2300-3000€ kone VR-pelaamiseen

Liittynyt
13.12.2019
Viestejä
16
Moi. En ole vuosiin seurannut tätä PC-rintamaa ja sen kehitystä, joten en valitettavasti osaa tehdä alustavaa osien valintaa, mutta nyt olisi haussa sellainen kone joka pyörittää VR-pelejä sulavasti hyvillä grafiikka-asetuksilla, ja jota ei ihan hetkeen tarvitse olla päivittelemässä. Tuo 3000€ ei ole ihan lukkoon lyöty yläraja, saa mennä vähän ylikin edellyttäen että se tuo ihan oikeaa hyötyä.

Ehdotuksia otetaan kiitollisuudella vastaan.
 
Liittynyt
24.06.2020
Viestejä
1 193
No ei kait se nyt noin paljon maksa (kunhan tuo GPU pula ensin loppuu ja niiden hinnat palaavat ovh-hintoihin).

RTX 3060 ti tai parempi, 3080 voisi olla oma ostos jos haluaisin varmistaa, että menee pitkään käytössä.
Inteliltä 10700k tai parempi tai
AMD:ltä 5600X tai parempi
Vähintään 16GB muistia, 3000+MHz
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 375
Kiitti. Minkähän kokoinen virtalähde tuohon kannattaisi ostaa?
Joku laatupoweri, esim. RM1000x (eli 1000W, mutta sweet spot energy effiency onkin n. puolet kuormasta). Tämä saanut parhaat arvostelut johnnygurun PSU testauksissa (nykyään ei enää tee testauksia - sivusto alhaalla).
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 375
Blah, 750W jos 3070 ja ehkä 850W jos 3080 ja haluaa prossulle hieman ylikellotus headroomia. 1000W on turhaa rahanhukkaa.
Mielipide tämäkin joka perustuu oletettavasti johonkin? Ja edelleen ne watit ei kaikkea kerro powerista. Usein kyseistä mallia näkee tarjouksessa edullisemmin kuin 850W ei modulaarisia. Ja jos 3K on budjetti, niin viimeinen missä säästäisin on PSU.
 
Liittynyt
24.06.2020
Viestejä
1 193
Mielipide tämäkin joka perustuu oletettavasti johonkin? Ja edelleen ne watit ei kaikkea kerro powerista. Usein kyseistä mallia näkee tarjouksessa edullisemmin kuin 850W ei modulaarisia. Ja jos 3K on budjetti, niin viimeinen missä säästäisin on PSU.
Niin minähän olin laittanut tuohon edelliseen viestiin linkin yhteen lähteeseen Tom's Hardwareen. Tämä on myös hyvä katsaus aiheeseen, jos haluaa tuon alkuperäisen artikkelin lisäksi katsoa vielä enemmän testejä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.04.2019
Viestejä
154
Minä olen ollut tyytyväinen tähän omaan VR-pakettiin. Mini-itx konepaketti pelailuun (VR ym.)

3000 budjetilla laittaisin vielä paremmat VR-lasit, esim. Valve Index kit VR-paketin. Oculuksen laseilla jää rahnaa tietysti parempaan näyttöön. VR-laseja kun ei kuitenkaan tule koko ajan pidettyä päässä hiostamassa.
 
Liittynyt
24.06.2020
Viestejä
1 193
Minä olen ollut tyytyväinen tähän omaan VR-pakettiin. Mini-itx konepaketti pelailuun (VR ym.)

3000 budjetilla laittaisin vielä paremmat VR-lasit, esim. Valve Index kit VR-paketin. Oculuksen laseilla jää rahnaa tietysti parempaan näyttöön. VR-laseja kun ei kuitenkaan tule koko ajan pidettyä päässä hiostamassa.
Haisulin setti on siisti :-D Mikäli ITX ei ole form factorina tarpeen suosittelen OP:ta kuitenkin nappaamaan ATX/MATX setin, koska se on edullisempi, helpompi päivittää/upgradeta ja helpompi rakentaa ja jäähdyttää. Kaikki kunnia kuitenkin noille porukoille, jotka rakentavat hyviä ja toimivia ITX-settejä.
 
Liittynyt
13.12.2019
Viestejä
16
Kiitos kaikille vastauksista. Enköhän näillä neuvoilla saa koneen kasaan, kunhan nyt odottelen että tuo GPU-pula helpottuu.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 512
Viestejä
4 164 793
Jäsenet
70 419
Uusin jäsen
KukkoPärssinen

Hinta.fi

Ylös Bottom