5 muistikampaa 3-kanavaisessa emolevyssä.

Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
3 303
Kokeilin Asus P67T WS Pro emolla viittä muistitkampaa. Emo hyväksyi ne ja sain lisää muistia käyttööni. Kuinka viiden muistikamman käyttö kuuden sijasta vaikuttaa keskusmuistin nopeuteen ja käytettävyyteen. Tässä yhteydessä toivomani ratkaisu ei ole, että lisää yksi muistikampa:sgiggle:.

Haluan tietää kuinka tämän tyyppinen ratkaisu oikeasti toimii.
 

Requiem

For You
Premium-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 504
Ainakin dual channel emoissa parit toimii dualissa ja pariton singlessä. Kokeile niin tiedät, netti sanoo että x58 piirisarjalla ei toimisi kuin neljällä tai kuudella.
 

Marti77

Team H2O
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
4 422
Itse en saanut x58 emolevyn toimimaan kuudella muistikammalla kun se oli piirisarjan suurin vika ja usein vaati jonkin tietyn mallisen muistikamman toimiakseen.
Myös vaatii aika korkean käyttöjännitteen piirisarjalle .
Itsellä oli Gigabyte GA-X58A-UD7 rev 1.0 emolevy
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
3 303
Itse en saanut x58 emolevyn toimimaan kuudella muistikammalla kun se oli piirisarjan suurin vika ja usein vaati jonkin tietyn mallisen muistikamman toimiakseen.
Myös vaatii aika korkean käyttöjännitteen piirisarjalle .
Itsellä oli Gigabyte GA-X58A-UD7 rev 1.0 emolevy
Huomasin tuon saman, kun luin aihetta koskevia sivuja. Näyttää olevan aika yleinen ongelma. Jo aiemmin oli tiedossani "nirsous" muistikampojen suhteen, mutta ongelman laajuus tuli yllätyksenä minulle.
Vaikuttaa siltä, että nämä emot toimivat kyllä kuudella kammalla, kunhan on käytössä juuri sille yhteensopivat muistit.

Lähinnä kiinnostaa kuitenkin se, miten esim. viiden kamman käyttö vaikuttaa muistien toimivuuteen.
 
Liittynyt
06.04.2017
Viestejä
377
Käsittääkseni koko keskusmuistin nopeus on sama kuin hitaimman kamman ja latenssit myös.
Lisäksi olen sitä mieltä, että se määrä keskusmuitia toimii triple channel tilassa, mikä on kaikille muistikanaville yhteistä, eli jos
sinulla olisi esim 2 + 2 + 1 gigaa muistia, niin 1 + 1 + 1 siitä toimisi triplenä ja 1 + 1 dualina.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
3 303
Käsittääkseni koko keskusmuistin nopeus on sama kuin hitaimman kamman ja latenssit myös.
Lisäksi olen sitä mieltä, että se määrä keskusmuitia toimii triple channel tilassa, mikä on kaikille muistikanaville yhteistä, eli jos
sinulla olisi esim 2 + 2 + 1 gigaa muistia, niin 1 + 1 + 1 siitä toimisi triplenä ja 1 + 1 dualina.
Väännän varmuuden vuoksi vielä rautalangasta. Siis viisi 4GB:n 1333 MHz:n kampaa samoilla ajoituksilla toimii 4GB+4GB+4GB triplenä ja 4GB+4Gb dualina samoilla hertseillä ja latensseilla?
 

A Lake Elk

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.11.2019
Viestejä
1 443
Väännän varmuuden vuoksi vielä rautalangasta. Siis viisi 4GB:n 1333 MHz:n kampaa samoilla ajoituksilla toimii 4GB+4GB+4GB triplenä ja 4GB+4Gb dualina samoilla hertseillä ja latensseilla?
Mutuilua: Tuskin... Jos sulla on 5x 4GB -kampaa, niin silloin mennään tod.näk. sinkkuna. Eli jos sulla ei kampojen määrä oo jaollinen 2:lla, tai 3:lla (jos on kolmikanavainen muistiohjain) niin silloin vedellään sinkkuna.

[edit] Olin väärässä! Lopsided Memory Channels: Uneven RAM Set-ups Explained - Logical Increments Blog
 

A Lake Elk

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.11.2019
Viestejä
1 443
[edit] Armoton jäätyminen palstassa ja tupla sitä myöden.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 567
Viestejä
4 191 014
Jäsenet
70 769
Uusin jäsen
anpulli

Hinta.fi

Ylös Bottom