2xWin 7 ja Win 10 liittäminen kotiverkkoon, Win 10 ei onnistu

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 851
Mä tuun taas hulluks näitten verkkojen kanssa.

Eli mulla on kolme konetta: 2xWin 7 ja yksi Win 10. Nää pitäis saada jakamaan tiedostoja keskenään. Mutta ei onnistu, ei sitten millään. Laitteet on saman reitittimen alla.

Nyt tilanne on se, että kaksi win 7 konetta juttelee sujuvasti keskenään ja tiedostojen jako onnistuu. Helppoa kuin heinäntekö: kotiryhmän salasana ja kovaa ajoa.

Mutta Win 10 ei tykkää liittyä joukkoon, ei sitten kirveelläkään. Mä nään Win 10 koneen verkossa molemmat seiskat, mutta kun yritän yhdistää niin se alkaa kyselemään käyttäjänimi ja salasanaa.
kirjautuminen.jpg


Ongelma vaan on että en ole sellaisia mihinkään laittanut, en tiedä minne sellaiset asetataan ja niin edespäin. Win 10 ole laittanu kansiot auki kaikelle mahdolliselle. Missään koneessa ei ole mitään salasanoja kotiryhmää lukuunottamatta.

Kerran jo pääsin ilman näitä tunnuksia tolle koneelle ja sain tehtyä Win 7 koneelle verkkosijainnin Win 10 olevaan kansioon ja kaikki toimi ja Win 10 näky verkkokartassa. Sitten tyrin ja menin laittamaan läppärin lepotilaan ja kun avasin ni kaikki päin helvettiä.
Win 10 ei näy enää verkossa ja kun yritän yhdistää noihin aiemmin luotuihin kansioihin niin tulee toi sama ilmoitus.

Miten hitossa mä saan ton Win 10 näkymään ja juttelemaan näitten kahden Win 7 koneen kanssa? Ja ilman mitään salasanoja tai mitään.
 
Viimeksi muokattu:

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 752
Muistelisin että kotiryhmä on poistettu käytöstä Windows 10 jonkun suuremman päivityksen yhteydessä. Oli muistaakseni jotain kiertoteitä jakaa tiedostoja edelleen kuitenkin. Siitä voisi lähteä etsimään tietoa, tai odottaa täällä vastauksia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 851
Muistelisin että kotiryhmä on poistettu käytöstä Windows 10 jonkun suuremman päivityksen yhteydessä. Oli muistaakseni jotain kiertoteitä jakaa tiedostoja edelleen kuitenkin. Siitä voisi lähteä etsimään tietoa, tai odottaa täällä vastauksia.
Juu on poistettu. Ja otin sen kyllä huomioon ja luin ohjeita netistä ja asetin kansioita jaettuun tilaan jne, mutta ei. Aina kysyy tota samaa. Netissä on ohjeita huru mykke, mutta yhdessäkään ei puhuta tosta salasana jutusta mitään.. siks mua ottaakin se pannuun.
Mä sain nyt jollain ilveellä räpellettyä niin että sain Win 10 Julkiset kansiot näkyviin kaikilla koneilla. Se riittää toistaiseksi, mutta olis kyllä kiva tietää milllä hiton taikatempulla saisin muutkin kansiot jaettua.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 851
Kaikille koneille vaan joku käyttäjä, jolle sitten antaa oikeudet jaettuihin kansioihin. Kaikilla koneilla sitten annetaan tämä käyttäjänimi ja salasana avatessa jaettua kansiota, klikataan "muista tunnistetietoni" ja sen jälkeen ei tarvitsekaan miettiä koko asiaa.

Tiedostojen jakaminen ilman käyttäjätunnusta on vähän 90-luvun meininkiä. Suosittelen tekemään tuon kerralla kunnolla, niin asia helpottuu.
Juu paitti en tiedä mistä tälläinen käyttäjätunnus ja salasana luodaan.
 

Obi-Lan

¯\_(ツ)_/¯
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 089
Avaa komentorivi (hae cmd.exe ja käynnistä se), kirjoita whoami ja saat käyttäjätunnuksen. Kirjaudut sellaisella automaattisesti sisään vaikka salasanaa et käytäkään. Kokeile toisella koneella laittaa tuo käyttäjätunnus siinä muodossa kun whoami antaa sen, eli todennäköisesti koneennimi\tunnus ja ilman passua. En ole varma saiko tota tiedostojakoa toimimaan ilman että koneelle määrittää salasanan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 996
Verkko- ja jakamiskeskuksesta pitää ottaa salasanasuojattu jakaminen pois kotiverkolle. Ja määrittää nykyinen yhteys kotiverkoksi.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 319
Viestejä
4 197 831
Jäsenet
70 890
Uusin jäsen
Avaruusteleskooppi Hubble

Hinta.fi

Ylös Bottom