Laadukkaat kuulokkeet?

Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Muistaakseni yksi Audiophonicsin paketti tuli Colissimolla ja päätyi Postiin noudettavaksi.
No voi itku. Saapa nähdä ehtiikö edes ensi viikoksi sitten perille. Kiitti vastauksesta.

Hifimanilta lupasivat lähettää RE400:t vielä hyvityksenä tuosta sirkuksesta. Ilmeisesti siellä on nyt oikeat luurit sitten tulossa. Olettaisin, että saan ainakin lähetyskulut peitettyä jos myyn nuo 400:t & ylimääräiset ultra-padit, eli tyhjää parempi.
 
Liittynyt
15.08.2019
Viestejä
414
HE4XX oli harvinaisen hyvä korvaaja HD598:lle. Kuulostaa erittäin tutulta, eikä vaatinut lainkaan totuttelua. Selkein ero on ettei korkeissa taajuuksissa ole ärsyttävää s-kirjaimia korostavaa piikkiä. Aiemmin vaimensin sitä EQ:lla, mutta koska säädöt eivät olleen tarkkoja, häiritsevän alueen viereenkin sijoittuvat äänet vaimenivat. Nyt tuon alueen muutkin äänet kuulostaa paremmilta ja selkeämmiltä, vaikkei niitä aiemmin osannut kaivata.

Padit on ainakin näin tuoreeltaan mukavan pehmoiset ja puristaa sopivasti verrattuna siihen, että HD598 vain oli kevyesti päässä. Panta vaikuttaa siltä että sitä voisi tarvittaessa hieman vääntää haluttuun suuntaan, toisin kuin Sennheiserin muovirimpulaa.

Vanhoja Bayerdynamicin DT990 testasin myös äskettäin ja niihin ei ole paluuta. Niillä ääni muuttuu täysin erilaiseksi (muistaakseni kumisevammaksi) ja istuvuus on vielä löysempi kuin Sennheiserillä. Siksi oli yllätys miten samankaltaisia nämä kaksi ovat.


Päivitys 1
Yksi ärsyttävä piirre ilmaantui: Vasen puoli pitää ääntä kun se tärähtää. Vähän kuin jokin osa olisi vähän irti. Ulommaiset metalliverkot liukuu vähän sormella painamalla kummassakin, mutta se ei ole se mikä tuon äänen pitää. Ihan kuin tuolla vasemmassa luurissa olisi irtonainen foliopala tjsp. Paikallaan kuunnellessa kuulosti hyvältä, mutta tuo häiriö reagoi jokaiseen leuan liikkeeseen ja suurimpaan osaan pään liikkeistä.


Päivitys 2
Lähetin Dropille takuukyselyn illalla ja aamulla oli jo vastattu että uudet tulee asap ja merkkaavat takuuvaihdoksi ettei tarvitse tullata. Nämä rikkinäiset saa pitää.

Täytyy nyt katsoa saisiko tuon jotenkin avattua kun ei ole enää riskiä vaikka hajoaisi enemmän. Vika vaikuttaa siltä että siellä on vain jotain hieman irti, koska kuuloke kuitenkin toimii oikein.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 479
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 127
Pistimpähän tuon Multibracketsin tilaukseen niin saa K712 Prolle säilytyspaikan työpöydälle. Osaako joku sanoa löytyisikö mistään kohtuuhinnalla telineitä joihin mahtuisi useampia kuulokkeita?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.02.2017
Viestejä
235
Alkaa 4 vuotta palvelleen sennheiser rs-180 kuulokkeista välillä pätkiä ääni ja joutuu irrottelemaan noita akkuja/pattereita että saa toiminaa. Olisiko suositella vastaavia langattomia kuulokkeita hyvällä äänenlaadulla? Toki mahdollisimman lyhyt viive olisi eduksi kun tulee myös pelattua näillä.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
König & Meyer telineet on todella laadukkaita ja jykeviä, metallista rakennettuja. Suosittelen. Hintaansa nähden aivan upeita.

Ilmeisesti Hifiman on lähettänyt luurit halvinta mahdollista palvelua käyttäen. Kyselin arviota toimitusajasta, niin hyvällä tuurilla paketti on täällä maanantaina viikon kuluttua. Paskalla tuurilla puhutaan sitten useasta viikosta. Loistavaa. En ymmärrä miksi meikäläisen piti sitten maksaa siitä, että mun kappale ehti perille nopeasti.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
533
Pientä virittelyä. Pienien alkuvaikeuksien jälkeen onnistui neljän johdon niputtaminen. Muutamat vittusaatanat pääsi kunnes idea valkeni. Katotaan mihin tämä päätyy..
20200127_223808.jpg
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 853
Äh, tuli tilattua toi Silverstone sen jälkeen kun katsoin tämän Linuksen videon:



On se tyylikäs, ja tuo hopeinen väritys sopii noihin HD800 luureihin ihan täydellisesti. :tup:

Tilaakin sitten riittää jos tekee joskus side-graden :D
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.01.2017
Viestejä
699
Focal Elearit soi kyllä todella nätisti :tup: sonarworksin pienet equt viel käyttöön niin avot.
 

Charun

Tukijäsen
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
2 119
Hakusessa BT-kuulokkeet (ei nappeja, mielellään over ear) ja hieman ruvennu kiinnostamaan Valcon luurit. Onko tekkiläisillä mitään näkemyksiä noiden äänenlaadusta ja kestävyydestä?
Koneella ollessa luukuttelen O2:n DACin ja vahvarin kautta DT990 Prota, mutta reissuja varten olis ihan kiva saada luuriin (menivät perkeleet 1+:llakin poistamaan kuulokeliittimen) ja tablettiin kuulokkeet ja vastamelu tuossa olisi myös varsin näppärä bonus.
 
Liittynyt
07.11.2018
Viestejä
46
Hakusessa BT-kuulokkeet (ei nappeja, mielellään over ear) ja hieman ruvennu kiinnostamaan Valcon luurit. Onko tekkiläisillä mitään näkemyksiä noiden äänenlaadusta ja kestävyydestä?
Koneella ollessa luukuttelen O2:n DACin ja vahvarin kautta DT990 Prota, mutta reissuja varten olis ihan kiva saada luuriin (menivät perkeleet 1+:llakin poistamaan kuulokeliittimen) ja tablettiin kuulokkeet ja vastamelu tuossa olisi myös varsin näppärä bonus.
Omakohtaisia kokemuksia ei ole mutta @Merkath niputti tuossa jokin aika sitten melko hyvin kyseisen puljun businesslogiikan Laadukkaat kuulokkeet?
 
Liittynyt
17.01.2020
Viestejä
482
Vähän erilainen kysymys kuulokkeista. Ostaisitteko käytettynä?
Onko hygieeniatuote korvatyynyineen. Olisi tietty optimi jos pystyisi tyynyt vaihtamaan. Nyt kyse isoista tyynyllisistä, ei mitään on ear / in ear nappivirityksiä tietenkään, tai itse asiassa niissä just yleensä kyllä olisi vaihtopäät, mutta isoista bluetooth -kuulokkeista nyt kyse.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 418
Itse en ymmärrä tuota käytettyjen kuulokkeiden välttelyä yhtään, sain kerran yhdet kuulokkeet ilmaiseksi, putsasin ne käsidesillä ja ei muuta kuin käyttöön. Nappikuulokkeet on eri asia, mutta korvan päälle tulevat, niin miksipäs ei. Kunhan ne desinfioi ennen käyttöä.
 

Sorbuss

Köyhä
Liittynyt
20.01.2018
Viestejä
155
Vähän erilainen kysymys kuulokkeista. Ostaisitteko käytettynä?
Onko hygieeniatuote korvatyynyineen. Olisi tietty optimi jos pystyisi tyynyt vaihtamaan. Nyt kyse isoista tyynyllisistä, ei mitään on ear / in ear nappivirityksiä tietenkään, tai itse asiassa niissä just yleensä kyllä olisi vaihtopäät, mutta isoista bluetooth -kuulokkeista nyt kyse.
Ostaisin, ja parit luurit olen myynytkin kun tullut settiä päiviteltyä. Kankaisista pehmusteista lähtee edellisen käyttäjän korvakarvat sun muut näppärästi sellaisella vaatteiden putsaukseen tarkoitetulla teippihommalla.

