Äiti etsii pelikonetta pojalleen

Liittynyt
25.12.2020
Viestejä
10
Hei,

Poikani tarvitsisi ensimmäisen pelikoneen. Pelaa tällä hetkellä vain Fortnitea ja Minecraftia , mutta tulevaisuudessa varmaan kokoelma suurenee, joten olisi kiva ettei heti vuoden jälkeen kone tökkisi pahasti. Koneen hinta saisi olla siinä 1000€ tuntumassa.

Itse en osaa konetta kasata, mutta olen ymmärtänyt että valmiit Gigantin koneet eivät ole mitenkään älyttömän hyviä. Vai miten on?Tai pystyykö niihin myöhemmin lisäämään muistia vai häviääkö takuu jos koneen avaa ja lisää itse sinne muistia?

Olisiko jompi kumpi näistä kelvollinen?
Vai olisiko jotain suosituksia?



Jouluterveisin äiti joka ei ymmärrä koneista mitään.
 
Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
381
Uskoisin että päivän mittaan saat tänne viestejä ja apuja myös noista komponenteista jos ne haluaa itse valita (kasaamispalveluitahan siis on), mutta noista valmispaketeista jotka linkkasit, niin ehdottomasti tuo Gigantin HP on selkeästi parempi vaihtoehto. Sekä Fortnite että Minecraft pyörivät kyllä loistavasti.

Tuolla on myös tuo "Tonnin itsekoottu konepaketti yleisketju", mutta se ei välttämättä ole kovin selkeälukuinen jos lähtötiedot ovat nollan lähellä.
 
Liittynyt
11.02.2019
Viestejä
96
Täältä ääni tuolle gigantin koneelle. Jos nuista kahdesta pitäis valita niin ehdottomasti se. Kovin laadukkaista komponenteistahan se ei ole kasattu, mutta onhan siinä takuu 2v sitä varten jos tulee ongelmia. Tuskin tarvitsee ihan heti muistia tai SSD - tallennustilaa lisätä, niitä on ihan riittävästi. Jimmsin koneessa sen sijaan olisi vain puolet gigantin koneen tallennustilasta mikä helposti pian loppuisi kesken. Ja näytönohjainkin siinä olisi heikompi. En nyt tähän hätään löytäisi parempaa tonnin konetta, itselläni on tuo sama näytönohjain, 2060 super ja kyllä sillä pelailee vielä jonkin aikaa uusimpiakin pelejä.
 
Liittynyt
25.12.2020
Viestejä
10
Kiitokset. Tuohon Jimmsin koneeseen ajattelin heti lisätä kyllä muistia, jotta riittäisi hetkeksi aikaa.
 
Liittynyt
20.02.2018
Viestejä
93
Ennen minkään tilaamista varmista, minkälaiset liitännät nykyisessä näytössä on, ettei tule liittimien kanssa ongelmaa, jos on vanhakin näyttö?
 
Liittynyt
06.12.2020
Viestejä
238
@SannaS Onko muut tarvikkeet jo olemassa (näyttö, näppis, hiiri, kuulokkeet)?

Itse laskisin tohon 1000 €:n budjettiin myös ne. Esim. kelpaavan pelinäytön saa 200-300 €:lla ja koneeseenkin riittää 600-800 € budjetti vallan mainiosti.

Jos nyt vielä pelataan Fortniteä ja Minecraftia niin niiden tehovaatimukset eivät kovin isot ole. Tulevaisuudessa konetta voi päivittää myös tehokkaammalla näytönohjaimella, jos/kun nälkä kasvaa.
 

tavallinen viikari

2024
Tukijäsen
Liittynyt
04.04.2020
Viestejä
1 272
Jeps, tuo gigantin kone on ihan hyvä ensimmäiseksi pelikoneeksi. Lisäyksenä aiempiin viesteihin, että muisti pystyy lisäämään ja näytönohjaimen pystyy vaihtamaan jos suorituskykytarve kasvaa. Uskoisin että tuossa on konetta muutamaksi vuodeksi. Näyttää olevan ihan hyvä alennuskin tuossa laitteessa nyt.

