2500K ----> 2600K Paras budjetti FPS nosto?

Liittynyt
06.08.2017
Viestejä
425
Vähän alkanut tuntua että oma i5 2500K ei syötä tarpeeksi tavaraa näytönohjaimelle MSI R9 390 Gaming, joten aloin tutkimaan hieman prossupäivitystä. Samaan aikaan Bemuun upposi 700e ja kunnon päivitys saa jäädä hieman tulevaisuuteen.

Löysin tälläisen artikkelin ja ajatus upgradata i5 i7:aan tuntui melko hyvältä ajatukselta saada hieman lisää vääntöä peleihin.
Intel i7-2600K in 2017: Benchmark vs. 7700K, 1700, & More

Onko porukoilla tähän jotain terävää sanottavaa.?
Syvempi tietämys on hieman ohkaista.
 
Paljon isomman harppauksen saat ylikellottamalla 5 Ghz tuntumaan tuon.
 
Sitä on jo kevyesti kelloteltu. Kai hommailen tuollaisen 2600K ja kellottelen sitä sitten. Saapahan jotain riplattavaa taas, kun pienet poltteet on.
 
Ehdottomasti kannattaa laittaa 2600K. Itse päivitin 1.5v sitten 2500K -> 3770K ja teholisä oli tuntuva, vaikka kelloja tuli 100MHz vähemmän kellotettuna.
Vaihdoin toki samalla muistit 1600 -> 2400MHz joka tuo reilun teholisän uusissa peleissä, mutta muistien nykyisen hinnan huomioon ottan ei ehkä kannata.

Esim BF1 MP pyörii i7:lla 100fps vrt i5 about 60fps ja stutterit katoaa. Vastaavat, ehkä hieman pienemmät erot suurimmassa osassa uudempia open world pelejä (esim. GTA V, Witcher 3) jne.

Nyt on tosin ryzen koneessa kun i7 hajosi :)
 
Tuli hommattua 2600K ja melkoisesti tasoittui/nousi FPS peleissä. Otin löysät pois kivestä 4,5GHz. Esim. Battlefront pyörii Ultrana smoothisti. Luulen että nykypäivänä vrt. 2012 pelit osaa ottaa enemmän irti tästä i7:sta. Taitaa taas mennä pari vuotta nätisti :cigar2:
 
Tuli hommattua 2600K ja melkoisesti tasoittui/nousi FPS peleissä. Otin löysät pois kivestä 4,5GHz. Esim. Battlefront pyörii Ultrana smoothisti. Luulen että nykypäivänä vrt. 2012 pelit osaa ottaa enemmän irti tästä i7:sta. Taitaa taas mennä pari vuotta nätisti :cigar2:
Vaikkei itse pelit yleensä kovin montaa ydintä raskaasti kuormita, niin huomioiden normikoneen taustatauhkan määrän lisäsäikeet varmasti auttavat vähentämään niistä johtuvia fps droppeja.

Konsoleissahan pelien monisäikeistyksen optimointikin onnistuu hyvin sen takia että pelille on varmasti käytettävissä tietty kiinteä määrä ytimiä.
PC-puolella taas taustalla pyörii tusinoittain ja tusinoittain kaiken taustatauhkan säikeitä, joista jokainen haluaa vähintään silloin tällöin sen oman suoritusajan palasen prossulta.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 653
Viestejä
4 542 835
Jäsenet
74 829
Uusin jäsen
Pcbuild

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom