11v pojalle pelikonetta

Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
264
Terve!
Pojalle tarvis kasata joukulahjaksi joku pelikone, lähinnä minecraftia pelailee nyt, mutta kaippa muutkin pelit alkaa kiinnostamaan lähitulevaisuudessa.

Hankintalistalla olisi kaikki tatvittava, sillä mitään ei ole vielä entuudestaan. Ei mitään hirmu hintaista, eli jos i5 pohjalle jotain rakentaisi? Tuskin kellotuksia yms tarvitsee, ainakaan vielä. Kasaan kyllä itse.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 154
Muisteissa voi säästää vitosen:
https://www.jimms.fi/fi/Product/Sho...b-2-x-8gb-hyperx-fury-2400mhz-cl15-1_2v-musta

Jäähyksi riittää halvempikin ja tuon ikäinen voi tykätä ledeistä:
https://www.jimms.fi/fi/Product/Show/119766/se-903/id-cooling-se-903-prosessorijaahdytin

Älkääkä nyt muroa niin paljon vihatko, ettei prosessorissa voi säästää 35e:
http://murobbs.muropaketti.com/threads/sinae-hyoedyt-siitae-mitae-jimms-tietaeae.760477/

--

Itse katselisin komponentteja käytettynä. Erityisesti näytönohjaimessa tämä kannattaa. GTX 660 voi lähteä 50-60e ja se riittää mielestäni kaikkeen, mitä tuonikäinen tekee. Myös GTX 750 (Ti) hinnat pitäisi tipahtaa ja niitä ajelee kevyemmällä virtalähteellä, niin voi siinäkin säästää ja hankkia esim:
https://www.jimms.fi/fi/Product/Sho...asonic-eco-430w-atx-virtalahde-80-plus-bronze

Vanhempia i5:ia saa kanssa halvalla, mutta osta aina emolevyn kanssa, kun saatavuus on ihan olematon LGA1155/LGA1156-emolevyillä.

Osta kotelo uutena, niin saat lahjan kauniisti sinne pakettiin. Myös poweri kannattaa ostaa uutena, kun käytettynä pitäisi osata ostaa kohtuullinen, eikä pommi ja siinä on suurimmat riskit.

--

Itse kokosin keväällä koneen samanlaiselle kohdeyleisölle, ja hinnat olivat silloin enemmän ainakin käytetyissä:
Seasonic Eco 430W - 50e (uusi)
Asrock H61 - 55e (uusi)
i5-2400S - 80e (käytetty, näistä olen maksanut kyllä ihan kaikkea, jopa 120e, mutta tuolloin ostin kolme, niin sain tuohon hintaan)
GTX 660 - 80e (käytetty, ei Ti, kävin hakemassa)
OCZ SSD 240GB - 70e (uusi, gigantti, tarjous)
Jäähy, iso - 20e (uusi, Veikon kone, tarjous)
Corsair Spec-M2 - 73e (uusi, tarjous)
HyperX DDR3 - 27e?? (otin vanhasta koneesta pois ja annoin ilmaiseksi eteenpäin, maksoin niistä itse joskus 50e)
Pari led-tuuletinta - pari kymppiä (näitä kannattaa id-cooling -merkillä tilata Jimm's, en vielä silloin osannut/huomannut).

--> noin 450 euroa. Nyt varmaan saisi saman setin kymppejä halvemmalla.

Nyt kyllä nihkeästi saa kaupasta LGA1155-tarvikkeita, ja se on aina pahasta, jos miettii koneen käyttöikää.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
43
Tarvitseeko olla aivan uusi? Esim. V-storesta saa parilla satasella ihan pätevän pöytäkoneen, johon sitten halutessaan voi hommata erillisen näytönohjaimen.

Esim. tässä 290€, tai tässä 215€
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 154
Tarvitseeko olla aivan uusi? Esim. V-storesta saa parilla satasella ihan pätevän pöytäkoneen, johon sitten halutessaan voi hommata erillisen näytönohjaimen.

Esim. tässä 290€.
Raudan puolesta ihan passeli. Nyt vaan kannattaa AP:n ostohousut laittaa jalkaan ja metsästää jostain käytetty GTX 750 tai GTX 750 Ti. (Myös GTX 1050 käy, mutta 300e koneeseen 150e näytönohjain..). Noista käytetyistä voi maksaa 50-90e, jos menee sitä kalliimmaksi, hanki se GTX 1050, kerran se vain kirpaisee..
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
420
käytetty järkevä koko paketti ja vaikka uuteen koteloon.. säästöä -30 - 40% . (lue-- parempi näyttis jne samaan rahaan). jos pitää rapistella muoveja, niin sitten asia toinen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 154
Melkeinpä kyllä kannattaa samantien hommata vihaisempi kortti kuin joku 750, esim. käytetty R9 280X tai GTX770. Kova hinta/laatusuhde kyllä noissa vstoren masiinoissa.
Minecraftia pyörittää vaikka Skylaken integroidulla. GTX 750 (Ti) on paras käytetty kortti , jos pitää kuluttaa alle 75W. Nuo kaksi ehdotettua korttia on ihan kivat, mutta virtalähde pitää olla 1-2 PCI-e lisävirtaliitintä - ja siihen esim. tuo Vstoren paketti ei käy. Sivulauseessa vihjailin GTX 660:sta, ja sekin voittaa GTX 750 Ti:n pelitehoissa.

käytetty järkevä koko paketti ja vaikka uuteen koteloon.. säästöä -30 - 40% . (lue-- parempi näyttis jne samaan rahaan). jos pitää rapistella muoveja, niin sitten asia toinen.
1/3 uuden GTX 1060:n hinnasta saa käytetyn näytönohjaimen, joka pyörittää ihan kaikkia tuon pojan pelejä. Ehkä olen ylioptimistinen, mutta sillä pelaa ainakin sen vuoden ja seuraavana jouluna voi pukinkontista löytyä parempi, jos ei edellinen riitä. Kaupassa ei vaan ole uutena mitään järkevää, jos rahaa on alle 150e.

Muissa komponenteissa sitten säästää käytettynä vähemmän.Pitää löytää hyvä tarjous.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
264
Kiitoksia! Luulen, että hommataan uutta osaa, niin tuo 9700 pro.n listaus näyttää hyvälle. Sitten näyttö ja yms oheislaitteet? :) Porukoitten koneessa olisi 770 kiinni, ja eipä ne niin tehokasta näyttistä tarvitse, eli jos jonkun muun hommaisi sinne ja tuon 770 tuohon koneeseen niin hyvä tulee? Tuo i5 6500 ei tarvitse normi cooleria tehokkaampaa?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 076
Kyllä tuo setti vaikuttaa melkosen overkilliltä tähän tarkoitukseen, ellei sitten isukkikin rupea pelailemaan :geek:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 154
770 on varmasti riittävä. :) Lähinnä melutasoa ajatellen tuon erilliscoolerin tosiaan pistin tuohon pakettiin, mutta i5-6500:lla kyllä pitäisi pärjätä vakiojäähylläkin.

edit: Kotelon tohon valitsin ihan omien kokemusten perusteella, oli G3258/R9 290/Gigabyte H81 mATX pelikone tuollaisessa alkuvuonna ja hintaisekseen osoittautui erinomaiseksi. :tup:
AP katso edelleen nuo lisävirtatarpeet tuolle näytönohjaimelle. Eiköhän tuo 9700 Pro:n poweri riitä, mutta varmuuden vuoksi.

Paremman jäähdytyksen prosessorille voi aina hommata jälkikäteen, jos ei tuo riitä.

Minä tosiaan olen koonnut koneen Spec-M2:een, joka on samalla pohjalla ja eri etulevyllä. Taisinkin muistaa väärin ja maksella siitä sen 63e:
https://www.jimms.fi/fi/Product/Sho...de-spec-m2-ikkunallinen-microatx-kotelo-musta

Kiva kotelo, jossa on mietitty asioita. Pieni miinus siitä, että katossa on reikiä, joista pölyä pääsee sisään. Teippasin niihin mustalla sähköteipillä mustia pölynsuojia ja tämä pieni "modaus" maksoi alle 3€. Ja kaikkialle sitten led-tuulettimia, onneksi ei ole kuvaa tuloksesta :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 604
Itse ostaisin uutta Skylakea ja GTX 1060 3GB-ohjainta vain jos tiedetään, että pelaaminen ei rajoitu Minecraftiin. Esimerkiksi kerroinlukittua i5 Haswellia saa hiukan yli 100€ käytettynä (plus emo ja muistit), jos sattuu kohdalle ja GTX 770 / GTX 960 / R9 280 tai vastaava käytettynä hiukan reilu 100€. Penniä ei paljolti Suomen hinnoilla venytetä karsimatta selvästi osien laadusta, mutta Saksasta voisi saada edullisemmin paketin kasaan reilun viikon toimitusajalla, mikäli sellainen vaihtoehto kiinnostaa.