Itse ei kannata koneta availla, jos haluaa olla varma takuun säilymisestä, tai jos availee, niin kannattaa pitää alkuperäsiet komponentit tallessa ja laittaa ne paikoilleen takuukäsittelyä varten.
 
Liittynyt
25.12.2020
Viestejä
10
En laskenut niitä mukaan. Näyttö, näppis ja hiiri saa tulla siihen päälle mukaan. Kuulokkeet löytyvät jo. Olisi kiva jos kone pelittäisi vielä parin vuoden jälkeen vaativammillakin peleillä. Voiko noita Gigantin koneita avata ja lisätä vaikka muistia vai meneekö takuut heti pois?
 
Liittynyt
25.12.2020
Viestejä
10
Ennen minkään tilaamista varmista, minkälaiset liitännät nykyisessä näytössä on, ettei tule liittimien kanssa ongelmaa, jos on vanhakin näyttö?
Ei ole vanhaa näyttöä, joten sitä ongelmaa ei ole. Näyttö pitää ostaa, mutta ei tarvitse toki sisältyä tuohon tonnin hintaan
 
Liittynyt
06.12.2020
Viestejä
238
@SannaS Paljonko noi näyttö, näppis ja hiiri saa maksaa siihen päälle? Niihin menee äkkiä useampi satanen (300-500 €). Huonolla näytöllä ei myöskään saa noista koneista kaikkea irti.
 
Liittynyt
06.12.2020
Viestejä
238
En laskenut niitä mukaan. Näyttö, näppis ja hiiri saa tulla siihen päälle mukaan. Kuulokkeet löytyvät jo. Olisi kiva jos kone pelittäisi vielä parin vuoden jälkeen vaativammillakin peleillä. Voiko noita Gigantin koneita avata ja lisätä vaikka muistia vai meneekö takuut heti pois?
Tuota Gigantin konetta et joudu pariin vuoteen edes avaamaan. Kyllähän siinä periaatteessa takuu menee, mutta asia on myyjän melko vaikea näyttää, että olisit itse sen hajottanut
 
Liittynyt
12.09.2020
Viestejä
478
Itse laskisin tohon 1000 €:n budjettiin myös ne. Esim. kelpaavan pelinäytön saa 200-300 €:lla
Kannatusääni tälle, jos pelinäyttöä ei ole vielä.

150-200€ saa 144hz (virkistystaajuus) pelinäytön, jolla nopeatempoiset pelit kuten fortnite pyörivät merkittävästi paremmin. Tavanomainen näyttö/tv on 60hz eli se näyttää 60 kuvaa sekunnissa kun taas 144hz näyttää 144 kuvaa sekunnissa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
25.01.2020
Viestejä
522
Täältä ainakin kasauspalvelua tarvittaessa :) ! Pääkaupunkiseutu - Lahti välillä olen nuita kasaillut ja toimittanut. Varmasti saatte paremman kuin yksikään Gigantin valmiskone ja paljon paremmalla asiakaspalvelulla.
 
Liittynyt
25.12.2020
Viestejä
10
Kannatusääni tälle, jos pelinäyttöä ei ole vielä.

150-200€ saa 144hz (virkistystaajuus) pelinäytön, jolla nopeatempoiset pelit kuten fortnite pyörivät merkittävästi paremmin. Tavanomainen näyttö/tv on 60hz eli se näyttää 60 kuvaa sekunnissa kun taas 144hz näyttää 144 kuvaa sekunnissa.
Kiitos tiedosta. En ollut vielä miettinyt näyttöjä kun keskusyksikön valintakin on tarpeeksi vaikeaa
 
Liittynyt
06.12.2020
Viestejä
238
Tämä menisi varmasti ensimmäisenä pelinäyttönä. Itselläni oli ennen 75hz näyttö ja nykyisin 165hz, en juurikaan eroa huomannut näillä.
Saakohan 75Hz ja 1060P:lla kaikkea tehoa enää irti tuosta Gigantin koneesta? Vähintään lisää Hz tai 1440P reso?

