Äänikortit

Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 322
Eikö nuo B-Stockit ole vaan asiakaspalautuksia joita ei voi myydä uusina, vai onks Creativen markkinointiosasto pystynyt huijaamaan mua? :D niin ku ei kai nuo nyt mitenkään rikkinäisiä pitäisi voida olla.

Mulla on kahdesti käynyt tässä kuukauden aikana että aamulla ei ole tosta G6 b-stockista lähtenyt ääntä Line Outista kun olen käynnistänyt koneen mutta USB-johdon irroitus ja takaisinkytkentä on sit korjannu ton. En ole jaksanut tutkia enempää.

Jos/kun täällä on muitakin Peace + Equalizer APO:n käyttäjiä niin Win10 2004 -> 20H2 päivitys mulla vaati Equalizer APO:n uudelleen asennuksen, ei kyllä liene yllätys. Kyllähän se Peace oli jo muutenkin aina varoitellut tuosta normi-Windows päivityksienkin yhteydessä mutta silloin nuo olivat jatkaneet toimintaa normaalisti.
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
688
AE-5 sai myös Commandin. Onhan tuo jouhevamman tuntuinen ohjelma, vaikka ei ainakaan itellä suurempia valittamisen aiheita Connectin kanssa ollu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 662
G6 alkanu vittuilemaan viime aikoina. About 2h pelailuiden jälkeen pätkäsee äänet kokonaan pois eikä ne palaa ennenku nyppää usbin pois ja laittaa takas. Kestin tuota oman aikani kunnes tuli vastaan peli joka ei ymmärrä äänilaitteiden lennosta muuttamisen päälle, joten kerran kun ne äänet menee niin saadakseen ne takas joutuu pelinkin boottaamaan.

Kellään muulla ollu samaa ropleemaa? Takuuhommiltahan toi kuulostais, mutta epäilen kyllä et Jimmsillä jaksavat 2h testailla et lähteekö ne äänet vai ei. Kuitenkin tää rupee vituttaa siinä määrin et enää kovin montaa kertaa en tota samaa touhua kattele, ja aika nopeesti pääsee ilmalennolle ellei tähän touhuun jotain muutosta tule. Uusin firmis ja driver sisässä.

Otin nyt Direct moden pois päältä kokeeks, katotaan tekeekö vielä samaa.

Ai niin, paras jäi toki mainitsematta, eli uusimman firmiksen patch notet:


Hyvin vissiin pitää paikkaansa kun se on just tossa Direct modessa missä ne äänet pätkäsee 2h nurkilla.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
33
G6 alkanu vittuilemaan viime aikoina. About 2h pelailuiden jälkeen pätkäsee äänet kokonaan pois eikä ne palaa ennenku nyppää usbin pois ja laittaa takas. Kestin tuota oman aikani kunnes tuli vastaan peli joka ei ymmärrä äänilaitteiden lennosta muuttamisen päälle, joten kerran kun ne äänet menee niin saadakseen ne takas joutuu pelinkin boottaamaan.

Kellään muulla ollu samaa ropleemaa?
Samaa ongelmaa ollut itsellä, sekä direct modessa että ilman. MItä viimeisen vuoden aikana googlella etsinyt niin ilmeisesti vanha ongelma joka edelleen vaivaa osaa porukasta. Nykyää tuleekin ajettua tuota optisen kautta ja virta erikseen suoraan seinästä. Toimiihan tuo noinkin mutta varmaan lentää jossain vaiheessa ser koppaan ja jotain uutta tilalle.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 419
Mistä löytyisi Bluetooth usb ulkoinen äänikortti läppärille. Eli vähän niinkuin dac, mutta Bluetooth tuella ja usb liitännässä. Nyt kuuntelen musiikkia Sonyn kuulokkeilla ja Bluetoothin kautta, mutta sisäänrakennetulla äänikortilla ja ääni pätkii koko ajan mitä se ei tee Dacin kanssa, joka on välillä käytössä. Läppärin äänikortti on Realtek jolla on ongelmia Win10 käytössä ollut muillakin.

Joten minkälainen laite antaisi sekä ulkoisen äänikortin että bluetoothin samassa?
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 322
Mistä löytyisi Bluetooth usb ulkoinen äänikortti läppärille. Eli vähän niinkuin dac, mutta Bluetooth tuella ja usb liitännässä. Nyt kuuntelen musiikkia Sonyn kuulokkeilla ja Bluetoothin kautta, mutta sisäänrakennetulla äänikortilla ja ääni pätkii koko ajan mitä se ei tee Dacin kanssa, joka on välillä käytössä. Läppärin äänikortti on Realtek jolla on ongelmia Win10 käytössä ollut muillakin.

Joten minkälainen laite antaisi sekä ulkoisen äänikortin että bluetoothin samassa?
En ole varma ymmärsinkö oikein mutta voisiko se läppärin Bluetooth olla vaan paska? Vähän eri case Peliohjaimet (ratit, padit, joystickit, liikeohjaimet yms.) missä ongelma korjaantui vaihtamalla donglea, toki sinulla bluetooth lienee sisäänrakennettuna.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 662
Niin, sekin voisi tietysti olla ihan looginen vika, että vika olisi Bluetoothissa itsessään.

Creative W2 BT Bluetooth Audio USB Transceiver by: Amazon.de: Computers & Accessories

Onkohan tälläisessä laitteessa oma äänikortti myös vai käyttäkö se läppärin äänikorttia? Hinta ei ainakaan ole kovin kallis.
Nyt kyllä menee sinulla puurot ja vellit pahasti sekaisin.
Bluetooth ei käytä äänikorttia mihinkään, BT-dongle siirtää (pakatun) digitaalisen signaalin kuulokkeille missä kuulokkeiden oma vastaanotin hoitaa äänikortin virkaa muuttamalla (pakatun) digitaalisen signaalin analogiseksi.

Eli se sinun Realtek-äänikortti ja bluetooth ovat kaksi täysin eri asiaa millä ei oikeastaan ole mitään tekemistä toistensa kanssa.
Ja äläkä nyt hulluuksissasi mene missään nimessä ostamaan tuota aataminaikaista Creativen W2 donglea, se käyttää BT2.1 standardia kun nykyään mennään jo viitosessa. W3 on paljon järkevämpi ja uunituore tuote.

Käytännössä mikä tahansa Jimmyn suosituimmista dongleista ajaa asiansa kunhan BT-versio on 4.0 tai uudempi: Bluetooth USB-sovittimet - Bluetooth - Jimms.fi
aptx codec on vakiona Windows kympissä mukana, ja se toimii kaikilla dongleilla kunhan ei asentele mitään ylimääräisiä ajureita.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.07.2020
Viestejä
663
Mulle on tulossa nyt MSI Tomahawk B550 emo, jossa Realtek 1200. Jouduin tinkimään verottajaa varten tuosta 1220, joka olisi löytynyt Asuksen F-Gamingista (viimeinen sana ei näytä hyvältä kun kuitti laitetaan ensisijaisesti työkoneeksi). Toisaalta joku satkun kortti tai DAC on hinnaltaan aikalailla sama jos mulla kuulokkeet päässä 8h päivässä kuitenkin.

A) Onko tuon emon äänet riittävän hyvät pienelle hifistelijälle?
B) Jos ei, niin mitä mä ostan tuohon rinnalle? Hyvä jos voi yhdistää Denoniin äänet, jos haluan pelata television kautta, mutta pääasia, että kuulokkeissa on hyvä ääni.

Tällä hetkellä kuuntelen ikivanhasta Asrockin Z73 Pro mbstä ääniä ja varmasti suurin osa näyttäisi tälle riittävä peukkua, mutta itse kaipaan jotain enemmän. DT-770Prot on ykköskuulokkeet (pidän näistä ihan hemmetin paljon - varsinkin hintaisekseen).
 
Liittynyt
17.06.2017
Viestejä
120
A) Onko tuon emon äänet riittävän hyvät pienelle hifistelijälle?
1200 ja 1220 ero on aika minimaalinen. Asuksen spesiaali Realtek 1220 kanssa on ollut kotelon eteen tulevan kuulokelähdön vahvistin, 1200 on vakiona ilmeisesti vahvistin vain takakuulokelähdössä. Varmista emolevyn ohjekirjasta miten Tomahawkissasi on. DT990 Pro 250Ohm omassa käytössä sai vähintään riittävästi lähtötehoa kuulokelähdöistä Rog Strix B350 emolta, jossa siis Realtek S1220A.
 
Liittynyt
13.07.2020
Viestejä
663
Juuh mulla 80ohmiset, ei pitäisi tulla tuon kanssa ongelmaa. Toki 1220 kanssa ilmeisesti aavistuksen verran vähemmän kohinaa.
 
Liittynyt
18.09.2017
Viestejä
58
Nyt tarvitsisi amatööri apua, sori jo valmiiksi jos tulee väärään keskusteluun. Elikkäs kokoonpanona xonar dgx ja siberia 800, jotka optisella kiinni. Ongelma on omituinen sillä jostain syystä tasasin väliajoin muuttuu homma vaikeaksi, kun esim Pubg:ssa huomaan että äänet tulevat väärinpäin. Todettu aina myös ongelman havaittua surround testillä juutuubista. Ongelmaan on ratkaisuna ajureiden uudelleen asennus, jonka jälkeen toimii oikein. En ole tätä ennen havainnut, mutta nyt lähiaikoina alkanut tekemään. Ajurit on unin eikä asuksen alkuperäiset, molempien kanssa kyllä sama ongelma havaittu.

Netti koluttu läpi ja yritetty löytää ratkaisua, mutta tuloksetta. Ei täällä sattuis olemaan jollain kokemusta tai vinkkejä vastaavaan ongelmaan?

EDIT: Ongelma mahdollisesti selätetty. Poistettu corsairin iCue, joka mahdollisesti aiheuttanut jotain sekoilua xonarin ajureiden kanssa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
688
Onkhaan Sound BlasterX G6 tehny tenän?

PS4:llä pitää kuulokerööri olla justiinsa oikeilla paikoilla kierrettynä että ääni tulee ja PC:llä ei meinaa USB yhteys pysyä vakaana. Sain asennettua uusimman firmwaren ja yhdellä koneella Commandin, mutta ei.

Joulun aikaan kun itse pelasin PS4:llä kuulokkeet päässä ja sitten kun toiset alko yrittämään kaksinpeliä, että toinen käyttää G6 ja toinen kapulan rööriä, niin sen jälkeen tuntui menevän sekaisin.

Valot toimii ja äänikin kuuluu silloin kun toimii.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
573
Kumpi se on parempi valinta SB G6 vai X3? Kuulokkeina Philips Fidelio X2. Pääkäyttönä pelaaminen ja musiikin kuuntelu Spotifyista.

Creativen B-stockista näyttää kumpaakin alle 80e saavan taas.
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
170
Mulla on HD 58x Jubilee kuulokkeet. Mietin kumpi on parempi näitä ajaamaan: mun FiiO E10K vai mun Xonar Essense STX.

USB DAC on tyypillisesti hyvä ajamaan matalanimpedanssisia kuulokkeita. Nämä kuulokkeet on 150ohm, eli puolesta välistä. Minusta korkea on 600ohm ja matala alle 50ohm.
Xonar Essence STX output impedance on 10.7ohm. Kuulokkeiden pitäisi olla vähintään 8 kertaa isompi impedanssi kuin vahvistimen output impedance, ettei ole "impedance mismatch". Tämä ehto täyttyy karkeasti tuplasti.

Kumpaa sinä käyttäisit?
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 662
Mulla on HD 58x Jubilee kuulokkeet. Mietin kumpi on parempi näitä ajaamaan: mun FiiO E10K vai mun Xonar Essense STX.

USB DAC on tyypillisesti hyvä ajamaan matalanimpedanssisia kuulokkeita. Nämä kuulokkeet on 150ohm, eli puolesta välistä. Minusta korkea on 600ohm ja matala alle 50ohm.
Xonar Essence STX output impedance on 10.7ohm. Kuulokkeiden pitäisi olla vähintään 8 kertaa isompi impedanssi kuin vahvistimen output impedance, ettei ole "impedance mismatch". Tämä ehto täyttyy karkeasti tuplasti.

Kumpaa sinä käyttäisit?
Xonar Essense stx Random LOUD high pitched Ringing Noise? | Page 27 | Headphone Reviews and Discussion - Head-Fi.org (head-fi.org)
Jos STX toimii ongelmitta eikä se yritä aiheuttaa sinulle paskahalvausta niin mikäpä siinä on sitä käyttää.
Tosin E10k olisi luotettavampi vaihtoehto, kun tuo Xonarin melusaaste täydeltä tuutilta ei todellakaan ole kivaa kun se kohdalle sattuu.
 
Viimeksi muokattu:

DjSunki

S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 177
Itselläni STX teki tuon temppunsa ja meinasi kuulo lähteä. Sen jälkeen en korttiin enää koskenut. Siitä hankala vika kun voi koska vain tulla tai olla tulematta. Iskee kuin salama kirkkaalta taivaalta. Muuten oli vallan mainiota rautaa äänellisesti omille korville ja ne jotkut custom ajurit toimi hyvin.

@TheBigFoot valintani olisi siis FiiO E10K.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
267
Tuli pienenä yllätyksenä, että MSI B550-A Pro emossa ei ole optical outtia.

Vinkkejä miten saisi edukkaasti optisella liitettyä vahvistimeen ?
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 322
Creative G6 saanut taas uutta firmware+driver päivitystä: Creative Worldwide Support - Sound BlasterX G6

Device-asetuksiin on lisätty USB Audio Connectivity valikko mistä voi pistää PC/konsoli optimoinnit päälle. Vakiona on päällä konsoli-optimointi.
Toivottavasti nuo uudet päivitykset korjaisi sen kun välillä tuo G6 vaan lakkaa toimimasta kunnes siitä irroittaa USB piuhan ja laittaa takaisin. Tapahtui ainakin aiemmin suhteellisen säännöllisesti noin parin viikon välein.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 662
Toivottavasti nuo uudet päivitykset korjaisi sen kun välillä tuo G6 vaan lakkaa toimimasta kunnes siitä irroittaa USB piuhan ja laittaa takaisin. Tapahtui ainakin aiemmin suhteellisen säännöllisesti noin parin viikon välein.
Tää on itelläkin ollu ongelmana, nyt ei oo enää tapahtunu ku meni hermo ja otin koko paskan irti kuukaudeks tai kahdeks. Päivitetään firmistä sit jos vielä tapahtuu.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 322
Jaa, eli AMD-lyfe tuli taas tämänkin homman kusemaan.

Taitaa olla viimenen kerta kun ostan rautaa suoraan julkasussa :dead:
Kyllä mulla oli tuota samaa ongelmaa jo 1700 + B350 + 1070 yhdistelmällä, näköjään avauduinkin siitä täällä lokakuussa. Nyt alla 5600X + B550 + 3070 ja sama ongelma edelleen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
81
Itellä oli kans sama ongelma PCIen siirryttyä 4.0-tilaan RTX 3000 sarjalaisen asennuksen jälkeen. Emona Gigabyte X570 Aorus Elite. Uusimman bios-päivityksen jälkeen äänet eivät ole vielä kadonneet kertaakaan, edelleen PCIE4 modessa. *Koputtaa puuta*
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
170
Xonar Essense stx Random LOUD high pitched Ringing Noise? | Page 27 | Headphone Reviews and Discussion - Head-Fi.org (head-fi.org)
Jos STX toimii ongelmitta eikä se yritä aiheuttaa sinulle paskahalvausta niin mikäpä siinä on sitä käyttää.
Tosin E10k olisi luotettavampi vaihtoehto, kun tuo Xonarin melusaaste täydeltä tuutilta ei todellakaan ole kivaa kun se kohdalle sattuu.
Itselläni STX teki tuon temppunsa ja meinasi kuulo lähteä. Sen jälkeen en korttiin enää koskenut. Siitä hankala vika kun voi koska vain tulla tai olla tulematta. Iskee kuin salama kirkkaalta taivaalta. Muuten oli vallan mainiota rautaa äänellisesti omille korville ja ne jotkut custom ajurit toimi hyvin.

@TheBigFoot valintani olisi siis FiiO E10K.
Onko FiiO E10K millään saralla huonompi ku STX?
 
Liittynyt
02.12.2019
Viestejä
649
Sennheiserin hd560s tuli pistettyä tilaukseen. Ensin aattelin koittaa, pystyykö niitä käyttämään hyvin pelkästään emon kautta, kun kaikki sanovat, että ovat helposti ajettavat.

Jos kuitenkin pitää ulkoista äänikorttia hommata, niin mikäs olisi halpa ja ok? Eli 100e ja alle ois hakusessa, mieluummin niin paljon alle kuin mahdollista. Mikkiliitäntä ois plussaa, mutta ei niin pakollinen.

G6 b-stock toki taitaa olla rahoille parasta vastinetta (ja sen toki ostankin, jos pystyy odottamaan), mutta sitä ei ole varastossa, joten ei tuossa ei-toimi-emolta-hyvin tapauksessa ole kovin mieluisa vaihtoehto odotella ties kuinka kauan, että pääsee nauttimaan uusista kuulokkeista.
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
170
Sennheiserin hd560s tuli pistettyä tilaukseen. Ensin aattelin koittaa, pystyykö niitä käyttämään hyvin pelkästään emon kautta, kun kaikki sanovat, että ovat helposti ajettavat.

Jos kuitenkin pitää ulkoista äänikorttia hommata, niin mikäs olisi halpa ja ok? Eli 100e ja alle ois hakusessa, mieluummin niin paljon alle kuin mahdollista. Mikkiliitäntä ois plussaa, mutta ei niin pakollinen.

G6 b-stock toki taitaa olla rahoille parasta vastinetta (ja sen toki ostankin, jos pystyy odottamaan), mutta sitä ei ole varastossa, joten ei tuossa ei-toimi-emolta-hyvin tapauksessa ole kovin mieluisa vaihtoehto odotella ties kuinka kauan, että pääsee nauttimaan uusista kuulokkeista.
Vaikuttaa olevan helposti ajettavat... 120ohm ja herkkyys vissii iha OK tasolla, ni ei kovin paha ajaa.
Mulla saattas olla toi E10K ylimääräsenä. Missä asut? Laita YV jos kiinnostaa.. Mä Lahdessa
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 026
G6 omaa myös kaiketi jonkinmoista pcie gen4 allergiaa.
Eli jos alla on 3000- tai 5000-sarjan ryzen niin kannattaa käydä laittamassa pcie väylät gen3 tilaan.
Myös uudempi AGESA pitäisi auttaa ongelman kanssa.
Ostin oman G6:sen marraskuussa, enkä ole koskaan törmännyt mihinkään ongelmiin sen kanssa. Ensin oli alla Tomahawk B550 + 5600x ja jonkin aikaa sitten emoksi vaihtui Tomahawk X570. Myöskin kaikki uusimmat hienoudet on ollu aina päällä, tosin bios versionkin olen päivityksien ohella pitänyt aika tuoreena

Yksi mikä tuli mieleen on lepotila. Sitä en myöskään käytä koskaan, mutta se tunnetusti aiheuttaa jos minkämoisia ongelmia.
 

JesseR

Tukijäsen
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 075
Tossa screenshot kun ei saa copy/pastettua tekstiä
Akkiseltään näyttäisi että juuri tuo Optimize for PC on lääke juuri siihen ongelmaan että joskus on jäänyt laite tunnistautumatta kun koneen käynnistää.

Uskaltaisiko ihan päivittää, viimeksi meni kaikki asetukset nolliin :shifty:
 
Liittynyt
02.12.2019
Viestejä
649
G6 (harmillisesti ei jaksanut oottaa b-stockia varastoon, joten täysi hinta) saapui tänään kotio ja oon kyllä uskomattoman yllättynyt, kuinka hyvä tuo 7.1 tässä on. Odotin, että se on samaa tavaraa kuin nää pari, joita oon ihan windowssista huvikseni koittanut, mutta tuo oli oikeasti käyttökelpoinen ja hyvä. Vaikka csgo:n äänet ei ikinä oo ollut omasta mielestä hyvät (vanhassa kunnon alkuperäisessä cs:ssä äänet oli käytännössä wallhackin luokkaa, joten nirso todellakin olen), niin on ne silti ikävästi nykypeleissä parhaimmistoa. Siitä huolimatta tää 7.1 tuntui paremmalta siinä kuin stereo, vaikka luureissa hyvä imaging onkin.
 
