2000e Pelikone

Liittynyt
21.10.2018
Viestejä
11
Eli uutta myllyä 1080p 144hz pelaamiseen. Budjetti about 2000e. Valmiiksi kasattuna ja windows asennettuna. Saatan joskus kellotella. Vanha kone lahos joten kiire on. Auttakee!
 

rlame

Tukijäsen
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
624
Onko tuo budjetti miten ehdoton ja pitääkö olla näytöt ynnä muut hilppeet?
Pari sataa lisää niin vois ottaa 1080 ti tilalle 2080 mikäli ray tracing kiinnostaa.
 
Liittynyt
21.10.2018
Viestejä
11
Onko tuo budjetti miten ehdoton ja pitääkö olla näytöt ynnä muut hilppeet?
Pari sataa lisää niin vois ottaa 1080 ti tilalle 2080 mikäli ray tracing kiinnostaa.
Näytöt ja muut oheislaitteet löytyy kyllä. Mielellään pysyisin tuossa max 2000e.
 

rlame

Tukijäsen
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
624
Tarkoitus lienee ostaa kone jota ei tarvitse muutamaan vuoteen päivitellä?
Tähän tyyliin runko. Kotelo sellaiseksi mistä itse pidät kunhan katsot, että siinä on myös järkevä ilmanvaihto.

Käyttiksen itse ostamalla ja asentamalla olisi mahdollisuus säästää 150€.
Kovalevytilaa saisi mielellään olla vähintään 1TB mutta se on sitten taas 100€ lisää hintaa.

Jäähystä ei juuri kannata säästää jos kerran on tarkoitus joskus mahdollisesti kellotella.
Näytönohjainta vaihtamalla hintaa saa vielä alas tai ylös.
Tuo tarjous 1080 ti tarjoaa kuitenkin tällä hetkellä ehkä parhaan hinta/tehosuhteen mikäli grafiikkasta ei haluta tinkiä.
Yksi mielenkiintoinen vaihtoehto olisi RTX 2070, mutta se on teholtaan heikompi.

Huomio! Tuo prosessorin jäähy on 165mm korkea, eikä mahdu tuohon kuvankaappauksen koteloon

konepakettiehdotus8700k.png
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.10.2018
Viestejä
11
Tarkoitus lienee ostaa kone jota ei tarvitse muutamaan vuoteen päivitellä?
Tähän tyyliin runko. Kotelo sellaiseksi mistä itse pidät kunhan katsot, että siinä on myös järkevä ilmanvaihto.

Käyttiksen itse ostamalla ja asentamalla olisi mahdollisuus säästää 150€.
Kovalevytilaa saisi mielellään olla vähintään 1TB mutta se on sitten taas 100€ lisää hintaa.

Jäähystä ei juuri kannata säästää jos kerran on tarkoitus joskus mahdollisesti kellotella.
Näytönohjainta vaihtamalla hintaa saa vielä alas tai ylös.
Tuo tarjous 1080 ti tarjoaa kuitenkin tällä hetkellä ehkä parhaan hinta/tehosuhteen mikäli grafiikkasta ei haluta tinkiä.
Yksi mielenkiintoinen vaihtoehto olisi RTX 2070, mutta se on teholtaan heikompi.

Huomio! Tuo prosessorin jäähy on 165mm korkea, eikä mahdu tuohon kuvankaappauksen koteloon

Tuota näytönohjainta ei näytä enää löytyvän? Oliskos jotain korviketta että sais paketin tilaukseen asap. Ei haittaa jos vähän kalliimpi. Muuten näyttää hyvälle. Kiitos jo etukäteen.
 

rlame

Tukijäsen
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
624
Näytönohjain vaihtoehdot tosiaan näyttävät olevan aika vähissä.
Vaihtoehdot tällä hetkellä saatavuuden perusteella ainakin jimmsistä RTX 2080, RTX 2070 tai GTX 1080.
Noilla kahdella jälkimmäisellä vaihtoehdolla joudut jo karsimaan joidenkin pelien grafiikoista jos tavoitteena on jatkuva >100fps.

Näissä näyttäisi olevan saatavuutta.