Ja halvalla saa halvan näytön. Laadussa kyllä huomaa. Itse tullut kans liian monta kertaa jo sorruttua ja väittäisin et alle 200€:lla et hyvää näyttöä vaan voi saada.
 
Liittynyt
06.12.2020
Viestejä
238

Tällä kokonaisbudjetti ei nousis paljon yli 1000€:n.

Itse laittaisin tuon. Toki jos alotuksessa mainitun tonnin HP:lle on valmis maksamaan näytöksi n. 300€ lisää, niin sitten se. Mut kokonaisbudjetti lähentelee jo 1500€ silloin...
 
Liittynyt
11.02.2019
Viestejä
96

Tällä kokonaisbudjetti ei nousis paljon yli 1000€:n.

Itse laittaisin tuon. Toki jos alotuksessa mainitun tonnin HP:lle on valmis maksamaan näytöksi n. 300€ lisää, niin sitten se. Mut kokonaisbudjetti lähentelee jo 1500€ silloin...
Näyttö on helppo vaihtaa parempaan sitten kun on tarvetta, mutta tuota linkkaamaasi keskusyksikköä on vähän paha mennä päivittelemään kun teho loppuu kesken. Näytönohjaimessa ja tallennustilassa ei mielestäni kannata mennä säästämään ekassa pelikoneessa.

Täältä ääni tuolle 75 euron Acer Nitro näytölle:

Tämä menisi varmasti ensimmäisenä pelinäyttönä. Itselläni oli ennen 75hz näyttö ja nykyisin 165hz, en juurikaan eroa huomannut näillä.
 
Liittynyt
06.12.2020
Viestejä
238
Näyttö on helppo vaihtaa parempaan sitten kun on tarvetta, mutta tuota linkkaamaasi keskusyksikköä on vähän paha mennä päivittelemään kun teho loppuu kesken. Näytönohjaimessa ja tallennustilassa ei mielestäni kannata mennä säästämään ekassa pelikoneessa.

Täältä ääni tuolle 75 euron Acer Nitro näytölle:
No näytönohjain on helppo vaihtaa ja kovalevyjä on helppo lisätä. En vaan mitenkään pysty tajuamaan miksi laittaa hyvälle pelikoneelle paska näyttö.

Muuten kyllä allekirjoitan täysin, että hyvä näyttis ja tallennustilaa kannattaa olla. Mutta budjetti onkin yllättäen 30-50% enemmän, mitä alussa.
 

Härkönen

Team H2O
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
7 113
Näyttö on helppo vaihtaa parempaan sitten kun on tarvetta, mutta tuota linkkaamaasi keskusyksikköä on vähän paha mennä päivittelemään kun teho loppuu kesken. Näytönohjaimessa ja tallennustilassa ei mielestäni kannata mennä säästämään ekassa pelikoneessa.

Täältä ääni tuolle 75 euron Acer Nitro näytölle:
Näytönohjaimessa ei säästellä mutta näytössä pitäisi säästää? Eihän tuossa ole tolkkua. Näyttö ja näytönohjain pelikoneen tärkeimmät komponentit. 75hz ei paljoa eroa 60hz näytöstä, pelikoneeseen ehdottomasti 144hz pelinäyttö jos näytönohjainkin on 2060 Super.
 

Härkönen

Team H2O
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
7 113
Liittynyt
11.02.2019
Viestejä
96
Näytönohjaimessa ei säästellä mutta näytössä pitäisi säästää? Eihän tuossa ole tolkkua. Näyttö ja näytönohjain pelikoneen tärkeimmät komponentit. 75hz ei paljoa eroa 60hz näytöstä, pelikoneeseen ehdottomasti 144hz pelinäyttö jos näytönohjainkin on 2060 Super.
No joo, tottakai jos haluaa panostaa sen satkun enemmän näyttöön niin sitten näytöksi tuo AOC 144hz:
Gigantista saa samalla reissulla ihan pätevän 144hz näytön edullisesti jos 24 tuumaa riittää, oli omassa käytössä jonkun aikaa :)
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
614
Tota aiempaa HP.tä kerta suositeltu sinulle niin ehkä kannattaa se ottaa. Kuitenkin takuu on. Ei sinne minusta muistia tarvitse lisää laittaa ainakaan alussa. Minecraft ja fortnite nyt eivät paljon tilaa vie, ja ei pelejä tarvitse muutenkaan olla asennettuna monta kymmentä samanaikaisesti.