Liittynyt
07.09.2018
Viestejä
1 246
Niin, mikäs se on nykytilanne vanhojen Sound Blaster Z -korttien kanssa? Toimiiko ajurit Windows 10 64bit ongelmitta? Pari vuotta sitten kai oli ongelmia näiden kanssa..? Alla olevan mukainen kortti siis:

 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 767
Niin, mikäs se on nykytilanne vanhojen Sound Blaster Z -korttien kanssa? Toimiiko ajurit Windows 10 64bit ongelmitta? Pari vuotta sitten kai oli ongelmia näiden kanssa..? Alla olevan mukainen kortti siis:

Itsellä ainakin toimii, ei mitään ongelmia.
 
Liittynyt
22.08.2019
Viestejä
236
Tuo Sound BlasterX G6 on vissiin ihan bueno, kun moni siitä hölisee, vai onko parempia ehdotuksia. Kuulokkeena olisi DT 770 Pro 80 ohm. Emolevynä Aorus Elite x570. Ei vissiin tartte mitään erikoista virtaliitäntää, muutakuin tietsin usb väylään ja kuulokkeet kiinni?
[EDIT] Niin ja mitä tuo B-Stock meinaa? Käytetty ja palautettu?
 
Viimeksi muokattu:

JesseR

Tukijäsen
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 075
Tuo Sound BlasterX G6 on vissiin ihan bueno, kun moni siitä hölisee, vai onko parempia ehdotuksia. Kuulokkeena olisi DT 770 Pro 80 ohm. Emolevynä Aorus Elite x570. Ei vissiin tartte mitään erikoista virtaliitäntää, muutakuin tietsin usb väylään ja kuulokkeet kiinni?
[EDIT] Niin ja mitä tuo B-Stock meinaa? Käytetty ja palautettu?
Itse olen ainakin ollut hyvin tyytyväinen G6 hankintaan, ja juurikin B-stock. Eli käytetty, palautettu, tarkastettu ja pakattu kuten uusi.

Valmistajan sivuilla B-stock hinta 74,99€, niin hankala siihen rahaan on varmaan parempaa saada. :hmm:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.08.2019
Viestejä
236
Ei taida olla tilattavissa? Mistäs muailman kolkasta muuten postittava? Mietiskelen mahdollisia tulli asioita.
 
Liittynyt
02.12.2019
Viestejä
649
Ei taida olla tilattavissa? Mistäs muailman kolkasta muuten postittava? Mietiskelen mahdollisia tulli asioita.
Taitaa kohtalaisen harvoin tulla tuota b-stockia. Itsekin sitä jonkin aikaa odottelin, mutta ostin sitten täydellä hinnalla. EU:n sisältä tuli ainakin itselle, olisikohan tullut tyyliin Belgiasta tai Hollannista ellen väärin muista.
 
Liittynyt
22.01.2017
Viestejä
56
Jotain äänikorttia varmaan pitäs alkaa hommaamaan ku kaikki valittaa discordissa että mikki on tosi hiljasella, oon googlettanu ongelmaa ja kokeillu montaa ratkasua mutta mikään ei oo auttanu vielä. Windows ja discordin asetuksia säätämällä ei auta. Mikkinä antlion 5 ja luureina DT770 80ohm. Niin ja kysymys siis kuuluu että ulkonen vaiko sisänen äänikortti?
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 322
Jotain äänikorttia varmaan pitäs alkaa hommaamaan ku kaikki valittaa discordissa että mikki on tosi hiljasella, oon googlettanu ongelmaa ja kokeillu montaa ratkasua mutta mikään ei oo auttanu vielä. Windows ja discordin asetuksia säätämällä ei auta. Mikkinä antlion 5 ja luureina DT770 80ohm. Niin ja kysymys siis kuuluu että ulkonen vaiko sisänen äänikortti?
Ihan mielenkiinnosta, onko sinulla alkanut tuo ongelma viime kuukausina vai ollut aina? Itsellä on myös tuo Antlion Audio ModMic 5, ja tuo toimi myös läppärissä työkäytössä (Teams etc.) normaalisti aiemmin, mutta tuossa alkuvuodesta kun palasin lomilta niin jengi valitti että ei kuule kunnolla jne. Testasin myös Teamsin testipuhelulla että äänen voimakkuus oli tosi alhainen.

Mietin että olisiko jotkut Windows päivitykset tms. aiheuttaneet tuota, en jaksanut sen enempää tutkia kun itselläni on täälläkin suositeltu Sound BlasterX G6 b-stock niin laitoin sitten myös työläppäriin sen Sound Blaster Commandin softan jossa sitten laitoin "Microphone Boost" -> +30dB ja sen jälkeen ääni kuuluu normaalisti.

Itse kyllä suosisin ulkoista äänikorttia, varsinkin jos pitää vaihdella eri laitteiden välillä. Onhan tuo niin näppärä kun ei tarvitse koneen taakse mennä kun korkeintaan kun vaihtaa läppärin telakan ja PC:n välillä ja silloinkin vain vaihtaa USB-kaapelia.
 
Liittynyt
22.01.2017
Viestejä
56
Ihan mielenkiinnosta, onko sinulla alkanut tuo ongelma viime kuukausina vai ollut aina? Itsellä on myös tuo Antlion Audio ModMic 5, ja tuo toimi myös läppärissä työkäytössä (Teams etc.) normaalisti aiemmin, mutta tuossa alkuvuodesta kun palasin lomilta niin jengi valitti että ei kuule kunnolla jne. Testasin myös Teamsin testipuhelulla että äänen voimakkuus oli tosi alhainen.

Mietin että olisiko jotkut Windows päivitykset tms. aiheuttaneet tuota, en jaksanut sen enempää tutkia kun itselläni on täälläkin suositeltu Sound BlasterX G6 b-stock niin laitoin sitten myös työläppäriin sen Sound Blaster Commandin softan jossa sitten laitoin "Microphone Boost" -> +30dB ja sen jälkeen ääni kuuluu normaalisti.

Itse kyllä suosisin ulkoista äänikorttia, varsinkin jos pitää vaihdella eri laitteiden välillä. Onhan tuo niin näppärä kun ei tarvitse koneen taakse mennä kun korkeintaan kun vaihtaa läppärin telakan ja PC:n välillä ja silloinkin vain vaihtaa USB-kaapelia.
Siitä asti ollu ku tän koneen kasasin eli alusta asti se kyllä on ollu, varmaan reilun vuoden siis.
 

JesseR

Tukijäsen
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 075
Itse olen ainakin ollut hyvin tyytyväinen G6 hankintaan, ja juurikin B-stock. Eli käytetty, palautettu, tarkastettu ja pakattu kuten uusi.

Valmistajan sivuilla B-stock hinta 74,99€, niin hankala siihen rahaan on varmaan parempaa saada. :hmm:
Pitikin tulla tänne hitto sentään, atk-autismi nosti taas päätään senverran että menin tilaamaan tolle omalle G6:lle punotun usb kaapelin. Koska onhan näppiksellä, hiirellä ja kuulokkeillakin. :lol:
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 322
Onko muillakin muuten G6 B-stockin satunnainen kaatuilu loppunut? Huomasin että Sound Blaster Command tarjosi softapäivitystä (siihen itseensä, ei siis mitään firmis päivitystä) ja tuli mieleen että en enää muistakaan milloin tuo G6 olisi viimeksi mennyt jumiin. Silloin noin vuosi sitten parin-kolmen viikon välein se aina välillä jumitti ja piti irroittaa usb-kaapeli jne. ennen kun se lähti toimimaan ja nyt on kyllä ollut selvästi yli puoli vuotta kun on ollut mitään ongelmia tuon kanssa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 253
Viestejä
4 195 638
Jäsenet
70 884
Uusin jäsen
faired

Hinta.fi

Ylös Bottom