MSI GeForce RTX 2080 GAMING X TRIO -näytönohjain, 8GB GDDR6 - 939,00€
Tällä pelit pyörii, tosin hinta on kova.

Eli näytönohjain sen mukaan mitä olet valmis koneesta maksamaan.

Mitä ryzeniin tulee, niin itse olen ryzen miehiä (koneessa on 2700x), mutta kerran mainitsit käyttötarkoitukseksi nimenomaan 1080p 144hz pelaamisen niin intel on tuossa kaikkien testien perusteella nopeampi ja ryzenille pitää ostaa kalliimmat muistit jos haluaa siitä kaiken irti (samsung b-die).

Mikäli tuon ylemmässä viestissä linkatun testin katsomisen jälkeen koet, että ryzen on sinulle riittävä vaihtoehto (todennäköisesti silmäsi eivät pelissä eroa huomaa) niin sitten:

Emolevy + prosessori bundle
Asus ROG CROSSHAIR VII HERO + AMD Ryzen 7 2700X + pelikuponki (Bundle!) - 629,90€
Muistit
G.Skill 16GB (2 x 8GB) Ripjaws V, DDR4 3200 MHz, CL14, 1.35V, punainen - 236,00€
Ja cpu cooleriksi
Noctua NH-D15 SE-AM4 -prosessorijäähdytin, AMD AM4 - 86,50€
 
Liittynyt
21.10.2018
Viestejä
11
Eli tälläinenkö paketti se sitten olisi? Käykö kaikki osat yhteen? Vai voisiko jostain jotain karsia että sais hintaa lähemmäksi tuota 2000e ilman että fps tippuu?

Koneenosat.png
 
Liittynyt
15.12.2016
Viestejä
64
Ihan yhteensopivalta näyttää. Jos hintaa haluaa tiputtaa, niin voi harkita näytönohjaimen vaihtamista malliin 1080Ti ja tietenkin kokoonpanon kasaamista / asentelua itse.
 

rlame

Tukijäsen
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
624
Eli tälläinenkö paketti se sitten olisi? Käykö kaikki osat yhteen? Vai voisiko jostain jotain karsia että sais hintaa lähemmäksi tuota 2000e ilman että fps tippuu?

Tämän hetken jimmsin saatavuuksilla tuosta ei juuri mitään voi karsia ilman, että fps kärsii.
Black fridayna todennäköisesti on parempia tarjouksia saatavilla, mutta jos kokoonpano on saatava juuri nyt niin vaihtoehdot on rajalliset.
Näytönohjaimessa pystyy säästämään paljon mutta se vaikuttaa sitten suoraan fps:n, kuten olen jo aikaisemmin useampaan kertaan ketjussa maininnut.
Myös vaihtamalla prosessori 2600X:n ja emolevy, sekä muistit halvempaan on mahdollista säästää mutta sekin tulee sitten fps:n kustannuksella.
 

E.T

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
6 254
Noniin laitoin myllyn tilaukseen kiitos avusta kaikille.
Vähemmällä kiireellä olisi säästänyt rahaa.
Tämän emolevy olisi ollut enemmän kuin riittävä maltilliseen kellotteluunkin:
Asus ROG STRIX X470-F GAMING + AMD Ryzen 7 2700X + pelikuponki (Bundle!) - 564,80€
Ökyemolevyjen järeimmille virransyötöille ole mitään tarvetta, ellei jäähdytykseen käytetä vähintään erittäin järeätä nestekiertoa.
Eli ainoa mitä sillä 65€ saa on joitain kellotus-presettejä BIOSissa, joita eivät saata edes Jimmsillä ottaa käyttöön.
No, kaipa siihen ovat jokusen bling bling LEDinkin enemmän laittaneet.

Ja 1080p:n keskiaikaisen pienelle pikselimäärälle näytönohjainkin oli kovin kallis valinta.
Ellei jotain outoa tapahdu, se on kahden vuoden päästä aika keskiluokkainen ja suurin osa arvosta kadonnut... no lämpöhöyrynä ilmaan.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 406
Viestejä
4 160 010
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom