Älykellot

Liittynyt
15.09.2018
Viestejä
1 354
Ilmoitti healthia käynnistäessä että vaaditaan hms 4.0 tai uudempi ja uusin jonka play kaupasta sain oli 3.03 tjms...

En yrittänyt sen enempiä tutkailla olisinko saanut sitäkin kautta kun nuo kuitenkin helposti löytyi.
 

|le

Liittynyt
17.03.2017
Viestejä
1 000
Ilmoitti healthia käynnistäessä että vaaditaan hms 4.0 tai uudempi ja uusin jonka play kaupasta sain oli 3.03 tjms...

En yrittänyt sen enempiä tutkailla olisinko saanut sitäkin kautta kun nuo kuitenkin helposti löytyi.
Sama oli itselläni kun asentelin jo Healthin valmiiksi vaikkei itse kello ole vielä saapunut. Google Playstoresta saatu HMS ei ollut tarpeeksi tuore eikä playstore tarjonnut sille päivitystä. APKmirrorin kautta ladattu tuoreempi versio auttoi ja Health toimii. (Oneplus 7T itsellä käytössä.)
 
Liittynyt
23.11.2016
Viestejä
1 498
Ei taida nuo Huawein sovellukset enää täyttää Playn vaatimuksia vaan vaativat liikaa käyttöoikeuksia yms.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
No siis mulla huawein puhelin niin ehkä se on jo muuta kautta päivittynyt, sillä ei mun tarvinnut mistään APKmirrorista mitään asennella?
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 202
Voisiko joku huawein gt2 tai honor mwatch 2 omistaja katsoa mulle paljon on viikon ajalta kalorit päivittäin?
Että saisi selville laskeeko se muutkin kuin aktiiviset kalorit, en netistä löydä tietoa, enkä enää halua kelloa mikä kertoo vain aktiviteeteissä kulutetut kalorit....
 
Liittynyt
10.10.2017
Viestejä
111
Voisiko joku huawein gt2 tai honor mwatch 2 omistaja katsoa mulle paljon on viikon ajalta kalorit päivittäin?
Että saisi selville laskeeko se muutkin kuin aktiiviset kalorit, en netistä löydä tietoa, enkä enää halua kelloa mikä kertoo vain aktiviteeteissä kulutetut kalorit....
Magic watch 2 eikä laske kuin aktiiviselta ajalta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
141
Mitä vaihtoehtoja olisi päivitykselle fossil sport mallista. Kun haluaisin enemmän RAM muistia ja kaiuttimen satunnaiseen puheluun vsataamiseen tilanteessa kun puhelimen esiin kaivaminen on hankalaa. Ei siis tarvisi olla kellossa omaa liittymää. Wear OS kuitenkin oltava.

Fossil Gen5
skagen falster 3
Muita???
 
Liittynyt
20.11.2016
Viestejä
391
Ticwatch Pro on ollut pidempään jo ranteessa (tai välillä laatikossa), mutta kyllä tuo Wear OS:n kehitys laahaa ja pahasti. Kaikesta näkee, ettei Googlea oikein kiinnosta tämä puoli. Enää en ostaisi Wear OS-kelloa, varsinkaan kun Google Pay ei ole tuettuna.

Jos nyt pitäisi ostaa älykello, niin ostaisin selkeämmin urheilukellon, jossa olisi kuitenkin älyominaisuuksia. Esimerkiksi Garmin Venu vaikuttaisi melko passelilta kellolta, vaikka hinta on kyllä turhan korkea. Taitaa jäädä tässä kohtaa kuitenkin haaveiluksi uusi kello...
 

DarkkiFIN

Sosiaalisesti etääntynyt
Liittynyt
17.07.2017
Viestejä
1 592
Onkos tuo Huawei Watch GT 99e arvoinen? Olisi tyrkyllä Telialla näköjään tuohon hintaan.
Lähinnä tulis sykkeen seurantaan,minkä ei tarvii olla niin vimpan päälle kuitenkaan tarkka. Aikasemmin ei oo ollu älykelloa,niin mietin josko toi olis tuohon hintaan tutustumisen arvoinen vempele.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
179
Onkos tuo Huawei Watch GT 99e arvoinen? Olisi tyrkyllä Telialla näköjään tuohon hintaan.
Lähinnä tulis sykkeen seurantaan,minkä ei tarvii olla niin vimpan päälle kuitenkaan tarkka. Aikasemmin ei oo ollu älykelloa,niin mietin josko toi olis tuohon hintaan tutustumisen arvoinen vempele.
Minulla on ollut tuo "perus" GT ja nyt on käytössä MagicWatch 2 ja perus sykkeen yms seurantaan tuo GT on oikein hyvä kello pitkällä akun kestolla.

Ja kokemuksesta voin kertoa, että sykkeen seurannan tarkkuus on melkoisen tarkka, ihan kun olen verrannut Polarin sykevyän antamiin lukemiin...
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
179
Honor MagicWatch 2 (oletettavasti myöskin Watch GT 2) on saanut päivityksen ja nyt on tullut reilusti lisää urheilulajeja listalle:

The #HONORMagicWatch2 just got an upgrade. That means your body’s getting one too. Update your Huawei Health App and discover the 85 new modes and 100 in total that’ll keep your fitness on track
 
  • Tykkää
Reactions: |le

|le

Liittynyt
17.03.2017
Viestejä
1 000
Honor MagicWatch 2 (oletettavasti myöskin Watch GT 2) on saanut päivityksen ja nyt on tullut reilusti lisää urheilulajeja listalle:

The #HONORMagicWatch2 just got an upgrade. That means your body’s getting one too. Update your Huawei Health App and discover the 85 new modes and 100 in total that’ll keep your fitness on track
Tämä päivitys tapahtuu varmaan ihan googgelin Playstoren kautta ? Ainakaan mulla ei tarjoa vielä tuota päivitystä. "Päivitetty viimeksi 9.6"
 
Liittynyt
16.03.2017
Viestejä
304
Itse en henk koht ostaisi ikinä, edes ilmaiseksi jos sitä olisi myös pakko käyttää, kelloa mitä pitäisi joka päivä ladata, siinä ei olisi mitään järkeä, ei kukaan ostaisi autoakaan joka pitäisi ihan joka ikisen ajelun aikana käydä tankkaamassa, tai pyörää jossa pitäisi renkaat pumpata jokaisen käytön jälkeen, tai puhelinta joka pitäisi ladata jokaisen puhelun jälkeen...

Itselläni se kipuraja on että 4 päivää tarvii akun kestää tai muuten se alkaa olemaan niin iso miinus että saa heittää kellon jorpakkoon ja olla mielummin ilman.
Oisin voinut itse kirjoittaa reilu vuosi sitten ihan saman tekstin, mutta sitten tippui fitbitti järveen ja ajattelin että kokeilleen nyt sitä apple watchia kuitenkin vaikka ajatus jokapäivä lataamisesta kauhistutti. Ei kaduta. Siitä tulee rutiinia että joka päivä iltasella heittää laturiin kun menee suihkuun/saunaan. Kävin tossa yön yli vaelluksella ja ei harmittanut yhtään laittaa sitä iltasella tunniksi varavirtalähteeseen. Se on kuitenkin fakta että parempaa älykelloa ei ole olemassa. Se vaan on niin hyvä että se jokapäiväinen lataus ei haittaa. Itse en enää tuota vaihtaisi kyllä mistään hinnasta toiseen (eli huonompaan). Siihen on syynsä että noita on myyty se 100 miljoonaa kpl.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 202
Oisin voinut itse kirjoittaa reilu vuosi sitten ihan saman tekstin, mutta sitten tippui fitbitti järveen ja ajattelin että kokeilleen nyt sitä apple watchia kuitenkin vaikka ajatus jokapäivä lataamisesta kauhistutti. Ei kaduta. Siitä tulee rutiinia että joka päivä iltasella heittää laturiin kun menee suihkuun/saunaan. Kävin tossa yön yli vaelluksella ja ei harmittanut yhtään laittaa sitä iltasella tunniksi varavirtalähteeseen. Se on kuitenkin fakta että parempaa älykelloa ei ole olemassa. Se vaan on niin hyvä että se jokapäiväinen lataus ei haittaa. Itse en enää tuota vaihtaisi kyllä mistään hinnasta toiseen (eli huonompaan). Siihen on syynsä että noita on myyty se 100 miljoonaa kpl.
Ihan mielenkiinnosta, mistä apple watchista puhut?
 
Liittynyt
20.05.2020
Viestejä
315
Oisin voinut itse kirjoittaa reilu vuosi sitten ihan saman tekstin, mutta sitten tippui fitbitti järveen ja ajattelin että kokeilleen nyt sitä apple watchia kuitenkin vaikka ajatus jokapäivä lataamisesta kauhistutti. Ei kaduta. Siitä tulee rutiinia että joka päivä iltasella heittää laturiin kun menee suihkuun/saunaan. Kävin tossa yön yli vaelluksella ja ei harmittanut yhtään laittaa sitä iltasella tunniksi varavirtalähteeseen. Se on kuitenkin fakta että parempaa älykelloa ei ole olemassa. Se vaan on niin hyvä että se jokapäiväinen lataus ei haittaa. Itse en enää tuota vaihtaisi kyllä mistään hinnasta toiseen (eli huonompaan). Siihen on syynsä että noita on myyty se 100 miljoonaa kpl.
Mites itse käytät Apple Watchia? Minä käytän sitä lähinnä liikuntatavoitteiden seurantaan. Päivittäiset tavoitteet näkyvät selkeästi ja niiden täyttämiseen tulee monenlaisia ilmoituksia päivän aikana. Esim. tänään aamulla ilmoitti että arkiliikuntaympyrä on normaalisti täydempi siihen aikaan päivästä. Löytyy myös viikoittaisia, kuukausittaisia ja pidemmän ajan tavotteita. Ansaitsin tuossa 14.6.2020 365 arkiliikuntatavoitetta -palkinnon. Kaikista vaikein saavutus on 2000 arkiliikuntatavoitetta (eli reilu 5 vuotta). Erityisesti tykkään tuosta 7 treenin viikko -tavoitteesta. Nuo treeniennätykset pitäisi pystyä nollaamaan, koska käyttäjä saattaa tallentaa jonkin raskaan fyysisen aktiviteetin vahingossa treeniksi.

Mitä tulee ulkonäköön, niin kello on muuten aika ruma ja näyttö naarmuuntuu helposti. Tämä on sellainen kello mitä en kehtaisi häihin laittaa. Uskon että tavallisilla kelloilla on vielä oma markkinalokeronsa tyyliä haluaville. On hieman ongelmallista käyttää kahta kelloa saman päivän aikana. Yksi ratkaisu voisi olla aamulla ja illalla fyysisen aktiivisuuden seuranta. En ole varma täyttyisikö arkiliikuntatavoite tuolla käyttömäärällä.

Sitten vielä näyttö. Ainakin Apple Watch 4 on kömpelö käyttää ajan vilkaisemiseen verrattuna tavalliseen kelloon. Minua myös ärsyttää välillä kun näyttö vilkkuu päälle ja pois vaikka en katso kelloa. Tämä voi erityisesti olla kiusallista leffateatterissa jos unohtaa laittaa näytön kiinni. Myös nukkuessa kellon näyttö välähtelee helposti. Apple Watch 5:ssa on luultavasti korjattu joitakin mainitsemiani ongelmia.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.03.2017
Viestejä
304
Mites itse käytät Apple Watchia? Minä käytän sitä lähinnä liikuntatavoitteiden seurantaan. Päivittäiset tavoitteet näkyvät selkeästi ja niiden täyttämiseen tulee monenlaisia ilmoituksia päivän aikana. Esim. tänään aamulla ilmoitti että arkiliikuntaympyrä on normaalisti täydempi siihen aikaan päivästä. Löytyy myös viikoittaisia, kuukausittaisia ja pidemmän ajan tavotteita. Ansaitsin tuossa 14.6.2020 365 arkiliikuntatavoitetta -palkinnon. Kaikista vaikein saavutus on 2000 arkiliikuntatavoitetta (eli reilu 5 vuotta). Erityisesti tykkään tuosta 7 treenin viikko -tavoitteesta. Nuo treeniennätykset pitäisi pystyä nollaamaan, koska käyttäjä saattaa tallentaa jonkin raskaan fyysisen aktiviteetin vahingossa treeniksi.

Mitä tulee ulkonäköön, niin kello on muuten aika ruma ja näyttö naarmuuntuu helposti. Tämä on sellainen kello mitä en kehtaisi häihin laittaa. Uskon että tavallisilla kelloilla on vielä oma markkinalokeronsa tyyliä haluaville. On hieman ongelmallista käyttää kahta kelloa saman päivän aikana. Yksi ratkaisu voisi olla aamulla ja illalla fyysisen aktiivisuuden seuranta. En ole varma täyttyisikö arkiliikuntatavoite tuolla käyttömäärällä.
Toi liikuntatavoitteet on kyllä hyviä, on lisääntynyt liikunta paljon kun on halunnut saada kk tavoitteet täytettyä. Vielä puuttuu se 4x arkiliikunta. Ja tietty puuttuu ne 500, 1000, 2000 jne. Yksi kuukausi jäi kuukausihaaste tekemättä kun iski korona, vieläkin harmittaa. Omaan ei ole tullut naarmuja, mutta käytänkin aina tätä, about kk pysyy hyvänä ja sitten vaihtaa uuteen. Kelloa tulee käytettyä juuri tuohon liikuntaan ja puhelimen jatkeena (viestit, ajastimet, puhelut, muistutukset jne.). Ei osaisi kyllä olla ilman enää, kun on tottunut.
 
Liittynyt
20.05.2020
Viestejä
315
Toi liikuntatavoitteet on kyllä hyviä, on lisääntynyt liikunta paljon kun on halunnut saada kk tavoitteet täytettyä. Vielä puuttuu se 4x arkiliikunta. Ja tietty puuttuu ne 500, 1000, 2000 jne. Yksi kuukausi jäi kuukausihaaste tekemättä kun iski korona, vieläkin harmittaa. Omaan ei ole tullut naarmuja, mutta käytänkin aina tätä, about kk pysyy hyvänä ja sitten vaihtaa uuteen. Kelloa tulee käytettyä juuri tuohon liikuntaan ja puhelimen jatkeena (viestit, ajastimet, puhelut, muistutukset jne.). Ei osaisi kyllä olla ilman enää, kun on tottunut.
Juu muistutukset on killerominaisuus varsinkin koska kello värisee. En tosin ole varma mitä tuossa tapahtuu jos muistutusta ei kuittaa. Meneekö muistutus silloin ohi? Varsinkin Apple Watch 4:ssa pitää erikseen katsoa mikä ilmoitus tulee. Se voi jäädä tekemättä ja samalla muistutukset menevät ohi. Apple Watch 5:ssa riittää pienempi vilkaisu. Yksi hyödyllinen ominaisuus voisi olla äänimuistutukset tai muistuttaminen kuittaamiseen asti.
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
179
Tämä päivitys tapahtuu varmaan ihan googgelin Playstoren kautta ? Ainakaan mulla ei tarjoa vielä tuota päivitystä. "Päivitetty viimeksi 9.6"
Minullakaan ei tullut päivitystä itse kelloon tänään tai eilen, mutta jotenkin taitaa liittyä siihen että Huawei Health päivittyy koska tuossa Honorin mainoksessa lukee "update your health app" ja tosiaan sitten kun menin kelloon katsomaan, niin oli tosiaan tullut baletista alkaen lajeja lisää...
 
