4500€ kone

Liittynyt
26.01.2024
Viestejä
2
Itse en noin vuosikymmeneen ole tarkemmin raudan kehitystä seurannut, joten ajattelin tulla kysymymään asiosta paremmin kärryillä olevilta hieman neuvoa. Budjetti on suuntaa antava ja joustoa on ylös ja totta kai myös alaspäin. Kunhan ylimääräisistä euroista saa jotain järkevää hyötyä irti niin budjetin voi tosiaan ylittääkin, kunhan ei makseta tuhansia 3% tehoista. Vaativin asia mitä tällä tullaan tekemään tulisi olemaan 4K pelaaminen, töiden puolesta mitä konetta tulee käytettyä ei mitään kovin ihmeellistä tarvita. Tähän budjettiin tosiaan tarvitsee vain tornin mahtua, mutta otan toki myös 4K näytöistä suosituksia vastaan. Nykyinen päänäyttö meneekin sitten kakkosnäytöksi ja kaikki muu oheistavara jo löytyykin.

Mikäli olen oikein ymmärtänyt tänäpäivänä taitaapi tuo 4090 olla se paras vaihtoehto, ja AMD prossut ovat kirineet intelin entisen etumatkan kiinni ja jopa menneet ohitsekin. Näiden ympärille varmaankin siis lähdetään rakentamaan, mutta korjatkaa toki jos olen väärässä. Itse tosiaan olen melko pahasti tässä vaiheessa pudonnut kelkasta näiden suhteen. Musta kotelo oma suosikki ja rgb härpäkkeistä en itse koskaan ole pitänyt.

Itsellä on nykyään enemmän euroja kuin tunteja, joten koneen jos saa kasattuna kotia se on iso plus. Eli varmaankin yhdestä paikasta lähden kaiken tilaamaan. Kenelläkään antaa neuvoa tämänkaltaisen kokoonpanon suhteen?
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 200
Tuossa kaikkia osia varastossa. Emossa 5 kpl m.2 paikkoja, 4 tb ssd, 1300w ylimitoitettu tarjousvirtalähde, yms. Ja hintaa alle 3600 €.

 
Liittynyt
07.06.2017
Viestejä
3 900
Tuossa kaikkia osia varastossa. Emossa 5 kpl m.2 paikkoja, 4 tb ssd, 1300w ylimitoitettu tarjousvirtalähde, yms. Ja hintaa alle 3600 €.

Kerkesit ensin, olin juuri postaamassa saman paketin eri ssd:llä ja emolla. Tuo virtalähde on hullun ylimitoitettu mutta jos kerta tuohon hintaan myyvät niin miksi ei. :)
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 200
Kerkesit ensin, olin juuri postaamassa saman paketin eri ssd:llä ja emolla. Tuo virtalähde on hullun ylimitoitettu mutta jos kerta tuohon hintaan myyvät niin miksi ei. :)
Itse meinsin ensin laittaa nm790 ssd levyn, ja vähän tiukemman latensin muistit mutta kun huomasin ettei ole varastossa, niin vaihdoin noihin. Emo valikoitui m.2 paikkojen määrän mukaan. On varmasti muitakin hyviä kriteerejä emolle.

Eli näitä muisteja ensin meinasin

Ja tämä olisi selvästi halvempi, mutta kun ei ole varastossa ja aloittajalla euroja riittää(nosti budjetia 500 € tuohon nykyiseen 4500 €), niin enpä viitsinyt tolla tarjota.
 
Liittynyt
26.01.2024
Viestejä
2
Sehän tuli nopeasti; ja jos samanlaista pakettia on useammalta suunniteilla niin laitanpa samantien tilaukseen.

Nostin tosiaan budjettia hieman, näissä kun yleensä tietysti pyritään budjetin alla pysymään. Tarkoitus kun tosiaan oli käytännössä laittaa paras kone kasaan jossa vielä jotain järkeä on, niin en uskonut sillä varsinaista vaikutusta koneeseen olevan, mutta kasaajan päätöksiin kylläkin. Koko budjetin kun tosiaan sai käyttää. :)

Suuri kiitos minulta.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 300
Viestejä
4 219 058
Jäsenet
71 017
Uusin jäsen
Jaage

Hinta.fi

Ylös Bottom