Tere vaan kaikille. Oon jo pitkään pelaillut kerrostalossa mobiilinetillä, koska kiinteää nettiä ei tänne ole valitettavasti saatavilla. Nettinä DNA 600M. Netti toiminut ihan ok mutta pingiä haluaisin hieman pienemmäksi ja tasaisemmaksi ettei pomppisi niin paljoa (30-60). Olen lukinnut taajuudeksi B7 koska se on ollut pingin osalta parhain. Tukari on hieman yli kilometrin päässä ja ihan hyvin kuitenkin näköisällä. Olen testannut niin että modeemi on ollut parvekkeella ja signaalit/arvot nousivat kyllä, mutta sitä ei oikein siellä voi jatkuvasti pitää. Löysin kaapin perältä vanhan reitittimen missä on paikat ulkoiselle antennille (Huawei B525s-23a). Nyt on ollut mietinnässä hommata ulkoinen antenni joka tulisi parvekkeelle, ja suunnata se kohti tukiasemaa. Netti ottaa varmasti häiriötä paksuista seinistä ja ikkunoista joten ulkoantennilla varmasti saisi edes jonkinlaista parannusta? Olisikohan sillä mahdollista saada arvoja miten paranemaan ja pingiä niin että se pysyisi paremmin vaikka 20-30 välillä? Nyt tahtoisin kuulla mielipiteitä ja ehdotuksia antennista/piuhoista mitä kannattaisi miettiä, mielellään niin että ei mitään monen sadan euron mutta kuitenkin sellaisia mitkä auttaisivat ongelmaani. Sanotaan että mielellään max 150€ kaikki romppeet.