24Rent kokemuksia?

Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 877
Onko porukoilla millaisia kokemuksia 24Rentistä (Autovuokraamo, yhteiskäyttöautot, pakettiauton vuokraus | 24Rent Paperilla vaikuttaa hyvältä, muutama negatiivinen palaute löytyy netistä mutta lafkan kokoon suhteutettuna vähiten. Ilmeisesti pahin on se että sinne ei saa kontaktia. Itse näen myös huonona että auto täytyy pestä käytön jälkeen tarvittaessa. Hyvänä puolena saatavuus, muualla on hankala saada viikonloppuna ellei ota koko viikonlopuksi. Normaalisti olen käyttänyt vuokraapaku.fi palvelua henkilöautojenkin vuokraukseen. Heillä tuntuu toimivan mutta nyt ovat muuttaneet palautuksen siten että voi palauttaa vain toimistolle sen aukioloaikaan.

Netissä yleensä kuulee vain huonot kokemukset, tähän toivoisin kaikkia. Lumo-vuokratalot on ottanut heidät käyttöönsä, mutta heillä on myös oma yhteyshenkilö.
 
Oma auto levisi alkuvuoden kovimmilla pakkasilla. Tuolta sai ilman ihmiskontaktia tuliterän (mittarissa 500 km) auton iltamyöhällä käyttöön viikoksi. Tuli toki pidettyä myös viimeisen päälle kunnossa, koska joka ikinen kurakengän jälki olisi helposti todistettavasti minun tai lasteni ;) ei tullut jälkivaatimuksia. Positiivinen kokemus.
 
Viimeisen noin vuoden aikana viisi autoa olen vuokrannut, näistä kolme pakettiautoja ja kaksi henkilöautoja. Kaikki autot olleet suht vähän ajettuja ja siistissä kunnossa. Mitään ongelmia en kohdannut, tosin en kolhinut autoja tms. niin en tiedä miten hyvin asiakaspalvelu näissä tilanteissa sitten pelaa. Sovelluksessahan pitää ottaa ennen ja jälkeen kuvat autosta, mistä itse tykkään. Lisäksi pitää tarkistaa vikalistasta jo tiedossa olevat kosmeettiset viat, ja jos huomaa ettei jotain kolhua ole listassa niin sitä kautta voi siitä ilmoittaa. Auton palautuksessa pitää tehdä sama tarkastus. Mitään huonoa sanottavaa en nyt keksi. Kalliimpi toki kuin jokin muu palvelu, mutta maksan mielelläni hieman enemmän toimivasta ja helposta palvelusta sekä kunnollisista autoista.
 
Ainoa miinus on tosiaan tuo, että ongelmatilanteessa aspaan on todella vaikeaa päästä läpi puhumaan oikealle ihmiselle, jonka he myönsivät itsekkin antaessani palautetta asiasta. Autoa palauttaessa ei siis ovien lukitus onnistunut, eikä automaattisen puhelinpalvelun ohjeet auttaneet. Mutta kun valitsee valikoista sen vakavimman ongelmatilanteen, tyyliin ”törmäsin hirveen - auto syttyi palamaan - useita ihmisiä on kuollut”, niin heti pääsi läpi oikealle ihmiselle.
 
Hyviä kokemuksia täällä, mutta ei ole sattunut mitään erikoista, joten asiakaspalvelusta ongelmatilanteissa ei ole kokemuksia. Käytän jatkossakin pitäen mielessä täällä jaetut kokemukset ongelmista.
 
Vuokrasin 2 vuotta sitten pakun muuttoa varten. Ohjeita seuraamalla kaikki meni niin kuin piti. En tarvinnut ottaa yhteyttä asiakaspalveluun, eikä tullut laskuja perään. Käytän toistekin, jos tulee tarvetta.
 
Ei ollut eikä tullut jälkeenpäin mitään ongelmia kun kuukausi sitten pakun vuokrasin. Oli siisti auto ja kaikki toimi.
Itse en auton pesusta nähnyt mitään mainintaa vuokratessa.