Liittynyt
20.05.2020
Viestejä
315
Mitä mieltä olette pyöritysrullasta kellossa? Minun mielestä se luo kellolle profiilia/ulkonäköä mutta se ei ole kovin käytännöllinen. Apple Watchissa sovellusten avaaminen tapahtuu painamalla sitä ellei ole kiinnittänyt sovellusta näyttöön. Kellotaulujen muokkaus ei ole kovin edistyneellä tasolla, joten esimerkiksi Kalifornia-tauluun saa vain 2 sovellusta. Sovellukset voisi minusta olla kelluvia niin että niiden paikka olisi valittavana. Tällä tavalla esimerkiksi omasta valokuvasta voisi tehdä kellotaulun ja sen päälle voisi laittaa sovelluksia. Tämä on mahdollista mutta sovellusten paikka on kiinnitetty ja niiden määrä on rajattu kahteen. Tuon epäkäytännöllisen rullan käyttämiseltä on siis vaikea välttyä. Miksi esimerkiksi kaksoisnapautus näyttöön ei sopisi toiminnoksi näyttää kaikki sovellukset? Tämä ei ole toki intuitiivinen tapa mutta voisi olla vaihtoehtoinen tapa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
443
Onkos tuo Huawei Watch GT 99e arvoinen? Olisi tyrkyllä Telialla näköjään tuohon hintaan.
Lähinnä tulis sykkeen seurantaan,minkä ei tarvii olla niin vimpan päälle kuitenkaan tarkka. Aikasemmin ei oo ollu älykelloa,niin mietin josko toi olis tuohon hintaan tutustumisen arvoinen vempele.
Mistäs tuollainen tarjous löytyy? Telian sivuilla ainakin 149€.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
443
Ok, ei näemmä teliatv-asiakkuus riitä tarjoukseen. Olisi ihan hyvä tarjous ollut
 
Liittynyt
20.05.2020
Viestejä
315
Apple Watchin omistajille:

Kansainvälinen joogapäivä 21.6.2020 ja siihen liittyvä palkinto (löytyy puhelimen Aktiivisuus-sovelluksesta).
B1792BFD-66D9-442E-BD01-D2D239B5A365.jpeg
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
18
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 736
Olin jo innoissaan ostamassa tarjouksesta Huawei Watch GT:tä, mutta eihän siinä olekaan esim. Spotifyn ohjausta suoraan kellosta.

Mulla on Oneplus7 ja Withings Steel HR -fitnesskello (ainoa mitä olen edes kokeillut). Steel HR on näppärälaite, mutta kaipaa lisäominaisuuksia.
+Hyvä puhelinsovellus
+Tärinä ilmoitukset
+Akun kesto 3 viikkoa
+Mittaa unen laadun
+Mittaa sykkeen
+Tunnistaa esim. pyöräilyn automaattisesti
-Kaikki mitattavat asiat mitataan harvoin, esim. heräämisen jälkeen voi mennä 5 minuuttia että kello tajuaa että hereillä ollaan
-Pieni näyttö, jolta whatsapp-viestejä ei mielellään lue
-Ei mahdollisuutta ohjata puhelinta, Spotifyn biisin vaihtoa jne.

Mikähän älykello osaisi tehdä nuo miinuksetkin, mutta ei olisi hillittömän kallis?
 
Liittynyt
20.05.2020
Viestejä
315
Olin jo innoissaan ostamassa tarjouksesta Huawei Watch GT:tä, mutta eihän siinä olekaan esim. Spotifyn ohjausta suoraan kellosta.

Mulla on Oneplus7 ja Withings Steel HR -fitnesskello (ainoa mitä olen edes kokeillut). Steel HR on näppärälaite, mutta kaipaa lisäominaisuuksia.
+Hyvä puhelinsovellus
+Tärinä ilmoitukset
+Akun kesto 3 viikkoa
+Mittaa unen laadun
+Mittaa sykkeen
+Tunnistaa esim. pyöräilyn automaattisesti
-Kaikki mitattavat asiat mitataan harvoin, esim. heräämisen jälkeen voi mennä 5 minuuttia että kello tajuaa että hereillä ollaan
-Pieni näyttö, jolta whatsapp-viestejä ei mielellään lue
-Ei mahdollisuutta ohjata puhelinta, Spotifyn biisin vaihtoa jne.