Minecraftin keskusmuistin käytöstä en osaa satavarmasti sanoa, mutta pikainen Googletus kertoo, että 4GB olisi suositeltava määrä koneelle, joten hieman epäilen tarvetta 16GB:lle muistia, korjatkaa jos olen väärässä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
631
Minecraftin keskusmuistin käytöstä en osaa satavarmasti sanoa, mutta pikainen Googletus kertoo, että 4GB olisi suositeltava määrä koneelle, joten hieman epäilen tarvetta 16GB:lle muistia, korjatkaa jos olen väärässä.
Juu hyvin pyörii myös 8 gigalla, en sit tiedä jos jotain modeja + shaderseja käytetään että kuinka paljon 16GB sillon hyötyy. Mut ihan perus pelaamiseen pelkillä resurssipackeilla riittää hyvin 8GB. Ja voihan sitä aina lisätä tarpeen tullen, kun ei nuo niin hirveen kallitaa nykyään ole.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 154
Minecraftin keskusmuistin käytöstä en osaa satavarmasti sanoa, mutta pikainen Googletus kertoo, että 4GB olisi suositeltava määrä koneelle, joten hieman epäilen tarvetta 16GB:lle muistia, korjatkaa jos olen väärässä.
4GB riittää hienosti perus-Minecraftille. Nämä nuoret kuitenkin käyttävät kaikkia hienoja modeja, ja niille se 4GB ei riitä. Itse laitoin 8GB ja ei tullut valitusta.

Näytönohjaimista vielä sen verran, että uutena 150€ maksava GTX 1050 on vain hieman jäljessä noita ehdotettuja (jossain GTX 950 / GTX 660 Ti-teholuokassa), joten ei nyt hirveästi kannata maksella käytetystä. Kyllä esim. 120€ olisi minulle liikaa, varsinkin, kun ikää on se 2v+.
https://www.techpowerup.com/reviews/MSI/GTX_1050_Gaming_X/27.html

Edelleen käytetty on parempi diili, mutta hinta pitää hioa kohtuulliseksi.

--

Haswell + emo = vähän alle 200e käytettynä tai emolevy uutena.
Skylake + emo = vähän alle 300e murotarjouksesta.

Skylakeen saa vielä DDR4:sta. Tämä on taas paikkoja, jossa taas hetken miettisin, kannattaako säästää se satanen?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 154
Juu hyvin pyörii myös 8 gigalla, en sit tiedä jos jotain modeja + shaderseja käytetään että kuinka paljon 16GB sillon hyötyy. Mut ihan perus pelaamiseen pelkillä resurssipackeilla riittää hyvin 8GB. Ja voihan sitä aina lisätä tarpeen tullen, kun ei nuo niin hirveen kallitaa nykyään ole.
Ei hitsi, olin taas liian hidas. Ihan samaa olin tulossa sanomaan.

Uutena kyllä ostaisin valmiiksi sen 16GB, kun ei siitä haittaa ole ja hintaero on pieni. Ei tarvitse todennäköisesti koneen elinkaaren aikana päivittää, jos ostaa kerralla tarpeeksi.

..tai sitten olet yhtä törkeä, kuin minäkin. Päivität jonkun oman koneesi 16GB ja otat sieltä sen 8GB pois ja laitat 11v pojan koneeseen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
188
Tarvitseeko olla aivan uusi? Esim. V-storesta saa parilla satasella ihan pätevän pöytäkoneen, johon sitten halutessaan voi hommata erillisen näytönohjaimen.

Esim. tässä 290€, tai tässä 215€
Itse hommasin tuolta ton Z400:sen tyttärelleni juuri minecraft pelaamiseen. Tarkoitus olisi omasta koneesta dumpata aluksi siihen gtx 760. Hyvin toimiva kone ja hiljainen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 604
@hsalonen Jep, eli pointti tuossa ehdottamassani Haswell tai jopa Sandy Bridge -aikajanan sisällä on pyrkiä säästämään, mikäli säästetty summa loppujen lopuksi tulee huomattavaksi. Tämä siis sillä ajatuksella, että koneen budjettia halutaan pienemmäksi. Mikäli aloituspostaajasta tuntuu siltä, että 800€ ei ole paha summa pitkäikäisemmästä koneesta, niin silloin on ihan perusteltua laittaa isompi tukku tuohta tiskiin. Itse arpoisin sen seikan välillä, että jos Minecraft on se pääasiallinen peli nyt ja tulevaisuudessakin, niin minusta käytetty Sandy / Ivy ei ole yhtään paha ajatus.

Nämä nuoret kuitenkin käyttävät kaikkia hienoja modeja, ja niille se 4GB ei riitä. Itse laitoin 8GB ja ei tullut valitusta.
Itse kun en kauheasti enää pelaa ja tietoni matalan tason rajapinta- ja resurssienhallintamenetelmistä ovat vähän 2014 vuoden tasolla, niin oletin, että 8GB riittäisi kevyemmälle pelille hyvin ja sellainen 2GB Vramia näytönohjaimella passaa, mutta ilmeisesti pelinkehityksen saralla on tapahtunut jo muutoksia. ROTTR:ia hetken aikaa testasin eilen ja näyttihän tuo ihan kivasti syövän +90% omasta 8 gigastani.

Summa summarum, ettei mene jaaritteluksi, aloituspostaajalle suosittelen ihan lämmöllä tuota @9700 Pro :n ehdottamaa pakettia, jos hinta kuulostaa hyvälle. Voihan näissä hieman toki säästääkin, mutta jos poika tahtoo tulevaisuudessa pelata jotain muutakin, niin rauta on ajantasaisempaa ja päivittäminen silloin helpompaakin. Ja keskusmuisti ei paljoa tänäpänä maksa, joten 16GB on ihan perusteltava valinta.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
264
Kyllä mä luulen että tuosta alkaa tuo tietokoneiden kanssa touhuaminen enmmän ja hinta ei siklsin tule pahaksi kun maksajia saadaan tuohon muutama mukaan. Sitten vielä näyttö, näppis, hiiri ja win 10 pitää hommata. Jouluksi on tarkoitus tuo kone ostells että kannattaisko odotella jotain blackfriday tarjousta, esim jimmsiltä?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 154
Kyllä mä luulen että tuosta alkaa tuo tietokoneiden kanssa touhuaminen enmmän ja hinta ei siklsin tule pahaksi kun maksajia saadaan tuohon muutama mukaan. Sitten vielä näyttö, näppis, hiiri ja win 10 pitää hommata. Jouluksi on tarkoitus tuo kone ostells että kannattaisko odotella jotain blackfriday tarjousta, esim jimmsiltä?
Jos tuohon 9700 Pro:n pakettiin päädyt, tilaa prosessori tänään. Se 189e hintainen. Sen parempaa tarjousta siitä ei tule. Jimm'sillä on aina välillä i7-6700K tarjouksessa, mutta kolme kertaa olen aktiivisesti yrittänyt semmoisen ostaa ja aina ollut liian hidas. En usko, että pärjäät paremmin. Olen niinkuin tarjoukseen päässyt käsiksi alle minuutissa, mutta se on liian hidasta tässä porukassa..
Muista osista voi odotella tarjouksia.

Win10-lisenssejä liikkuu täällä ja murossa 20e hintaan, ja ovat ihan toimivia. Ostaisin murosta, ja myyjältä, joka on myynyt niitä parikymmentä. Sitten on oma maine pelissä, jos ei toimikaan ja lisenssi saadaan toimimaan. Täällä pitkäaikaisimmat käyttäjät ovat olleet nyt kohta kaksi viikkoa..

Näytöksi suosittelen Samsungin FullHD PLS tai VA, niitä saa tarjouksista jopa alle satasella ja uutenakin maksavat alle 200e. Jos ostat AMD:n näytönohjaimen, niin uusissa Samsungeissa on Freesync, joka saa pelit tuntumaan sulavammilta.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Kiitoksia! Luulen, että hommataan uutta osaa, niin tuo 9700 pro.n listaus näyttää hyvälle. Sitten näyttö ja yms oheislaitteet? :) Porukoitten koneessa olisi 770 kiinni, ja eipä ne niin tehokasta näyttistä tarvitse, eli jos jonkun muun hommaisi sinne ja tuon 770 tuohon koneeseen niin hyvä tulee? Tuo i5 6500 ei tarvitse normi cooleria tehokkaampaa?
Jos tarvetta niin voisin myydä oman 770 2gb oc 3x windforcen. Pistä vaikka yv:tä jos kiinnostaa?
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
61
Kyllä mä luulen että tuosta alkaa tuo tietokoneiden kanssa touhuaminen enmmän ja hinta ei siklsin tule pahaksi kun maksajia saadaan tuohon muutama mukaan. Sitten vielä näyttö, näppis, hiiri ja win 10 pitää hommata. Jouluksi on tarkoitus tuo kone ostells että kannattaisko odotella jotain blackfriday tarjousta, esim jimmsiltä?
Näytöksi esim tämä
http://cdon.fi/kodin-elektroniikka/acer-k272hlebid-va-27-p37652893

Toi on nyt 100€ alennuksessa eikä ittelläkään oo huonoa sanottavaa
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 154
Näytöksi esim tämä
http://cdon.fi/kodin-elektroniikka/acer-k272hlebid-va-27-p37652893

Toi on nyt 100€ alennuksessa eikä ittelläkään oo huonoa sanottavaa
CDON:in alennuksissa pitää aina katsoa, että se on oikeasti maksanut joskus 249€. Tässä tapauksessa kyllä ja tarjous on hyvä.

Mutta siellä voi olla joku päivä sama näyttö 84% alennuksessa ja OVH 1000€. Harrastavat tuollaista kikkailua.

Ei ole juuri tuosta näytöstä omakohtaista kokemusta, mutta speksien puolesta ihan kelpo peli.

--

Tässä tapahtuu nyt niin, että ensi kuussa hinnat nousevat ihan kaikkialla kodinkoneliikkeissä (näytöt, näppäimistöt, SSD ja hiiri) ja joulushoppailijoita odotetaan. Sitten saa muhkeammat prosentit, jos joskus pitää tarjouksia järjestää. Ja oikeat tarjoukset tulee joulun välipäivinä, jotka on kai sitten liian myöhään?
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 078
Hinnat on nousseet sen vuoksi, koska tämä vuosi on ollut PC valmistuksessa tappiollista ja tuotantoa on vähennetty ja siirretty puhelin puolelle. Tuotantomäärien lasku näkyy aina hintojen nousuna. Syy ei ole Joulu.
 

Uke

Team Nokia
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 004
Hinnat on nousseet sen vuoksi, koska tämä vuosi on ollut PC valmistuksessa tappiollista ja tuotantoa on vähennetty ja siirretty puhelin puolelle. Tuotantomäärien lasku näkyy aina hintojen nousuna. Syy ei ole Joulu.
Lähteitä tälle?

En usko että PC myyntimäärät/ tappiot/voitot nostaa näppisten ja näyttöjen hintoja.
 

kirves

rakkauden työkalu
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
51
Komponenttivalintoihin en ota kantaa, mutta jos @Jorma69 päädyt uusiin osiin ja kasaat itse, niin lahjanantotavaksi ehdotan "poika mukaan" menetelmää. Saatte mieluisaa(?) tekemistä pyhien ajaksi, kun yhdessä puratte osat paketeistaan ja kasaatte toimintakuntoon. Poika oppii tekniikasta ja saatte yhteistä isä-poika aikaa, jolloin lahja on arvokkaampi teille molemmille.

Paketoit kaikki osat omiin lahjapapereihin, niin on mukava katsoa miltä ilmeet näyttää, kun pikkuhiljaa alkaa kaikki komponentit tietokonetta varten löytyä lahjapaketeista.
 

RageDaddy

Team R&T
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
766
Terve!
Pojalle tarvis kasata joukulahjaksi joku pelikone, lähinnä minecraftia pelailee nyt, mutta kaippa muutkin pelit alkaa kiinnostamaan lähitulevaisuudessa.

Hankintalistalla olisi kaikki tatvittava, sillä mitään ei ole vielä entuudestaan. Ei mitään hirmu hintaista, eli jos i5 pohjalle jotain rakentaisi? Tuskin kellotuksia yms tarvitsee, ainakaan vielä. Kasaan kyllä itse.
Jos omille tenaville pitäisi uutta pistää ja ikä huomioiden niin tällä menisin. Ei todellakaan mikään tykki, mutta tuon ikäisen pelit pyörii kyllä hienosti ja näytössä vielä AMD-Freesync. Siinä vaiheessa kun vesseli on sen ikäinen että alkaa grafiikoilla ja muilla olla jo enemmän merkitystä on tästä suhteellisen helppo päivittää uuteen emolevyyn, näytönohjaimeen ja prosessoriin (muistit, virtalähde, näyttö, SSD käy vaikka päivittää aikanaan uudempiin osiin). Windowsin voi ostaa täältä tai murosta parillakympillä, ei kannata satasta laittaa siihen.

 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
61
Ei hitsi, olin taas liian hidas. Ihan samaa olin tulossa sanomaan.

Uutena kyllä ostaisin valmiiksi sen 16GB, kun ei siitä haittaa ole ja hintaero on pieni. Ei tarvitse todennäköisesti koneen elinkaaren aikana päivittää, jos ostaa kerralla tarpeeksi.

..tai sitten olet yhtä törkeä, kuin minäkin. Päivität jonkun oman koneesi 16GB ja otat sieltä sen 8GB pois ja laitat 11v pojan koneeseen.
Jotkin modit tarvitsevat sen 16gt ramia
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
7
Ostin 10-v pojalleni tässäkin threadissa mainitun Dell Optiplex 9010 koneen miditornikotelolla. Voin sanoa, että hinta/laatusuhde on siinä kohdallaan. Konetta käytetään kevyen pelaamisen lisäksi myös oman Youtube-kanavan videoiden luomiseen. Onko raadilla suosituksia, että auttaisiko erillinen näytöohjain (mikä?) tässä hommassa ja vaaditaanko uusi virtalähde (mikä?) silloin myös? Sopuhintainen paketti mietinnässä, koska muukin kone on 300 euron hintaluokassa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
690
Onko raadilla suosituksia, että auttaisiko erillinen näytöohjain (mikä?) tässä hommassa ja vaaditaanko uusi virtalähde (mikä?) silloin myös? Sopuhintainen paketti mietinnässä, koska muukin kone on 300 euron hintaluokassa.
Itse käytin jonkun aikaa Optiplex 760 pääkoneena, vaihdoin vaan virtalähteen ja lisäsin näytönohjaimen, kun tarkoituksena oli saada budjetti gta v-kone.
Tuossa 9010 näyttäisi olevan 275W virtalähde. Ilman virtalähteen vaihtamista uskaltaisin kyllä itse laittaa esim. uuden GTX 1050/ti tai vastaavan kortin ilman lisävirtaa. Jää vähän 300W virtalähdesuosituksen alle mutta tuo kokoonpano nyt ei erityisesti kuluta muuten.
Minulla on tällä hetkellä on pääkoneessa Asus R7 250 joka vie hieman vähemmän sähköä kuin 1050 ja ei-full hd pelaamisessa olen sillä pärjännyt. Tuollaisen saisi varmaan käytettynä 40-50€ ilman virtalähteen päivitystä.
Jos vähän tehokkaampaa haluaa niin vaikkapa GTX 760/770 käytettynä n.60/90€ ja virtalähteeksi jokin laadukas kuten Corsair rmx tai Evga G2.
 

maitopurkki

Toyotalla 90 km/h ympäri vuoden
Tukijäsen
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
1 557
Nostetaan vanha palsta ylös. Itse ostin 250 hintaan melkein virhettömän (pari naarmua ja vähän pölyä sisällä) Dell Optiplex 790 sen isoimman mallin :D uusi näytönohjain ja poweri ja menee kauan vielä :3
 

Signa

▯sᴍᴀʟʟ ᴘᴄ – BIG RADIATOR ⊞
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
2 846
Nostetaan vanha palsta ylös. Itse ostin 250 hintaan melkein virhettömän (pari naarmua ja vähän pölyä sisällä) Dell Optiplex 790 sen isoimman mallin :D uusi näytönohjain ja poweri ja menee kauan vielä :3
Sulle ehdotettiin kasapäin erilaisia halpoja ja hyviä G4560-kokoonpanoja ja ostit sitten vanhan romun 250€? :dead: ja miksi postasit juuri tähän ketjuun, etkä luomaasi? :confused:
Semihyvä kone 400€
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 186
Viestejä
4 215 118
Jäsenet
71 014
Uusin jäsen
Phaik

Hinta.fi

Ylös Bottom