Vähän kalliimpi kun muut firmat mutta ei tarvitse jälkikäteen taistella tankkauksista ym. mitä on aika usein ilmeisesti erään toisen firman kanssa mistä saa lukea iltalehdestäkin vähän väliä.
 
Joskus toimii kuten pitää, toisinaan taas ei. Useammankin kerran vuokrannut auton, pisimmillään yli kuukaudeksi. Toissa kesänä auto eri paikassa, kuin piti. Välimatkaa oli kilometrin verran, eli ei nyt mitään maata mullistavaa, mutta saihan tuota etsiä. Tänä kesänä olivat vaihtaneet auton huonompaan ja noutopaikka vaihtunut 15km päähän. Mitään eivät tietenkään ilmoittaneet. Itse huomasin asian pari päivää ennen vuokrauksen alkua ja jokainen voi arvata, kuinka helppoa oli saada aspa tavoitettua. Kun sitten puheisiin päästiin, meininki oli aika lailla evvk ja haista sinä p***a. En tiedä oliko tuolla kesäesat hommissa, vai miksi kusi niin pahasti.
 
Helppous tuossa viehättää ja vaikuttaisi että uskaltaa kokeilla. Kuulemani mukaan uusile saattavat laittaa vakuusmaksun joten parempi olla rahaa jolla maksaa se. Voi olla jopa yli tonnin ilmeisesti.
 
Oli eräs tuttuni joutunut maksamaan 1800 euroa vakuusmaksua maksuhäiriön takia jonka kait tarkistavat aina. En nyt muista mitä sanoi kauanko joutui odotella vakuuden palautusta mutta useita viikkoja se oli.

Sinänsä outo juttu että maksuhäiriö muka tekisi henkilöstä epäluotettavan. Mikä se riski on? Asiakas tuhoaa auton tai ei palauta sitä?
 
Sinänsä outo juttu että maksuhäiriö muka tekisi henkilöstä epäluotettavan. Mikä se riski on? Asiakas tuhoaa auton tai ei palauta sitä?

Miten niin outo juttu? Riski on juuri se, ettei välttämättä ole rahaa tai kiinnostusta maksaa mahdollisia etukäteen tietämättömiä kustannuksia. Kuten vaikkapa juuri auton kolhimisen korjauksia.
 
Minulta 24rent yritti kusettaa omavastuun, muistaakseni useamman tuhat euroa. Vuokrattu pakettiauto oli valmiiksi joka nurkasta rutattu hirveä pommi, josta oli molemmat puskurit halki. Pari viikkoa vuokrauksen jälkeen sain sähköpostin että autosta oli "löytynyt" vaurio minun jäljiltäni, ja vastaamalla ko viestiin myönnän syyllisyyteni. En tod osunut sillä paskeella mihinkään, eikä mahdollista kolhua olisi vanhojen päältä edes huomannut :D Sain jostain kaivettua firman reklamaatiolomakkeen, johon laitoin ennen vuokrausta otetut valokuvat, ja sen jälkeen ei kuulunut mitään.
Pakuovelle on toiminut hyvin, auton mahdolliset vauriot ja polttoainetilanne tarkastetaan ennen ja jälkeen joten mitään mukinoita ei pitäisi päästä syntymään.
 
Miten niin outo juttu? Riski on juuri se, ettei välttämättä ole rahaa tai kiinnostusta maksaa mahdollisia etukäteen tietämättömiä kustannuksia. Kuten vaikkapa juuri auton kolhimisen korjauksia.

Kyllä minä nyt tuon ymmärrän. Kuitenkin siltä jolla ei ole maksuhäiriömerkintää otetaan normaali varausmaksu (200 about?) eikä heillä ole oikeutta tarkistaa vuokraajan tiliä mitä siellä on varaa. Ihan hyvin mahdollista että se luottokortin tai tilin saldo riittää juuri ja juuri siihen parinsadan vakuuteen.

