1000e konepaketti (mielipiteitä)

Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
9
Tosiaan tässä olisi sen näköinen kone, jota olen ajatellut. Koneen aion kasauttaa Jimmssillä kuin myös hankkia bios päivityksen sieltä. Pelaan tällä hetkellä lähinnä CS:ää, joten prosessoriin ajattelin panostaa. Hintahaarukka on siinä tonnin hujakoilla. 144hz näytöllä pelaaminen olisi käytännössä koneen ainoa tehtävä, eikä langattomalle yhteydelle ole tarvetta. Välitöntä kiirettä ei ole, joten voin odottaa osia, joita ei vaikkapa ole hyllyssä tällä hetkellä. Mitä lähtisitte muuttamaan tästä kokoonpanosta?

h.PNG
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 879
Taitaa tuo BIOS-päivitys kuulua kokoamisen hintaan. Ottaisin isomman SSD:n siitä säästyneillä rahoilla.
 
Liittynyt
15.02.2019
Viestejä
270
Näytönohjaimeksi kannattaisi ehkä harkita 2060 Super tai 5700 (kunhan custom-kortit tulee)? Muuten näyttää ihan hyvältä paketilta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 543
Hyvännäköinen paketti. Tuota ei oikeastaan tarvitse muuttaa millään tavalla, mutta jos itse pelaisin pelkkää CS:GOta, niin ottaisin prossuksi i5-9400f:n tai i5-9600K:n ja jonkin halvemman näytönohjaimen.

Asus Strix Z390-F Gaming + Core i5-9600K + 16GB 3200MHz + 512GB 660p series M.2 NVMe SSD-levy - 679,00€ 679€
SilentiumPC Armis AR5 TG, ikkunallinen ATX-kotelo, musta - 47,90€ 48€
Asus Radeon RX 570 ROG STRIX GAMING OC -näytönohjain, 4GB GDDR5 (Tarjous! Norm. 299€) - 154,90€ 155€
Seasonic 550W FOCUS+ 550 Gold, modulaarinen ATX-virtalähde, 80Plus Gold - 85,90€ 86€
Jimm's Tietokoneen kokoonpano ja testaus - 79,00€ 79€

yhteensä 1050€

EDIT: Valitse itse jokin halpa (alle 50€) prosessorijäähy LGA1151-kannelle. :comp:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
9
Taitaa tuo BIOS-päivitys kuulua kokoamisen hintaan. Ottaisin isomman SSD:n siitä säästyneillä rahoilla.
Olen aika varma, että tulen pärjäämään 16gb muistilla, mutta otetaan tuo bios-päivitys pois korista.

Hyvännäköinen paketti. Tuota ei oikeastaan tarvitse muuttaa millään tavalla, mutta jos itse pelaisin pelkkää CS:GOta, niin ottaisin prossuksi i5-9400f:n tai i5-9600K:n ja jonkin halvemman näytönohjaimen.

Asus Strix Z390-F Gaming + Core i5-9600K + 16GB 3200MHz + 512GB 660p series M.2 NVMe SSD-levy - 679,00€ 679€
SilentiumPC Armis AR5 TG, ikkunallinen ATX-kotelo, musta - 47,90€ 48€
Asus Radeon RX 570 ROG STRIX GAMING OC -näytönohjain, 4GB GDDR5 (Tarjous! Norm. 299€) - 154,90€ 155€
Seasonic 550W FOCUS+ 550 Gold, modulaarinen ATX-virtalähde, 80Plus Gold - 85,90€ 86€
Jimm's Tietokoneen kokoonpano ja testaus - 79,00€ 79€

yhteensä 1050€

EDIT: Valitse itse jokin halpa (alle 50€) prosessorijäähy LGA1151-kannelle. :comp:
Tosiaan tällä hetkellä pelan käytännössä pelkkää CS:ää, mutta en pidä mahdottomuutena, että alkaisin jossain vaiheessa pelaamaan jotakin muuta esports tyyppistä peliä. Tuo bundle näyttää kyllä ihan menevältä, eikä se ole muutamasta kympistä kiinni jos menee yli budjetin. Tuo näyttis on kyllä hyvässä tarjouksessa ja sen takia mietinkin että riittääkö siinä potkua, jos pelit vaihtuu hieman raskaammaksi? Ja saa ehdottaa sitten prossulle sitä jäähyä jos inteliin päädytään.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
126
Hyvännäköinen paketti. Tuota ei oikeastaan tarvitse muuttaa millään tavalla, mutta jos itse pelaisin pelkkää CS:GOta, niin ottaisin prossuksi i5-9400f:n tai i5-9600K:n ja jonkin halvemman näytönohjaimen.

Asus Strix Z390-F Gaming + Core i5-9600K + 16GB 3200MHz + 512GB 660p series M.2 NVMe SSD-levy - 679,00€ 679€
SilentiumPC Armis AR5 TG, ikkunallinen ATX-kotelo, musta - 47,90€ 48€
Asus Radeon RX 570 ROG STRIX GAMING OC -näytönohjain, 4GB GDDR5 (Tarjous! Norm. 299€) - 154,90€ 155€
Seasonic 550W FOCUS+ 550 Gold, modulaarinen ATX-virtalähde, 80Plus Gold - 85,90€ 86€
Jimm's Tietokoneen kokoonpano ja testaus - 79,00€ 79€

yhteensä 1050€

EDIT: Valitse itse jokin halpa (alle 50€) prosessorijäähy LGA1151-kannelle. :comp:
En näe tässä setissä mitään järkeä...
Todennäköisesti saa pienemmät fps CSGOssakin kuin tuo ryzen + vega combo. Muissa peleissä ei ole toivoakaan pärjätä.

Tuossa sama näytönohjain molemmissa.

Ja tässä esimerkkiä miten näytönohjain vaikuttaa fps.
 
Liittynyt
15.02.2019
Viestejä
270
Olen aika varma, että tulen pärjäämään 16gb muistilla, mutta otetaan tuo bios-päivitys pois korista.



Tosiaan tällä hetkellä pelan käytännössä pelkkää CS:ää, mutta en pidä mahdottomuutena, että alkaisin jossain vaiheessa pelaamaan jotakin muuta esports tyyppistä peliä. Tuo bundle näyttää kyllä ihan menevältä, eikä se ole muutamasta kympistä kiinni jos menee yli budjetin. Tuo näyttis on kyllä hyvässä tarjouksessa ja sen takia mietinkin että riittääkö siinä potkua, jos pelit vaihtuu hieman raskaammaksi? Ja saa ehdottaa sitten prossulle sitä jäähyä jos inteliin päädytään.
Eikös toi Vega 56 ole aikalailla RTX 2060 tasolla suorituskyvyssä? Jos Intel-pakettiin päädyt, niin Dark Rock Pro 4 tai NH-D15 loistavat jäähyt. Noilla kellottaakin mainiosti Intelin nykyisiä kiukaita.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 543
Ja saa ehdottaa sitten prossulle sitä jäähyä jos inteliin päädytään.
SilentiumPC Fera 3 HE1224 v2 -prosessorijäähdytin - 28,90€

En näe tässä setissä mitään järkeä...
Todennäköisesti saa pienemmät fps CSGOssakin kuin tuo ryzen + vega combo. Muissa peleissä ei ole toivoakaan pärjätä.

Tuossa sama näytönohjain molemmissa.

Ja tässä esimerkkiä miten näytönohjain vaikuttaa fps.
Olen pelannut CS:ää i5-4460 ja GTX 970-kombolla (tuhnuja vuoden 2019 standardeilla) eikä minulla ollut minkäänlaista ongelmaa ampua päitä. Pelasin low-asetuksilla. Uskallan väittää että silloin kun vertaillaan kahta eri kokoonpanoa, jossa kumpikin saa ainakin 250FPS, on ero mahdoton huomata itse pelissä.

Katsoin tuon videon ja molemmat on aika tasoissa :confused: Mutta kuten sanottua, aloituspostauksen koneessa ei ole mitään vikaa, ja on mahdollisuus pelata muitakin pelejä kuin vain CS:ää.

Tässä vastapalloon i5-9600K + RX 570 pelivideo:
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
9
En näe tässä setissä mitään järkeä...
Todennäköisesti saa pienemmät fps CSGOssakin kuin tuo ryzen + vega combo. Muissa peleissä ei ole toivoakaan pärjätä.
Kehtaisitko sanoa mitä näyttistä itse lähtisit ostamaan tuohon hintaluokkaan, jos olet sitä mieltä että vega tai rx 570 ei ole niitä optimaallisimpia? Kaikki näkemykset ovat enemmän kuin tarpeen. Ja myöskin että menäänkö intelin vai amd:n prossulla
 
Liittynyt
15.02.2019
Viestejä
270
Kehtaisitko sanoa mitä näyttistä itse lähtisit ostamaan tuohon hintaluokkaan, jos olet sitä mieltä että vega tai rx 570 ei ole niitä optimaallisimpia? Kaikki näkemykset ovat enemmän kuin tarpeen. Ja myöskin että menäänkö intelin vai amd:n prossulla
Tohon hintaluokkaan ehdottomasti 2060 Super tai 5700 (Custom).
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
9
Tohon hintaluokkaan ehdottomasti 2060 Super tai 5700 (Custom).
jimmsiltä olisi koko paketti tarkoitus tilata, että tulisi kyllä lisää hintaa verrattuna vega 56. Eikös se sitten vaatisikin järeämpää virtalähdettä jos jompaankumpaan noista päätyisi?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 171
jimmsiltä olisi koko paketti tarkoitus tilata, että tulisi kyllä lisää hintaa verrattuna vega 56. Eikös se sitten vaatisikin järeämpää virtalähdettä jos jompaankumpaan noista päätyisi?
Ei, molemmat käyttää vähemmän virtaa kuin tuo Vega 56.




2060 superilla menisin itse
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
126
Kehtaisitko sanoa mitä näyttistä itse lähtisit ostamaan tuohon hintaluokkaan, jos olet sitä mieltä että vega tai rx 570 ei ole niitä optimaallisimpia? Kaikki näkemykset ovat enemmän kuin tarpeen. Ja myöskin että menäänkö intelin vai amd:n prossulla
Viittasin tuossa lainaamani viestiin. En ole missään sanonut, etteikö Vega 56 olisi hyvä näytönohjain. Ainoastaan, että Gigabyten malli ei ole hyvä.
Ainoa komponentti, jonka vaihtaisin alkuperäisestä setistäsi olisi näytönohjain tuohon linkkaamaani Red Dragoniin. Jos se ei ole mahdollista, kannattaa katsella esim. 2060 superia tai 5700XT customeita.
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
9
Tältä siis näyttäisi kori tällä hetkellä. Hinta alkaa olemaan aika kipurajoilla, että jos pystyisi edes parikymppiä saamaan hintaa alas ilman suorituskyvyn downgreidaamista niin olisi loistavaa.

setuppia.PNG
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 543
Tältä siis näyttäisi kori tällä hetkellä. Hinta alkaa olemaan aika kipurajoilla, että jos pystyisi edes parikymppiä saamaan hintaa alas ilman suorituskyvyn downgreidaamista niin olisi loistavaa.

Onnistuisiko koneen kasaus itse? YouTubesta löytyy paljon hyviä tutoriaaleja ja tämän foorumin väki auttaa kaikissa kasaukseen liittyvissä kysymyksissä. Suosittelen säästämään tuon 79€, katso tämä video pohjille, niin olet jo paljon viisaampi kuin eilen:

 
Liittynyt
15.07.2019
Viestejä
446
Onnistuisiko koneen kasaus itse? YouTubesta löytyy paljon hyviä tutoriaaleja ja tämän foorumin väki auttaa kaikissa kasaukseen liittyvissä kysymyksissä. Suosittelen säästämään tuon 79€, katso tämä video pohjille, niin olet jo paljon viisaampi kuin eilen:

Lisäksi nopealla tsekkauksella näytönohjaimen tod.näk saisi edullisemmin jos itse kasaa:

GeForce RTX 2060

Edit: olikin superista kyse, mutta itse kasauksella joka tapauksessa saanee hintaa kilpailutettua.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
15.02.2019
Viestejä
270
Tältä siis näyttäisi kori tällä hetkellä. Hinta alkaa olemaan aika kipurajoilla, että jos pystyisi edes parikymppiä saamaan hintaa alas ilman suorituskyvyn downgreidaamista niin olisi loistavaa.

Suosittelisin kyllä vähän järeämmän powerin ostoa. Ihan vain päivittämisen takia. Esim. jos nälkä kasvaa syödessä ja tulevaisuudessa haluaisit päivittää johonkin 3900X ja 2080ti settiin...Muutenhan toi Seasonic on kyllä hyvä poweri tohon linkin kokoonpanoon.
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
9
Onnistuisiko koneen kasaus itse? YouTubesta löytyy paljon hyviä tutoriaaleja ja tämän foorumin väki auttaa kaikissa kasaukseen liittyvissä kysymyksissä. Suosittelen säästämään tuon 79€, katso tämä video pohjille, niin olet jo paljon viisaampi kuin eilen
Näillä näkymin itse kasaaminen ei ole vaihtoehto, koska kyseessä on ensimmäinen vain pelaamiseen tarkoitettu koneeni, joten haluan välttää ekstra päänvaivaa.

Edit: olikin superista kyse, mutta tällä ainakin saa hintaa pudotettua.
Paljonko tuolla perus 2060 ja super mallilla on käytännössä eroa, koska tuo kuudenympin säästö houkuttelee?

Suosittelisin kyllä vähän järeämmän powerin ostoa. Ihan vain päivittämisen takia. Esim. jos nälkä kasvaa syödessä ja tulevaisuudessa haluaisit päivittää johonkin 3900X ja 2080ti settiin...Muutenhan toi Seasonic on kyllä hyvä poweri tohon linkin kokoonpanoon.
Olen vähän tiukoilla rahan kanssa tällä hetkellä, joten uskon kun aikanaan kokoonpanoon tulee järeämpää kalustoa päivittäisin sitten powerin siinä samalla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 543
Paljonko tuolla perus 2060 ja super mallilla on käytännössä eroa, koska tuo kuudenympin säästö houkuttelee?
RTX 2060S on noin 10% suorituskykyisempi. Tarkempia tietoja löytyy io-techin artikkelista: Testissä NVIDIA GeForce RTX 2060 Super & 2070 Super - io-tech.fi

Olen vähän tiukoilla rahan kanssa tällä hetkellä, joten uskon kun aikanaan kokoonpanoon tulee järeämpää kalustoa päivittäisin sitten powerin siinä samalla.
Tuolla nykyisellä ostoskorilla ei ole tarvetta päivittää mitään osia pariin, kolmeen vuoteen.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 171
Suosittelisin kyllä vähän järeämmän powerin ostoa. Ihan vain päivittämisen takia. Esim. jos nälkä kasvaa syödessä ja tulevaisuudessa haluaisit päivittää johonkin 3900X ja 2080ti settiin...Muutenhan toi Seasonic on kyllä hyvä poweri tohon linkin kokoonpanoon.

Ei tarvi edes siihen 3900X ja 2080Ti settiin päivittää tuota poweria:



Ne on niitä klassisia hölmöläisten hommia ostaa kilowatin virtalähde vuonna 2019, kun sellaisia tehoja ei ole vuosikausiin vaadittu kuin jossain nestetyppi pelleilyissä.
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
9
Jossei kuvan kokoonpanossa ole mitään huomattavia puutteita/epäkohtia se tulee lähtemään tilaukseen. Kiitos kaikille mielipiteistä ja avusta!

uhh.PNG
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 367
Viestejä
4 158 563
Jäsenet
70 411
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom