Ratkaistu Ping nousee satunnaisesti

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
645
Ongelmana on siis se, että pelatessa (esim. rocket leaguea) ping nousee useisiin satoihin muutamaksi sekunniksi tai hieman pitemmäksi aikaa. Kone toimii wifillä, ja langaton verkkokortti on seuraava: TP-Link TL-WN881ND, N300 WLAN-sovitin, PCI-E - 22,90€

Uusimmat ajurit on asennettu ja utility, jonka mukaan singnaalin voimakkuus on erinomainen n.90%.

Nettinä on soneran valokuitu 50mb/s download ja 10mb/s upload.


Kone on alakerrassa ja modeemi yläkerrassa, talo on 70-luvun rivitalo ja kipsilevyseinää pääasiassa muutama seinä välissä. Talo on 95 neliöinen, joten ei valtava.

Modeemina on ZyXel P-870HN-51b

Auttaisikohan ongelmaan uuden VDSL2 modeemin tai 5GHz reittimen hankkiminen ? Ajatellut tälläistä: ZyXEL NBG6816 Dual-band 2-in-1 -WiFi-reititin 149,90 € , kun tuollaista saa täältä 80€ hintaan, vai onko parempi, että reittimen ja verkkokortin merkki sama ? Ja samoin koneeseen jotain tehokkaampaa verkkokorttia, esim. Asus PCE-AC56 WLAN-adapteri, AC1300, PCI-E x1 - 59,90€ tai Asus PCE-AC68 AC1900 Dual-Band WLAN-sovitin, PCI-E, 1,3Gbit/s - 79,90€

Olisi tarkoitus vaihtaa vielä netti nopeampaan -> 100Mb/s | 10Mb/s

Laittakaa linkkejä suosittelemillenne laitteille, jos ongelmana voisi olla laitteisto.
 

Ryydike

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
04.11.2016
Viestejä
970
Vedä kaapelia jos pelaat ja matala pingi on tärkeä.
 
Liittynyt
01.02.2017
Viestejä
365
Asiaan liittyen, aiheuttaako wlan viivettä verrattuna kaapeliin? Oletetaan että signaalitaso pysyy koko ajan hyvänä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
645
Asiaan liittyen, aiheuttaako wlan viivettä verrattuna kaapeliin? Oletetaan että signaalitaso pysyy koko ajan hyvänä.
Itse asensin kaapelin ja ongelma ratkesi, kuin solmu saksilla. Viive (ms) vakiintui ja pätkimistä/takkuilua ei ole ilmennyt. WLAN-singnaali oli itsellä kokoajan erinomainen, mutta kuitenkin viivettä oli huomattavasti enemmän kuin kaapelilla. Joten kaapelia suosisin.
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 649
Minulla oli ihan samaa ongelmaa langattoman verkon kanssa siihen asti, että ostin kunnon laitteet: ASUS RT-AC68U ja PCE-AC68. Lagi ja pingiongelmat langattomassa verkossa loppuivat minulla siihen.
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 649
Asiaan liittyen, aiheuttaako wlan viivettä verrattuna kaapeliin? Oletetaan että signaalitaso pysyy koko ajan hyvänä.
Omassa verkossa piuhan ja langattoman välillä oli 1ms langattoman tappioksi.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 071
Onko netillä muita käyttäjiä? Muiden netinkäyttö aiheuttaa aina hidastusta.
 

copter

Last Man Standing
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
3 299
Boottaa se päätelaite jotta saat uuden IP:n. Itselläni oli vastaava case niin ongelma olikin ulkoa tuleva random liikenne sisäänpäin.
 
Liittynyt
04.01.2017
Viestejä
156
Mulla tuli kans ihme lagipiikkejä ja kuminauhaefektiä vaikka pingi oli matala (15-35), signaalin palkit täynä (win10) kokoajan ja speedtestissä hyvät tulokset. Tietokoneessa wlan korttina Asus PCE-AC55BT ja wlan purkkina Asus RT-N12E_B1. Ongelma ratkesi kun tietokoneen ja purkin siirsi vain lähemmäs toisiaan. Nyt ei langalle häviä pingissä kuin n. 5 ja speedtestissä samat tulokset. Jos sulla on puhelimeen saatana wifi analysaattori niin sillähän voi katsoa onko naapureiden wlanit samalla kanavalla jne.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
289
Monet WLAN-sovittimet skannaavat uusia parempia tukiasemia tietyn ajan välein, jos signaalinvoimakkuus ei ylitä jotain tiettyä arvo. Skannaus aiheuttaa lagipiikin, joka voi esiintyä esim. minuutin välein.

Skannausherkkyyttä voi säätää sovittimen roaming-asetuksista, mutta monissa sovittimissa ei ole juurikaan asetuksia joita säätää.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
1 831
Meidän rivaritaloudessa (2kerrosta) ratkaisin pelakoneiden nettikytkennät datasähköllä. Yläkerran nettinopeudet ei niin hyvät, mut vasteajat ei pompi.

Mun kone on kanssa datasähköllä, mut alakerrassa. Mä saan täyden nopeuden.

Netti on Elisan VDSL 100/10.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 640
Viestejä
4 197 248
Jäsenet
70 760
Uusin jäsen
Maakkkee

Hinta.fi

Ylös Bottom