Älykännykkä ilman Google vakoilua, onko niitä? Jolla?

CalEpitan

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
1 702
No tietty mulla on jotain salattavaa siis kun haluan ettei mua vakoilla.
Esim jos lähetän mun dikistä jolleki kuvan, en haluu että toiset sitä kyylää.
Eli on salattavaa tosi paljon, aika monellaki ihmisellä.

Jolla tekee kai jollekin Sony Xperia luureille nyt käyttistä, onko niistä mihinkään?

Mitä muita vaihtoehtoja olisi tarjolla. Ubuntulla oli joku viritys ja kuopattiin..
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 840
En nyt tiedä millaiselta vakoilulta haluat suojautua, mutta ns. älykännykkää ei taida irrota näillä folio-kriteereillä. Hommaa siis joku sellainen luuri missä ei ole näitä "älytoimintoja", niin eivät pääse pahikset tarkkailemaan. Tosin jos myös viranomainen on kategorisesti pahis, niin sitten sekään ei auta.
 

CalEpitan

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
1 702
En nyt tiedä millaiselta vakoilulta haluat suojautua, mutta ns. älykännykkää ei taida irrota näillä folio-kriteereillä. Hommaa siis joku sellainen luuri missä ei ole näitä "älytoimintoja", niin eivät pääse pahikset tarkkailemaan. Tosin jos myös viranomainen on kategorisesti pahis, niin sitten sekään ei auta.
Vastaus ei kelpaa. Kyselen nimenomaan älykännykän perään. Tiedän kyllä kautium jo tuon mitä neuvot. On mulla vanha venttikymppi tuolla myös, ei varmana ole NSA softaa siinä. Toisaalta sitten taas kaikki puhelut ja tekstarit on täysin läpinäkyviä.

Toki jos ei halua että sinua seuraa Google, NSA yms niin se on pelkkää foliota. Tietenkin, osasin toki odottaa että varmasti ensimmäinen vastaus on tätä samaa paskaa.

Toivottavasti tulee jotain konkretiaakin.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 840
Vastaus ei kelpaa. Kyselen nimenomaan älykännykän perään. Tiedän kyllä kautium jo tuon mitä neuvot. On mulla vanha venttikymppi tuolla myös, ei varmana ole NSA softaa siinä. Toisaalta sitten taas kaikki puhelut ja tekstarit on täysin läpinäkyviä.

Toki jos ei halua että sinua seuraa Google, NSA yms niin se on pelkkää foliota. Tietenkin, osasin toki odottaa että varmasti ensimmäinen vastaus on tätä samaa paskaa.

Toivottavasti tulee jotain konkretiaakin.
Älä ammu viestintuojaa. Näin se nyt vaan menee, että järkeviä älykännyköitä (tai siis niiden käyttöjärjestelmiä) ei ole tarjolla kuin näiltä isoilta toimijoilta ja jos niissä on omasta mielestä liikaa seurantaa, niin kovin vaikeaksi menee. Jolla on jonkinlainen vaihtoehto, mutta omien pikaisten kokemusten perusteella se on aika hirveä käyttää ja eiköhän se ole seurantamielessä ihan yhtä "arveluttava" kuin Googlen tai Applen laitteet. Myös Doron ja muiden niche-valmistajien luureista löytyy jotain älytoimintoja ja pelkistettyä selainta jne, mutta ei niitä varsinaisesti älylaitteiksi voi kutsua.

Voisitko vähän avata, että millaista seurantaa loppujen lopuksi pelkäät, eli millaiseen tilanteeseen olet hakemassa korjausta? Niitä sun "dikin kuvia" ei kukaan kyylää noiden yleisimpienkään valmistajien laitteita käytettäessä, mutta pahoin pelkään, että et usko sitä kuitenkaan.

Lisäksi kannattaa muistaa tämä ohje, vaikka ei jenkeissä ollakaan:
How to stop NSA from snooping on you
The first thing to know about securing your phone is that you can’t secure your phone.

“If [National Security Agency officials want] to get into your phone, they’re going to get into your phone,” said Chris Soghoian, the principal technologist for the American Civil Liberties Union (ACLU).
 
