7800X3D + 7900 XTX ONGELMAT

Morjesta,

Vaihdoin prossun 7600x -> 7800x3d ja ajattelin, että saisin huomattavasti enemmän frameja esim Warzoneen/BO6...

Huomasin kuitenkin, että fps oli 100-150 luokkaa warzonessa... Mielestäni mun pitäis saada tällä setupilla hiukan enemmän.
Itse pelailen 1440p ja graphics quality settings on balanced.

Pelitoverilla puolestaan napsun heikommat osat (5700x3d + 7800xt) ja pelaa 1080p -> fps 160+, jopa 200
Olen lueskellut ja katsellut muiden kokemuksia samoilla komponenteilla saavutetusta fps:ästä COD/Warzonessa ja ilmiselvästi 1440p asetuksilla pitäisi tuonne 200fps:ään päästä tällä setupilla...
Sinne lukemiin kuitenkaan en pääse, sillä minulla 50-90 fps vähemmän...

Rustissa taisi fps pyöriä siinä 100 luokkaa, kuvittelin tässäkin pelissä saavani enemmän..
Lämmöt Warzonea pelatessa CPU ~60 ja GPU ~54 stable.

Setup:
  • Prossu
    • AMD Ryzen 7 7800x3d
    • AORUS Radeon RX 7900 XTX ELITE 24G
Mitä fps luokkaa teidän mielestä tuolla setupilla kuuluisi saada esim Rust ja Call Of Duty BO6?
Mitä lähden tekemään, jotta framet nousisi...

Lisäksi BO6 Warzonessa käynyt pari kertaa nyt niin, että grafiikat kusahtaa yhtäkkiä kesken pelin -> olen siis pelissä mutta ruutu musta eli nään enää pelin indikaattorit (pingit jne) - mikä avuksi?

Viimeksi muokattu:
Lueskelin muita foorumeita ja Redditiä, joissa suositeltiin seuraavia toimenpiteitä (joita en ole vielä tehnyt CPU:n vaihdon jälkeen)

1. Windowsin uudelleen asentaminen
2. Chipset drivers päivittäminen
3. GPU drivers uudelleen asentaminen (DDU)
4. BIOS -> XMP enabled?

Kohdat 1.-3. voisin kokeilla tänään, josko auttaisi...

*EDIT*
Pohdin onko tuo windowsin uudelleenasennus tarpeen, sillä vaihdoin vain CPU:n 7600x->7800x3d.
Eli ehkä 2. ja 3. kohta testiin tänään... Jos ei nuo auta niin sitten täytyy pohtia seuraavaa steppiä..

Ainakin Steamin puolella Warzonessa on tällä(kin) hetkellä kaikenlaisia ongelmia.
Esimerkiksi voice chatin asetuksissa voice channel valinnalla "all lobby" tai "friends only" on melkoinen ero fps:ään.

Helpoin "korjaus" on asentaa peli Battle.netin puolelle, mutta sekään ei tietenkään korjaa pskasti koodattua peliä, joten satunnaista kaatuilua ja jäätymistä on luvassa sielläkin.

Jos käytössä Windows 11 24H2, niin jossain vaiheessa tais olla jotain puhetta että admin accountilla pelit pyörii kovempaa.

Statistiikka

Viestiketjuista
258 773
Jäsenet
74 291
Uusin jäsen
MinikuiOni

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom