Acer Iconia Tab A3-A20 wlan ei toimi

Liittynyt
14.05.2018
Viestejä
13
Hei,


Acer tablettini hakee kyllä Wlaniin yhteyden 4G WLAN reitittimeen ja kun yritän yhdistää niin kaikki näyttää menevän oikein. Silti tulee tieto kyseisestä yhteydestä: Ei kantoalueella.

Salasana on oikein, WPA:n olen yrittänyt vaihtaa ja jopa ottaa suojauksen kokonaan pois mutta silti sama juttu.

Sama tilanne on jos otan yhteyden iPhoneen joten tabletista mielestäni pitäisi korjaus tehdä?


Tilanne kun olen ottanut yhteyden reitittimen wlaniin.

IMG_1420.jpg


...kun klikkaan tuota 4G-Gateway-B4F9 "ei kantoalueella"

IMG_1422.jpg


ja kun olen painanut "peruuta" ja tästä se ei sitten etene.

IMG_1421.jpg


Onko tabletista hajonnut jotain pysyvästi? Korttipaikkaa siinä ei ole joten se on lähes käyttökelvoton ilman toimivaa WLAN:ia

Olen jo pari kertaa yrittänyt palauttaa tehdasetukset.

netistä löytämäni hard reset ohje ei ole toiminut (paina volume ylös ja virta nappia...)

4G reitittimenkin olen pari kertaa resetoinut.

Vielä vinkkejä? IMG_1428.jpg
 

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 103
Kyllä sen resetoinnin pitäisi toimia. Kokeileppa vielä kertaalleen näillä ohjeilla:
Jos siellä on ajureissa jotakin häikkää, niin firmware pitäisi varmaan flashata sisään uusiksi. Ohjeita löytyy XDA:n sivuilta:
Voit kokeilla vielä seuraava kikkaa, jos sillä olisi jotain vaikutusta:
The Android's system update of version 4.4.2 KitKat may interfere with some of your apps, settings, and interface, which may result in some malfunction with the Wi-Fi connectivity.
  1. Go to Settings and select Location, into Mode
  2. Select High Accuracy
  3. Return to Settings, and press Wi-Fi, into Advanced (which can be found in the menu by tapping the button the top right)
  4. Uncheck Wi-Fi Optimization
 
Liittynyt
14.05.2018
Viestejä
13
Kiitos vastauksesta.
Just tuota resetointi ohjetta olen yrittänyt useamman kerran mutta en saa toimimaan.
Tuo firmfare flashauskin tarvisi resetoinnin...
 
Liittynyt
14.05.2018
Viestejä
13
yes, nyt onnistui.

tuolla "kikalla" mutta mielestäni tein päinvastoin. otin pois tuon sijainnin "suuri tarkkuus" ja muutin "vain laitteella"
Nyt toimii wifi :)

Kiitos vinkistä!
 
Liittynyt
14.05.2018
Viestejä
13
...jotenkin se vieläkin kyllä pätkii :(
välillä saan yhteyden ja sitten heittää taas tuonne "ei kantoalueella"
 
Liittynyt
14.05.2018
Viestejä
13
..se liittyy tuohon sijaintiin nyt. en edelleenkään saa sitä kunnolla toimimaan.
tabletissa oli privateVPN app ja se varmaan sekoitti laitteen? oma veikkaus
 
Liittynyt
14.05.2018
Viestejä
13
tähän vielä jotain vinkkejä?

En osaa tuota firmwarea tehdä... sen verran oon käsi
En oikein ymmärrä kohtaa mistä se haetaan kun ei nettiyhteyttä. Viedäänkö joku ladattu juttu muistikortin kautta tablettiin? Tabletissahan ei mitään tiedostonhallintaa tms
 

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 103
tähän vielä jotain vinkkejä?

En osaa tuota firmwarea tehdä... sen verran oon käsi
En oikein ymmärrä kohtaa mistä se haetaan kun ei nettiyhteyttä. Viedäänkö joku ladattu juttu muistikortin kautta tablettiin? Tabletissahan ei mitään tiedostonhallintaa tms
Jos haluat flashata siihen uuden firmwaren sisään, niin sen voi tehdä tietokoneen kautta flashtool ohjelmalla. Ohjeita löytyy täältä:
Jos et ole näitä aiemmin tehnyt, niin kannattaa vähän tutustua, miten näitä yleensäkin tehdään. Youtubesta löytyy ohjeita SP Flash Toolille, joka on tarkoitettu Mediatekin prosessorilla varustetuille laitteille.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 805
Hei,


Acer tablettini hakee kyllä Wlaniin yhteyden 4G WLAN reitittimeen ja kun yritän yhdistää niin kaikki näyttää menevän oikein. Silti tulee tieto kyseisestä yhteydestä: Ei kantoalueella.

Salasana on oikein, WPA:n olen yrittänyt vaihtaa ja jopa ottaa suojauksen kokonaan pois mutta silti sama juttu.

Sama tilanne on jos otan yhteyden iPhoneen joten tabletista mielestäni pitäisi korjaus tehdä?


Tilanne kun olen ottanut yhteyden reitittimen wlaniin.



...kun klikkaan tuota 4G-Gateway-B4F9 "ei kantoalueella"



ja kun olen painanut "peruuta" ja tästä se ei sitten etene.



Onko tabletista hajonnut jotain pysyvästi? Korttipaikkaa siinä ei ole joten se on lähes käyttökelvoton ilman toimivaa WLAN:ia

Olen jo pari kertaa yrittänyt palauttaa tehdasetukset.

netistä löytämäni hard reset ohje ei ole toiminut (paina volume ylös ja virta nappia...)

4G reitittimenkin olen pari kertaa resetoinut.

Vielä vinkkejä?
Mikähän ton valmistaja on? Netistä luin että monessa kiinatabletissa on ongelmana huonosti sijoitettu wifiantenni. Itsellä on Pipo P9 ja siinä katkoo wifi todella rajusti. Toimii hetken ja yhtäkkiä ei yhteyttä ja ei kantoalueella vaikka hotspotti on puolen metrin päässä.
Netistä luin että kun avaa tabun ja eristää wifiantennin niin ettei se ota etu- tai takakuoreen kiinni niin yhteys paranee. Itse en ole tuota vielä jaksanu tehdä, mutta pitäis. Aika simppeli operaatio ja Youtubesta löytyy videoita haulla "Pipo P9 wifi proplems". Kannattaa varmaan yrittää?
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 210
Olen avannut oman Pipo P9 useaan otteeseen, se wifi antenni on vain teippi takakotelossa, ompi pirullisen lyhyt sitten sen johto kun avaa tabun. Muutaman avauksen jälkeen itsellä johto irtosi siitä sitten lopullisesti, ja tuntuu et ei paljoo heikentyny signaalit.

KitKat tuntuu olevan ongelmallinen wifin kanssa aikas yleisesti. Ostin uuden tabun alkuvuodesta ja sillä ei mitään ongelmia samojen tukiasemien kanssa, ku Pipo välillä innostuu pätkii.
 
Liittynyt
14.05.2018
Viestejä
13
kyllä tuo acer ihan hyvin pari vuotta pelitti ja haki wi-fit
en tiedä onko joku komponentti sitten hajonnut
vai sekoittiko privateVPN appi jotenkin sijainnin... tuntuu että laite käyttää jotenkin väärää sijaintia. olen kyllä monesti palauttanut tehdasasetukset ja muutenkin tarkistanut asetuksista sijainnin
 
Liittynyt
14.05.2018
Viestejä
13
hakiessa esim tuota 4G reitittimen wi-fiä löytää sen ja ilmoittaa että signaali on vahva. Sitten kun yhdistää niin ilmoittaa "Ei kantoalueella" (kts kuva yllä)
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 210
Olisi paljon helpompaa etsiä ratkaisua, kun tietäisi tuon "virheilmoituksen" englanninkielisen version.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 210
Tuntuu olevan yleinen ongelma ja ratkaisujakin tuntuu olevan sen takia tusina ja pari lisää. Asutko paikassa jossa muitakin wifi verkkoja? Kokeile vaihtaa tukiaseman kanavia. Bluetooth/GPS pois päältä.

Kokeiles asentaa
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.vrem.wifianalyzer&hl=en

Eli ongelma on sellainen että joutuu kokeilemaan lähes kaikkea ja tanssimaan sadetanssit siinä sivussa, josko sais toimimaan.

Jos vain mahdollista, niin firmwaren kyllä vetäisin itse uusiksi, ja jos vaikka uudemman Android version saisi, tuo KitKat on todella ongelmallinen wifin kanssa ja Google ei ikinä jaksanu korjata, vaan pukkas seuraavan version.
 
Liittynyt
14.05.2018
Viestejä
13
kiitos vinkeistä.

no olen noilla kännyköillä tehnyt lisää wi-fejä ja yrittänyt niihin yhdistää mutta sama ongelma...

sen verran surkea oon etten tiedä miten noi asennukset menee kun ei nettiä. varmaan pitäisi saada ensin sd korttiin ladattua ja sieltä avata tabletilla?
 

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 103
kiitos vinkeistä.

no olen noilla kännyköillä tehnyt lisää wi-fejä ja yrittänyt niihin yhdistää mutta sama ongelma...

sen verran surkea oon etten tiedä miten noi asennukset menee kun ei nettiä. varmaan pitäisi saada ensin sd korttiin ladattua ja sieltä avata tabletilla?
Voit ladata WiFiAnalyzer (open-source) apk-tiedoston tietokoneella esimerkiksi alla olevan linkin kautta ja siirtää sen sitten tabletille vaikka usbin kautta. Sitten asennat sen apk-tiedoston manuaalisesti.
Samoilla tulilla voit asentaa siihen tablettiin tiedostoselaimen, jos se siitä puuttuu.
 
Liittynyt
14.05.2018
Viestejä
13
sori, joudun vielä kysymään ainakin tämän osion "siirtää sen sitten tabletille vaikka usbin kautta"
latasin tietokoneelle tiedoston ja laitoin usb-kaapelin paikoilleen. miten jatkan?
tabletissahan ei tiedostonhallintaa tms?
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 210
Aijjuu, eipäs tullut mieleenkään tuota kirjoittaessa, ettei sulla netti toimi ja ehdotan asentaa softan netistä ;)
Onneksi sait kuitenkin hoidettua homman mutkan kautta.

Näköjään taitaa olla ihan vakio vika tuossa tabletissa, eli liitin irtoaa piirilevystä ittekseen.


Eli pitäisi avata tabletti ja vilkasta sisään onko tuo liitin tosiaankin irronnut sullakin, ja jos on, se pitäisi kolvata takas kii ja sehän sit vaatiikin pikkasen vakaata kättä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.05.2018
Viestejä
13
vien tuohon amitsulle jossa tekevät tuon liitin kiinnityksen... jos se yleensä on irronnut :) 20eur hintaan (onneksi on kesälläkin aikuisopiskelijat)
jotenkin epäilen ettei ole irronnut kun signaalia on vahva ennen kuin painaa yhdistä nappia ja sitten onkin "not in range"

...ja taidan lähiaikoina hakea iPadin lisäksi jos ois vähän laadukkaampaa tavaraa
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 477
Viestejä
4 192 430
Jäsenet
70 744
Uusin jäsen
Rroy

Hinta.fi

Ylös Bottom