60-90 -luvun suomalaisen musiikin arvostus!

Waldo

Niin elämä kuin videopelitkin tunteella.
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 344
Olen pyöritellyt pitkään kyseistä ketjua päässäni ja nyt päätin tehdä tämän.

Eli siis keskustelunaiheena on että miten te itse arvostatte 60-90 -luvun musiikkia? Itselle on hyvin tärkeitä artistit kuten Juice, Hector, Kirka jne. mutta miten teille? Olen huomannut että omassa ikäluokassa ei arvosteta juurikaan (-96 syntynyt) joka on jollain tapaa surullista. Koska minun mielestäni nämä edellä mainitut artistien ikivihreät kappaleet pitäisi pysyä sukupolvelta toiselle. Ymmärrän myös että kaikesta ei voi tykätä mutta jollain tapaa osalle porukasta on "noloa" kuunnella tälläistä musiikkia.

Yksi hyvä kaverinikin vasta kertoi että on alkanut kuuntelee tälläistä musiikkia jonkin verran josta olin jotenkin iloinen, kun olen itse tykännyt kuunnella pienestä asti jolloin samainen kaveri ei tajunnut musiikkimakuani.

Toivon nyt että tänne porukka listaisi omia kokemuksia ja mahdollisia syitä miksi näin on tapahtumassa.

 

Waldo

Niin elämä kuin videopelitkin tunteella.
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 344
En tiedä mitä viestilläsi haet takaa mutta tuon biisin tunnistaa todennäköisesti ainoastaan sinä tältä foorumilta.:confused:

Jos ei nyt vielä käynyt selväksi niin hain biisejä jotka tunnistaa lähes kaikki suomalaiset eikä vain pelkästään sinun kaveriporukkasio_O. Juice, Kirka, Eppu Normaalin Murheellisten Laulujen Maa jne. Ei nyt haeta mitään rockia.:facepalm:
 

Waldo

Niin elämä kuin videopelitkin tunteella.
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 344
Se oli tavallaan tarkoitus että tuota ei olisi joku nähnyt ennen, kuriositeetti ja osa musiikkihistoriaa. Onhan Eppujenkin juuret punkissa. Itse en lähtisi erottelemaan genrejen mukaan sitä mitä kuuntelen, joten en ehkä ymmärtänyt aloitusta. Nähtävästi hait ainoastaan populaarimusiikkia.
Noh, jos jäi vielä epäselväksi niin juuri ne kappaleet mitä suurinosa(?) porukasta on tuolloin kuunnellut. Ei siinä omaan erittäin laajan musiikkimaun joka yltää moneen genreen, on vain sitten kysymys miltä vuosikymmeneltä se on ja miltä artistilta. Esimerkkinä klo 14:00 voin kuunnella Kirkaa, Juicea ja klo 16:00 voin kuunnella Sabatonia, Klamydiaa ja vaikka Turmion Kätilöiden uusinta albumia (muita olen yrittänyt kuunnella, ei iske) jne. Mutta hain juurikin populaarimusiikkia mikä on tuolloin 60-90 lukujen aikana vallinnut. Ja ei en sitä kiellä etteikö monen bändin juuret perustu punkkiin mutta en hae lähinnä juurikaan niitä artistin/bändin punk-kappaleita vaan myöhempiä kappaleita.
 

Waldo

Niin elämä kuin videopelitkin tunteella.
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 344
Synnyin 80-luvulla ja ysärillä sain edellä mainitusta Kirkastakin kuulla. Ehkä iskelmämusiikki oli enemmän suurten ikäluokkien musaa, mutta itse olen kuunnellut The Agentsia ihan mielellään. Käännösiskelmät oli ehkä osa ongelmaa minkä takia arvostusta ei herunut joissain piireissä, vaikka kappaleiden kierrätystä tapahtuikin jenkeissä jne.

Joka genressä on ne hyvät ja huonot biisit, kuuntelijat sitten valitsee mihin ryhmään haluaa identifioitua
Juuri näin :). Hyvä että päästiin yhteisymmärrykseen :tup:
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
1 894
Vanha 1960 luvun suomi pop/rock kiinnostaa edelleenkin.
Iskelmälinjalla enemmänkin mentiin,mutta kyllähän sieltä
pikkuhiljaa alkoi kuulumaan muutakin.

Käännös puoli oli tapetilla ja kyllähän jotakin omaakin sitten alkoi tulemaan.
Ulkolaiset artistit / bändit kuitenkin painoi päälle.
Siinä seassa sitten suomipopin sankarit,virittelivät soittimiaan.

Rock-Suomi-bonuksia: 1960-luku

Pari mielenkiintoista kirjaa.

Kun Suomi-rock puri ja löi : 9789522792969

Jee jee jee - Suomalaisen rockin historia
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 524
Viestejä
4 202 468
Jäsenet
70 916
Uusin jäsen
Ketzu

Hinta.fi

Ylös Bottom