Mikäli taas haluat enemmän tehoja samaan hintaan niin omista valituista osista kasattu kone yltää todnäk paremmaksi kuin tuo HP kone. Et siis osaa kasata juu, mutta sellaisen asennuspalvelun Jimms kuitenkin tarjoaa. Sama takuu tuossa kasatussa koneessa sit, takuu koskee koko konepakettia eli jos tulee vikaa ja ei osaa itse selvittää niin voi viedä koko koneen Jimmsille jotka hoitavat sen kuntoon.

Täältä varmasti moni osaa auttaa sinua osien valitsemisessa mikäli päädyt siihen vaihtoehtoon, mutta kyllä pakettikone paljon helpompi on.
 
Liittynyt
06.12.2020
Viestejä
238
Ei. Vie turhaan tehoa esim nitessä. Ei rtx2060 saa kuitenkaan epic asetuksilla 1080p edes 144fps
Tokihan sillä koneella voi pelata jotain muutakin kuin niteä. Freesync/G-sync ominaisuudella fps ei sitten kokoaikaa tarvitse ollakaan yli 144. Itse ottaisin jo 1440p:n tohon ehdottomasti ja isomman näytön. Toki nää on myös vähän makuasioita, et en ainakaan mitään kinastelua tästä aloita, enemmistö kumminkin 1080p:n kannalla
 
Liittynyt
26.06.2020
Viestejä
1 299
Tokihan sillä koneella voi pelata jotain muutakin kuin niteä. Freesync/G-sync ominaisuudella fps ei sitten kokoaikaa tarvitse ollakaan yli 144. Itse ottaisin jo 1440p:n tohon ehdottomasti ja isomman näytön. Toki nää on myös vähän makuasioita, et en ainakaan mitään kinastelua tästä aloita, enemmistö kumminkin 1080p:n kannalla
Joo makuasioita kyllä, itse pidän korkeita fps/hertsimääriä tärkeämpinä kuin pikselimääriä :)
 
Liittynyt
12.09.2020
Viestejä
478
Kummipoika ja sen kaverit pelailevat kaikki ihan normi 24 tuumaisilla 144hz Full HD näytöillä. Oisko toi BenQ XL2411P aika suosittu niiden keskuudessa. Niin ja en kyllä vinoa curvedia lähtis välttämättä fortniteen ostamaan, ellei sitten erityisesti curvedista tykkää.(Makuasia)

Ja vielä alkuperäiseen kysymykseen: Onhan tuossa Gigantin koneessa useampi satanen ilmaa vs itse kasattu kone, mutta siinä on se helppous kun ei tarvi itse miettiä osia tai kasausta. Ihan ok kone tuo on pakettikoneeksi ja kyllä sillä pelailee useamman vuoden. Ja ei tarvi mennä muisteja lisäilemään, koska 16gb keskusmuisti riittää hyvin pelikäyttöön vielä vuosiksi ja samoin 1TB tallennustilaan mahtuu kyllä useampikin iso peli samaan aikaan.
 
Liittynyt
25.01.2020
Viestejä
522
Joo makuasioita kyllä, itse pidän korkeita fps/hertsimääriä tärkeämpinä kuin pikselimääriä :)
Itse sanoisin tottumiskysymyksiä.
Ihan ensin kun pelasin läppärin näytöllä 75Hz niin se onnistuis, 1080p 165hz näytti ihan älyttömän hyvältä TN paneelilta. Nyt kun 1440p 165Hz IPS paneeli niin 1080p näyttää todella sumuiselta.
Sitten vielä pääsin vähän makustelemaan kaverin 32" 1440p 165Hz Curved VA paneelia ja ai että oli ikävää palata 27" 1440p suoraan näyttöön.
Eli jos et tiedä paremmasta niin ei sitä silloin edes kaipaa.
 