Mikähän älykello osaisi tehdä nuo miinuksetkin, mutta ei olisi hillittömän kallis?
Käytetty Apple Watch Series 3 on 100-150€.
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 736
Olin jo innoissaan ostamassa tarjouksesta Huawei Watch GT:tä, mutta eihän siinä olekaan esim. Spotifyn ohjausta suoraan kellosta.

Mulla on Oneplus7 ja Withings Steel HR -fitnesskello (ainoa mitä olen edes kokeillut). Steel HR on näppärälaite, mutta kaipaa lisäominaisuuksia.
+Hyvä puhelinsovellus
+Tärinä ilmoitukset
+Akun kesto 3 viikkoa
+Mittaa unen laadun
+Mittaa sykkeen
+Tunnistaa esim. pyöräilyn automaattisesti
-Kaikki mitattavat asiat mitataan harvoin, esim. heräämisen jälkeen voi mennä 5 minuuttia että kello tajuaa että hereillä ollaan
-Pieni näyttö, jolta whatsapp-viestejä ei mielellään lue
-Ei mahdollisuutta ohjata puhelinta, Spotifyn biisin vaihtoa jne.

Mikähän älykello osaisi tehdä nuo miinuksetkin, mutta ei olisi hillittömän kallis?
Kiitos vastuksista, mutta laitoin jo tilaukseen Huawei Watch GT2 kun parin päivän tutkimisella näyttää siltä että kiinakellot on rutkasti halvempia kuin vastaavat muilta merkeiltä (liekkö trumpin boikotin takia). 4 kpl jäi verkkokauppa.comiin.

Suosittelen muuten tuota silikoniranneketta. Mulla ois tässä nykyisessä Withingissä Steel HR:ssä myös nahkaranneke mutta se haisee pahalle kauas (20-30cm) jos ottaa vähänki kosteutta tai hikeä, enkä ole edes minkään sortin hajuherkkä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.07.2018
Viestejä
347
onko honor magic watch 2:ssa google assistant, eli saako puheella esim luotua kalenterimerkinnän android puhelimeen?
 
Liittynyt
03.07.2018
Viestejä
347
Mitä v* oikeasti?

Samsung älykelloista löytyy kaikki, mutta akkukesto 1pv mikä rampauttaa koko laitteen. Miten voi seurata unta jos kello täytyy olla laturissa. (ja akuthan huononevat, 2v päästä laite käyttökelvoton)
Applewatcheissa myös taitaa löytyä kaikki, mutta vaatii i-phonen ja rahaa sen 550eur ja oliko akkukesto yhtään parempi kuin samsungeissakaan.

Honorissa / huaweissa (2) olisi hyvä akkukesto ja jopa mikrofoni, mutta sitten siinä ei ole ääninauhuria tai edes google assistanttia, joten kellolla ei voi tehdä mitään älykästä.

Fitbit versa 2: löytyy kaikki ominaisuudet, mahtava alexa-ääniapuri & -ohjaus, pitkä akkukesto ja hintakin on huokea...mutta ei gps:ää ? Mitä tekee älykellossa jollain spotifyllä jos pitää juoksu- ja pyöräilylenkille kuitenkin ottaa mukaan se puhelin?
 
Liittynyt
04.01.2018
Viestejä
608
Mitä v* oikeasti?

Samsung älykelloista löytyy kaikki, mutta akkukesto 1pv mikä rampauttaa koko laitteen. Miten voi seurata unta jos kello täytyy olla laturissa. (ja akuthan huononevat, 2v päästä laite käyttökelvoton)
Applewatcheissa myös taitaa löytyä kaikki, mutta vaatii i-phonen ja rahaa sen 550eur ja oliko akkukesto yhtään parempi kuin samsungeissakaan.

Honorissa / huaweissa (2) olisi hyvä akkukesto ja jopa mikrofoni, mutta sitten siinä ei ole ääninauhuria tai edes google assistanttia, joten kellolla ei voi tehdä mitään älykästä.

Fitbit versa 2: löytyy kaikki ominaisuudet, mahtava alexa-ääniapuri & -ohjaus, pitkä akkukesto ja hintakin on huokea...mutta ei gps:ää ? Mitä tekee älykellossa jollain spotifyllä jos pitää juoksu- ja pyöräilylenkille kuitenkin ottaa mukaan se puhelin?
Mistä samsungin kellosta puhut? Ainakin oma galaxy watch menee helposti kaksipäivää ja ylikin.
 

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
Mitä v* oikeasti?

Samsung älykelloista löytyy kaikki, mutta akkukesto 1pv mikä rampauttaa koko laitteen. Miten voi seurata unta jos kello täytyy olla laturissa. (ja akuthan huononevat, 2v päästä laite käyttökelvoton)
Applewatcheissa myös taitaa löytyä kaikki, mutta vaatii i-phonen ja rahaa sen 550eur ja oliko akkukesto yhtään parempi kuin samsungeissakaan.

Honorissa / huaweissa (2) olisi hyvä akkukesto ja jopa mikrofoni, mutta sitten siinä ei ole ääninauhuria tai edes google assistanttia, joten kellolla ei voi tehdä mitään älykästä.

Fitbit versa 2: löytyy kaikki ominaisuudet, mahtava alexa-ääniapuri & -ohjaus, pitkä akkukesto ja hintakin on huokea...mutta ei gps:ää ? Mitä tekee älykellossa jollain spotifyllä jos pitää juoksu- ja pyöräilylenkille kuitenkin ottaa mukaan se puhelin?
No nämä Huawein ja Honorin kellot eivät ole varustettuna WearOS:llä vaan Huawein omalla kellokäyttöjärjestelmällä, joten niillä ei ole pääsyä Googlen Assistantiin.

Ja kyllä nuo Samsungin kellot kestää sen 2-3päivää käyttöä yhdellä latauksella (riippuen vähän mallista ja käytöstä)
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 285
Onko noista Xiaomin tai Oppon tmv. Applen kellojen tyylisistä ollut mitään huhuja suomeen/kiinan ulkopuolelle saapumisesta? Olisi kiva vihdoin vaihtaa ympyrän muotoisesta kellosta pois.
 

|le

Liittynyt
17.03.2017
Viestejä
1 000
Honorissa / huaweissa (2) olisi hyvä akkukesto ja jopa mikrofoni, mutta sitten siinä ei ole ääninauhuria tai edes google assistanttia, joten kellolla ei voi tehdä mitään älykästä.
Itse olen ainakin vaan iloinen ettei ranteessa tällä hetkellä olevassa Honor MagicWatch2:ssa ole google assistanttia. Oletan, että se taas on sidottu WearOS käyttöjärjestelmään, jota ilman kello toimii jouhevasti ja pitkällä akunkestolla.

Oikeastiko löydät itsesi usein tilanteesta, jossa tarvitset ääninauhuria, mutta puhelimesi ei ole lähellä, (josta sellainen löytyisi sekä siihen vaadittava ja vapaasti käytettävä tallennustila) ?
 
Liittynyt
28.12.2019
Viestejä
576
Mitä v* oikeasti?

Samsung älykelloista löytyy kaikki, mutta akkukesto 1pv mikä rampauttaa koko laitteen. Miten voi seurata unta jos kello täytyy olla laturissa. (ja akuthan huononevat, 2v päästä laite käyttökelvoton)
Applewatcheissa myös taitaa löytyä kaikki, mutta vaatii i-phonen ja rahaa sen 550eur ja oliko akkukesto yhtään parempi kuin samsungeissakaan.

Honorissa / huaweissa (2) olisi hyvä akkukesto ja jopa mikrofoni, mutta sitten siinä ei ole ääninauhuria tai edes google assistanttia, joten kellolla ei voi tehdä mitään älykästä.

Fitbit versa 2: löytyy kaikki ominaisuudet, mahtava alexa-ääniapuri & -ohjaus, pitkä akkukesto ja hintakin on huokea...mutta ei gps:ää ? Mitä tekee älykellossa jollain spotifyllä jos pitää juoksu- ja pyöräilylenkille kuitenkin ottaa mukaan se puhelin?
Sekä Samsungin että Applen kellojen akut kestää noin kaksi päivää yhdellä latauksella, käytöstä riippuen. Haluatko tyhmän kellon pitkällä akunkestolla, vai haluatko panostaa oikeasti älyominaisuuksiin?

Mitä enemmän ominaisuuksia ahdetaan samaan tilaan, sitä heikompi akunkesto. Tilanne on siis sama kuin puhelimissa, eli tyhmän laitteen akku kestää pidempään. Myös mittaustarkkuus vaikuttaa akunkestoon, joidenkin laitteiden keräämät syketiedot päivittyvät vain harvakseltaan, mikä pidentää akunkestoa, mutta huonontaa kellon antaman datan luotettavuutta.

Tyhmäkin kello voi olla kallis, esimerkiksi Huawei GT2 maksoi uutena peräti 300€, vaikkei laitteessa ole juurikaan älyominaisuuksia. Joku voisi sanoa, että GT2 on hinta/laatusuhteeltaan poikkeuksellisen surkea valinta, mutta laatu merkitsee eri asioita eri ihmisille. Jos akunkesto on kaikki kaikessa, niin myös GT2 on hyvä ostos. Mutta onko se kellon lataaminen kännykän lataamista kamalampaa?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
252
Olin jo innoissaan ostamassa tarjouksesta Huawei Watch GT:tä, mutta eihän siinä olekaan esim. Spotifyn ohjausta suoraan kellosta.

Mulla on Oneplus7 ja Withings Steel HR -fitnesskello (ainoa mitä olen edes kokeillut). Steel HR on näppärälaite, mutta kaipaa lisäominaisuuksia.
+Hyvä puhelinsovellus
+Tärinä ilmoitukset
+Akun kesto 3 viikkoa
+Mittaa unen laadun
+Mittaa sykkeen
+Tunnistaa esim. pyöräilyn automaattisesti
-Kaikki mitattavat asiat mitataan harvoin, esim. heräämisen jälkeen voi mennä 5 minuuttia että kello tajuaa että hereillä ollaan
-Pieni näyttö, jolta whatsapp-viestejä ei mielellään lue
-Ei mahdollisuutta ohjata puhelinta, Spotifyn biisin vaihtoa jne.