Liittynyt
23.11.2016
Viestejä
1 499
Operaatttorit pystyy myös seuramaan suurinpiirtein kaiken datan ja sijainnin yms. käyttiksestä riippumatta
 
Liittynyt
24.10.2017
Viestejä
387
Löytyy ihan Suomalaista osaamista,toki Android tässäkin alustana.
Bittium Tough Mobile
Bittium Tough Mobile tupla käyttöjärjestelmällä
Bittium Tough Mobile™ -älypuhelimelle luottamuksellinen-suojaustason kansallinen tietoturvaluokitus
Bittium shop 1229€

Lisäksi löytyy Secure Suite ja Safemove Mobile VPN.
 

kha

Liittynyt
15.06.2017
Viestejä
398
Asenna luuriin esim. LineageOS ilman GApps pakettia niin dikinkuvat ovat ainakin hieman enemmän turvassa uteliaiden katseilta.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 434
Osta spekseiltä haluamasi Android-puhelin, unlockaa ja asenna LineageOS ilman Googlen sovelluksia (Google Apps, "Gapps"). LineageOS perustuu Android Open Source Projectiin, eli se on tasan tarkkaan Android ilman Googlea ja täten myös aika rampa ja joudut etsimään monille palveluille jonkun korvikkeen (esimerkkinä vaikkapa karttapalvelu).
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
5 568
Löytyy ihan Suomalaista osaamista,toki Android tässäkin alustana.
Bittium Tough Mobile
Bittium Tough Mobile tupla käyttöjärjestelmällä
Bittium Tough Mobile™ -älypuhelimelle luottamuksellinen-suojaustason kansallinen tietoturvaluokitus
Bittium shop 1229€

Lisäksi löytyy Secure Suite ja Safemove Mobile VPN.
Sano nyt vielä että olet itsellesi tuon ostanut :lol:
 

Obi-Lan

¯\_(ツ)_/¯
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 110
AOSP Android esim. LineageOS varmaan lähimpänä, kandee kattoo puhelinta tosin sen mukaan että ylläpitääkö joku Lineagea sille (tai sitten ryhtyy itse ylläpitäjäksi).

Sovelluskauppaan voi käyttää F-Droidia, toki löytääkö sieltä mitään tarpeellista onkin sitten toinen asia..

Ja sitten se itse dikkikuvien lähettely, MMS -> valtio, supo, poliisi katselee? Joku sovellus, mitä jos se käyttääkin pilveä taustalla? -> NSA, Supo, Säpo kaikki katselee. Tai jos se horo mille lähettelet onkin FSB agentti..
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
1 315
Ja mitä se auttaa lähetellä suojatusta luurista kun se vastapäässä on kuitenkin liitetty google/apple/jokumuu
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 434
Ja sitten se itse dikkikuvien lähettely, MMS -> valtio, supo, poliisi katselee? Joku sovellus, mitä jos se käyttääkin pilveä taustalla? -> NSA, Supo, Säpo kaikki katselee. Tai jos se horo mille lähettelet onkin FSB agentti..
Menee tosiaan hifistely osin hukkaan, jos sitten kumminkin käytännön pakosta joutuu käyttämään isojen firmojen ei-salaamattomia palveluita. Onnea horojen löytämiseen jotka käyttävät esim. Signalia tai muuta salattua viestiohjelmaa.
 
Liittynyt
24.10.2017
Viestejä
387
Sano nyt vielä että olet itsellesi tuon ostanut :lol:
Minua ei folio kiristä.
Osaketta tuli onneksi muutama vuosi sitten ostettua,silloisena Elektrobittinä.
Eiköhän Sipilä hoida nuo jossakin vaiheessa valtion käyttöön,vanhana omistajana. :cigar2:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
144
Appitki mitä siihen latailet vaikuttaa mielettömästi. Oli puhelin ja alusta itsessään kuinka suojattu tahansa, niin sen kaiken yksityisyyden mureneminen, ei vaadi kun sen yhden Facebook appin, joka pyörii muistissa takana kaiken aikaa puhelimen päällä ollessa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
242 394
Viestejä
4 235 881
Jäsenet
71 197
Uusin jäsen
Fomppa

Hinta.fi

Ylös Bottom