Liittynyt
16.09.2017
Viestejä
188

Tuossa olisi yksi järkevä vaihtoehto. Lisäksi sitten Fullhd näyttö niin pitäisi viellä riittää puhti vallan mainiosti sekä saa alle tonnilla koko koneen kasaa. Näyttäisi olevan powerin outletissa lohjalla viellä yksi kappale jäljellä.
Samaa konetta myytiin gigantissa black friday tarjouksena.
 
Liittynyt
06.12.2020
Viestejä
238
Itse sanoisin tottumiskysymyksiä.
Ihan ensin kun pelasin läppärin näytöllä 75Hz niin se onnistuis, 1080p 165hz näytti ihan älyttömän hyvältä TN paneelilta. Nyt kun 1440p 165Hz IPS paneeli niin 1080p näyttää todella sumuiselta.
Sitten vielä pääsin vähän makustelemaan kaverin 32" 1440p 165Hz Curved VA paneelia ja ai että oli ikävää palata 27" 1440p suoraan näyttöön.
Eli jos et tiedä paremmasta niin ei sitä silloin edes kaipaa.
Itsellä nyt 1080p 75hz isohko 28-30 (en nyt muista) IPS paneelilla näyttö. Näyttää välillä tosi suttuselta ja harkinnut siirtymistä jopa pienempään näyttöön. Toisaalta tekisi mieli taas ostaa joku ultrawide simujen takia, mut ei riitä kyl tehot 1080p korkeammalle koneessa.
 
Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
381
Itse sanoisin tottumiskysymyksiä.
Ihan ensin kun pelasin läppärin näytöllä 75Hz niin se onnistuis, 1080p 165hz näytti ihan älyttömän hyvältä TN paneelilta. Nyt kun 1440p 165Hz IPS paneeli niin 1080p näyttää todella sumuiselta.
Sitten vielä pääsin vähän makustelemaan kaverin 32" 1440p 165Hz Curved VA paneelia ja ai että oli ikävää palata 27" 1440p suoraan näyttöön.
Eli jos et tiedä paremmasta niin ei sitä silloin edes kaipaa.
Ei ole mikään pelkästään tottumiskysymys vaan ihan myös makuasia. Ja tässä vähän jo pilataan ketjun alkuperäistä tarkoitusta. Itselle optimaalinen on 24" 1440p joka on harvinainen combo (valitettavasti minun kannalta). 32" curved on kamala ja 27" 1440p parempi, mutta omaan makuun liian iso ja en pidä huonommasta PPI:stä. Pelaan siis vielä näyttö melko kaukana kasvoista ja kaikkia noita vaihtoehtoja tullut testattua kattava aika. Ärsyttää kun jotkut väittää että jokin täysin subjektiivinen asia on ehdottomasti muka parempi.

Ja silti suosittelen kavereilleni 27" 1440p FPS-peleihin mikäli kone on tehokas, vaikkei se oma ykkösvaihtoehto olekaan.
 
Liittynyt
26.06.2020
Viestejä
1 299
Itse sanoisin tottumiskysymyksiä.
Ihan ensin kun pelasin läppärin näytöllä 75Hz niin se onnistuis, 1080p 165hz näytti ihan älyttömän hyvältä TN paneelilta. Nyt kun 1440p 165Hz IPS paneeli niin 1080p näyttää todella sumuiselta.
Sitten vielä pääsin vähän makustelemaan kaverin 32" 1440p 165Hz Curved VA paneelia ja ai että oli ikävää palata 27" 1440p suoraan näyttöön.
Eli jos et tiedä paremmasta niin ei sitä silloin edes kaipaa.
Kyllämää nyt paremmasta tiedän mutta valitettavasti oma 2070 super ja 2700x yhdistelmä ei pukkaa 4k sellaista fps että viitsisi pelata kilpailullisesti niteä. /OT
 