Nappikuulokkeissakin voisi harkita kun niihin kuitenkin laittaa omalle korvalle sopivat tipsit.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 705
Joo ei käytetyissä mitään vikaa ole, napeissakaan. Ne saa kuitenkin putsattua aina, jos nyt edes sitäkään tarvitsee tehdä.
 

jkm

Liittynyt
23.06.2017
Viestejä
1 538
Niitä kuulokkeita kannattaa kyllä muutenkin putsata kuin osto- tai myyntitilanteessa. :)
 
Liittynyt
10.10.2018
Viestejä
533
Vähän erilainen kysymys kuulokkeista. Ostaisitteko käytettynä?
Onko hygieeniatuote korvatyynyineen. Olisi tietty optimi jos pystyisi tyynyt vaihtamaan. Nyt kyse isoista tyynyllisistä, ei mitään on ear / in ear nappivirityksiä tietenkään, tai itse asiassa niissä just yleensä kyllä olisi vaihtopäät, mutta isoista bluetooth -kuulokkeista nyt kyse.
Olen ostanut valehtelematta noin kahdet sadat kuulokkeet käytettynä. Vain pari kertaa on tullut vastaan ikäviä yllätyksiä. Yksissä ultrasoneissa oli sen verran entisen omistajan terveisiä, että pistin suosiolla padit vaihtoon. Yhdet Sennheiser HD800 kuulokkeet haisivat niin käsittämättömän vahvasti hielle, että ei auttanut edes etikka kylvyt. Ite olisin sen hajun kanssa voinut elääkkin nippa nappa, mutta kun myin kuulokkeet pois niin vaihdoin pehmusteet. Vain yhden kerran olen itse saanut negatiivista palautetta myymistäni kuulokkeista, joita olen myynyt noin kolmet sadat. Haisivat kuulemma tupakalle, mikä varmasti pitikin paikkansa. Olivat olleet lainassa kaverilla joka tykkää sisätiloissa poltella enkä tullut ennen kauppoja niitä haistelleeksi. Yleensä kun myyn kuulokkeet pyyhin pehmusteet vain kostealla pyyhkeellä mutta jos ovat käytetymmät velour tyyliset niin sitten pesen käsin jollain pesuaineella ja kylvetän etikassa 24h. Tietysti riippuu vähän kuulokkeiden hinnastakin. Jos kympillä myydään rämät niin en kymppiä käytä niitten pesemiseenkään.

Lisäksi on mainittava, että kyllä melkein kaikki high end kuulokemeininki pyörii käyettyjen ympärillä. Hyvin harvalla on varaa pamautella ostaa tuhansien eurojen kuulokkeita. Hyvin pitkälti samat yksilöt kiertävät käyttäjältä toiselle.
IMG_20190821_150542.jpg

Siinä on ovh:lla melkein 10 000 eurolla kuulokkeita. Ei meikäläisen tuloilla semmoisiin investoida mutta käytettynä kun järki päässä hankkii niin hetkittäin kasaan saa aika järeitäkin settejä. Nyt ei noista talossa tosin ole enää kuin fostexit(myynnissä) ja JVC. Semmoseksi on elo menny että se on joko kuulokekokoelma tai 10 vuotta vanha Skoda Octavia.



Asiasta viidenteen, voi kiinnostaa ainakin @L0nkero . Sash Tres kehitti melko vahvan sivuäänen toiseen elementtiin. Ilmeisesti meinaa kirjaimellisesti revetä liitoksistaan. Tyyppi sanoi, että no problem pistä kuulokkeet takaisin mutta kun mainitsin että suomen postitaksat on semmoiset että luurit ukrainaan maksaisi noin 60€ niin päädyttiin miettimään muita ratkaisuja. Lopputulema on se, että Sasha lähettää kokonaan uudet kupit mulle. Siis koko puuhässäkkä drivereineen ja minun vastuulle jää ruuvata se sankoihin kiinni. Mulle maksaa 0 euroa. Kun mietin asiakaspalvelua niin ensmäinenen sana mikä tulee mieleen ei ole Ukraina, mutta nyt kyllä ei voi valittaa. Tietysti valittaa voi siitä, että kuulokkeet kesti kokonaiset kaksi viikkoa, mutta tuntuu olevan melko lailla normaalia *cough couch* Audeze, Hifiman.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
10 000 taalan (euron) kysymys, mikä niistä oli paras?
Eiköhän se ole aika lailla makuasia. ;)

HEXit on mahdollisesti jo huomenna tulossa lähipostiin noudettavaksi, mutta katsotaan nyt onko näin, ja mitkä luurit siellä sitten lopulta on. Kovasti lupasivat kotiinkuljetusta, mutta posti on asiasta kyllä eri mieltä. Toivotaan parasta.
 
Liittynyt
17.01.2020
Viestejä
482
Mä täällä testailen vasta noin "sadan euron" Sennheisereita. Mulle ihan uusi alue tämä, heittäkää lyhyet kommentit mihin osuu laadultaan nämä langattomat Sennheiserit HDR-160? Älkää tuomitko kovin pahasti,heh.

Ja kuinka suuria laatueroja on tässä hintaluokassa langattomissa.

Sen verran ikää kertynyt että muistan kasarilta kun broidi sijoitti "isot rahat" Sennheisereihin, oli silloin SE merkki kuulokkeissa kun hi-fiä harrasti, oli himassa Marantzia, Thorenseniä jne.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 479
Tosi pitkään kesti mullakin nämä ZMF:n Atticukset. Nyt on oikeanpuoleinen driveri vikaantunut. Tietyt taajuudet särkee ääntä ja kuuluu metallisena kaikuna taustalla. Näköjään ei piuhalla tai vahvistimella ole vaikutusta ja kuuluu puhelimenkin kautta. Hiljaisella äänenvoimakkuudella tuota ei edes huomaisi, mutta hiemankin kovemmalla alkaa kuulostaa samalta kuin olisi radio hieman väärällä taajuudella. Täytyypä laittaa nämä Zachille huoltoon jenkkeihin. Hänestä kun ei tiedä, vaikka korjaisi nämä hyvälle tuulelle sattuessaan ilmaiseksi. Postikulut toki joutuu maksamaan, mutta minulla taitaa muutenkin olla noihin sopiva vakuutus.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
991
Tosi pitkään kesti mullakin nämä ZMF:n Atticukset. Nyt on oikeanpuoleinen driveri vikaantunut. Tietyt taajuudet särkee ääntä ja kuuluu metallisena kaikuna taustalla. Näköjään ei piuhalla tai vahvistimella ole vaikutusta ja kuuluu puhelimenkin kautta. Hiljaisella äänenvoimakkuudella tuota ei edes huomaisi, mutta hiemankin kovemmalla alkaa kuulostaa samalta kuin olisi radio hieman väärällä taajuudella. Täytyypä laittaa nämä Zachille huoltoon jenkkeihin. Hänestä kun ei tiedä, vaikka korjaisi nämä hyvälle tuulelle sattuessaan ilmaiseksi. Postikulut toki joutuu maksamaan, mutta minulla taitaa muutenkin olla noihin sopiva vakuutus.
Aika paljon on saanut lukea (täältä ja muualta), että näissä ns. "boutique" merkeissä on ajurit vikaantunut hyvinkin lyhyessä ajassa. Täytyy toivoa, että Hifiman on jo sen verran laatunsa tasaannuttanut, että omissa Anandoissa ei ongelma ala ilmetä.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Mä täällä testailen vasta noin "sadan euron" Sennheisereita. Mulle ihan uusi alue tämä, heittäkää lyhyet kommentit mihin osuu laadultaan nämä langattomat Sennheiserit HDR-160? Älkää tuomitko kovin pahasti,heh.

Ja kuinka suuria laatueroja on tässä hintaluokassa langattomissa.

Sen verran ikää kertynyt että muistan kasarilta kun broidi sijoitti "isot rahat" Sennheisereihin, oli silloin SE merkki kuulokkeissa kun hi-fiä harrasti, oli himassa Marantzia, Thorenseniä jne.
Onko sulla siis jo se RS-160 systeemi? Kun mun mielestä nuo Senkun HDR-luurit on lisäkuulokkeita valmiiseen settiin (RS-160, RS-175 jne) eikä toimi itsekseen.

Mitä langattomiin, ei-vastamelukuulokkeisiin tulee niin oma kokemus on rajallinen, varsinkin 100€ luokassa. Senkun RS-sarjan yläpään luurit oli nopeiden kokeilujen perusteella luokkaa meh, ihan ok. 160 en ole kuullut. Iso heikkous on se riippuvaisuus siitä keskusyksiköstä/lähettimestä. Samalla rahalla saisi tottakai paljon parempaakin ääntä jos tinkii langattomuudesta. Audio Technican DSR7BT ja DSR9BT on tosi hyviä langattomia bt-luureja, istuvuus voi olla ongelma. Noita näkyy nykyään tosi hyvissäkin tarjouksissa. Siitä seuraava tason bt-luurit on sitten Beyerdynamic Amiron wireless, mitkä on jo tosi kovat, millä mittarilla vain. Sen jälkeen ylivoimaisena kuninkaana on sitten Hifimanin Ananda-BT, mutta hintaakin on se tonni.

Mitä vastamelukuulokkeisiin tulee, niin Senkun momentum 2:t kuulosti ihan hyvältå mutta anc oli buginen paska. Käytettynä hankitut Sonyn WH-1000XM2:t on nyt ollut matkakäytössä päivittäin yli vuoden eikä ole valittamista. Ääni on tän luokan kuulokkeista paras ja anc on virheetön. DSR7BT hakkaa nämä äänen suhteen, mutta niistä puuttuu anc ja Sonyt vie mukavuudessa kuusnolla.

Chi-fi ketjusta voisi löytyä apua. Kiinasta löytyy 100€ luokan bt-kuulokkeita älytön määrä, ja osa vaikuttaa aidosti hyvältä.

Uudet Edition X:t tuli tänään täysin yllättäen kotiovelle. Mukavin yllätys pitkään aikaan. Nyt kun näitä on muutaman tunnin kuunnellut tuon Gustardin H20:n kautta, niin onhan tämä paras yhdistelmä mitä oon ikinä kuullut. En olisi uskonut, mutta kyllä tässä jää LCD-2C kakkoseksi. Tekisi mieli ottaa H20 pois myynnistä, mutta puoliso muistutti vähän realiteeteista. Nautitaan tästä nyt niin kauan kun voidaan.

Eiköhän tässä pärjää yksillä luureilla seuraavan vuoden tai pari kun kuulostavat tältä.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 853
Henk. koht olen tyytyväinen siihen että kun sain HD800:t ja asensin niihin SD-modin, pistin myös pisteen kuuloke keräilylle. Tänä kesänä tulee sitten 4v täyteen siitä kun viimeksi hommannut mitään "kunnollisia" luureja.

Muutenkin musamaku painottuu nykyään enemmän 70-80-lukujen vähemmän ideaalisesti masteroituun musiikkiin, niin melkein kuulostaa paremmalta mitä huonommat luurit päässä. :D
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Pitää vielä malttaa antaa päälle aikaa tottua uuteen ääneen ennen kuin annan lopullisen tuomion. Vaikka tässä menikin RMA:n kanssa 40€ rahtiin ja viikkotolkulla aikaa hukkaan, puhumattakaan aspan sekoilusta, niin tulipahan demokappaleen tilalle täysin uusi pari. Taisi olla viimeinen uusi Edition X V2 mitä Hifimanilta löytyy, ainakin Euroopasta.

Nyt on sitten myös kummatkin orkkispiuhat - molemmat täyttä paskaa. En tiedä mikä älynväläys Hifimanilla on käynyt noiden piuhojen suhteen. Aikaisemmin esimerkiksi HE-400i:n tai HEXv1:n mukana tuli ihan ok kangaspäällysteiset johdot - ei mitään ihmeellistä, mutta ei välttämättä tarvinnut heti tilata uusia (tosin IMO yli tonnin hintaisten luurien mukana pitäisi aina tulla myös balansoitu piuha). Sitten tapahtui jotain, ja kaikkien high-end Hifimanien mukana alkoi tulla paskimmat piuhat mitä on ikinä nähty. Materiaalista tulee elävästi mieleen sairaalan IV-letkut - en ymmärrä kenen idea oli tunkea kuulokepiuhat sen sisään. Se on ruma, tuntuu paskalta, ja jojoilee minne sattuu. En tiedä miten ne kehtaa laittaa niitä jopa HEK:n mukaan, helvetti yli parin tonnin luurit. Sundaran orkkispiuha oli huono, mutta HEXV2:n, Anandan, HEK:n yms piuhat on jo suorastaan törkeän paskat.
 
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
1 309
Henk. koht olen tyytyväinen siihen että kun sain HD800:t ja asensin niihin SD-modin, pistin myös pisteen kuuloke keräilylle. Tänä kesänä tulee sitten 4v täyteen siitä kun viimeksi hommannut mitään "kunnollisia" luureja.

Muutenkin musamaku painottuu nykyään enemmän 70-80-lukujen vähemmän ideaalisesti masteroituun musiikkiin, niin melkein kuulostaa paremmalta mitä huonommat luurit päässä. :D
Käytätkö noita ihan vakiona.pl modi? Välistä on mukava laittaa Sonarworks eq päälle 80% asetuksella (joskus heitän HD650 korville...) laskee tarkkuutta mutta tekee äänestä paksumman ja ei ihan yhtä armotonta:D
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 853
Käytätkö noita ihan vakiona.pl modi? Välistä on mukava laittaa Sonarworks eq päälle 80% asetuksella (joskus heitän HD650 korville...) laskee tarkkuutta mutta tekee äänestä paksumman ja ei ihan yhtä armotonta:D
Ihan vakiona. Tosin tuo V200 vahvari on ihan hyvä kombo senkuille, kun on niin poikkeuksellisen lämmin transistorivahvariksi. Pehmentää mukavasti treblen terävyyttä musan kuuntelussa.
 
Liittynyt
12.09.2019
Viestejä
343
Mistäs kokeneet hifistelijät on yleensä hankkineet balansoidut piuhansa? Joko etsin huonosti tai sitten 80e kolmemetrisestä on peruskauraa. Alkuperäisille Verumeille käy HD700-plugeilla varustetut piuhat parhaiten, joten olen silmäillyt seuraavia:

#Aliexpress € 85,59 14%OFF | Amazing Balanced Upgrade Hifi Audio Headphone Cable Wire For Sennheiser HD700 XLR 4 Pins CANNON PLUG 2.5M Length
https://a.aliexpress.com/_sLqyCB

#Aliexpress € 46,08 | Venture Electronics Basic Black litz HD700 hd7xx 2.5mm 4.4mm balanced headphone cable
https://a.aliexpress.com/_sm96Cr
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
70-80€ on toimituksineen käytännössä halvin hinta mitä löytyy 3 metrin piuhalle. Tulliin noita ilmeisesti menee aika harvoin, kahteen kertaan oon joutunut verot maksamaan piuhoista. Hyvästä custom piuhasta saa maksaa sitten vähän enemmän vielä.

Onko täällä tiedossa onko Beyerin Amiron wireless Copper ääneltään erilainen kuin orkkisversio? Näyttää tosi hyvältä, mutta hintaakin tullut aika reippaasti lisää. Jostain luin, että olisi tullut tuki AAC:lle & aptX LL:lle ja pantaan laitettu alcantaraa. En tiedä onko nuo sitten 200€ arvoiset päivitykset.
 
Liittynyt
17.01.2020
Viestejä
482
Onko sulla siis jo se RS-160 systeemi? Kun mun mielestä nuo Senkun HDR-luurit on lisäkuulokkeita valmiiseen settiin (RS-160, RS-175 jne) eikä toimi itsekseen.
.
Kiitti kommenteista. hyvä viesti.

Jep, HDR-160 se taitaa olla, eli lähetin tietty mukana. Käyttää Kleeriä eikä BT:tä. Hyvin toimii, on ollut hiukan tottumista "laadukkaampaan ääneen", mun kaikki aiemmat kuulokkeet ovat olleet liian bassovaltaisia. Nyt todella neutraali basso, eikä tuossa ole edullisimpien bt-kuulokkeiden kohinaa ollenkaan. Hyvä ostos parilla kympillä.
 
Liittynyt
26.08.2018
Viestejä
71
Onko ihmisillä kokemuksia noista Sonyn WH-XB900N -kuulokkeiden basson tasosta? Mukavuuden puolesta vaikuttaa parhailta tuohon 150€ ja alle budjettiin näistä Bluetooth + ANC kuulokkeista, mutta en ole vielä livenä löytänyt pareja joissa on virtaa tai edes johtoa josta tulee ääntä.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Jos parilla kympillä irtosi tollanen RS-160 setti kuulokkeineen ja lähettimineen, niin oli kyllä tosi hyvä diili. Vaikka tuo ei pärjääkään vähän yli satasen langallisille kuulokkeille, niin kyseessä on kuitenkin ihan pätevä vaihtoehto langattomiksi kotikuulokkeiksi, ja hintaakin uutena jotain 170€ luokkaa. Olisin itsekin ostanut muutaman kympin hintaan. :tup:

@heggu Tuttu osti nuo Sonyt ja palautti, ei tykännyt bassosta. Kuulemma sitä on liikaa ja haukkui löysäksi. Kaveri on tosin tottunut kuuntelemaan TH900 & high-end planaareja, eli kannattaa suhtautua pienellä varauksella noihin haukkuihin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
04.01.2018
Viestejä
610
Jos parilla kympillä irtosi tollanen RS-160 setti kuulokkeineen ja lähettimineen, niin oli kyllä tosi hyvä diili. Vaikka tuo ei pärjääkään vähän yli satasen langallisille kuulokkeille, niin kyseessä on kuitenkin ihan pätevä vaihtoehto langattomiksi kotikuulokkeiksi, ja hintaakin uutena jotain 170€ luokkaa. Olisin itsekin ostanut muutaman kympin hintaan. :tup:

@heggu Tuttu osti nuo ja palautti, ei tykännyt bassosta. Kuulemma sitä on liikaa ja haukkui löysäksi. Kaveri on tosin tottunut kuuntelemaan TH900 & high-end planaareja, eli kannattaa suhtautua pienellä varauksella noihin haukkuihin.
On sitten eroa HDR180 luureihin,niissä aika neutraali basso.
 
