoden puolella pitäisi sille tulla myös e-sim tuki useammalle operaattorille suomessa. Mulle ollut yksi suurimpia juttuja (ja varmasti vielä enemmän talvella) se että syyt kaivaa puhelin taskusta käteen on pienentynyt huomattavasti. Unenseuranta ollut ihan kiva, ja osittain herättäväkin asia (pun intended). En ollut edes tajunnut miten huonot unitottumukset mulla onkaan. Uintikaveria suunnittelin tästä kanssa, mutta eipä ole vielä kerennyt uimaan saakka, toki talvikausi ei ole vielä kunnolla alkanut mikä on mulle se aika kun käyn säännöllisesti hallissa polskimassa. Kello sekä Samsung Health on toiminut Oneplus 6t:n kanssa ihan hyvin ja synkronoi jutut automaagisesti. Treenit, metsässä sompailut, pulssit, unenseuranta sun muut on mukisematta ja kohtalaisen tarkasti rekisteröitynyt. En mä osaa kauheasti löytää valittamista, tai puutetta mitä olisin itse odottanut kellolta enemmän. Ehkä siihen auttoi se että tutkin hyvin tarkkaan etukäteen mitä sillä voi tehdä, ja asetin odotuksen sille pohjalle. No niin, miksi sitten myyn kun kuitenkin pidän laitteesta? Tulee jostain syystä vaan yhä useammin jätettyä tämä pois ranteesta, ja itseni tuntien lopulta jäisi nurkkaan pölyttymään (kuten niin moni muukin "lelu" joka ollut pakko saada kun on päähänsä ajatuksen saanut) joten ajattelin että parempi laittaa samantien eteenpäin.
 

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
Pitää olla vaan Samsungin kännykkä, että kellosta saa kaiken irti.
Huaweilla jäi ominaisuuksia pois, kuten kalenterien ja herätyskellon synkronointi.
Mitään oikeasti tarpeellista ei jää pois. Samsungin puhelimen kanssa kellosta löytyy vaan ekstrana sähköposti ja tektiviestisovellus
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
838
Mitään oikeasti tarpeellista ei jää pois. Samsungin puhelimen kanssa kellosta löytyy vaan ekstrana sähköposti ja tektiviestisovellus
Mitä eroa tuolla sähköposti- ja tekstiviestisovelluksella on "normaaleihin" luurin sovelluksiin verrattuna?
Testaa piruuttaan ottaa puhelimesta kaikki mahdolliset virransäästöt pois päältä (erityisesti ne sovelluskohtaiset: Settings/Apps/<haluamasi_sovellus>/Optimize battery usage). Nykyluureissa on usein menty vähän liiankin aggressiiviseen virransäästökikkailuun, mikä on välillä itsellänikin aiheuttanut harmaita hiuksia joidenkin BT-laitteiden kanssa.
Kolusin vielä kerran kaikki asetukset läpi ja löysin Galaxy Wearable ja Galaxy Wearable plugin-softista akun optimoinnin olevan päällä. Kaikki optimoinnit veks ja..... ei muutosta :lol:
 

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
Mitä eroa tuolla sähköposti- ja tekstiviestisovelluksella on "normaaleihin" luurin sovelluksiin verrattuna?
Kokonaisuutena ei mitään. Pystyy siis lähettämään tekstareita ja sähköposteja kellosta. Ei nyt ihan heti tule mieleen kuka näin haluaisi tehdä.

Ilmoituksethan tulee kuitenkin normaalisti ja niihin pystyy vastaamaan oli luurissa käytössä sitten mikä tahansa clientti
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
1 624
Google-kalenterin tapahtumat näkyy kellossa ihan normaalisti, vaikka käytössä on Xiaomin puhelin.

Minä en edes ymmärrä miksi kellossa pitäis olla 4G. Ainakin hintalaatusuhde kokee kovan kolauksen. Amazonissa 4G 46mm maksaa yli 100e enemmän kuin bluetooth. Sitten vielä oma liittymä 4G- kellolle :)
 

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
Google-kalenterin tapahtumat näkyy kellossa ihan normaalisti, vaikka käytössä on Xiaomin puhelin.

Minä en edes ymmärrä miksi kellossa pitäis olla 4G. Ainakin hintalaatusuhde kokee kovan kolauksen. Amazonissa 4G 46mm maksaa yli 100e enemmän kuin bluetooth. Sitten vielä oma liittymä 4G- kellolle :)
Jännä juttu, että joku saattaa sen eSIM haluta ja joku taas ei.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 184
Tässä on mielenkiintoinen tulokas:


Will be approx $~25; comes with a (nice) charging dock; 20mm wristbands size; heart-rate monitor; zinc alloy + plastic; multiple-day battery.

Kunhan ny saavat pihalle sen niiden PinePhone luurin (2020), niin uskaltaa odottaa oikeata tuotetta varmemmin...
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 609
Mitään oikeasti tarpeellista ei jää pois. Samsungin puhelimen kanssa kellosta löytyy vaan ekstrana sähköposti ja tektiviestisovellus
No ei mulla ainakaan huawein kanssa toiminut.
Esim hf ja auton bluetooth herjas koko ajan, ja aina kuulu ääni väärästä paikasta/ei kuulunut ollenkaan.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 358
Viestejä
4 158 284
Jäsenet
70 411
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom