Ajattelin luoda tästä oman ketjun. Eli tarkoitus olisi siirtyä 2,4Ghz verkosta 5Ghz verkkoon. Tässä kuitenkin on parikin kysymystä, johon haluaisin selvyyden. Ensiksi tietysti se, toimiiko nykyisillä laitteilla tuo 5Ghz taajuus. Lisäksi, mikä on hyvä reititin kyseiseen hommaan. Laitteita minulla on 2 kpl koneita, tabletti ja joskus puhelin myös wifissä.
Olen tässä tutkaillut 50e hintaluokan laitteita +-20e mikäli rahalle saa jotain vastinetta. Onko eri merkkien tuotteilla eroja TP-link, buffalo, asus jne.? Sitten tuo omien laitteiden tukeminen... Applen sivuilla sanotaan tällaista:
Voi tosiaan ehdotella muita reitittimiä mielellään em. hintaluokassa, mutta mikäli nuo ovat luokattomia, voi budjettia myös venyttää.
Olen tässä tutkaillut 50e hintaluokan laitteita +-20e mikäli rahalle saa jotain vastinetta. Onko eri merkkien tuotteilla eroja TP-link, buffalo, asus jne.? Sitten tuo omien laitteiden tukeminen... Applen sivuilla sanotaan tällaista:
- 802.11ac Wi-Fi -verkkotoiminto;3 IEEE 802.11a/b/g/n -yhteensopiva
Voi tosiaan ehdotella muita reitittimiä mielellään em. hintaluokassa, mutta mikäli nuo ovat luokattomia, voi budjettia myös venyttää.