Toisaalta sitten luottotiedottomalla voi olla tilillä vaikka satatonnia. Eli ei asia niin mustavalkoinen ole. Emme enää elä ysäriä tietääkseni jolloin asiat nähtiin aina noin.

@Ratsia Noita kolhukusetuksia nyt on ihan joka firmassa. Ei se mitään takaa kun otat Hertziltä etteikö sua kusetettaisi.

Paras palvelu olisi se missä autot ovat valmiiksi rutussa ja ehdoissa seisoisi että ihan sama kunhan ei puskurit tipu tielle. Tai sitten vuoraisivat rosteripellistä kaikki helmasta metrin ylöspäin. Mutta taitaa olla niin rahakasta kusettaa noilla naarmuilla etteivät pane tikkua ristiin asian eteen.
 
Sinänsä outo juttu että maksuhäiriö muka tekisi henkilöstä epäluotettavan. Mikä se riski on? Asiakas tuhoaa auton tai ei palauta sitä?
Miten niin outo juttu? Riski on juuri se, ettei välttämättä ole rahaa tai kiinnostusta maksaa mahdollisia etukäteen tietämättömiä kustannuksia. Kuten vaikkapa juuri auton kolhimisen korjauksia.
Kyse kai siitä että keskimääräistä useammin maksuhäiriömerkinnän keränneellä voi olla vaikeuksia vasta rahallisesti vahingoista.

Yksittäis tapauksessa asiat voi olla toki aivan päinvastoin, mutta yksittäs tapaukset ei kaikkia kiinnosta. Jos kiinnostaa niin sitten katsotaan kokonaisuutta.

Toinen on sitten se että tiukilla oleva rahaton, todennäköisemmin yrittää säilyttää luottotiedot, eli maksaa jos vain pystyy vs sellainen jolla tuoreehko maksuhäiriömerkintä ennestään. (jolle tärkeämpää käteiskassa, kuin se tuleeko yksi merkintä lisää, vippi raha kallista). (tässäkin yksilöeroja, tosin jos ensimmäinen ei yritä, niin nopeasti jälkimmäisessä ryhmässä)

No jos jollain häirömerkintä ja paalut kunnossa, niin varmaan tottunut siihen että kannattaa olla tukevamaksukortti jossa kunnon limiitit katevarauksiin.


Autonvuokrauksessa vahinkoriski on merkittävä, joten jos ei luottoa, niin vakuus vahinkojevaralle, usein riskiä jaetaan vakuutusyhtiön kanssa, eli ei tarvi koko auton arvoa vastuineen vakuutena antaa.

Huomattava että kaikkea ei voi profiloida ja profilointi voi mennä laittomalle tontille, ja jos välitys busines vastuineen niin markinaalit voi olla ohuita, joten menetetty asiakas on parempi kuin korkeampi riski.
 
Viimeksi muokattu:
Paras palvelu olisi se missä autot ovat valmiiksi rutussa ja ehdoissa seisoisi että ihan sama kunhan ei puskurit tipu tielle. Tai sitten vuoraisivat rosteripellistä kaikki helmasta metrin ylöspäin. Mutta taitaa olla niin rahakasta kusettaa noilla naarmuilla etteivät pane tikkua ristiin asian eteen.
Tuo olisi kyllä nerokas konsepti, vuokrataan ihan pottusäkkejä eikä pari uutta naarmua haittaisi mitään. Tuossa on vaan pientä imagohaittaa kun sellaiset ihan läjässä olevat kulkineet ei välttämättä kyllä vaikuttaisi järin luotettaviltakaan.

Itsellä ei ole tuosta 24rentistä kokemuksia mutta kaveri tuota on muutaman kerran käyttänyt. Muuta pahaa sanottavaa ei oikein tainnut olla kuin tuo muidenkin mainitsema että asiakaspalveluun ei meinaa saada yhteyttä.
 
Muuta pahaa sanottavaa ei oikein tainnut olla kuin tuo muidenkin mainitsema että asiakaspalveluun ei meinaa saada yhteyttä.
Aikamoinen miinus.

Korostaa vielä se että juttujen perusteella hässäkkää voi tulla (tarvetta asiakaspalvelulle)
 
@Ratsia Noita kolhukusetuksia nyt on ihan joka firmassa. Ei se mitään takaa kun otat Hertziltä etteikö sua kusetettaisi.
Totta. Sixtin, Hertzin ja pakuovelle.comin kanssa ei vaan ole tullut vastaavia eteen, ja vuokrauskertoja on varmaankin kymmeniä. Pitäisi olla omat vehkeet joka tarkoitukseen, muttei ole riittävän isoa autotallia missä niitä voisi hillota.
 
Tuo olisi kyllä nerokas konsepti, vuokrataan ihan pottusäkkejä eikä pari uutta naarmua haittaisi mitään. Tuossa on vaan pientä imagohaittaa kun sellaiset ihan läjässä olevat kulkineet ei välttämättä kyllä vaikuttaisi järin luotettaviltakaan.

Itsellä ei ole tuosta 24rentistä kokemuksia mutta kaveri tuota on muutaman kerran käyttänyt. Muuta pahaa sanottavaa ei oikein tainnut olla kuin tuo muidenkin mainitsema että asiakaspalveluun ei meinaa saada yhteyttä.
Nykyinen systeemi lienee kannattavampi. Jotkut pakuovelle autot keräävät hyvän kassan omavastuilla.
 
Itse olen muutaman korvauskeissin joutunut perkaamaan vähän tarkemmin Hertzin kanssa, kun vakuutusyhtiöni on vaatinut tarkempia tositteita. Molemmista löytyi Hertziltä paperit ja sekä kylkilommo että kiveniskemä tuulilasista oli korjattu, eikä pelkästään kerätty rahaa asiakkaalta.

Muista firmoista en toki osaa sanoa. Yrityksen asiakkaalta veloittama vahingonkorvaus on alv 0 % ja luulisi, että verottaja puuttuisi hommaan, jos firman kassavirrasta on merkittävä osa verovapaata (tai sitten ei - mistä näistä tietää).
 
Mä otin edelliseen muuttoon 24rentiltä renault masterin ja ainakin siinä oli jonkinlaiset kolhuraudat auton ympärillä eli teräsprofiilista hitsatut astinlaudat jotka pelastivat ainakin minut yhdeltä kolhulta.
Kävi siis perinteiset eli oudon auton takarengas oikaisikin odotettua enemmän pihalle johtavassa tiukassa ysikymppisessä mutkassa jolloin pihavalon betoninen jalusta sitä rautaa hieman nirhaisi.
Maalattu pelti olisi siinä tilanteessa ollut jo ruvella mutta tuollainen kuumasinkitty teräs ei ollut raapaisusta moksiskaan.
 
Huomioikaa, että vakuutuksen omavastuu ei vahingon sattuessa kata kaikkia kuluja. Laskuttavat lisää ainakin auton seisontapäivistä sekä vahingon käsittelykuluja. Korvattava summaa saattaa siis olla huomattavasti korkeampi kuin "omavastuun" määrä.
 
Tuli kesällä vuokrattua paku täältä kun oli sen verran ylimääräistä ja vanhaa tavaraa kerääntynyt kellariin. Eka kerta kun vuokraan autoa, niin kyllähän se vähän jännitti kun on välillä lukenut kauhustooreja netissä. Ei kuitenkaan ollut ongelmia ja kaikki sujui erittäin helposti.
 
Ei 24rentillä homma toimi. Varasin ja maksoin auton. Parin päivän päästä tuli ilmoitus, että vaativat 1000€ vakuusmaksua. Aspaan laitoin kyselyä, että miksi ihmeessä. Monta vuokrausta takana, eikä koskaan mitään ongelmia, mitä nyt itse firma piilottelee autoja eri paikkoihin, kuin missä sovittu nouto- ja palautuspaikka on. Aspasta tuli jokin geneerinen vastaus ilman mitään selitystä. Ihan periaatteesta en maksa. Eipä tuo nyt haittaa, auto vuokrattu jo muualta, mutta ilmeisesti tätä lafkaa ei bisnes kiinnosta.
 
Joitain kertoja olen vuokrannut auton 24rentiltä. Kuvaan aina auton perusteellisesti sekä vuokraamisen alussa, että lopussa.

Kerran tuolta tulikin kyselyjä vahingoista. Laitoin kuvat, joissa vahingot näkyivät jo autoa hakiessa ja sen jälkeen asiasta kuulunut mitään.

Suosittelen siis niin maan perusteellista auton kuvaamista.
 
Joitain kertoja olen vuokrannut auton 24rentiltä. Kuvaan aina auton perusteellisesti sekä vuokraamisen alussa, että lopussa.

Kerran tuolta tulikin kyselyjä vahingoista. Laitoin kuvat, joissa vahingot näkyivät jo autoa hakiessa ja sen jälkeen asiasta kuulunut mitään.
Kuullostaa firmalta jota kannattaa vältellä, ja jos pakko käyttää palveluita niin ohjeesi on hyvä.

Siis jos ei mitään kuulunut vastineesi jälkeen.
 
Vuosien aikana on parikymmentä kertaa pakettiauto tullut vuokrattua, sekä jokunen henkilöauto 24Rentiltä. Mitään moitittavaa ei ole omalle kohdalle sattunut. Kerran ei auton ovet menneet lukkoon palautuksen yhteydessä ja sekin tilanne hoitui asiakaspalvelun kautta vaivattomasti.
 
Viimeksi muokattu:
Koska sait asiakaspalveluun vaivattomasti yhteyttä ? tänävuonna, vai joku vanhempi kokemus ?

Viime vuonna. Varaustietojen perusteella sunnuntaina 12.9.2021 palautin auton. Ovet ei tosiaan mennyt lukkoon ja siitä 24Rentin varausjärjestelmän webbisivulta piti klikata linkkiä, että palautuksen kanssa on jokin ongelma. Hyvin pian soittivat perään ja kokeilivat etänä alustaa jotain auton järjestelmää ja kun sekään ei onnistunut, niin ohjeistettiin jättämään avaimet takakonttiin.
 
Kahdesti on tullut käytettyä, joista ensimmäisellä ei mitään ongelmia. Toisella kerralla auton käyttöönottoon liittyvän ajoneuvon kuvaamisen jälkeen tuli todettua, ettei paku lähdekään pakkasella käyntiin (-30c, helmikuu 2021) ja ei ole lämmitys/piuhamahdollisuuksia tarjolla. Aspaan soittoa, jossa vastattiin about heti ja todettiin puhelun aikana sitten sama tilanne. Siitä sitten käyttöönoton lopetukseen liittyvät toimet sekä heidän häiriölomakkeen täyttäminen ja samantien hakemaan seuraavaksi lähintä pakua vuokralle (eri firma). Ei tullut 24rentiltä jälkeenpäin mitään yhteydenottoja tai maksupyyntöyrityksiä.

Näiden kahden kokemuksen pohjalta siis ihan hyvät kokemukset jäi. Vaikkakin jälkimmäisellä kerralla ei autoa saanut käyttöön, niin ongelman läpikäynti aspan kanssa oli nopeaa.
 
Muutaman kertaa tätä käyttänyt auton vuokraamiseen ja ensimmäisellä parilla kertaa meni ihan mainiosti, mutta nyt viimeisimmällä kertaa tuli haittapuolet vastaan. Alkoivat n. 2kk kesällä tehdyn vuokrauksen jälkeen perimään isoa lisämaksua auton tankkaamisesta, vaikka auton olin aikoinaan täyteen tankattuna palauttanut. Kyselivät vielä kuvaa kuitista todisteeksi ja siitä 'kiitokseksi' pudottivat pudottivat tankkausmaksuaan (ei sis. itse polttoainetta) puoleen.
Monella ei varmaan olisi tuota kuittia tallessa näin kauan vuokrauksen jälkeen että voisivat edes jollakin todistaa tankanneensa. Kuvittelin että tämä olisi ihan läpihuutojuttu kun itsellä oli huoltamon kuitin lisäksi vielä tarjota kuva kojetaulusta varauksen päätteeksi, mutta ei tunnu firmaa kiinnostavan edes keskustella tästä minun kanssa. Verkkopalvelun kautta saavutettava asiakaspalvelu aloitti mykkäkoulun laskun lähettämisen jälkeen ja puhelinpalvelu ei suostu olemaan missään tekemisissä laskutuksen kanssa.

Onhan tuo silleen ihan hyvä palvelu jos auton tarvii käyttöön todella nopeasti, mut en kyllä muissa tilanteissa voi suositella perus vuokrafirmojen sijasta tätä kun niissä sentään pystyy tämmöset asiat selvittämään heti vuokrauksen jälkeen eikä tule yllätyksiä jälkikäteen. Ja näissä perus vuokrafirmoissa myös asiakaspalvelu pelaa omasta kokemuksesta kohtuu hyvin (sekä yleensä löytyy paikallinen konttori minne mennä selvittämään asiat) eikä tarvi toivoa että usean viikon päästä joku asiakaspalvelija ehkä toivottavasti lukisi lähettämäsi viestin.
 
Alkoivat n. 2kk kesällä tehdyn vuokrauksen jälkeen perimään isoa lisämaksua auton tankkaamisesta, vaikka auton olin aikoinaan täyteen tankattuna palauttanut. Kyselivät vielä kuvaa kuitista todisteeksi ja siitä 'kiitokseksi' pudottivat pudottivat tankkausmaksuaan (ei sis. itse polttoainetta) puoleen.
Eiköhän tuollainen liene petos, tai siis yritys jos asiakas ei maksa. Vähän liikaa laitetaan vahingon piikkiin kun vastakkain on yritys ja kuluttaja. Jopa huutonet-huijareita välillä tutkitaan ja tuomitaan.
 
Eiköhän tuollainen liene petos, tai siis yritys jos asiakas ei maksa. Vähän liikaa laitetaan vahingon piikkiin kun vastakkain on yritys ja kuluttaja. Jopa huutonet-huijareita välillä tutkitaan ja tuomitaan.
Menee arvailuksi millainen prosessi tuohon on johtanut.

Voidaan kyllä kehitellä monelaista tarinaa, joku asiakas vedättää, joku työntekiä/alinhankkia vedättää, itse yritys suunnitelmallisesti vedättää, ja välittikös tuo firma muiden omistamia, jolloin vielä sieltäkin voidaa kehitellä.

Tosin tuolla konseptillä tulee mieleen myös että kyse vain surkeasta systeemistä mistä seuraa sitten virheitä.

Tuohon väliin sitten mahtuu se että yritystietää systeemin heikkoudet ja tietoisesti johto "hyväksyy" se että kokeillaan kepillä jäätä myös laskuilla joista tietää osan olevan perusteettomia, ja tietoisesti ei edes yritetä korjata.
 
Neljä kertaa pakun 24rentistä vuokrannut eikä mitään ongelmaa. Kolme kertaa oli uusi alle 1000km ajettu iso puhdas transiitti ja kerran oli crafteri joka oli ulkoapäin tosi kolhittu ja erittäin likainen.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
261 703
Viestejä
4 544 646
Jäsenet
74 831
Uusin jäsen
Panasonic

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom