4k pelikone

Liittynyt
30.10.2023
Viestejä
4
Ehtopäivää, mitä olis viisammat mieltä mitä tänäpäivänä vaaditaan koneelta jotta vois ajatella 4k pelaamista tietty asetukset tapissa. Ns. Minimivaatimus olisi jos haluisin 4kna pelailla ultralla niin fps olisi vähintään 60 paikkella. Eli minkälaiset komponentit tämä vaatii ja mihin hintaan tämä on mahdollista toteuttaa. Kiitos etukäteen!
 

Härkönen

Team H2O
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
7 136
Ehtopäivää, mitä olis viisammat mieltä mitä tänäpäivänä vaaditaan koneelta jotta vois ajatella 4k pelaamista tietty asetukset tapissa. Ns. Minimivaatimus olisi jos haluisin 4kna pelailla ultralla niin fps olisi vähintään 60 paikkella. Eli minkälaiset komponentit tämä vaatii ja mihin hintaan tämä on mahdollista toteuttaa. Kiitos etukäteen!
Kovan näytönohjaimen tietenkin, niin nopea mihin rahat riittää, koska 4K resoluutiolla ja ultra kuvanlaatu-asetuksilla prossulla tai muisteilla on häviävän pieni vaikutus pelisuorituskykyyn.
Näytönohjain pitää vähintään olla luokkaa RTX 4070/Ti, 4080, 4090, 7900XT, 7900XTX.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 610
Jos itse olisin 4k ultra pelikonetta kasaamassa, niin kallistuisin RTX 4090 näytönohjaimeen. Se periaatteessa vaatii laadukkaat komponentit muutoin ympärilleen, vaikka tietysti 4k resoluutiolla prosessorin ja RAM-muistien merkitys vähäinen onkin.

Konepaketille ja monitorille tulisi yhteensä hintaa se 4000–5000 euroa, give or take.
 
Liittynyt
23.08.2023
Viestejä
233
Jos itse olisin 4k ultra pelikonetta kasaamassa, niin kallistuisin RTX 4090 näytönohjaimeen. Se periaatteessa vaatii laadukkaat komponentit muutoin ympärilleen, vaikka tietysti 4k resoluutiolla prosessorin ja RAM-muistien merkitys vähäinen onkin.

Konepaketille ja monitorille tulisi yhteensä hintaa se 4000–5000 euroa, give or take.
Kyllä 4090-paketin saa alle kolmeen tonniin rakennettua, kuinka kalliiksi 4k-näyttö sitten menee?
 
Liittynyt
06.08.2020
Viestejä
67
Jos itse olisin 4k ultra pelikonetta kasaamassa, niin kallistuisin RTX 4090 näytönohjaimeen. Se periaatteessa vaatii laadukkaat komponentit muutoin ympärilleen, vaikka tietysti 4k resoluutiolla prosessorin ja RAM-muistien merkitys vähäinen onkin.

Konepaketille ja monitorille tulisi yhteensä hintaa se 4000–5000 euroa, give or take.
Itsekasaasin noin 2200-2300€, 7900XTX ja 7800X3D koneen... M32U monitorikaan ei maksanut kuin 900€, eli noin 3200 yhteensä.
Myöhemmin tuli noin tonni lisää kun CPU+GPU't vesijäähyllä (uusi kotelo, fanit, AIO't jne..)

4k'n kanssa ottaisin sellaisen näyttiksen missä vähintään 16gb muistia.. ja siis itse erittäin tyytyväinen ollut M32U näyttöön, sekä 7900XTX riittänyt täysin.. mutta siis jos 60FPS/HZ pelaamista haaveillaan niin käy halvemmat AMD kortitikin, kunhan on 16GB muistia (esim. 7800XT), prossuksi riittää Ryzen 5 7600
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.06.2020
Viestejä
1 211
Ei edes 4090:n kanssa voi taata, että voi pelata pelejä 4K resoluutiolla aina ultra-asetuksilla. Jos tuo on vaatimustaso niin silloin tuo 4090 on ainoa vaihtoehto ja silti tulee välillä pettymään.

Se mistä sitten täällä ei monesti hirveästi puhuta, niin näyttö vaikuttaa enemmän kuin pelin asetukset siihen miten hyvältä peli näyttää. Eli joku isohko 4K OLED näyttö käyttöön.
 
Liittynyt
06.08.2020
Viestejä
67
Se mistä sitten täällä ei monesti hirveästi puhuta, niin näyttö vaikuttaa enemmän kuin pelin asetukset siihen miten hyvältä peli näyttää. Eli joku isohko 4K OLED näyttö käyttöön.
Tuokin vähä hankala itsellääni 4k ei riitä enää 38" > isommissa näytöissä alkaa pikselit näkymään teksteissä (katoa retina effekti), ja ei oikein löytyy 32" oled näyttöjä? Sekä kysenalaisia nämäkin, miten kauan kunnes burnoutti, kuten tässä on alkanut nyt näkymään sitä uusimmissa OLED näytöissä, itse päätyin tämän kaiken takia 32" 4k IPS näyttöön.. tarvitaan 5k reso 38-42" luokissa.. ja sellaista näyttöä ei oikein oo vielä..

Ja mulla ainakin tähän mennessä 7900XTX on riittänyt, suurrin osa peleistä saa 120-144FPS, en tosin pelaa ULTRA vaan HIGH ja jos tarvii niin jotain asetuksia säätetään, mutta hyvin riittänyt tämä omaan pelailuun..
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
242 644
Viestejä
4 239 065
Jäsenet
71 231
Uusin jäsen
stammi

Hinta.fi

Ylös Bottom