Ratkaistu 3060ti ja musta näyttö

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
145
Tuli ostettua tuollainen HP:n 3060ti. Halusin resizeable BAR -ominaisuuden käyttöön ja se vaati näytönohjaimen biosin päivityksen.

Uusimmalla nvflashilla käytin vain komentoja --list, --check, --protectoff ja yritin myös flashata sitä -6 komennolla. Kaksi jälkimmäistä antoi virheilmoituksen "error: a system restart might be required before running the utility", eli mitään ei olisi pitänyt tapahtua itse kortille. Listaus toimi ok silti.

Yritin sitten käynnistää koneen uudelleen, mutta windows-logon jälkeen tuli vain musta näyttö, eikä kone vastannut muuhun kuin virtanappiin. Vikasietotilaan kyllä pääsee ja olen itseasiassa onnistunut flashaamaan uuden biosinkin kortille vanhemmalla nvflashilla, mutta tuosta eteenpäin en pääse enää millään.

Olen yrittänyt asentaa ajureita uudelleen, ilman ajureita (DDU), eri johdoilla, eri näytöillä ja silti aina vain tulee tuo musta näyttö.

Osaisiko joku auttaa? GPU-Z ja muut tunnistavat näyttiksen ja biosversion oikein. Käytän konetta nyt iGPU:lla.
 
Liittynyt
06.10.2017
Viestejä
681
Hmm, yksi näyttö/hdmi piuha näytönohjaimessa? windowsiin pääsyn jälkeen windows + p näppäimet ja sitten 1 - 4 numero (eri näyttön/jen valinta).
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
145
Hmm, yksi näyttö/hdmi piuha näytönohjaimessa? windowsiin pääsyn jälkeen windows + p näppäimet ja sitten 1 - 4 numero (eri näyttön/jen valinta).
Sekin tässä on omituista, koska näytön mennessä mustaksi myös näppäimistö ja hiiri pimenevät. Eivät vastaa mihinkään komentoon.
 
Liittynyt
06.10.2017
Viestejä
681
virta piuha irti virtalähteestä + virtanappi pohjassa jonkin aikaa, cmos patteri pois joksikin aikaa, irrota ram ja gpu kokonaan irti ja laita takaisin paikalleen, päivittele emolevyn bios... vaihda gpu ,psu , mb.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
145
Hankintalistalla oli uusi SSD, joten kävin sen hankkimassa ja asensin Windowsin sille puhtaana. Kaikki meni putkeen ja nyt Windows tuossa juuri latailee päivityksiä. En saatana ymmärrä mikä tuolle tuli, mutta pääasia etten ilmeisesti brickannutkaan tuota näyttistä
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
239 618
Viestejä
4 186 332
Jäsenet
70 773
Uusin jäsen
Greippi

Hinta.fi

Ylös Bottom