Äänikirjat ja e-kirjastot

Liittynyt
11.02.2017
Viestejä
453
Televisio-ohjelmat, elokuvat ja musiikki on siirtynyt streamauspalveluihin, niin nyt olen löytänyt myös kirjojen streamauspalvelut. Itse olen aloittanut kokeilemalla storytellin ilmaiskokeilulla ja seuraavaksi olisi tarkoitus kokeilla bookbeattia. Audiblessa taitaa olla pelkästään (englannin kielisiä) äänikirjoja, kun kahdessa aikaisemmassa on myös e-kirjoja. Onko näitä vielä muita vastaavia palveluja? Se mikä näissä vielä hivenen tuntuu kovalta on selvästi korkeampi hinta kuin muissa samankaltaisista streamauspalveluissa, kun nämä maksavat 12e-17e.

Ketjussa saa myös jakaa suosituksia eri palveluista. Itse kuuntelin Yuval Noah Hararin Sapiens-kirjan ja ehdottomasti suosittelen tätä muillekin, jotka ovat kiinnostuneita ihmisen julmasta historiasta, kehityksestä ja maailmasta.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
1 106
Jos ei ole pakko olla pelkästään streamaavia niin mm. elisakirja ja adlibris löytyy e-kirjoja ja äänikirjoja. Amazon on kyllä paras edelleen kaikkeen kirjoihin liittyvään (imo).
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 159
Scribd-tilaus oli mulla jonkin aikaa äänikirjoja varten. Tosi toimiva streamauspalvelu niin kännykällä kuin pc:lläkin, jos vaan löytää valikoimista mieleistään kuunneltavaa. Audiblen käyttöliittymään pc:llä en ikinä tottunut. En tiedä, onko muuttunut parin vuoden takaisesta.

Aika reippaasti tulee kulutettua äänikirjoja, kun kuuntelen aina nukkumaan käydessä. Scifi ja fantasia on omaa sydäntä lähellä. Pääasiassa englanninkielisenä tulee kuunneltua. Tässä muutamat suositukset:

-Alastair Reynoldsin koko tuotanto, erityisesti Revelation Space -universumin kirjat. Mukavan synkkää ja "realistisempaa"scifiä, puuttuu poimuajot yms.
-Douglas Adams - Hitchiker's Guide to the Galaxy . Aivan loistava Stephen Fryn lukemana.
-Ernest Cline - Ready Player One. Hauska nostalgiatrippi.
-Harry Potter -sarja. Tiedetään, se on lasten/nuortenkirjasarja, mutta Stephen Fry on niin mainio lukija, että oli pakko kuunnella.
-Richard Dawkinsin tuotanto kirjailijan itsensä lukemana. Evoluutiotiedettä yms melko helposti lähestyttävässä muodossa.
-Fantasian puolelta Tolkienin ja George R. R. Martinin tuotanto
 
Liittynyt
12.04.2018
Viestejä
1 288
Nostetaas vanhaa.

Onko joku näistä äänikirjapalveluista vakiinnuttanut asemansa ykkösvaihtoehtona? Voisi jonkun näistä laittaa kokeiluun. Suomenkielistä materiaalia hakusessa pääsääntöisesti.
 
Liittynyt
10.01.2017
Viestejä
304
Audiblen käyttöliittymään pc:llä en ikinä tottunut. En tiedä, onko muuttunut parin vuoden takaisesta.
Audiblen kirjat saa melko muutettua .mp3 tai .m4b muotoon jos ei halua audiblen omaa appia käyttää. Minulla käytössä AAX audio converter mutta ei näköjään toimi enää ilman audible manageria jota ei enää saa ladattua. Samalta tekijältä löytyy GitHub - audiamus/BookLibConnect: A standalone Audible downloader and decrypter jolla pitäisi onnistua.
Toki muitakin vaihtoehtoja löytyy.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 846
Viestejä
4 211 074
Jäsenet
70 968
Uusin jäsen
Sinivuokko-85

Hinta.fi

Ylös Bottom