3080 Founders Edition lämpötyyny modi

Liittynyt
16.01.2019
Viestejä
234
Päädyin viimein tekemään tämän myös omalle kortilleni. Teen paljon 3D hommia ja ei tuntunut hyvältä kärventää muisteja 100-110c lämpötiloissa pitkiä aikoja huudatten samalla tuulettimia täysillä. Ennen modausta lisäsin koteloon vielä yhden tuulettimen suoraan näytönohjaimen sivuun mutta se auttoi vaan pudottamaan muutaman asteen.

repad.jpg


Täällä kuvia operaatiosta

Kuvissa tekstiä englanniksi kun postasin samasta aiheesta myös muualle.

Tässä esimerkki rendauksesta jossa näkyy kuinka paljon tällä modilla oli vaikutusta

Kotelona on (toistaiseksi) Fractal Define C johon on ahdettu vielä yksi extratuuletin alareunaan puhaltamaan lisää ilmaa näytönohjaimelle. Kotelon etupaneeli on ollut irti kokonaan ja edessä on siis pelkkä pölysuodatin. Tämän lisäksi näytönohjaimen kyljessä oli vielä yksi tuuletin hetken aikaa ennen modia. Kotelo vaihtuu Lian Li Mini Air:iin kunhan se tulee ulos ja luulen että näytönohjain viihtyy kyseisessä kotelossa vielä viileämpänä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
699
Kohtalaisen massiiviset pudotukset! Onkohan vastaavaa ongelmaa havaittu muilla kuin founders edition-korteilla tai esim muilla 30XX-sarjan korteilla?
 
Liittynyt
16.01.2019
Viestejä
234
Pahimmat ongelmat on ollut 3090 ja 3080 Founders Editioneilla ja käsittääkseni nvidia ei vaihtanut parempia tyynyjä edes uusiin TI-malleihin. Olen bongannut redditistä kyllä käyttäjiä jotka on tehneet vastaavaa myös muiden valmistajien kortteihin. Joillakin on ollut puuttuneita tai väärin sijoitettuja tyynyjä tai ne eivät ole tehneet ollenkaan kontaktia.

Tästä voi olla montaa mieltä kannattaako korjausta tehdä itse koska kortin takuu menee. Omaan luonteeseen ei silti sovi oikein vaan kärvennellä korttia noissa lämpötiloissa tietäen että suhteellisen pienellä fiksillä se kävisi huomattavasti viileämpänä ja hiljaisempana.

Kaikki vaikutti tyytyväisiltä kortteihinsa ennenkuin hwinfo64 päivittyi ja alkoi näyttämään muistien lämpötilaa :) Joskus tietämättömyys tekee onnellisemmaksi.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 061
Viestejä
4 190 380
Jäsenet
70 857
Uusin jäsen
Henkka9001

Hinta.fi

Ylös Bottom