5G modeemi ulkokäyttöön

Liittynyt
01.01.2022
Viestejä
9
Hei kaikki,

Me muutetaan taloon Vantaalla, alueella paljon puita ja lähellä metsän.

Mietimme laittaa sinne ulkoasentava 5G modeemi kun kaikki meitä etätöissä.

Onko suosituksia? Itse mietin Zyxel NR7101-EU01V1F mallin.

Ja lisäksi, onko firmoja joka tekisi sen asennuksen?

Kiitos suosituksista!
 
Liittynyt
21.08.2017
Viestejä
6 910
Ensin tarkistatte operaattoreiden saatavuushaut (Telia/DNA/Elisa) ja jos on heidän koti5G-palvelu saatavilla, niin silloin tulee operaattorin määrittämä asentaja/asennusliike tekemään asennuksen muutamaan sataseen.
 
Liittynyt
01.01.2022
Viestejä
9
No niin!

Kiitos! Tarkistin että kaikilla operattorilla saatavuus aluella ja masti lähellä noin 500m-1000m päästä, ainkakin DNA ja Elisa.

Paljon puuta talon ympäri ja me teen paljon etätöitä kotona, joten olisipa hyvä josko saadan ulko-reititin/ antenni.

Onko joku suosituksia malleista? Verkkokauppasta sekä operaatorilla vaihtoehdot kuin:
– ZyXEL NR7101 5G/4G/LTE -modeemi
– DNA Ulkomokkula 5G MC7010 (uskon Huawei merkki)
– ZTE MC7010 5G-reititin

Ja toinen asia vielä:
– Onko suosituksia ulkomokkulan asentajistä, itse osaan vaan että minulla on ollut kihti ongelmia joten katolle on vähän hankala. Jos on joku hyvää asentaja, laittaisitko yhteystiedot?

Kiitos kovin!
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
1 469
DNA koti5g ja Elisa Kotinetti 5g palvelut sisältävät päätelaitteen (ulkomodeemi) ja sisätukiaseman asennuksineen. Jompaa kumpaa suosittelisin. N.500e koko hinta. Jos meinaa erikseen hankkia hyvän päätelaitteen ja asentajan niin hinta ainakin tuplaantuu.

Operaattorilta et tosin voi tietää minkälainen urakoitsija tulee mutta aina voi valittaa jos ei miellytä.
 
Liittynyt
01.01.2022
Viestejä
9
Soittelin yksi asentajalle, sain numero operattorilta, on hetkeksi sairastunut kovan. Hänellä hyvää hinta kun en aluksi kertonut soittelin operattorilta, noin 160e-200e. Jos tilasin palvelu operattorin kautta, hinta 495e. Eli, sama urakoitsija.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
1 469
Soittelin yksi asentajalle, sain numero operattorilta, on hetkeksi sairastunut kovan. Hänellä hyvää hinta kun en aluksi kertonut soittelin operattorilta, noin 160e-200e. Jos tilasin palvelu operattorin kautta, hinta 495e. Eli, sama urakoitsija.
160-200e sisältää pelkän asennuksen ilman laitteita? Operaattorilta 495e sisältää myös laitteet. Tai Dnalla et virallisesti omista sitä ulkomodeemia, on vaan vuokralla.
 
Liittynyt
01.01.2022
Viestejä
9
160-200e sisältää pelkän asennuksen ilman laitteita? Operaattorilta 495e sisältää myös laitteet. Tai Dnalla et virallisesti omista sitä ulkomodeemia, on vaan vuokralla.
Eli, 495e, ymmärtääkseni pelkka asennuksen. Laite ostetaan erikseen. Niin minä ymmärsin. Ainakin Elisa:lta.

PS. Lisätty: Just juttelin Elisa:n kanssa,sanoi että "special diili" eli asennus 395e. Laite erikseen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
1 469
Eli, 495e, ymmärtääkseni pelkka asennuksen. Laite ostetaan erikseen. Niin minä ymmärsin. Ainakin Elisa:lta.

PS. Lisätty: Just juttelin Elisa:n kanssa,sanoi että "special diili" eli asennus 395e. Laite erikseen.
Olet oikeassa. Näköjään Elisalla noin. Dnalla asennus käsittääkseni saman hintainen mutta laitteet sisältyy hintaan.
 
Liittynyt
03.05.2018
Viestejä
3 188
Ei sinne kiinteää yhteyttä sartuisi olemaan saatavilla? Tarkoitan valokuitua suoraan kotiin?
Havupuinen tuuhea metsä imaisee signaalista kilometrin matkalla tosi tukevan siivun signaalista pois.
 
Liittynyt
01.01.2022
Viestejä
9
Ei sinne kiinteää yhteyttä sartuisi olemaan saatavilla? Tarkoitan valokuitua suoraan kotiin?
Havupuinen tuuhea metsä imaisee signaalista kilometrin matkalla tosi tukevan siivun signaalista pois.
Ei oo! "suunnitteilla kotikulmillesi" eikä varma milloin tule. Hyvää puoli se että masti lähellä. Vanhassa talossa oli loistava 5G, 400M/ 30e. Muutama vuosia sitten, naapuri laitoi noin 4.200e valokuitu, ja lisäksi oli nettihinta päälle, oliko 100M jotain! :hmm: :cautious:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.09.2017
Viestejä
501
Ei oo! "suunnitteilla kotikulmillesi" eikä varma milloin tule. Hyvää puoli se että masti lähellä. Vanhassa talossa oli loistava 5G, 400M/ 30e. Muutama vuosia sitten, naapuri laitoi noin 4.200e valokuitu, ja lisäksi oli nettihinta päälle, oliko 100M jotain! :hmm: :cautious:
Naapurilla oli halpa hinta hyvälle ja vakaalle netille. Ostaisin itekkin jos saisi tolla hinnalla.
 
Liittynyt
22.11.2020
Viestejä
169
Ja toki yksi mun mielestäni kokeilemisen arvoinen asia, jos haluaa tuota 5G:tä koitella, on haalia jostain esimerkiksi käytetty Huawein CPE sisäpurnukka (tai muu vastaava 5G sisä laite) .
Niitä lienee saatavilla jo ihan kohtuuhinnoilla.
Sen avulla saa ainakin osviittaa pelaako 5G noilla nurkilla lainkaan.
Tottakai se on huonompi vaihtoehto kuin kunnon ulkolaite, asennettuna ja suunnattuna oikein.
Mutta noita sisä 5G purkkeja lienee käytettynä saatavilla nopeastikin, suht järkikuluin, pystyy ihan itse tekemään kaiken (ilman tikkaita ja asentelua) ja pääsee eteenpäin, ainakin testaamana onko 5G:tä edes saatavilla kyseisellä paikalla.
Parhaimmillaanhan jo sisäpurkki saattaa riittää tarpeisiisi ?
Jopa hyvä 4G yhteyskin ?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 812
Viestejä
4 204 652
Jäsenet
70 989
Uusin jäsen
BGZ

Hinta.fi

Ylös Bottom