Äänet kuuluviin 2 koneen setupissa pelivideon nauhoitukseen

Liittynyt
20.03.2017
Viestejä
349
Tuli tuossa päivitettyä edellisellä viikolla vähän pelikonetta joten tuo vajaan vuoden vanha i5 pohjainen Acerin Predator saa jäädä ns. capture-koneeksi kun tulee toisinaan Twitchiin tuota pelaamista streamattua.

Eli nyt uusi mylly on i7 pohjalla ja tosiaan kokonaan oma kokoonpanonsa, tässä koneessa on GTX1070 josta menee kuva pelinäytölle DVI kautta ja myös HDMI kaapeli vanhaan Predatoriin jossa on Elgaton Game Capture HD60 Pro kortti kiinni (pelinäytön kuva on kloonattu siihen HDMI liitäntään i7-kokoonpanossa ja tämä kuva kyllä näkyy tuolla i5-Predatorin puolella OBS studiossa). Tälle i5 koneelle on tietty oma näyttönsä josta voin seurata mitä siellä tapahtuu.

Ongelma on saada äänet kuuluviin tai ylipäätensä edes sinne i5 koneelle asti nauhoitettavaksi. Mikrofonina minulla on RØDEn NT-USB joka toimii myös toisena äänikorttina tarvittaessa, järki sanois että kytkisin tämän tuohon i5 koneen perään, koska tarkoitus on nauhoittaa puhetta pelivideon päälle sillä.

Eli en nyt ala enempää selittämään mitä olen jo koittanut - niin monenlaista erilaista lähestymistaktiikkaa olen testannut ja ohjeita kaivanut netistä, eli lähinnä jos jollain on informaatiota ja kyky selittää miten hoitaa tämä homma, ei tarvitse täysin rautalangasta vääntää kuitenkaan. Luultavasti kovin yksinkertainen juttu mutta en vain nyt tajua jotain.
 
Liittynyt
20.03.2017
Viestejä
349
Jonkun aikaa jaksoin tämän asian kanssa painia silloin viime kuunvaihteessa mutta into lopahti kun homma tuntuu jotenkin turhan sekavalta.

Minulla on siis USB liitännäinen RØDEN mikki jota voi käyttää äänikorttina (ja olen käyttänytkin, tällä hetkellä kiinni tässä pelikone i7 kokoonpanossa - kuulokkeet mikin kyljessä 3,5mm plugilla kiinni). Tämä ei ole pakollista kuitenkaan, voin liittää tuon tarvittaessa myös tuohon i5 kokoonpanoon että saan höpinät streamin päälle sillä tehtyä - jos se niin on helpompi toteuttaa. Saa suositella tätäkin.

Yritin sisäistää tuon Twitchin oman ohjeen ja etenin kohta kohdalta sen mukaan, asentelin tuon Audio Repeaterin (tai minkä ohjelman sivuosa nyt olikaan) ja konffasin sen ajatuksen kanssa mutta lopputulema on se että kuva näkyy ja pyörii tuolla nauhoittavan koneen puolella mutta ääniä en saa HDMI läpi sisään tuotua.

Yhtä keinoa en ole vielä koittanut ja tuli juuri nyt kirjoittaessa mieleen. Pelaavan koneen näyttö on tällä hetkellä DVI:llä kiinni. Jos sen vaihtaisi HDMI liitäntään ja kytkisin kuulokkeeni näytön kylkeen. Joka tapauksessa olen kloonannut päänäytölle vietävän signaalin siihen näytönohjaimen HDMI lähtöön joka on kaappaavan koneen Elgatossa kiinni. Näin voisin olettaa äänen lähtevän molemmista porteista ulos joten se mitä kuulen päänäyttöön kytketyistä kuulokkeista pitäisi myös mennä tuonne toiseen koneeseen sisään?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
248 210
Viestejä
4 330 594
Jäsenet
72 151
Uusin jäsen
Osimandius

Hinta.fi

Ylös Bottom