Härkönen

Team H2O
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
7 113
Ja vielä alkuperäiseen kysymykseen: Onhan tuossa Gigantin koneessa useampi satanen ilmaa vs itse kasattu kone, mutta siinä on se helppous kun ei tarvi itse miettiä osia tai kasausta. Ihan ok kone tuo on pakettikoneeksi ja kyllä sillä pelailee useamman vuoden. Ja ei tarvi mennä muisteja lisäilemään, koska 16gb keskusmuisti riittää hyvin pelikäyttöön vielä vuosiksi ja samoin 1TB tallennustilaan mahtuu kyllä useampikin iso peli samaan aikaan.
Kokeilin jimmsillä kasata vastaavilla osilla konetta, mutta 2060 Superia ei enää löydy valikoimasta. 1660Ti näyttiksellä (joka on paljon hitaampi) hinnaksi muodostui karvan alle 1000€. Alkuperäisessä hinnassa on ilmaa se pari sataa, mutta tuolla noin tonnilla tuo on oikein hyvä tarjous.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
@SannaS Paljonko noi näyttö, näppis ja hiiri saa maksaa siihen päälle? Niihin menee äkkiä useampi satanen (300-500 €). Huonolla näytöllä ei myöskään saa noista koneista kaikkea irti.
300€ riittää helposti lisälaitteisiin, 150€ saa hyviä 1080p näyttöjä ja 150€ saa hyviä näppis+hiiri settejä...
 

E.T

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
6 262
Liittynyt
06.12.2020
Viestejä
238
300€ riittää helposti lisälaitteisiin, 150€ saa hyviä 1080p näyttöjä ja 150€ saa hyviä näppis+hiiri settejä...
150€:n näytöt on kyllä kaukana hyvästä. En edelleenkään tajua, että suositellaan tonnin konetta ja siihen satasen näyttöjä.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
534
150€:n näytöt on kyllä kaukana hyvästä. En edelleenkään tajua, että suositellaan tonnin konetta ja siihen satasen näyttöjä.
Noh, mulla on Odyssey G7 vieressä ihan normi AOC:n 150€ maksanut 144hz 1080p näyttö, eikä tuo mitenkään irvistä silmään tuon paremman vieressä...
 
Liittynyt
09.12.2016
Viestejä
1 289
Gigantin koneen prosessori jää jalkoihin tosi nopeeta uusien konsolien takia. Tällä hetkellä ei kannata ostaa pitkäaikaiseen koneeseen kuin minimissään Ryzen 3600 prosessorilla olevaa konetta. Eli Intelin i5 ei ole järkevä. Kannattaa kasata tonnin hintaluokassa kone osista ja kasauttaa liikkeessä. Markettikoneissa virtalähteet ja emolevyt on mysteereitä ja päivittäminen näiden takia vähintäänkin kyseenalaista. Tuuletus myös yleensä huonoa, eli tehoa menettää ylikuumenemisen takia. Näytönohjain on helppo päivittää, ja Minecraft ja Fortnite on näytönohjaimelle kevyitä pelejä.
 
Liittynyt
02.06.2019
Viestejä
328


Olisiko tuo käypä yhdistelmä näytön kanssa 1100e hintaan? Takuut voimassa tärkeimmissä.

Lapsi kun kasvaa ja oppii niin on päivitettävyyttä. Oletuksena... en tiedä myykö tuohon hintaan mutta en usko että kukaan tulee enempää maksamaan.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Aloituspostauksen HP on kelpo vehje ja tarjoaa hyvän hinta-suorituskykysuhteen. Äkkisiltään kasailin erillistä osista Jimm'siltä vastaavanhintaista ja huonommaksi se jäi.
Varsinkin kun aloittaja ei koneista mitään ymmärrä ja pojan eka kone, toimii tehtävässä 2-4v aivan mainiosti...

@SannaS hae se Gigantin kone, turha vatvoa enempää, mielipiteitä tulee täällä joka suuntaan, mutta jos mietitään mikä turvallisin ja helpoin teille niin gigantti. :tup:
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
241 174
Viestejä
4 214 530
Jäsenet
71 010
Uusin jäsen
vembula

Hinta.fi

Ylös Bottom