1990-luvun lasten puuhapussit

  • Keskustelun aloittaja mustekylpy
  • Aloitettu
M

mustekylpy

Vieras (tunnus poistettu)
Ovatko nämäkin jo kadonneet?

Kohtuuhintainen, kirjaimellisesti pussi jossa oli halpoja pieniä leluja, väritystehtäviä miniatyyri-väriliitujen kera yms. tauhkaa jolla <10v-lapsi pysyi hiljaa tunnin tai pari. Myös pisteestä pisteeseen tehtäviä taisi olla suht usein mukana.

Mutta koska nuo oli ajalta ennen internetin suurvaltaa (~ <2004), en löydä hakemallakaan autenttista esimerkkiä kokonaisen puuhapussin sisällöstä. Olen lähes varma että nimitys oli nimenomaan puuhapussi.

Näitä myytiin halpisromukaupoissa, ehkä nykyään voisi olla Tokmanni, Hongkong ja Halpahalli.

Nostalgian vuoksi kiinnostaisi erityisesti nähdä, mitä kaikkea 90-luvun puuhapussi oikeasti piti sisällään.
 

E_Mustakari

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
692
Mä muistan nämä 80-luvulta. Silloin niitä taidettiin sanoa puuhakasseiksi ja mukana oli mainitsemiesi lisäksi ainakin siirtokuvia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
467
Muista puuhapussit, mutta ei oikein ole muistikuvia mitä kaikkea sisälsi. En ole edes ajatellu asiaa ennen tätä ketjua :)
 
Liittynyt
27.10.2017
Viestejä
101
Hämäriä muistikuvia on näistä puuhapusseista 90-luvulta. Sen muistan, että oli kauppareissun kohokohta jos sai porukoilta kinuttua ostamaan pussin. Moneksi tunniksi oli tosiaan hupia. Sanotaanko näin, että hinta laatu suhde kohdillaan, ei ne nimittäin paljoa tainnut maksaa :D Ois kyllä siisti nähä joku kuva niistä pusseista ja sisällöstä.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 405
Mulle tuli noista mieleen joku postimyyntikerho, joka lähetti lapsille jotain puuhapaketteja 1980-luvulla? Ei ole siitä sen omakohtaisempaa kokemusta.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
243 651
Viestejä
4 255 374
Jäsenet
71 358
Uusin jäsen
Mikkosohlman

Hinta.fi

Ylös Bottom