Adobe Illustratorille korvaajaa?

Liittynyt
27.11.2020
Viestejä
71
Olisiko kenelläkään tiedossa Adobe Illustratorille edullisempaa tai ilmaista korvaajaa? Äkkiseltään en täältä aiheesta löytänyt keskustelua.
Tarvitsisin ohjelman vektorigrafiikan luomiseen, käsittelyyn sekä erilaisten millimetrin tarkkojen kaavojen ja mallien luomiseen. Eli pitäisi pystyä suunnittelemaan, tekemään sekä tulostamaan reaalikokoisia ja tarkkoja kaavoja joita voin käyttää nahan leikkaamisessa. Olen lopettamassa palkkatyöni ja käynnistämässä omaa yritystä josta tarve ohjelmalle. Nykyinen työmaani käyttää Illustratoria ja käsin piirrettyjä kaavoja, mutta ohjelma on aloittavalle kevytyrittäjälle hieman kallis ja paperikaavojen piirtäminen aina käsin hieman työlästä hommaa kun ottaa huomioon, että kaikki itse työkin tehdään käsin ilman sähöisiä koneita yms. 300€/vuosi ei olisi muuten paha hinta, mutta käytän senkin rahan mielummin laadukkaiden raaka-aineiden hankintaan jos edullisempi ohjelmistoversio löytyy. Tuo vektorigrafiikka ominaisuus myös todella tärkeä jotta pystyn luomaan logoja sekä muita merkintäkuvioita ja edelleen lähettämään niitä sitten kaivertajalle ja painotaloille. Kiitos jo etukäteen mahdollisista vastauksista.
 
Liittynyt
27.11.2020
Viestejä
71
Affinity Designerii on täysin uusi ohjelma minulle, pitääpä tutustua. Kiitoksia vinkeistä. Alla muutama esimerkki minkälaisia kaavoja ja merkkausrautoja pitäisi suunnitella..
Tekijän merkki.jpgKaavoja.jpg
 
Liittynyt
27.11.2020
Viestejä
71
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
333
Juuri olin myös Inkscapea tulossa mainostamaan. Graafisen alan tuttu suositteli tuota, kun piti vektoroida muutama kuva.
 

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 107
Mitä tarkoittaa hidas, onko vain häiritsevää vai ihan työtä hankaloittavaa?
Olin hidas vastaukseni kanssa. :) Affinity Designerista löytyy useita opasvideoita YouTubesta, joten kannattaa sieltä katsoa miltä ohjelma vaikuttaa.
 
Liittynyt
27.11.2020
Viestejä
71
Yksi tuttu suositteli ohjelmaa nimeltä GIMP, mutta se ei taida taipua minun tarpeisiini... Onko muilla tietoa tai kokemusta?
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
333
Onko miten hankala käyttää / opetella ?
Onneksi minun tapauksessa oli kyse suht helpoista kuvista, eka oli pelkkä mustavalkokuva niin siihen löytyi suora video youtubesta. Värillisten kanssa piti säätää hieman, mutta niihinkin löytyi lopulta apu opasvideoista.

Yllättävän helppo suhteessa, että en ole vastaavia aiemmin käyttänyt.

Youtube on sellainen suo, että jos sieltä ei jotain ohjetta löydä niin on etsijässä vika :D
 
Liittynyt
27.11.2020
Viestejä
71
Onneksi minun tapauksessa oli kyse suht helpoista kuvista, eka oli pelkkä mustavalkokuva niin siihen löytyi suora video youtubesta. Värillisten kanssa piti säätää hieman, mutta niihinkin löytyi lopulta apu opasvideoista.

Yllättävän helppo suhteessa, että en ole vastaavia aiemmin käyttänyt.

Youtube on sellainen suo, että jos sieltä ei jotain ohjetta löydä niin on etsijässä vika :D
YouTubesta kyllä löytyy vaikka mitä, suuntaan ja toiseen, täytyy kriittisesti vaan katsoa mitä löytää. Yksinkertaisia nuo minunkin työt ovat väreiltään mutta mittasuhteissa ei saisi olla kyllä yhtään heittoa. Kiitoksia infosta :thumbsup:
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
333
Yksi tuttu suositteli ohjelmaa nimeltä GIMP, mutta se ei taida taipua minun tarpeisiini... Onko muilla tietoa tai kokemusta?
Kokeneemmat valistakoot, mutta vaikka gimp ilmeisesti jotain vectoreista ymmärtää - on se ennemin vaihtoehto photoshopille kuin illulle
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 395
Yksi tuttu suositteli ohjelmaa nimeltä GIMP, mutta se ei taida taipua minun tarpeisiini... Onko muilla tietoa tai kokemusta?
GIMP on enemmänkin perinteinen kuvankäsittelyohjelma eli Photoshopin tyylinen eli ei taida olla ainakaan paras mahdollinen tuohon käyttöön. Inkscapea itsekin olen käyttänyt kaikenlaisiin pikkujuttuihin vektorikuvien kanssa ja se kun on ilmainen niin kannattaa kokeilla. Tietty joku halpa tai ilmainen CAD-ohjelmakin saattaisi toimia mutta ne ovat vähän erityylisiä kuin Illustrator tai Inkscape joten saattaa vaatia kohtalaisesti opettelua.
 
Liittynyt
27.11.2020
Viestejä
71
Kiitos kaikille vastanneille lähden sukeltamaan tubeen Affinity Designer ja Inkscape tähtäimessä. Kiitos ja kumarrus!
 

user9999

Platinum-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 035
Jos koneena on Mac niin nuo Affinity tarjoukset löytyy myös Mac App Storesta. Päivitykset tulee sitten automaattisesti tuolta App Storesta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
208
Eikös Illustrator CS2 ole "ilmaisjakelussa" jos se toimineen? Voin muistaa toki väärin?
 
Liittynyt
27.11.2020
Viestejä
71
Jos koneena on Mac niin nuo Affinity tarjoukset löytyy myös Mac App Storesta. Päivitykset tulee sitten automaattisesti tuolta App Storesta.
Koneena on PC ja päätös ohjelmastakin jo tehty. Aamulla ostin tuon puoli-ilmaisen mutta varsin pätevän tuntuisen Affinity Designerin hintaan 29€. Ensimmäiset työtkin jo ohjelmalla tehty ja todella helppokäyttöinen on, varsinkin kun pohjaa on tuolla illulla työskentelystä. Kiitos kuuluu kaikille suosittelijoille. Hyvä foorumi, asiallisia jäseniä sekä suosituksia :)
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 682
Viestejä
4 188 773
Jäsenet
70 779
Uusin jäsen
K01571N3N

Hinta.fi

Ylös Bottom