780Ti ja myös integroidun ongelma KIITOS OSALLISTUJILLE!

dude86

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
14.06.2017
Viestejä
1 719
Win7 pysäyttää laitteen (koodi 43). Joillakin ajureilla tulee jopa BSOD käynnistyksen yhteydessä. Olen koittanut myös winukan päivityksen kautta asentaa, mutta sekään ei kelpaa bootin jälkeen. Näyttiksen poistaminen ja sitten automaattinen ohjaimen haku ei tuota tulosta. DDU:ta olen myös kokeillut. Asensin jopa käyttiksen uusiksi ilman hyötyä.

Käytin aluksi integroidulla ja sillä lähtee muuten normaalisti käyntiin, mutta kuvaa ei enää tule edes ennen biosia.
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
S Y N T H W A V E
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
7 064
Win7 pysäyttää laitteen (koodi 43). Joillakin ajureilla tulee jopa BSOD käynnistyksen yhteydessä. Olen koittanut myös winukan päivityksen kautta asentaa, mutta sekään ei kelpaa bootin jälkeen. Näyttiksen poistaminen ja sitten automaattinen ohjaimen haku ei tuota tulosta. DDU:ta olen myös kokeillut. Asensin jopa käyttiksen uusiksi ilman hyötyä.

Käytin aluksi integroidulla ja sillä lähtee muuten normaalisti käyntiin, mutta kuvaa ei enää tule edes ennen biosia.
Laitteistosi kiitos.
 

dude86

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
14.06.2017
Viestejä
1 719
6100, Z270f, GTX 780 Ti, crucial elite, ax1200

On hieman erikoinen setti nyt väliaikaisesti käytössä.
 

dude86

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
14.06.2017
Viestejä
1 719
Koititko integroitua niin että 780 oli irti koneesta?
En, integroitu toimi vielä samana päivänä ihan hyvin. Ihmetyttää tuo Ti:n käytös, kun se toimi edellisellä viikolla normaalisti, enkä käyttänyt sitä tuota ennen tällä laudalla, oli vain kiinni. Ti teki tuota ihan samaa edellisen laudan kanssa ennen piirisarjan ajurien vaihtoa, mutta tässähän on oikeat ajurit.
 

dude86

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
14.06.2017
Viestejä
1 719
Edes Inteliltä haetut win10 ajurit ei tue integroitua, kun käyttöjärjestelmä ei ole tuettu, mitä vittua!
virhe.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 342
Edes Inteliltä haetut win10 ajurit ei tue intergoitua, kun käyttöjärjestelmä ei ole tuettu, mitä vittua!
Löytyykös biosista sellaista kohtaa kun "PCI ROM Priority?" Mulla Nvidian kortit tuotti ongelmia Z68:n kanssa, jos päällä oli "EFI compatible mode." Legacy ROMilla toimi ongelmitta.
 

dude86

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
14.06.2017
Viestejä
1 719
Löytyykös biosista sellaista kohtaa kun "PCI ROM Priority?" Mulla Nvidian kortit tuotti ongelmia Z68:n kanssa, jos päällä oli "EFI compatible mode." Legacy ROMilla toimi ongelmitta.
Minulla taas Z68:lla tuo Ti toimii loistavasti. 10 ei lähde päälle, jos laitan legacy ROM:lle koska M2 vaati UEFIn, tosin tuo mainitsemasi PCI ROM priority on minulle täysin vieras käsite.
 

dude86

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
14.06.2017
Viestejä
1 719
Kaikki toimi loistavasti vielä Z170 emolla ja kaikilla muilla aikaisemmilla, mutta takuusta tulleen Z270:n laitettuani näyttis ei enää toimi edes puhtaalla winukan asennuksella.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 342
Minulla taas Z68:lla tuo Ti toimii loistavasti. 10 ei lähde päälle, jos laitan legacy ROM:lle koska M2 vaati UEFIn, tosin tuo mainitsemasi PCI ROM priority on minulle täysin vieras käsite.
Hyvin 780 GTX/970 GTX minunkin Z68:lla toimi, mutta ainoastaan tuossa legacy-tilassa. Muuten kone jumahti bios-valikoihin tai ei tullut kuvaa ollenkaan. Vaan kuten sanoit, ei se oikein ole ratkaisu M2:n kanssa. Bios on varmaan ajan tasalla ja olet koittanut vaihtaa näytönohjainten järjestystä biosista tai toista PCI-E-slottia?
 

dude86

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
14.06.2017
Viestejä
1 719
Hyvin 780 GTX/970 GTX minunkin Z68:lla toimi, mutta ainoastaan tuossa legacy-tilassa. Muuten kone jumahti bios-valikoihin tai ei tullut kuvaa ollenkaan. Vaan kuten sanoit, ei se oikein ole ratkaisu M2:n kanssa. Bios on varmaan ajan tasalla ja olet koittanut vaihtaa näytönohjainten järjestystä biosista tai toista PCI-E-slottia?
Piti sitten vetää kennon hyrrien piuhat uusiksi kopan ulkopuolelle, että sain kokeiltua alempaa slottia, laittaa vieläkin näyttiksen pois päältä, 7:ssa on ihan sama myös onko legacy-tilassa. Päivityksen mukana tullut ajuri sentään sai integroidun toimimaan 10:ssä.

Eihän näyttis voi hajota emolevyn vaihdon aikana, voisiko tuo "liian uusi" laiteohjain perseillä vanhan näyttiksen kanssa?
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
S Y N T H W A V E
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
7 064
Piti sitten vetää kennon hyrrien piuhat uusiksi kopan ulkopuolelle, että sain kokeiltua alempaa slottia, laittaa vieläkin näyttiksen pois päältä, 7:ssa on ihan sama myös onko legacy-tilassa. Päivityksen mukana tullut ajuri sentään sai integroidun toimimaan 10:ssä.

Eihän näyttis voi hajota emolevyn vaihdon aikana, voisiko tuo "liian uusi" laiteohjain perseillä vanhan näyttiksen kanssa?
Näyttis voi hajota milloin tahansa kun se joko lämpenee, jäähtyy tai sitä siirretään. Nämä kaikki antaa juotojsille fyysistä rasitusta ja saattaa murtaa heikon liitoksen.
 

dude86

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
14.06.2017
Viestejä
1 719
Näyttis voi hajota milloin tahansa kun se joko lämpenee, jäähtyy tai sitä siirretään. Nämä kaikki antaa juotojsille fyysistä rasitusta ja saattaa murtaa heikon liitoksen.
No sitten se on harvinaisen paska, jos se ei ole edes lämmennyt, jäähtynyt tai kotelon ulkopuolelle siirtoa kestä, kuten monta kertaa aikasemmin on kestänyt. Toimivana otettu pois, oli yön yli tasaisessä lämmössä. Selauskäytössä varmasti myös lämpeni erittäin paljon edellisenä päivänä vesijäähyllä. Yksikään komponentti ei ole hajonnut minulla ikinä asennuksen tai poistamisen yhteydessä.
 

dude86

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
14.06.2017
Viestejä
1 719
Näyttis voi hajota milloin tahansa kun se joko lämpenee, jäähtyy tai sitä siirretään. Nämä kaikki antaa juotojsille fyysistä rasitusta ja saattaa murtaa heikon liitoksen.
Enhän minä sitä tietysti rasittanut, joten jos siitä sitten meni loputkin, jolloin yksi emolevy olisi rikkonut korkatun 6700k:n ja 780Ti:n, siltähän tuo alkaa näyttää, kun tässä vitutuksissaan suostuu uskomaan, siinä meni sitten 400€:a huitin vittuun!

Älkää käyttäkö 1,4V:a jokapäiväisesti, kun näköjään gentle typhoon:lla varustettu virransyöttö ei kestä tai sitten siilin kontakti on ollut huono, kun ei ollut "pultattua mallia". Vaikka mitä minä yleistän, kun voihan se olla vain maanantaikappale. Yksi emolevy vain aikasemmin hajonnut ja nyt sitten menee kaikki.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
248 214
Viestejä
4 330 809
Jäsenet
72 151
Uusin jäsen
Osimandius

Hinta.fi

Ylös Bottom