3d-suunnitteluohjelmat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 158
En pikaisella haulla löytänyt aiheesta keskustelua. Olen työssäni käyttänyt mm Solidworksia ja Autodesk Inventoria mekaniikkasuunnitteluun. Työnantajan puolesta ei kotikoneelle lisenssiä irtoa, joten katse kääntyy harrasteprojekteissa ilmaisiin ohjelmiin. Onko kellään kokemuksia, mitä softaa kannattaisi lähteä testaamaan? Perus 3d-mallinnus-, ohutlevy-, kokoonpano- ja piirustusominaisuudet olisi toivottavaa löytyä.
 
Liittynyt
17.01.2018
Viestejä
1 998
Autodeskin fusion 360 taitaa olla yksi edullisimmista joissa voisi olla riittävästi ominaisuuksia.
Ilmaisversiota kannattaa ainakin kokeilla.
Ja katsoa muutama ohjevideo, solidin jälkeen pitää ajatella hiukan eri tavalla.
 
Liittynyt
25.02.2021
Viestejä
1
Itselläni on ollut työ ja harraste käytössä OnShape (onshape.com) verkkoselaimen kautta toimiva 3d-mallinnussofta (saas), josta löytyy etsimäsi ominaisuudet.
OnShapen maksuttomassa versiossa on samat ominaisuudet kuin maksullisessa perusversiossa, ilmaisversion jujuna on se settä mallit ovat julkisia, joten ei sovellu salaisiin tuotekehitys operaatioihin.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
1 528
Tuo Fusion 360 on kyllä yksi helpoimmista CADeista mitä olen kokeillut (Catia, Autocad, Creo, Solidworks käyty läpi pintapuolisesti). Tässähän paska iski tuulettimeen kun omat pikku suunnitelmat on tuolla Fusion 360 pilvessä nyt ja juuri huomasin, että ovat laittaneet jonkun osarajoituksen tähän, millä yritetään saada harrastelijat ostamaan tuo softa. Toki kiinnostaisi, mutten niin paljon piirtele, että jaksaisi 500€/vuosi maksaa.

Täytynee kokeilla DesignSpark Mechanical CADia näihin perushommiin mitä itse tekee, on ilmainen ja voi tehdä perussuunnittelua.
 
Liittynyt
14.10.2017
Viestejä
620
Mites FreeCAD? Mulla on ollut pitkään aikomuksena opetella 3D-suunnittelua. Ilman mitään perusteluja olen ajatellut että voisi aloittaa FreeCADilla.
 
Liittynyt
17.01.2018
Viestejä
1 998
Solid edge asennettu, täytyy testata kunnolla paremmalla ajalla...
Muillekin tiedoksi jos tulee vastaan: jostain syystä tuo kaatuu kun yrittää tehdä uuden osan. Toimii jos ajaa as administrator.

Pojilla oli jonkun pelin kanssa vähän vastaavaa, kaatui jos piti f-securen päällä ja muuten ei. Lopulliseksi syyksi paljastui puuttuva directx.
Ehkä tämänkin kanssa pitäisi osata asentaa joku tietty versio jostain kirjastosta joka ei sattumalta tule asennuksen mukana.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 473
Viestejä
4 163 431
Jäsenet
70 414
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom