- Liittynyt
- 19.10.2016
- Viestejä
- 136
.
Viimeksi muokattu:
Ei tietenkään pidä lähteä teippaamaan rakenteita tiiviiksi enää tuossavaiheessa kun ruoste jo syö vauhdilla, mutta kaikki suoja on tietty hyväksi, ettei kiveniskemät hakkaa, mutta rakenteet on syytä jättää sen verran avoimiksi että on edes pieni mahdollisuus välillä kuivahtaa. Voi olla vähän haastava toteuttaa tee-se-itse suojausta niin että muovipalat pysyy siellä ajossa. Piru takanatulijalle jos sieltä edessäajavasta lentelee rojua tuulilasiin.niin ajattelin leikata mainoskylteistä muovisuojat pohjaan.
Ja ympäristö kiittää. Toisaalta teräketjuöljy päätyy lopulta aina luontoonIhan toimivaksi todettu keino on ollut suihkuttaa alusta teräketjuöljyllä kompuraa käyttäen, jonka jälkeen hiekkatielle ajelemaan (ei tosin ihan joka paikkaan kannata suihkia ). Ei ruostu eikä maksa käytännössä mitään. Katsuri kehui alustaa ja kysyi, että miten ruostesuojaus tehty.
Näillä on menty jo monta vuotta. TOIMII! Eikä irtoa tai kulu pois, lähes ikuinen ratkaisu. Paitsi että suosittelen Alustasuojaksi siveltimellä vedettävää Tectyliä. Parasta mitä on olemassa. Piste. Tectyl Bodysafe Alustamassa 1kg - Automaalit.netTuota ensin Dinitrol ML Kotelosuoja 500ml | Motonet Oy / Dinitrol ML Kotelosuoja 1L | Motonet Oy ja tuon päälle tätä Dinitrol CAR/4941 Alustasuoja 500ml | Motonet Oy esimerkiksi.
Ainakin reilusti paksumpaa tuo Dinitrol on. Ja kuivuu tahmeaksi. Teräketjuöljy on vaan öljyä, eli ei tahmeaa. Siksi tuo Dinitrol on oikein hyvä tartuntapohjaksi kiveniskusuojalle. Ihan tuoreeltaan ei kannata vetää sen päälle mitään mutta vuorokauden jälkeen voi jo. Mä en ole koskaan öljyn päälle kokeillut laittaa tectyylejä, mutta kuvittelisin ettei se öljyttyyn pohjaan tartu.Hyvä tietää, mielessäni oli juuri tuo teräketjuölju ja alustansuoja päälle. Onko teräketjuöljyllä ja tuolla Dinitrolin kotelosuojalla merkittäviä eroja?
Nuo ovat kaikki onneksesi, ainakin teoriassa uusittavia osia (paitsi ehkä apurunko), tai pelastettavissa esim kidesooka-elektrolyysillä ja maalauksella.
Tällä hetkellä näyttää tältä alakerrassa.
Toisaalta jos sinne pohjaan riittävän usein suihkuttaa moottoriöljyä niin kyllä se toimii erittäin hyvin. Eikä tarvitse hiekkaa tai mitään. Tuon huomaa hyvin jos on hieman vanhempi auto käytössä ja pelkästään moottorin toinen puoli on vuotanut öljyä niin se puoli pohjasta on kuin uusi.teräketjuöljyt tai moottoriöljyt ei pysy pohjassa... ihan sama miten ajaisi hiekkatiellä. unohtakaa. (talven aikana häviää jonnekin...)
Muuntoaineista on kokemuksia, pitkälti taitaa samaa tavaraa tuokin olla.En tiedä, onko pois aiheesta vai ei - mutta onko kellään kokemusta tällaisesta?
CRC Rust Converter ruosteenmuunnin 750ml | Motonet Oy
Ovissa vähän ruostetta, jos ne hioisi peltiin asti ja raa'an pellin päälle tätä, ettei ne alle millin kokoiset ruostetäplät lähde vaan vuosien päästä uudestaan kukkimaan?