1 381 569 suomalaista puhelinnumeroa väärissä käsissä –

Liittynyt
08.02.2019
Viestejä
2
Onko tullut vielä soittoja oudoista numeroista? Onko numeroita joku vielä joutunnut vaihtamaan?

Ihme, että NaamaKirjakaan ei saa tietoja pidettyä turvassa, vai onko tarkoituskaan, loppujen lopuksi se esillä oleva tieto on "kauppakamaa".Toki olettaisi, että kun rekisteröityy johonkin, niin edes jonkinlaisessa turvassa tiedot olisivat.

Jos rekisteröitynyt vai whatsup niin eikös nämä puh.nro. tiedot ole valunut Naamiksen puolelle automatic.

Lähde: 1 381 569 suomalaista puhelinnumeroa väärissä käsissä – näin neuvoo asiantuntija
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
3 828
Jatkuvasti tulee soittoja oudoista numeroista. Kun sain uuden työnumeron, heti seuraavana päivänä tuli huijaussoitto joltain lehtimyyjältä. Puhelinnumerot ovat ihan yleistä kauppatavaraa Suomessa.
 

voffer

huru-hara
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 049
Vähän harhaanjohtava toi otsikko, sillä uskoisin että suurin osa noista numeroista on ihan julkisia ja saatavilla esim. numerotiedustelusta.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
494
Äsken tuli soitto Prime Sales Oyn numerosta jossa englannikielinen naisääni sanoi jotain että yrittämänne numero ei ole käytössä, yrittäkää myöhemmin uudestaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 260
Koko viikon tullut helvetisti häiriösoittoja, osa ulkomaisista numeroista ja osa suomalaisilta puhelinmyyjiltä.
 

Henkka77

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 075
"Microsoftin tuesta" soittelevat monesti työnumeroon, Intian aksentilla toki. Niille kun höpöttää suomea hetken niin lyövät luurin korvaan. :D
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
358
"Microsoftin tuesta" soittelevat monesti työnumeroon, Intian aksentilla toki. Niille kun höpöttää suomea hetken niin lyövät luurin korvaan. :D
Nämä on hauskoja, pari kertaa jo minulle tullut puhelu. Molemmilla kerroille olen tahallaan yrittänyt pitkittää puhelua ja esittää tyhmää. Jossain vaiheessa ne aina hoksaa että nyt vedätetään toisessakin päässä ja sen jälkeen tulee yleensä jotain "fucking asshole" ja luuri korvaan.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 755
Mulle tuli just eilen vissiin vähän outo soitto.

Mulle on välillä tullut kai niitä microsoft soittoja, siis muutama vuoden sisään, mutta niissä on se omituisuus, että ne katkeaa samantien kun mä vastaan. Jos en vastaa, puhelin soi sen verkon 1 minuutin maksimin. Ainostaan eka sellainen soitto teknisesti toimi joskus ehkä reilu vuosi sitten, se myös tuli numeroon joka ei pitäisi olla missään paskalistalla. Noi muut tulee toiseen numeroon. Siihen ekaan mä vaan vastasin kun selvisi että kyse on "microsoft" puhelusta, kohteliasta no thank you. Että ei sillä perusteella luulisi että mä olisin päätynyt jollekin häiriköintilistalle kusipäänä.

Noh, toi eilen tullut puhelu oudosti ei katkennut heti vaan vasta 16 sekunnnin päästä. Ja siellä joku esitteli itsensä/yritystä. Tuli pikainen vaikutelma että kyse olisi jostain sijoituskusetuksesta, hyvin sopivasti kun juuri olin eilen myynyt bitcoineja ja sen takia joutunut syöttämään puhelinnumeroa ainakin pariin eri paikkaan jotta niitä coineja saa siirreltyä ja myytyä. Numero oli ulkomailta ja hakutuloksia löytyi jostain ehkä epämääräisestä. Kai tää on nykypäivää tälläiset.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
1 703
Itsellähän on salattu puhelinnumero, mutta kun kesällä kadotin luottokorttini kadulle, niin eipä se kauaa kestänyt googlata puhelinnumeroani vanhasta yliopiston artikkelista.

...Tuli pikainen vaikutelma että kyse olisi jostain sijoituskusetuksesta, hyvin sopivasti kun juuri olin eilen myynyt bitcoineja ja sen takia joutunut syöttämään puhelinnumeroa ainakin pariin eri paikkaan jotta niitä coineja saa siirreltyä ja myytyä...
Jaa'a. Lopettaisin kyllä asiakassuhteeni tollasten tahojen kanssa. Onko fb sellainen, ehkäpä? WhatsApp toistaiseksi löytyy kuitenkin.
 

juhei

Tukijäsen
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 730
Täällähän on jo ketju noista huijaussoitoista. Ja aika harhaanjohtava tuollaine otsikko että puhelinnumero on väärissä käsissä, jos huijarit haluaa soitella niin laittavat vaan jonkun automaatin vetämään kaikki 10 miljoonaa numeroa läpi järjestyksessä. Eihän sillä ole mitään väliä että joku jossain tietää että xxx-5343534 tai xxx-8234023 on jonkun numero
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 583
Mulle tuli just eilen vissiin vähän outo soitto.

Mulle on välillä tullut kai niitä microsoft soittoja, siis muutama vuoden sisään, mutta niissä on se omituisuus, että ne katkeaa samantien kun mä vastaan. Jos en vastaa, puhelin soi sen verkon 1 minuutin maksimin. Ainostaan eka sellainen soitto teknisesti toimi joskus ehkä reilu vuosi sitten, se myös tuli numeroon joka ei pitäisi olla missään paskalistalla. Noi muut tulee toiseen numeroon. Siihen ekaan mä vaan vastasin kun selvisi että kyse on "microsoft" puhelusta, kohteliasta no thank you. Että ei sillä perusteella luulisi että mä olisin päätynyt jollekin häiriköintilistalle kusipäänä.

Noh, toi eilen tullut puhelu oudosti ei katkennut heti vaan vasta 16 sekunnnin päästä. Ja siellä joku esitteli itsensä/yritystä. Tuli pikainen vaikutelma että kyse olisi jostain sijoituskusetuksesta, hyvin sopivasti kun juuri olin eilen myynyt bitcoineja ja sen takia joutunut syöttämään puhelinnumeroa ainakin pariin eri paikkaan jotta niitä coineja saa siirreltyä ja myytyä. Numero oli ulkomailta ja hakutuloksia löytyi jostain ehkä epämääräisestä. Kai tää on nykypäivää tälläiset.
Ootko sanonut mitään? Niissä kai on jotain automatiikkaakin, että vastaako siellä joku. Itselle tuli joskus herätyksenä ilmeisesti tuollainen enkä vittuuntuneena / unenpöpperössä ensin sanonut mitään, niin poikki se meni ennenkuin kukaan puhui mitään.

Kerran päässyt juttelemaankin. Ensi kerralla osaan paremmin!
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
1 703
Täällähän on jo ketju noista huijaussoitoista. Ja aika harhaanjohtava tuollaine otsikko että puhelinnumero on väärissä käsissä, jos huijarit haluaa soitella niin laittavat vaan jonkun automaatin vetämään kaikki 10 miljoonaa numeroa läpi järjestyksessä. Eihän sillä ole mitään väliä että joku jossain tietää että xxx-5343534 tai xxx-8234023 on jonkun numero
On sillä vähän väliä: itse vastaan tuntemattomaan(tallentamattomaan) numeroon "haloo" ja jos soittaja kysyy, notta oliko "Makos" puhelimessa, niin eihän tota puhelua voi samantien katkaista.
 

juhei

Tukijäsen
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 730
On sillä vähän väliä: itse vastaan tuntemattomaan(tallentamattomaan) numeroon "haloo" ja jos soittaja kysyy, notta oliko "Makos" puhelimessa, niin eihän tota puhelua voi samantien katkaista.
Jos sieltä tulee vahvalla intia-aksentilla kysymys niin kyllä sitten voi katkaista suoraan jos ei ole aikaa hassutella huijareiden kanssa.

Pakko kyllä myöntää että ihan hyvä pointti, mulle tuli pari kk sitten noita kusetuspuheluita 4 kpl vuorokauden sisään. Vastaan aina kun työhommissa sama numero. Jaksoin noille esittää tyhmää ja jonkun aikaa jutella kunnes tajusivat lopettaa, mutta tuon putken aikan tulleen viimeisen puhelun kohdalla oli kiire ja meinasin alkaa suoraan vittuilemaan kun en taas saanut yhtään selvää mitä siellä halutaan. Onneksi jaksoin kuunnella, siellä oli virolainen huoltomies tulossa tekemään korjausta joku viikko aikaisemmin tekemääni huoltoilmoitukseen ja kyseli että mikä olisi sopiva aika. Olisi ollut varmaan mielenkiintoinen huoltokäynti jos olisin puhelimessa sanonut että fuck you stupid indian scammer
 

Grazer

Make ATK Great Again
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 699
Siinähän soittelevat. Jos Fonecta Caller ei ilmoita soittajan tietoja, niin todennäköisesti jätän vastaamatta. Tulee puheluita muutenkin jo niin paljon ettei ehdi kaiken maailman kaupparatsujen puheluihin vastata. Ja toisekseen kun oma numero on jo vuosia ollut työnantajan nettisivuilla niin eiköhän se ole jo yleistä tietoa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 516
Itse olen todennut lähiaikoina että kun vastaushetkellä pitää 5-10 sekuntia hiljaisuutta alussa niin robodialerit toteavat että on joku laite joka vastasi ja katkaisevat puhelun. Tuolla saa karsittua aika hyvin noita tuntemattomia numeroita ellei ole jo valmiiksi ihn varma että on joku kusetussoitto. Hyvällä tuurilla numero menee ainakin jonkun firman rekisteriin "ei kannata soittaa" -tägillä jos hyvin käy. Tavallinen asiasoittaja kyllä tuon 10 sekuntia odottaa ihmisen vastausta.

Esim faijalla nuo puhelut aina päättyy ennen kuin hän edes kerkiää vastaamaan kun ensin katsotaan näyttöä, sitten painetaan vihreää luuria ja tuijotetaan vielä ruutua että puhelu alkaa ja sitten vasta siirretään puhelin korvalle. Tuohon operaatioon kestää liki 80-vuotiaalla sen verran että joskus itsekin soittaessa jo epäilen että on jotain hätänä...
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 755
Ootko sanonut mitään? Niissä kai on jotain automatiikkaakin, että vastaako siellä joku. Itselle tuli joskus herätyksenä ilmeisesti tuollainen enkä vittuuntuneena / unenpöpperössä ensin sanonut mitään, niin poikki se meni ennenkuin kukaan puhui mitään.

Kerran päässyt juttelemaankin. Ensi kerralla osaan paremmin!
Joo olen niihin molempia kokeillut, normaalia vastaamista ja vaan linjan avaamista, sekunnissa aina puhelu katki. Vähän mietitytti että kyse voisi olla jostain paikallisesta häiriköstäkin joka on oppinut miten feikataan se numero joksikin randomiksi suomalaiseksi numeroksi. Mutta luultavasti kyse oli niistä Microsoft soittelijoista kun muuten kaikki merkit täsmäsi, yhtevä viikkona niitä tuli kai kolmena päivänä aamulla.

Yleensä vastaan suoraan kaikkiin puheluihin, mutta tuollaiset samantien katkeavat alkoivat ärsyttää kyllä, varsinkin kun ei tiedä varmaksi että onko se häirikkö joka on ottanut mut kohteeksi, vai puhelinspämmeri jonka tekniikka ei jostain syystä mun kohdalla toimi.


Jaa'a. Lopettaisin kyllä asiakassuhteeni tollasten tahojen kanssa. Onko fb sellainen, ehkäpä? WhatsApp toistaiseksi löytyy kuitenkin.
Niin tuossa on just kun ei tiedä mitä puhelu koskee jos se hädin tuskin ehti alkamaan. Ne maksaa mulle rahaa niin ihan ymmärrettävää että puhelinunmeron sun muuta joutuu antaa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 334
Miksei/miten noita huijaus soittoja ei saada estettyä operaattorien toimesta? Itelle tuli yhtenä päivänä 3, mutta sen jälkeen eikä sitä ennen yhtään. Oli vielä sellainen päivä kun lääkärin piti soittaa ja noikin tuli vastaavasta numerosta niin oli pakko vastata.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 073
Äsken tuli soitto Prime Sales Oyn numerosta jossa englannikielinen naisääni sanoi jotain että yrittämänne numero ei ole käytössä, yrittäkää myöhemmin uudestaan.
Mulle on välillä tullut kai niitä microsoft soittoja, siis muutama vuoden sisään, mutta niissä on se omituisuus, että ne katkeaa samantien kun mä vastaan.
Näissä voi olla sellainen juttu kuin että koska aika on rahaa ja myyjä joutuu odottelemaan aika paljon sitä, että puhelin soi ja joku ehkä vastaa, niin laitetaankin ATK-soittamaan moneen numeoon yhtä aikaa. Kun ensimmäinen vastaa, niin se yhdistetään myyjälle ja muut puhelut tiputetaan.

Hieno innovaatio puhelinmyyntifirmoilta. Ei muuta vikaa kuin että ihan perseestä uhrien kannalta, häiriköidään N:ä ihmistä, jotta saadaan omia kuluja alas.

Mutta jos ihmisten ajan kunnioitus olis joku prioriteetti, niin et varmaan alunperinkään perustais puhelinmyyntiyritystä.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
242 482
Viestejä
4 238 471
Jäsenet
71 212
Uusin jäsen
Erkki Liikainen

Hinta.fi

Ylös Bottom