2020 konepaketti ~2000 € budjetilla

Liittynyt
22.03.2020
Viestejä
2
Tervehdys!

Nyt olisi aika kasailla uutta konepakettia noin 2000 € euron (poislukien näyttö) budjetilla. Näytöksi olen kaavaillut ultrawidea (3440 x 1440), mutta tämän hankin varmaan hieman myöhemmällä ajankohdalla ellei nyt tule eteen jotain hyvää tarjousta. Tällä hetkellä olen ajatellut alla olevia osia pakettia varten, onko kommentteja tai jotain mitä muuttaisitte? Kaikki kommentit tervetulleita. :)

PCPartPicker - Part list

CPU: AMD Ryzen 9 3900X 3.8 GHz 12-Core Processor
CPU Cooler: Noctua NH-D15 CHROMAX.BLACK 82.52 CFM CPU Cooler
Motherboard: ASRock X570M Pro4 Micro ATX AM4 Motherboard
Memory: Corsair Vengeance LPX 16 GB (2 x 8 GB) DDR4-3200 Memory
Storage SSD: Samsung 860 Evo 1 TB 2.5" Solid State Drive
Storage HDD: -
Video card: Asus GeForce RTX 2080 SUPER 8 GB DUAL EVO OC Video Card
Case: Fractal Design Meshify C Mini MicroATX Mini Tower Case
Power supply: SeaSonic FOCUS Plus Gold 750 W 80+ Gold Certified Fully Modular ATX Power Supply

Total: 2158 € (PCPartPicker arvio)

Kiitokset etukäteen!
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
2 023
Levy varmaan kannattaa vaihtaa nvme:ksi, nyt näkyy olevan 2.5" sata3 versio ostoslistalla.
 

demu

Conducător & Geniul din Carpați
Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
4 408
Itse laittaisin 2x140mm AIO vesijäähyn noin pieneen koteloon (kattoon). Tuo NH-D15 kun ei ole kovin pieni cooleri.
Vaikka Corsair H115i tai ARCTIC Liquid Freezer II 280, tai jonkun muun hyväksi todetun.
Hinnoissa ei ole merkittävää eroa, ja saattaa saada edullisemminkin kuin tuon Noctuan
 
Liittynyt
22.03.2020
Viestejä
2
Levy varmaan kannattaa vaihtaa nvme:ksi, nyt näkyy olevan 2.5" sata3 versio ostoslistalla.
Hyvä pointti, vaihdettu!


Itse laittaisin 2x140mm AIO vesijäähyn noin pieneen koteloon (kattoon). Tuo NH-D15 kun ei ole kovin pieni cooleri.
Vaikka Corsair H115i tai ARCTIC Liquid Freezer II 280, tai jonkun muun hyväksi todetun.
Hinnoissa ei ole merkittävää eroa, ja saattaa saada edullisemminkin kuin tuon Noctuan
Kiitti vinkistä, pistin toistaiseks listalle ton ARCTIC Liquid Freezer II 280 kun vaikutti olevan ihan toimiva ja hintaluokaltaan kuitenkin sama kuin aluksi listaamani NH-D15
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
612
Ottaisin vielä tehokkaamman powerin, kympin ero näky olevan 750 ja 850 wattisissa. Enemmän muistia ehkä mutta sitä saa tuohon emoon lisää. Miettisin ehkä normaalikokoista koppaa ja emoa, noista pienistä joutuu maksamaan kovaa hintaa vaan koon vuoksi.
 

E.T

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
6 261
Levyksi Gigantin WD, ellei lähdetä tavoittelemaan kahta teraa.
WD Blue SN550 NVMe PCIe M.2 sisäinen SSD 1 TB - Tietokonekomponentit
Samsungit ovat kaikki enemmän tai vähemmän brändiylihintaisia ja muitakin NVMe-levyjä saa tuota SATA-Samsungia halvemmalla.

Ja kannattaa muutenkin tunkea tuo badpartspicker (niin paljon ylihintaisia osia sisältäviä koneita) vessanpönttöön, kun on paljon parempaa hintavertailusivustoa:

Tuo mATX kotelo rajoittaa emolevyvalikoimaa todella pahasti, eikä ko. kotelo ole edes oikeasti paljoa pienempi.
ATX koteloita löytyisi vain ~5cm korkeampina.
Ja onko sille koolle muutenkaan rajoituksia?
ATX kotelo on nimittäin koneen päivitettävyydelle paljon helpompi ja jos itse kasaa ja päivittelee konetta, niin riittämään valitulla kotelolla säästää pitkässä juoksussa verrattuna aina vähän tiukkoihin.

Ja jos oli tarkoitus saada pitkäksi aikaa muutamalla päivityksellä kestävä koneen runko, niin tuossa osin pihtaillaan niissä alueissa missä olisi helpompi saada pitkäikäistä kestoa kovempaan käyttöön.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 680
Viestejä
4 208 290
Jäsenet
70 934
Uusin jäsen
pite

Hinta.fi

Ylös Bottom