- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 21
Hei,
Tietäisikö onko autoliikkeen tarjous kohtuullinen tässä tapauksessa
Ostin vm-2016 90tkm ajetun auton liikkeestä maksoin autosta n. 12t€. Kerkesin autolla ajaa noin 300km ja auto hajosi ja jätti tielle. Autoliike hinautti auton estelyistä huolimatta nyrkkipajaan huoltoon eikä merkkihuoltoon, kun auto oli vielä tapahtuma hetkellä autoliikkeen nimissä. Alle 7pv kulunut luovutuksesta. Odottivat 5pv ennen kuin hinasivat auton pois huoltoon, kun tapahtuma hetkellä autossa ei olleet omat vakuutukset vielä voimassa. Tuntui, että hidastelivat tässä tarkoituksella, että merkkihuolto ei ollut auki perjantaisin ja tarvitsi päästä keskisuomesta takaisin lähtemään perjantaina. Auto hajosi siis sunnuntaina ja hinasivat auton vasta perjantaina huoltoon.
Huollossa kuittasivat vikakoodit ja sanoivat johtuneen ajonestosta. Autoliike maksoi 20€ vikakoodien kuittaus huoltolaskun.
Autolla kerkesin ajamaan noin 400km ja jätti uudestaan tielle. Tällä kertaa auto oli omissa nimissä ja hinautin auton merkkihuoltoon jossa sanoivat, että aiemmat vikakoodit jotka kuitattiin oli vain seurausta todellisesta viasta, jossa selvisi, että bensapumpussa vikaa ja jättää siksi tielle suoraan ajosta. Korjaus maksaa noin 800€
Väittivät siellä nyrkkipajassa, että heillä on kaikki koodinlukijat ja saavat oikeat vikakoodit ulos, kun kyselin asiaa etukäteen.
Autoon myyntiin autoliikkeestä lisävakuutus (500€ vuosi) joka ei kata mitään, kun autossa ei ollut tarvittavia määräaikaishuoltoja tehty. Eli vakuutus ilmoitti, etteivät korjaa heidän laskuun. Autoliike ehdottaa nyt, että maksavat tuon vakuutuksen takaisin ja huollosta 50%. Kertoivat myös, että kaupan purku ei mahdollinen eikä heidän vastuulla, että autosta puuttuu huoltoja vaikka myivät tälläistä platinakulta vakuutusta joka kattaa kaikki tulevat viat seuraavan vuoden aikana. Tästä syystä aattelin, että hyvin riskitön ostos.
Merkkihuollosta puhuivat, että ketju todennäköisesti pitää vaihtaa, koska huoltoja jätetty välistä. En tosin ole huomannut mitään vikaa.
Olen reklamoinut kirjallisesti liikkeeseen ja ajattelin ottaa yhteyttä kuluttujasuojaan, mutta onkohan odotettavissa minkälaista ratkaisua.
Tietäisikö onko autoliikkeen tarjous kohtuullinen tässä tapauksessa
Ostin vm-2016 90tkm ajetun auton liikkeestä maksoin autosta n. 12t€. Kerkesin autolla ajaa noin 300km ja auto hajosi ja jätti tielle. Autoliike hinautti auton estelyistä huolimatta nyrkkipajaan huoltoon eikä merkkihuoltoon, kun auto oli vielä tapahtuma hetkellä autoliikkeen nimissä. Alle 7pv kulunut luovutuksesta. Odottivat 5pv ennen kuin hinasivat auton pois huoltoon, kun tapahtuma hetkellä autossa ei olleet omat vakuutukset vielä voimassa. Tuntui, että hidastelivat tässä tarkoituksella, että merkkihuolto ei ollut auki perjantaisin ja tarvitsi päästä keskisuomesta takaisin lähtemään perjantaina. Auto hajosi siis sunnuntaina ja hinasivat auton vasta perjantaina huoltoon.
Huollossa kuittasivat vikakoodit ja sanoivat johtuneen ajonestosta. Autoliike maksoi 20€ vikakoodien kuittaus huoltolaskun.
Autolla kerkesin ajamaan noin 400km ja jätti uudestaan tielle. Tällä kertaa auto oli omissa nimissä ja hinautin auton merkkihuoltoon jossa sanoivat, että aiemmat vikakoodit jotka kuitattiin oli vain seurausta todellisesta viasta, jossa selvisi, että bensapumpussa vikaa ja jättää siksi tielle suoraan ajosta. Korjaus maksaa noin 800€
Väittivät siellä nyrkkipajassa, että heillä on kaikki koodinlukijat ja saavat oikeat vikakoodit ulos, kun kyselin asiaa etukäteen.
Autoon myyntiin autoliikkeestä lisävakuutus (500€ vuosi) joka ei kata mitään, kun autossa ei ollut tarvittavia määräaikaishuoltoja tehty. Eli vakuutus ilmoitti, etteivät korjaa heidän laskuun. Autoliike ehdottaa nyt, että maksavat tuon vakuutuksen takaisin ja huollosta 50%. Kertoivat myös, että kaupan purku ei mahdollinen eikä heidän vastuulla, että autosta puuttuu huoltoja vaikka myivät tälläistä platinakulta vakuutusta joka kattaa kaikki tulevat viat seuraavan vuoden aikana. Tästä syystä aattelin, että hyvin riskitön ostos.
Merkkihuollosta puhuivat, että ketju todennäköisesti pitää vaihtaa, koska huoltoja jätetty välistä. En tosin ole huomannut mitään vikaa.
Olen reklamoinut kirjallisesti liikkeeseen ja ajattelin ottaa yhteyttä kuluttujasuojaan, mutta onkohan odotettavissa minkälaista ratkaisua.