Warhammer 40,000: Dawn of War III

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
2 404
Warhammer 40,000: Dawn of War III on huhtikuun 27. päivänä julkaistava reaaliaikastrategiapeli kehittäjältä Relic Entertainment, joka on kehittänyt aiemmin toisen varsin merkittävän strategiapelisarjan nimeltä Company of Heroes. Peliä ollaan kehittämässä toistaiseksi ainoastaan Windowsille ja se käyttää studion oman Essence Engine -pelimoottorin versiota 4.0.

Pelissä tulee olemaan julkaisussa kolme pelattavaa rotua joiden nimet ovat englanniksi Space Marines, Eldar ja Orks. Toisesta osasta poiketen kolmannessa tullaan rakentamaan omaa tukikohtaa jossain määrin.

Kolmas osa on ottanut huomattavan paljon vaikutteita MOBA-peleistä, mutta varsin mielenkiintoisella tavalla, sekoittaen MOBA-tyylisiä elementtejä RTS:n kanssa sulavasti yhteen. Ensinnä pelin kartat ovat pääasiassa kolmesta kaistasta rakennettu, joista jokainen johtaa toisen pelaajan tukikohdasta suoraan toisen tukikohtaan, josta on päämäränä tuhota vastustajan "core" voittaakseen pelin. Toiseksi pelissä on vahvasti painotettu eliittihahmojen käyttöä, jotka ovat sankareita, joilla on merkittävä rooli taistelukentällä. Kolmantena seikkana ennen pelin alkua valitaan doktriineja, jotka vaikuttavat pelin kulkiessa joko tavallisen armeijan tai eliittihahmon ominaisuuksiin tuoden strategisia etuja pelaajalle.

Varsin kattava ja optimistinen Eurogamerin maaliskuinen artikkeli löytyy täältä.

Kerro mietteitä pelistä. Odotatko innolla vai oletko skeptinen? Vaikuttavatko uudistukset edistykseltä vai ovatko ne vain MOBA-pelaajien houkuttelua?
 
Viimeksi muokattu:

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 548
Collector's Edition tilattu. RTS-skenessä ei ole tapahtunut hetkeen mitään evoluutio, joten odotan innolla mitä Relic on saanut tehtyä tämän kanssa.
 

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
2 404
Collector's Edition tilattu. RTS-skenessä ei ole tapahtunut hetkeen mitään evoluutio, joten odotan innolla mitä Relic on saanut tehtyä tämän kanssa.
Tosiaan sen verta paljon tykkään RTS:stä myös, että toivon tämän pelin nostavan taas koko genren statusta.

Starcraft 2 oli loistava peli, mutta loppujen lopuksi hieman liian nopea omaan makuun kun ottelut kävi hankalemmiksi. Tässä nopeus on sopivampi, että kerkeää joukoillaan reagoimaan toisen pommituksiin sun muihin. Gamespotilta on tullut hyvää matskua Youtubeen, mistä näkee 20 minuuttia kolmen eri rodun peluuta. Ääninäyttely on kyllä omaan makuun.

Tuo kolmen kulkuväylän asetelma saattaa ollaa lopulta ihan fiksu, jotta pelissä pysyy tietty tasaväkisyys ja rotujen tasapaino kohdillaan. Starcraftissakaan ei kartat fundamentaalisesti paljon eroa toisistaan. Doktriinit vaikuttavat todella järkeviltä ja muokkaavat oman pelityylin tiettyyn suuntaan.

En ole vielä tilaillut, mutta kyllähän tämä hankintalistalla on.
 
D

Deleted member 3664

Vieras (tunnus poistettu)
Jaaha ensimmäinen peli tälle vuodelle jota lievällä toivolla odottelen :) Aiemmat osat ovat olleet kivoja pelata joten toivottavasti sama jatkuu tässäkin.
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 548
Starcraft 2 oli loistava peli, mutta loppujen lopuksi hieman liian nopea omaan makuun kun ottelut kävi hankalemmiksi. Tässä nopeus on sopivampi, että kerkeää joukoillaan reagoimaan toisen pommituksiin sun muihin.
Juurikin näin. SC2 on kiva, mutta oma APM ei siihen vaan riitä. Tässä näyttäisi olevan mukavasti jotain uutta ja gameplay näyttää silti erittäin smoothilta ottaen huomion tuon uskomattoman räimeen. Isot yksiköt ja niiden erikoiskyvyt voivat kääntää hetkessä asetelman päälaelle. Ääninäyttely toki tekee Dawn of Warista oman itsensä, joten varsinkin Gabriel Angeloksen paluu, sekä Eliphas the Inheritorin uudelleennäkeminen lämmittää mieltä.
 
