Äänet rätisee ja videoissa kuva jää jälkeen

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
89
Tälläistä ongelmaa on esiintynyt sen jälkeen, kun asensin 8700k ja Asrockin Killer SLIn. En asentanut Windowsia uudestaan, koska olen laiska. Vaihdoin vain komponentit.

Vika esiintyy youtubessa, twitchissä, millä tahansa selaimella. Myös peleissä äänet rätisee. Ongelma korjaantuu käynnistämällä tietokone uudestaan. Tämä ongelma ilmenee noin joka toinen käynnistyskerta.

Lisäksi kun katson esimerkiksi Netflixiä tai youtubea, niin SYSTEM "ohjelma" vie prossun käytön 100% hetkellisesti ja kuva häviää. Kuva palautuu itsestään 5 sekunnin kuluessa. Tätä tapahtuu myös pelatessa, mutta silloin kuva ei häviä, ainoastaan FPS putoaa lähelle nollaa. Tämä ongelma tapahtuu joka käynnistyskerta. Olen asentanut ääniajurit ja näyttisajurit uudelleen.

Mietin mahdollisia vikakohtia joista nämä ongelmat voisivat aiheutua. Voisiko esimerkiksi poweri olla liian tehoton? Vai onko pakko asentaa windows puhtaalle kovolle?

Speksit
8700K @ 4,8GHz
Asrock Killer SLI
16GB 2133MHz
Asus GTX 1080 maltillisilla kelloilla
Seasonic M12II Evo 520W
Windows 10 64 Pro
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 946
Yleensä emon vaihto edellyttää käyttöjärjestelmän uudelleen asentamista, jos haluaa ongelmia välttää.
Mikä käyttöjärjestelmä, seiska tai kymppi, Windows 64 Pro ei sitä kerro?
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
338
Ootko saanu korjattuu ongelman @Aksu22 ? Mulla teki myös tuota, että äänet jäi jälkeen youtube videoissa. Nyt tuo näyttäs olevan korjaantunu, mutta en tiijä miten.

Äänet on ruvennu pätkimään mullakin videoissa, pelatessa ei muistaakseni. Millähän ton rätinän sais korjattua. Uusimman realtekin ajurin asensin emon sivuilta, mutta eipä ollu sillä vaikutusta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
89
Päivitin biosin ja nyt ei ole äänet pätkineet. Silti tekisi mieli vielä formatoida kovalevy ja asentaa Windows uusiksi. @Tomi.T
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 346
Viestejä
4 198 713
Jäsenet
70 892
Uusin jäsen
hysteri

Hinta.fi

Ylös Bottom