Äänenvoimakkuudet heittelee musiikkia kuunnellessa

Liittynyt
18.02.2022
Viestejä
539
Etätöissä kun olen, on luurit päässä lähes koko ajan. Ei vaikuta kuuntelenko musiikkia Youtubesta vai Spotifysta, molemmissa äänenvoimakkuus laskee ihan satunnaisissa ja epäloogisissa kohdissa (ts. ei tunnu liittyvän äänenvoimakkuuden piikkien tasaamiseen tms) ja jossain vaiheessa äänenvoimakkuus taas palaa aiemmalle tasolle.

Googlailu antoi ymmärtää, että Spotifyssa on tälle asetus, tyyliin täppä että älä tasaa äänenvoimakkuutta tms mutta en löytänyt joten ilmeisesti ilmaisversiossa ei ainakaan ole. Selaimella tämä ilmaisversio on toiminut mielestäni aiemmin ihan moitteetta (ei samaa shuffle-sekoilua kuin androidin ilmaisversiossa yms).

Voisiko tämä johtua jostain Windows 10 asetuksesta tai kuulokkeista? Vai onko Youtube ja Spotify molemmat alkaneet samaan aikaan tekemään samaan aikaan tällaista hörhöilyä? Onko kokemuksia tämän ongelman selättämisestä? Viimeisen viikon/parin aikana tämä ongelma on ilmennyt.
 
Liittynyt
14.10.2017
Viestejä
145
Itselläni on käynyt Windowsin päivitettyä äänikortin ajurit mitään kyselemättä pari kertaa niin, että äänen asetuksista on mennyt päälle kaikenlaisia cinematic-efektejä tai muuta turhaa roskaa. Kannattaa käydä vielä äänikortin/kuulokkeiden asetukset läpi jonkinlaisten efektien, "parannusten" tai normalization-kikkojen varalta. Creativen SB contron panelissa näistä ainakin osa oli oletuksena heti päällä ja kaikki kuulosti tietysti aivan vammaiselta.

Kaikki laitteiden automaattiset ajuripäivitykset olen pitänyt pois päältä. Se tosin vaatii gpedit.msc:n vilkaisua, eli ei ehkä Home-versioilla onnistu ihan helposti.
 
Liittynyt
18.02.2022
Viestejä
539
Kaikki laitteiden automaattiset ajuripäivitykset olen pitänyt pois päältä. Se tosin vaatii gpedit.msc:n vilkaisua, eli ei ehkä Home-versioilla onnistu ihan helposti.
Tulee valitettavasti työnantajalta keskitetysti päivitykset koko konsernin läppäreihin.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
248 221
Viestejä
4 331 184
Jäsenet
72 151
Uusin jäsen
Osimandius

Hinta.fi

Ylös Bottom