  • Tykkää
Reactions: BOT
Liittynyt
18.03.2017
Viestejä
234
Collector's Edition tilattu. RTS-skenessä ei ole tapahtunut hetkeen mitään evoluutio, joten odotan innolla mitä Relic on saanut tehtyä tämän kanssa.
Täällä odotellaan myös innolla uutta strategiaa! Laitoitko mistä CE:n tulemaan?
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
441
Pääosin melko skeptisesti odotan, mutta silti varovaisen toiveikkaasti. Ensimmäisenä kauhistutti huomata, kuinka synkkä, yksityiskohtainen ja verinen tyyli on korvattu räikeillä väreillä ja yksinkertaisilla hahmommallinnuksilla. En täysin osta sitä tekosyytä, että hahmomallinnuksien yksityiskohtaisuuksista olisi jouduttu karsimaan sen takia, kun armeijat koostuu isommista kokonaisuuksista.
Myös joitain muitakin armeijoita olisi voinut jo pikkuhiljaa tuoda esille noiden neljän tutun sijaan. Etenkin kun Retributionissa alkoi olemaan jo melko monipuolinen kattaus, niin masentavasti tässä taas on murto-osa siitä. Loput siis on tulossa DLC:nä.

Toisaalta taas en muista pelanneeni mitään muuta RTS sarjaa niin paljoa, kuin DoW 2 ja sen lisäreitä, oli ne vain niin kovia pelejä. Eiköhän tämäkin tule ostettua, kunhan ensin odottaa arvioita ja pelaajien mielipiteitä. Etenkin nuo pelimekaaniset uudistukset vaikuttavat kyllä ihan mielenkiintoisilta, ehkä tämä ei kuitenkaan ole täysin rampautettu versio DoW 2:sta.
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 548
Täällä odotellaan myös innolla uutta strategiaa! Laitoitko mistä CE:n tulemaan?
Mä en oikein tiedä et saako tuota miten Suomesta, niin tilasin suoraan noitten sivuilta. Itse CE maksaa sen 119€ eli aika peruskauraa, mutta tuohon ainoa toimitustapa on DHL ja siinä rytmikkäät 30€ postikulut. Toisaalta, tulee ostettua PC:lle niin harvoin mitään, niin eihän tuo yksi vuoteen tunnu missään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
877
Odotan tätä innolla, koska DoW2 lisäreineen on _paras_ pc exclu ikinä.
Pelkään vain pahinta, että tää ei maistu mulle yhtä hyvin ja olen maailman loppuun saakka DoW2:n varassa mitä tulee laadukkaisiin naksutteluihin :(
 
Liittynyt
18.03.2017
Viestejä
234
Mä en oikein tiedä et saako tuota miten Suomesta, niin tilasin suoraan noitten sivuilta. Itse CE maksaa sen 119€ eli aika peruskauraa, mutta tuohon ainoa toimitustapa on DHL ja siinä rytmikkäät 30€ postikulut. Toisaalta, tulee ostettua PC:lle niin harvoin mitään, niin eihän tuo yksi vuoteen tunnu missään.
Ei sitä taida tosiaan saada kuin valmistajan sivuilta suoraan, tuo DHL-kuljetus on tosiaan aika tuuhea, noh harkita vielä.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
77
DoW 2 oli kova. Tota moba-tyyliä kyllä vierastan, pitänee katella miltä näyttää sitten, kun julkaisevat.
 

Jyg

Liittynyt
27.01.2017
Viestejä
240
Onkos joku päässyt/kerennyt tätä betaa testailemaan? Miltä vaikuttaa.
 

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
2 404
Onkos joku päässyt/kerennyt tätä betaa testailemaan? Miltä vaikuttaa.
Tänään testasin yhden 3v3 kahden kaverin kanssa, sitten neljä kertaa 2v2 näistä toisen kanssa ja häntä vastaan vielä 1v1. Pelasin örkeillä ja mariineilla. Mielestäni oikein hyvä strategia, jota laajemmassa mittakaavassa kuvastaa seuraavat seikat:

- Resurssit kerätään nappaamalla itselleen hallintapisteitä ja puollustamalla niitä.
- Rakennuksia on vähän, mutta niitä voi rakentaa minne tahansa, tekemällä esimerkiksi pienimuotoisen tukikohdan jonkin hallintapisteen viereen.
- Yksiköt rakentuvat nopeasti, mutta ne toki maksavat ja niiden menettämisen huomaa resursseissaan. Niiden hengissä säilyttäminen on tärkeää.
- Pelin strategisimmat puolet ovat oikeiden yksiköiden valitsemisessa, hallittavien pisteiden haltuun ottamisessa ja yksiköiden taitojen käyttämisessä taistelun tiimellyksessä.

Hyviä puolia pelissä on mielestäni sen rauhallinen tempo, eli pienistä klikkausvirheistä ei peli ole vielä menetetty. Myös peliin palaaminen omatessa vähemmän hallintapisteitä on hyvin mahdollista, joten pelissä on selkeästi armollisia aspekteja, melkeinpä vastakohtana StarCraftille. Jos StarCraftin 1v1 pelaaminen ahdisti, niin tämä tuskin ahdistaa. Minua ainakin ahdisti heti kun nousin vähänkään ylemmäs ja pelistä ei silloin juuri nauttinut.

Hyvä peli, joka varmaankin lähtee ostoon jo alkuviikosta kaverin kanssa. Täytyy pelata 1v1 ja harjaantua lisää. Pelissä on alkuun vain tuo yksi pelimuoto mitä pelataan ja karttojakin vain kahdeksan kappaletta yhteensä, mutta näin alkuunsa se on ainakin ihan tarpeeksi, kun suurinosa ajasta menee yksiköiden ominaisuuksien tutkimiseen.

Iso osa kritiikistä mitä peli on saanut tulee pitkälti aivan toissijaisista asioista itse kokemuksen suhteen, kuten peli on ottanut ideoita moba:sta, ei Warhammerin universumille tarpeeksi uskollinen, ei tarpeeksi saman lainen kuin Dawn of War 2 jne. Pelin ydin on varsin jämäkkä, sen voin sanoa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
328
Onkos joku päässyt/kerennyt tätä betaa testailemaan? Miltä vaikuttaa.
Tuntuisi sijoittuvan pelimekaniikan ja tuntuman puolesta kahden aikaisemman DoWin välimaastoon. Yksiköitä ja rakennuksia on pelikartalla enemmän kuin DoW II:ssa mutta vähemmän kuin DoW I:ssä. Muutaman pelatun matsin perusteella suurin ongelma on suvantovaihe, joka tuntuu aika usein tapahtuvan (ainakin betan 3v3 kartassa) pelin keskivaiheilla. Jollei jompi kumpi osapuoli ole saavuttanut merkittävää ylivoimaa tai etua kun päästään alkukähinöistä yli niin peli taantuu molemminpuoliseksi kyräilyksi. Jossain vaiheessa hermo pettää, taistelu jatkuu ja pelin loppukolmannes onkin sitten jo käytännössä hävinneen osapuolen siivoamista kartalta. Näin siis muutaman matsin perusteella. Osittain tuo suvantovaihe varmasti johtuu siitä, että kumpikin osapuoli odottaa saavansa käyttöön ajoneuvot ja/tai muut kovemmat yksiköt ja kartta on malliltaan sellainen että puolustajalla on etu.
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 548
Tämän julkaistaan huomenna! Ihan vaan muistutuksena jokaiselle.
 
Liittynyt
08.02.2017
Viestejä
31
tyyppien ohjaaminen suojiin on näköjään heitetty romukoppaan, melko pelkistetyltä tuntuu. Kampanjaa joutuu pelaan vuorollaan mariiinit örkit ja eldarit jne.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
985
Oon kyllä ihan älyttömän pettynyt tähän. Moraali/suojamekaniikka on poistettu. Nyt tuntuu että koko taktinen elementti on tiessään. Unitteja kuluu ihan järkyttävä määrä, ja millään muulla ei tunnu olevan merkitystä kun hero uniteilla. Nyt tää on niin perus rts kuin olla ja voi. 1/5. Ns. huono starcraft kopio, heittivät ainoat uniikit jutut pois jotka erotti tän avaruus rts:tä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
877
Oon kyllä ihan älyttömän pettynyt tähän. Moraali/suojamekaniikka on poistettu. Nyt tuntuu että koko taktinen elementti on tiessään. Unitteja kuluu ihan järkyttävä määrä, ja millään muulla ei tunnu olevan merkitystä kun hero uniteilla. Nyt tää on niin perus rts kuin olla ja voi. 1/5. Ns. huono starcraft kopio, heittivät ainoat uniikit jutut pois jotka erotti tän avaruus rts:tä.
No voi huoh :(
Odotin tästä messiaspeliä, sillä kaksi ensimmäistä PC exclujen kirkkainta kärkeä. Taidan odotella alennuksia, mutta kyllä tästä varmaan sen 25e voi maksaa, DoW on aina DoW.

Ihan ok arvosteluja kuitenkin saanut ja se mitä tästäkin kehuttu on audiovisuaalinen puoli, mikä itseäkin näissä tyydyttänyt suuresti. Äänimaailma ihan pelihistorian parasta ikinä ja sillä pääsee jo pitkälle. FOR THE EMPEROR!
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
200
Taidan odotella alennuksia, mutta kyllä tästä varmaan sen 25e voi maksaa, DoW on aina DoW.
Tuon hinnan tästä maksoin itsekin, Asuksella on menossa diili jolla pelin saa emolevyn / näytönohjaimen mukana, josta johtuen tämänkin palstan kauppapaikalla on mahdollisuuksia saada tämä juurikin 25€ hintaan.
 

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
2 404
No voi huoh :(
Odotin tästä messiaspeliä, sillä kaksi ensimmäistä PC exclujen kirkkainta kärkeä.
Ei nyt kannata tuon ylemmän postauksen perusteella vetää johtopäätöksiä. Peli on jakanut pelaajat karkeasti kahteen rintamaan: ne jotka halusivat lisää vanhaa ja ne joita uudistaminen ei häiritse, tai ovat uusia pelisarjalle itse ja tykkäävät.

Suurimmasta osasta negatiivisia arvosteluja huokuu nostalgia vanhaan ja selvästikään pelin syvempää strategiaa ei ole oivallettu. Pelistä ei tarvitse pitää, mutta negatiiviset arvostelut eivät ole järin hyvin perusteltu.

Luulen että suurin osa näistä yrittää sanoa, etteivät he pidä mikrokeskeisestä pelaamisesta koskien erityisesti eliittejä, ja siitä, että vastustajan ytimen tuhoaminen on ainut tapa voittaa peli. Lisäksi he eivät pidä tiukemmasta tasapainosta yksiköiden välillä, joka tekee pelin aloittaessa hieman vaikeampaa yksiköiden erojen hahmottamisesta. Pelin tunnelman kannalta he haluaisivat myös keveämmän tunnelman, kun tämä uusi on vakavampi ja synkempi väreistään huolimatta. Nämä siis ihan arviona rivien välistä, kun en itse näe pelissä mitään syvempää ongelmaa.

Kannattaa kokeilla jos löytyy kaverilta tai tulee lisää ilmaista testausta.

Tuota mikroamista muuten pehmentää aika paljon pelin hitaampi tempo. En näet itse mikään järin huippu ole RTS-peleissä. SC2:ssa pärjäsin hyvin vielä hopeassa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
985
Ei nyt kannata tuon ylemmän postauksen perusteella vetää johtopäätöksiä. Peli on jakanut pelaajat karkeasti kahteen rintamaan: ne jotka halusivat lisää vanhaa ja ne joita uudistaminen ei häiritse, tai ovat uusia pelisarjalle itse ja tykkäävät.

Suurimmasta osasta negatiivisia arvosteluja huokuu nostalgia vanhaan ja selvästikään pelin syvempää strategiaa ei ole oivallettu. Pelistä ei tarvitse pitää, mutta negatiiviset arvostelut eivät ole järin hyvin perusteltu.

Luulen että suurin osa näistä yrittää sanoa, etteivät he pidä mikrokeskeisestä pelaamisesta koskien erityisesti eliittejä, ja siitä, että vastustajan ytimen tuhoaminen on ainut tapa voittaa peli. Lisäksi he eivät pidä tiukemmasta tasapainosta yksiköiden välillä, joka tekee pelin aloittaessa hieman vaikeampaa yksiköiden erojen hahmottamisesta. Pelin tunnelman kannalta he haluaisivat myös keveämmän tunnelman, kun tämä uusi on vakavampi ja synkempi väreistään huolimatta. Nämä siis ihan arviona rivien välistä, kun en itse näe pelissä mitään syvempää ongelmaa.

Kannattaa kokeilla jos löytyy kaverilta tai tulee lisää ilmaista testausta.

Tuota mikroamista muuten pehmentää aika paljon pelin hitaampi tempo. En näet itse mikään järin huippu ole RTS-peleissä. SC2:ssa pärjäsin hyvin vielä hopeassa.
Ymmärrän sun näkemyksen kanssa täysin. Harmittaa silti että piti ne uunikit jutut unohtaa ja mennä massan mukaan. Competitive MP edellähän tässä on menty.
 
  • Tykkää
Reactions: BOT

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 548
Mielestäni sen mitä olen pelannut, tämä jatkaa hyvin Dawn of War linjaa. Ensimmäinen oli RTS jossa vedettiin yli kaikesta. DoW2 oli täysin erilainen kuin ensimmäinen osa ja sekös suututti. Nyt DoW3 on taas erilainen kuin edeltäjänsä ja tietysti kaikki eivät tykkää. Kampanja on tässä mielestäni keskivertoa parempi ja multiplayer toimiva. Jos tämän ottaa omana pelinään, eikä vertaa sitä toisen osan kahden squadin managerointiin, on tämä kaikkiaan melko hupia. Enemmän tässä ensimmäinen osa tulee mieleen kun kysymyksessä on armeijoiden koot.

Itseäni harmittaa ehkä sync killien puute tai en ole niitä onnistunut bongaamaan. Ne oli aivan äärettömän hauskoja.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
877
Ei nyt kannata tuon ylemmän postauksen perusteella vetää johtopäätöksiä. Peli on jakanut pelaajat karkeasti kahteen rintamaan: ne jotka halusivat lisää vanhaa ja ne joita uudistaminen ei häiritse, tai ovat uusia pelisarjalle itse ja tykkäävät.
Juuh, sääli vain jos joku DoW-fani sanoo tästä huonoa niin se voi silloin osua myös omalle kohdalle. Ostan tämän kuitenkin ihan satavarmasti joskaan en 60e hintalapulla, mutta kunhan tulee sellanen 25-30e niin :hungry:
 
Liittynyt
08.02.2017
Viestejä
31
muutaman tunnin tullu pelailtua ja vaikka kuinka yrittäny uudestaan niin ööh ei oikein mitään hyvää tunnu löytävän (huom kamppanja). turretteja ei voi rakentaa se hupi tuhottiin, repair ukko vaan seisokelee korjattavan kohteen vieressä, jonkinlaista omatoimisuutta voisi löytyä.

no ukot vaa seisoskelee jos niitä ammutaan, suurella ryminällä painelen keskelle vihun basea ja pienen kähinän jälkeen patsastellaan muina miehinä kun yksi squadi listii koko porukan sillä välin ku kattelen basea

örkkien aseistun parannus kun valitten kaikki tyypit nii sen romukasan ympärille voisi mennä vain ne jokka vaatii päivitystä eikä kaikki jolloin päivitystä tarvivat jäävät jumittamaan ulkoreunoille

suojasysteemi poissa, mihin niitä skulleja pääsee käyttään?? entä tienaan niitä doctriineja mikkä ruudun oikeassa reunassa kuitenkin jo mission 13 ja mitään niistä saanu

ei autosavea
monet tehtävät painellaa parilla ukolla jolloin koko base syteemi turha
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 548
Yksi asia minua häiritsee uskomattoman paljon; Space Marinejen huono ääninäyttely. Eldarit on aina sellaista mulkkua väkeä ja Örkit ovat hauskoja kuten aina ennenkin. Mutta esim. Gabriel Angelos. Ihan oikeasti. Ja ne sync-killit? Miksei niitä voinut pitää kampanjassa tms. Voi perse. Muuten itse kyllä tykkään erittäinkin paljon pelistä, jahka siihen on päässyt sisälle.
 

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
2 404
Yksi asia minua häiritsee uskomattoman paljon; Space Marinejen huono ääninäyttely.
Mielestäni ääninäyttely on siinä mielessä hyvä, että siitä huokuu syvä lojaalius ja into palvella keisaria, mikä mielestäni palvelee Warhammerin maailmaa hyvin, mutta itse repliikit ovat aika tavanomaisesti kirjoitettuja. Minusta tuntuu että suurintaosaa ketä ääninäyttely ei miellytä häiritsee itse repliikit, eikä niinkään näyttely, mutta kerro halutessasi tarkemmin mihin viittaat.
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 548
Mielestäni ääninäyttely on siinä mielessä hyvä, että siitä huokuu syvä lojaalius ja into palvella keisaria, mikä mielestäni palvelee Warhammerin maailmaa hyvin, mutta itse repliikit ovat aika tavanomaisesti kirjoitettuja. Minusta tuntuu että suurintaosaa ketä ääninäyttely ei miellytä häiritsee itse repliikit, eikä niinkään näyttely, mutta kerro halutessasi tarkemmin mihin viittaat.
Tällä tarkoitan esim. Steve Blumin ja Dobsonin veljesten äänialaa. Jos katsot esim. Dawn of War 2:n voice actor videon ja vertaat sitä Down of War 3 vastaavaan, on tuo DoW3 paljon laimeampi. Eniten minua häiritsee mm. se, että Angeloksen peruslainit kuten "He who stands with me, shall be my brother" olivat ennen paljon jotenkin... vivahteikkampia. Nyt ne on tavallisempia.
 

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
2 404
Peliin on tullut tänään ensimmäinen mojova päivitys. Nyt näkee mihin sijoittuu tasoltaan pelaajakannassa (leaderboards). Pääasiassa päivitys on kuitenkin bugikorjauksia ja balanssia.

Päivityksen muutokset

Jos yhtään DoW 3:n alkutaivalta tuntee, niin balanssimuutokset ovat aika rajuja, varsinkin Tactical Mariinien, Assault Mariinien ja Rangersien kohdalla. Nyt pari moninpeliä testasin niin paljon tasaisemmalta vaikuttaa. Tätä ennen näki paljon spämmäystä, missä Mariinit rakentaa vain Assault Mariineja ja Eldarit Dire Avengerseja. Nyt näiden taktiikoiden ei tulisi enää toimia ihan tuosta vaan.

Peli alkaa siis kypsyä pikku hiljaa. Balanssi tietysti on aina ensimmäinen, mistä pitää pahimmat karheudet silotella. Toivotaan lisää karttoja varsinkin 2v2 ja 3v3 peleihin.

Onko täällä ketään kuka tätä peliä on edelleen pelannut? Olisi hauska kuulla muidenkin kokemuksia päivityksestä. Itse pelaan aina aika ajoin moninpeliä ja mielestäni tässä on edelleen suurta potentiaalia. Toivottavasti peli ottaa lisää tuulta alleen.

Pelaan pääasiassa Eldarilla. Jotenkin se tuntuu eniten omalta.
 
Viimeksi muokattu:

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
2 404
Jonkin verran on tullut tätä pelattua tasaisin välein. Eldar on selvästi se oma rotu.

Balanssi on hiottu jo melko tasaiseksi, mutta vieläkin sitä tullaan muuttamaan. Annihilation moodi ja doktriini, jolla voi rakentaa tykkejä, ovat tulleet eräässä päivityksessä, sekä kaksi uutta karttaa, joista kummatkin pelattavissa niin 2v2 kuin 3v3 muodoissa.

Ihan mielenkiinnosta, vieläkö tätä yksikään foorumilainen pelailee? Omasta mielestäni tämä on kelvollinen RTS.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
1 106
Olen yrittänyt kampanjaa aloittaa nyt muutaman kerran, mutta inspiraatio loppuu jo ekaan kenttään, dow1&2 tullut kuitenkin pelattua tuhansia tunteja. Kyllä tämän kesän aikana vielä saan ekan kentän läpi!
 

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
2 404
Olen yrittänyt kampanjaa aloittaa nyt muutaman kerran, mutta inspiraatio loppuu jo ekaan kenttään, dow1&2 tullut kuitenkin pelattua tuhansia tunteja. Kyllä tämän kesän aikana vielä saan ekan kentän läpi!
Kuten moni peluri tietää, niin tämä peli on jo nyt historiallinen siitä, miten voidaan peliä vihata ja lytätä joka suunnasta ja moni suorastaan toivoo, että peli häviää olemasta. Kritiikki on aina sallittua, mutta DoW 3 ei ansaitse edes sitä.

Todellisuudessa kuitenkin moninpeli ainakin on ihan hyvä ja eri rodut varsin eri laisia pelata. Eskalaatiot ja power core ovat mekaanisesti todella hyvin keksitty, mutta pelin reunoissa on vielä hiomista, että se saataisiin kunnolla loistamaan.

Itse toivon tällä hetkellä eniten parempaa katselutilaa tallennettujen otteluiden osalta.

Grafiikat, animaatiot ja ääninäyttely edelleen herättävät huomiota tässä pelissä. Eliittien ja doktriinien valitseminen ja käyttäminen on mielenkiintoista ja melko paljon on eri laisia lähestymistapoja armeijan muodostamiseen, kun alkaa miettimään mitä joukkoja siihen valitsee. Koskaan ei kannata yhtä pelkästään rakentaa, lähes aina häviää, mutta silti pidän monesti Eldarilla Rangerseilla aloittamisella. Eivät älyttömän tehokkaita ole, mutta voi aika turvallisesti toiselta vuodattaa sotilaita pari ja tuhota generaattoreita. Peli vaatii kyllä jatkuvaa mukautumista toisen armeijaan nähden.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
1 106
Kuten moni peluri tietää, niin tämä peli on jo nyt historiallinen siitä, miten voidaan peliä vihata ja lytätä joka suunnasta ja moni suorastaan toivoo, että peli häviää olemasta. Kritiikki on aina sallittua, mutta DoW 3 ei ansaitse edes sitä.

Todellisuudessa kuitenkin moninpeli ainakin on ihan hyvä ja eri rodut varsin eri laisia pelata. Eskalaatiot ja power core ovat mekaanisesti todella hyvin keksitty, mutta pelin reunoissa on vielä hiomista, että se saataisiin kunnolla loistamaan.

Itse toivon tällä hetkellä eniten parempaa katselutilaa tallennettujen otteluiden osalta.

Grafiikat, animaatiot ja ääninäyttely edelleen herättävät huomiota tässä pelissä. Eliittien ja doktriinien valitseminen ja käyttäminen on mielenkiintoista ja melko paljon on eri laisia lähestymistapoja armeijan muodostamiseen, kun alkaa miettimään mitä joukkoja siihen valitsee. Koskaan ei kannata yhtä pelkästään rakentaa, lähes aina häviää, mutta silti pidän monesti Eldarilla Rangerseilla aloittamisella. Eivät älyttömän tehokkaita ole, mutta voi aika turvallisesti toiselta vuodattaa sotilaita pari ja tuhota generaattoreita. Peli vaatii kyllä jatkuvaa mukautumista toisen armeijaan nähden.
DOW1 tuli aikalailla pelattua vain yksinpeliä, mutta DOW2 oli sitten tuhansia tunteja pelkkää moninpeliä, pääosin kaverin kanssa 2v2 tuli leaderboardsien kärkeen hakattua. Enää ei kuitenkaan aika riitä siihen ja kyseinen kaveri ei myöskään uudesta pelistä välitä. Tästä puuttuu vielä se last stand ns. kasuaaliampia pelaamista varten, versusta jos hakkaa niin ei sitä voi olla ottamatta tosissaan ja tällöin se taas vaatii liikaa omistautumista = aikaa.

Jotenkin itsellä on kaksijakoiset fiilikset pelistä, kaikki on aikalailla hyvin tehty, mutta tuntuu vain, että se "jokin" puuttuu (sielu?). Voihan se tietty olla kun yleinen mielipide on mitä on, niin se vaikuttaa myös omaankin mielipiteeseen. Toivon vain Segan/Relicic saavan edes tuottoja pelistä sen verran, että voivat jatkaa lisäsisällön ja päivitysten tuottamista peliin. Ei se DOW2.nenkaan alkujaan mikään timantti ollut:bored:;)
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
1 106
Eipä tuolla Relicillä enää työstekentele samat kaverit kuin DOW2 aikaan, joten ihan sama vaikka potkisivat kaikki pihalle IMO :bored:

viitaten tuohon: "Toivottavasti ottavat opiksi tästä Relic:llä ja SEGA:lla, kuitenkin tällä hetkellä parhaimpia toiminnassa olevia RTS-pelien tekijöitä."
 

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
2 404
Minusta tässä oli ihan ideaa, mutta ei tätä jaksa älyttömän kauaa pelata. Ei ole mielestäni kaikkea vihaa todellakaan ansainnut.

Isoimpana ongelmana näen liian suppeat kartat, pienen valikoiman joukkoja ja melko olemattoman rakentamisen, mikä sekin kärsii vähästä määrästä vaihtoehtoja. Itsessään resurssikohteiden hallinta ja eliittien kuin normijoukkojen taitojen käyttäminen oli mukavaa, sekä doktriinien valitseminen pelin alussa, mutta homma alkaa toistamaan suht nopeasti itseään ja menee pilkun hiomiseksi siitä eteen päin.

Valitettavasti tukikohtaa suojaavia tykkejä ja resurssien saamista takaisin menetetyistä joukoista ei oltu hiottu kovin hyvin. Rahaa ei pitäisi saada pelkästään sillä takaisin että menettää jotain, vaan esimerkiksi käydä noutamassa resurssit kuolleelta ruholta ja tykit olisi kivempi sijoitella itse. Eri laista tekemistä sotimisen ohessa sopii RTS:ssä olla.

Potentiaalia tässä oli paljon, mutta mikä tässä on suurimpana erona mobaan, mistä vaikutteita on saatu, on joukkojen ja vaihtoehtojen nihkeä määrä, kun mobissa yleensä on aivan tuhottomasti valinnan varaa, sekä otteluiden vaihtelevuus on runsasta. Silti pelasin moninpeliä kymmeniä tunteja, etten ainakaan koe tuhlanneeni rahojani.

Age of Empires 4 odotellessa.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
328
Olihan DoWIII aivan hirveää paskaa, jota jaksoi pelata vain aihepiirin ansiosta. Olisivat voineet unohtaa nuo sankarit lähes kokonaan ja keskittyä vain RTS-puoleen. Ja samaten nuo yksinpelin kentät olivat uskomatonta kikkailusontaa. Välillä tuntuu että toinen puoli porukasta teki MOBAa ja toinen yritti tehdä DoWII:sta uusiksi.
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 548
Peli kaipasi enemmän Dawn of War 1:n henkeä. Jos joku muistaa Dark Crusaden kampanjat, niin voihan veljet siinä oli menoa ja meininkiä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
586
Olihan DoWIII aivan hirveää paskaa, jota jaksoi pelata vain aihepiirin ansiosta. Olisivat voineet unohtaa nuo sankarit lähes kokonaan ja keskittyä vain RTS-puoleen. Ja samaten nuo yksinpelin kentät olivat uskomatonta kikkailusontaa. Välillä tuntuu että toinen puoli porukasta teki MOBAa ja toinen yritti tehdä DoWII:sta uusiksi.
Tykkäsin itse kovasti DoWII:stä jossa vedettiin samoilla sankareilla koko kampanja (ja toinenkin). Tosin kakkonenhan oli silti pelillisesti enemmänkin pienemmän skaalan taktista RTS:ää kuin MOBA:a.

Vaikka ensikuulemalta kolmonen on lähempänä kakkosta kuin ykköstä niin en ole kyllä kakkosenkaan faneilta kuullut tästä mitään kehuja. Ilmeisesti yksinpelikampanjassa ei ole ainakaan mitään kehumista vaikka pelityyli muuten saattaisi kakkososan fanille ollakin siedettävää?
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
1 106
Tykkäsin itse kovasti DoWII:stä jossa vedettiin samoilla sankareilla koko kampanja (ja toinenkin). Tosin kakkonenhan oli silti pelillisesti enemmänkin pienemmän skaalan taktista RTS:ää kuin MOBA:a.

Vaikka ensikuulemalta kolmonen on lähempänä kakkosta kuin ykköstä niin en ole kyllä kakkosenkaan faneilta kuullut tästä mitään kehuja. Ilmeisesti yksinpelikampanjassa ei ole ainakaan mitään kehumista vaikka pelityyli muuten saattaisi kakkososan fanille ollakin siedettävää?
Itse tykkäsin enemmän DOW2 kuin 1, molemmat kyllä mielestäni loistavia. DOW3 halusin tykätä kovastikin, mutta ei vaan iskenyt sitten millään. Kampanjasta jaksoin kaksi ensimmäistä karttaa eteenpäin.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 136
Viestejä
4 192 532
Jäsenet
70 868
Uusin jäsen
Kaskii

Hinta.fi

Ylös Bottom