Liittynyt
17.01.2020
Viestejä
482
Jos parilla kympillä irtosi tollanen RS-160 setti kuulokkeineen ja lähettimineen, niin oli kyllä tosi hyvä diili. Vaikka tuo ei pärjääkään vähän yli satasen langallisille kuulokkeille, niin kyseessä on kuitenkin ihan pätevä vaihtoehto langattomiksi kotikuulokkeiksi, ja hintaakin uutena jotain 170€ luokkaa. Olisin itsekin ostanut muutaman kympin hintaan.
Juu, en langallisiin nyt vertaile, niihin kompastuu olkkarissa juoksentelevat lapset ja itsekin joskus sotkeutunut kun ampassut sohvalta pystyyn. Nyt voi huoletta lähteä jääkaapille ja kuselle luurit päässä. :D
 
Liittynyt
26.08.2018
Viestejä
71
@heggu Tuttu osti nuo Sonyt ja palautti, ei tykännyt bassosta. Kuulemma sitä on liikaa ja haukkui löysäksi. Kaveri on tosin tottunut kuuntelemaan TH900 & high-end planaareja, eli kannattaa suhtautua pienellä varauksella noihin haukkuihin.
Täytynee yrittää löytää testimalli tai yhtä mukavat BT+ANC kuulokkeet jostain, ikävä kyllä WH-900N mallin Sonyt olivat paljon epämukavammat korvilla, ja kotona tottunut suht mukaviin Beyerdynamicin kuulokkeisiin. Ei oikein saman tasoisia kuulokkeita vaikuta löytyvän tuohon 150 euron budjettiin.
 
Liittynyt
24.01.2017
Viestejä
699
Käytätkö noita ihan vakiona.pl modi? Välistä on mukava laittaa Sonarworks eq päälle 80% asetuksella (joskus heitän HD650 korville...) laskee tarkkuutta mutta tekee äänestä paksumman ja ei ihan yhtä armotonta:D
miksi tarkkuus laskisi?
 
Liittynyt
20.09.2017
Viestejä
96
Onko täällä kellään noita Sennheiserin HD800S kuullokkeita?
Tarkoituksena olisi ostaa kyseiset luurit.
Mietin vain että kuinka paljon paremmat on esim. Akg K712pro verrattuna joihin olen kovin tykästynyt.
Onko kyseisen 1100€ edestä enemmän vastinetta vs Akg K712Pro?
Toisina kuullokkeina löytyy Philips Fidelio X2HR joista en hirveästi tykkää liian kirkkaan yläpään takia.
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
1 737
Onko täällä kellään noita Sennheiserin HD800S kuullokkeita?
Tarkoituksena olisi ostaa kyseiset luurit.
Mietin vain että kuinka paljon paremmat on esim. Akg K712pro verrattuna joihin olen kovin tykästynyt.
Onko kyseisen 1100€ edestä enemmän vastinetta vs Akg K712Pro?
Toisina kuullokkeina löytyy Philips Fidelio X2HR joista en hirveästi tykkää liian kirkkaan yläpään takia.
En ole kuullut, mutta eikös 800s juuri ole erityisen kirkas kuuloke?
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
952
Onko täällä kellään noita Sennheiserin HD800S kuullokkeita?
Tarkoituksena olisi ostaa kyseiset luurit.
Mietin vain että kuinka paljon paremmat on esim. Akg K712pro verrattuna joihin olen kovin tykästynyt.
Onko kyseisen 1100€ edestä enemmän vastinetta vs Akg K712Pro?
Toisina kuullokkeina löytyy Philips Fidelio X2HR joista en hirveästi tykkää liian kirkkaan yläpään takia.
Itse juuri hetki sitten sain moiset käsiini. Edelliset olivat AKG Q701 joista kyllä pidin kovasti. Se onko näissä vastinetta rahoille on hankalampi kysymys.

Oma polkuni meni niin, että pitkään olin vain tietoinen jostain ihan halvoista ja huonoista kuulokkeista (tai äänentoistosta ylipäätään). Sitten hankin nuo AKG:t ja ero oli massiivinen. Niillä menin monta vuotta, mutta kaipasin muutamiin asioihin parannusta. Erityisesti halusin "nopeutta" ja erottelua, koska kuuntelen paljon musiikkia missä on valtavasti soittimia yhtäaikaa mikä sitten menee hieman puuroksi, jos laitteisto ei ole priimaa.

HD 800 S toi kyllä tähän huomattavaa parannusta. Voisin kuvailla ääntä kokonaisuudessaan hieman "isommaksi" ja soittimilla on ikään kuin omat tilansa joissa ne soivat eivätkä niiden äänet sotkeudu toisiinsa. Soinnissa on sellainen ilmavuus ja vaivattomuus. Basso on ehkä hieman napakampi kuin Q701:ssä jossa se oli mielestäni aivan älyttömän hyvä, mutta kokonaispotku on hieman vaimeampi, eli ns. ei tunnu vaan kuuluu. Tämä on mielestäni pieni miinus. Tämä voi toki riippua muusta laitteistosta. Näin kuitenkin tällä Asus xonar essence stx -äänikortilla. Ääni on myös hyvin saman sävyinen, eli mitään isoa eroa ei ole missään äänen lämpötilassa tms. joten hyvin luontevaa oli siirtyä näihin.

Fyysinen mukavuus on erinomainen tosin minulla meinaa hieman painaa päälakea, mutta siirtämällä pääpantaa hieman sopiva kohta yleensä löytyy ja sitten ei enää paina. Korvia nämä eivät kosketa ollenkaan, eli siltä osin kaikki on erinomaisella tolalla. Pään puristusvoima on hyvin pieni, eli jos katsoo alaspäin, niin kuulokkeet meinaavat pudota. Pää kannattaa siis pitää pystyssä.

Lopuksi voisin vielä todeta, että jos sijoittaisin ne halvat, peruskuulokkeet (alle 40 €) asteikolla 10 kohdalle, niin Q701 olisi 100 kohdalla ja HD 800 S ehkäpä 120 paikkeilla. Ei siis mikään tajunnanräjäyttävä ero, mutta selvä kuitenkin. Hintalaatusuhde kyllä heikkenee jyrkästi kalliimmissa laitteissa, mutta se oli kyllä tiedossakin. Ihan tyytyväinen olen näihin.
 
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
1 309
Onko täällä kellään noita Sennheiserin HD800S kuullokkeita?
Tarkoituksena olisi ostaa kyseiset luurit.
Mietin vain että kuinka paljon paremmat on esim. Akg K712pro verrattuna joihin olen kovin tykästynyt.
Onko kyseisen 1100€ edestä enemmän vastinetta vs Akg K712Pro?
Toisina kuullokkeina löytyy Philips Fidelio X2HR joista en hirveästi tykkää liian kirkkaan yläpään takia.
Mulla on ollut/on nuo kaikki tosin HD 800 sdr modattuna versiona eli ei S, sanoisin että se parantaa jokaista osa-aluetta lievästä huomattavaan, diskantti,basso,keskiäänet,imaging,soundstage jne. Toinen asia että näiden määrät poikkeavat Akg K712Prosta eli tuunaus on erilainen.

Fidelio x2 diskantin laatu on hitusen heikko, se "sihisee" korville välistä vittumaisesti, HD800s on diskanttia myös mutta se on eri calibeeria eikä sihinöistä ole tietoa.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Kannattaa kokeilla muitakin vaihtoehtoja ennen ostopäätöstä. 800S oli omaan korvaan edelleen liian kirkas, vaikka miljoonasti parempi kuin 800. 800/800S on myös aika kuuluisia siitä, että ne muuttuu varsin paljon vahvistimesta riippuen, eli se on myös hyvä pitää mielessä. Oon kerran kuullut miellyttävän 800S:n, mutta se oli helvetin kalliista putkivahvistimesta.

Jos budjetti on yli tonnin luokkaa niin siinähän aukeaa maailma. Siellä on vaikka ZMF Aeolus, Beyerin DT1990, T1gen2, Hifiman Ananda, Hifiman Arya, Dan Clark Aeon 2, Fostex TH900mk2, Audezen LCD-X, LCD-2F, LCD-2C ja miljoonat muut. Riippuu ihan täysin omasta mausta ja kuulosta mistä lopulta tykkää. Noita on mahdoton laittaa paremmuusjärjestykseen. Itse en tykkää koko 800-sarjasta yhtään, mutta toisille se on endgamea.

Kokeile ennen ostopäätöstä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 313
Viestejä
4 191 596
Jäsenet
70 722
Uusin jäsen
StormyTheWulf

Hinta.fi

Ylös Bottom