Mikähän älykello osaisi tehdä nuo miinuksetkin, mutta ei olisi hillittömän kallis?
Huawei Watch GT2e osaa ohjata myös Spotifytä. Maksaa ainakin verkkokaupassa vain 50€(eli 149€ tarjouksessa) enemmän kuin tuo alkuperäinen GT.
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 736
Tyhmäkin kello voi olla kallis, esimerkiksi Huawei GT2 maksoi uutena peräti 300€, vaikkei laitteessa ole juurikaan älyominaisuuksia. Joku voisi sanoa, että GT2 on hinta/laatusuhteeltaan poikkeuksellisen surkea valinta
Missä asioissa tuo GT2 jää jälkeen? En ole vielä maksanut, mutta kello on tulossa. :D :D

Mulla on nyt käytössä edellisissä viesteissä kertomani Withings Steel HR (150€) joten en edes tiedä mihin näiden 250€ (tarjous 200€) hintaluokan kellojen pitäisi pystyä? Onko kyseessä jokin asia mitä ei kerrota tuoteselostuksissa, esim. turhan iso sykkeenmittausväli?

Eniten näissä oikeastaan kiinnostaa juuri käytännön toiminta jota tuoteselosteista ei saa selville. Tapahtuuko mainostettu sykkeen mittaus 15 minuutin välein, vai minuutin välein? Kyllähän se akkua vie, mutta iltasin jos laittais laturiin ja yöksi taas ranteeseen niin toimis ihan hyvin.
 

kromo

Make ATK Great Again
Team Linux
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
190
Samsung älykelloista löytyy kaikki, mutta akkukesto 1pv mikä rampauttaa koko laitteen. Miten voi seurata unta jos kello täytyy olla laturissa. (ja akuthan huononevat, 2v päästä laite käyttökelvoton)
Oma GW (46mm) 1½v iässä antaa akunkestoa n. 4vrk hieman käytöstä riippuen. Laturissa 2-3 tuntia illan/aamun mittaan pari kertaa viikossa. Tosin eSIM ei ole käytössä, enkä muutenkaan tuota puhetta käytä mutta viestejä/posteja tulee välillä selattua, sykemittaus ja unenseuranta päällä.

Screenshot_20200618-233432_Galaxy Watch PlugIn.jpg
 
Liittynyt
28.12.2019
Viestejä
576
Missä asioissa tuo GT2 jää jälkeen? En ole vielä maksanut, mutta kello on tulossa. :D :D

Mulla on nyt käytössä edellisissä viesteissä kertomani Withings Steel HR (150€) joten en edes tiedä mihin näiden 250€ (tarjous 200€) hintaluokan kellojen pitäisi pystyä? Onko kyseessä jokin asia mitä ei kerrota tuoteselostuksissa, esim. turhan iso sykkeenmittausväli?

Eniten näissä oikeastaan kiinnostaa juuri käytännön toiminta jota tuoteselosteista ei saa selville. Tapahtuuko mainostettu sykkeen mittaus 15 minuutin välein, vai minuutin välein? Kyllähän se akkua vie, mutta iltasin jos laittais laturiin ja yöksi taas ranteeseen niin toimis ihan hyvin.
Sykkeenmittauksen, unenseurannan ja paikannuksen tarkkuus vaihtelevat malleittain, mutta en ole lukenut mittaustarkkuutta vertailevia testejä. Kannattaa silti etsiä netistä arvosteluja. Listataan nyt niitä älyominaisuuksia, joita GT2 ei tue:
  • Varmaankin se isoin puute:
    • GT2 ei tue Google Playta, Appstorea, tai muutakaan vastaavaa palvelua.
    • Tyydyttävä valmistajan vakio-ohjelmiin, vaihtoehtoisia ohjelmia ei ole saatavilla.
    • Esimerkiksi Spotify ei toimi.
  • Ei NFC:tä, ei mobiilimaksua
    • Kaupassa maksaminen ei onnistu
  • Ei ääniohjausta
    • Ääniohjauksella voisit mm.
      • Lähettää viestejä ja soittaa puheluita
      • Asettaa herätyksen
      • Hallita muita laitteita, kuten älyvaloja ja robottipölynimureita.
      • jne.
  • Puuttuvat terveystoiminnot
    • EKG
    • Happisaturaation mittaus
    • Kaatumisen tunnistus
    • Automaattinen hätäpuhelu, jos käyttäjä loukkaantuu ja menettää tajunsa.
  • Ei mobiiliverkkotukea
  • Ei langatonta latausta
  • jne.
Huawein ominaisuudet eivät siis ole markkinoiden parhaimmasta päästä, mutta GT2 on tyylikäs ja toimiva vehje poikkeuksellisen pitkällä akunkestolla. Tässä täytyy huomata, että yksikään nykyaikainen älykello ei kykene tarjoamaan hyvää ominaisuusvalikoimaa hyvällä akunkestolla. Kompromissejä tulee siis tehdä, mutta toisaalta akku latautuu parissa tunnissa, eikä akun täyttäminen ole puhelimen lataamista hankalampaa.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Sekä Samsungin että Applen kellojen akut kestää noin kaksi päivää yhdellä latauksella, käytöstä riippuen. Haluatko tyhmän kellon pitkällä akunkestolla, vai haluatko panostaa oikeasti älyominaisuuksiin?

Mitä enemmän ominaisuuksia ahdetaan samaan tilaan, sitä heikompi akunkesto. Tilanne on siis sama kuin puhelimissa, eli tyhmän laitteen akku kestää pidempään. Myös mittaustarkkuus vaikuttaa akunkestoon, joidenkin laitteiden keräämät syketiedot päivittyvät vain harvakseltaan, mikä pidentää akunkestoa, mutta huonontaa kellon antaman datan luotettavuutta.

Tyhmäkin kello voi olla kallis, esimerkiksi Huawei GT2 maksoi uutena peräti 300€, vaikkei laitteessa ole juurikaan älyominaisuuksia. Joku voisi sanoa, että GT2 on hinta/laatusuhteeltaan poikkeuksellisen surkea valinta, mutta laatu merkitsee eri asioita eri ihmisille. Jos akunkesto on kaikki kaikessa, niin myös GT2 on hyvä ostos. Mutta onko se kellon lataaminen kännykän lataamista kamalampaa?
Ei se kyllä 300€ ollut, 249€ mistä aika nopeasti putosi tuonne 199€ tasoon.

Enkä mä pidä tuota mitenkään tyhmänä, mikä tekee kellosta tyhmän, se ettei siihen saa asennettua lisää ohjelmia?

Ainoa oikea heikkous tuossa on lähimaksun puute.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Sykkeenmittauksen, unenseurannan ja paikannuksen tarkkuus vaihtelevat malleittain, mutta en ole lukenut mittaustarkkuutta vertailevia testejä. Kannattaa silti etsiä netistä arvosteluja. Listataan nyt niitä älyominaisuuksia, joita GT2 ei tue:
  • Varmaankin se isoin puute:
    • GT2 ei tue Google Playta, Appstorea, tai muutakaan vastaavaa palvelua.
    • Tyydyttävä valmistajan vakio-ohjelmiin, vaihtoehtoisia ohjelmia ei ole saatavilla.
    • Esimerkiksi Spotify ei toimi.
  • Ei NFC:tä, ei mobiilimaksua
    • Kaupassa maksaminen ei onnistu
  • Ei ääniohjausta
    • Ääniohjauksella voisit mm.
      • Lähettää viestejä ja soittaa puheluita
      • Asettaa herätyksen
      • Hallita muita laitteita, kuten älyvaloja ja robottipölynimureita.
      • jne.
  • Puuttuvat terveystoiminnot
    • EKG
    • Happisaturaation mittaus
    • Kaatumisen tunnistus
    • Automaattinen hätäpuhelu, jos käyttäjä loukkaantuu ja menettää tajunsa.
  • Ei mobiiliverkkotukea
  • Ei langatonta latausta
  • jne.
Huawein ominaisuudet eivät siis ole markkinoiden parhaimmasta päästä, mutta GT2 on tyylikäs ja toimiva vehje poikkeuksellisen pitkällä akunkestolla. Tässä täytyy huomata, että yksikään nykyaikainen älykello ei kykene tarjoamaan hyvää ominaisuusvalikoimaa hyvällä akunkestolla. Kompromissejä tulee siis tehdä, mutta toisaalta akku latautuu parissa tunnissa, eikä akun täyttäminen ole puhelimen lataamista hankalampaa.
Happisaturaation voi mitata. Ei siinä langallistakaan latausta ole.
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
3 969
Itseä Huaweissa tympi ainakin suppeat ilmoitukset. Esimerkiksi hymiöitä ja kuvia se ei osannut näyttää ja monien sovelluksien ikoninakin oli vain geneerinen viestien ikoni, kun ei osannut näyttää oikeaa. Toki tuo oli talvella ja en tiedä, onko tilanne muuttunut.

Wear OS:ssa tykkään, kun esimerkiksi Whatsapp-viestejä napauttamalla saa keskustelua laajennettua ja aiemmat viestit ja kuvat tulee näkyviin. Instagramin julkaisut tulevat suoraan kellon näytölle ja niistä voi tykätä suoraan ilmoituksessa, Netflix tarjoaa näytekuvia leffoista ja voi lisätä suoraan omalle listalle, Snapchat näyttää, minkä värinen snäppi kyseessä pelkän keltaisen ikonin sijaan ym. Ylipäätään kaikki ilmoitukset ovat paljon näyttävämpiä ja kattavampia, olipa mikä tahansa sovellus kyseessä.

Monen mielestä saattaa olla ihan turhia hienouksia, mutta itselle kuitenkin älykellon yksi tärkeimmistä ominaisuuksista on saada ilmoitukset suoraan ranteeseen. Huawein pitkää akkukestoa toki on ikävä :)
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 477
Viestejä
4 163 544
Jäsenet
70 414
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom