Pathfinder: Kingmaker

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 226
"
Phew, about to officially close my officially final task on DLC3 (and, thus, Kingmaker).
PF2 ahoy!

"
Aika huippua että on jatko-osa jo mielessä :tup: Toki tässä nykyisessä riittää mehusteltavaa tämän vuoden tarpeisiin :D Mutta tässä on tosi kova potentiaali jatko-osan suhteen kun tiimi on oppinut paljon, launchi olisi varmasti bugittomampi ja pelin skaala ja teemat olisi todennäköisesti eeppisempiä ja näyttävämpiä.
 

OD.

Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
1 311
Ostin nyt sitten pelin tämän ketjun innoittamana. Katotaan jos illalla kerkeis hetken vääntää. Nimim. vieläkin BG2lle seuraajaa hakeva. Pillars of Eternity oli aika tylsä, enkä ymmärtänyt taistelusysteemin päälle.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 593
Tänään julkaistaan toinen DLC, Varnhold's Lot


"
Kingmaker's second DLC is designed as a stand-alone campaign of sorts, and will last about the length of a chapter of the base game (Owlcat says this is about 6 to 12 hours). However, one neat little twist is that finishing the DLC campaign will unlock a related event in the main story, which will follow up in a manner depending on the decisions made within the bonus chapter.

Deep SIlver provided a list of features for Varnhold's Lot below, as well as a few screenshots and a new artwork.

Key Features

· Play a complete and challenging self-contained side story

· Create a new character and fight for the future of Varnhold while your main campaign's hero establishes their barony in the Shrike Hills

· Experience the adventure from a companion's point of view

· Explore a huge new dungeon. What secrets lie in the forbidden depths?

· Import your achievements into the main campaign! After you finish the DLC, a new event will unlock in the main story: Maegar Varn will invite you to visit the dungeon once again — to witness the consequences of your decisions...

· Lead your commander to victory in combat and to prosperity in peace

"
+
Tänään illasta on twitchissä streamia mitä pääsee seuraamaan (pelaavat uutta DLC:tä ja vastailevat kysymyksiin).
"
Would you like to see what's our 2nd DLC got to offer? No? Well, then, maybe you'd like to meet Owlcat's glorious community managers - you know, US? Of course you do! Join us for a dev stream tomorrow, 28 Feb, 19:30 CEST/ 09:30 PT! https://www.twitch.tv/owlcatgames
"
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
183
Onko tietoa milloin tuo DLC kannataa pelata pääpelin juonen kannalta? Eli CH1 jälkeen, CH2 jälkeen, jne.?
Kickstarttasin pelin, mutten ole vieläkään aloittanut, odottanut päivityksiä ja DLC:tä.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 593
Onko tietoa milloin tuo DLC kannataa pelata pääpelin juonen kannalta? Eli CH1 jälkeen, CH2 jälkeen, jne.?
Kickstarttasin pelin, mutten ole vieläkään aloittanut, odottanut päivityksiä ja DLC:tä.
Se on ns. erillinen peli, erillisillä hahmoilla, mikä vaikuttaa pääpeliin (epäilen että voit valita niistä pelatuista [jos pelaa useamman kerran] tallenteista mitä haluaa käyttää kun aloittaa itse pääpelin). Eli joko pelaa ensin tai jos on jo aloittanut pelin niin mieluusti ennenkuin pääsee chapter 2 saakka tietyistä syistä mitä en halua pilata tässä jos et ole vielä peliä pelannut.

Edit:

Tässä hieman lisää virallista tietoa lisäosasta:
"
2nd DLC “Varnhold's Lot” available now!

28.2. kello 13.23

We proudly present our second DLC “Varnhold's Lot” for Pathfinder: Kingmaker today.

In this DLC, you join Varn as his general, and experience Varnhold's valorous history first-hand — the whole of it, not just the outcome!
Just as you were claiming your first title, another hero of the Stolen Lands became a baron too: Maegar Varn, captain of the Varnling Host mercenary band and rightful ruler of Varnhold
If you've played the main campaign, you already know what happened to him next... Or do you?

Key Features

  • Play a complete and challenging self-contained side story
  • Create a new character and fight for the future of Varnhold while your main campaign's hero establishes their barony in the Shrike Hills
  • Experience the adventure from a companion's point of view
  • Explore a huge new dungeon. What secrets lie in the forbidden depths?
  • Import your achievements into the main campaign! After you finish the DLC, a new event will unlock in the main story: Maegar Varn will invite you to visit the dungeon once again — to witness the consequences of your decisions...
  • Lead your commander to victory in combat and to prosperity in peace!

"
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 226
Kävinkin saman tien ostamassa myös tämän DLC:n :tup: (olisi näköjään season pass ollut kätevämpi mutta en ollut alunperin varma tykkäänkö pelistä...)

Pelissä olen chapter2:n loppumetreillä eli vajaa 20 päivää in-game sen counteria jäljellä mutta kun keksin koko ajan jotain uutta säädettävää... Redditissä lukee DLC:n ajoituksesta tällainen developer- kommentti:
"I'd say - just when chapter 3 starts. It's the best storywise, but you can go and play at an any time of the game"

Tuo sopisi mun kuvioihin parhaiten...vai haluatko @Taneli- ilman sen kummempia spoilauksia täsmentää että onko tuo ok vai kannattaisiko se pelata nimenomaan juuri tässä välissä? Olen kertaalleen käynyt Varnholdissa moikkaamassa ko. jäbää.
 
Viimeksi muokattu:

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 593
Mietin lähinnä toisen kappaleen alkua ennen syystä =>
ENNEN kappaletta 2 olet ns. random henkilö, yhtenä seikkailijana muiden joukossa ja toisena ryhmänä joka on valittu yrittämään (kuten useampi tyyppi aiemminkin) villin alueen rauhoittamista ja valtaamista. Kun kappaleessa 2 taas sinusta tulee paroni (tämä on pieni spoileri mutta ei luultavasti suuri yllätys, tarkoitus kuitenkin on ns. rakentaa / vallata itselleen valtio). Eli lähes 100% varmuudella kaikki mikä tapahtuu ennen 2 osiota on sellaista että DLC ei siihen tule mitenkään vaikuttamaan.

Toki tietysti totta sekin että 2 osiossa ei vielä pitäisi niin pitkälle ympäristöä tutkia että mitenkään olisi mahdollista päästä tuonne missä tuon DLC:n tapahtumat ovat. Paikasta mainitaan vain hyvin lyhyesti prelugin lopussa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 226
Niin no joo, eli lähinnä RP- syitä...mulle varmaan tuo chapter 3 alku sopii että on joku juonikuvio takana ja saa taukoa siitä kingdom managementistä :D :btooth:
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 593
Niin no joo, eli lähinnä RP- syitä...mulle varmaan tuo chapter 3 alku sopii että on joku juonikuvio takana ja saa taukoa siitä kingdom managementistä :D :btooth:
Tarkistin tuon asian ja virallinen vastaus on:
"
tänään klo 22.35
So game asks about import at the start of chapter 3 not before.
"
Epäilen että myös myöhemminkin tuon voi portata silti (koska osalla ei ehkä ole tallennusta juuri tuolle kohdalle / eivät halua ihan noin varhaiseen kohtaan palata) mutta ns. uudessa pelissä kun kaikki DLC:t on asennettuna jne. tuo on se ajankohta kun peli kysyy asiaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 226
Mielenkiintoinen käännös/yhteenveto pelintekijöiden konferenssiesityksestä:
Owlcat studio report from the Big Deal game conference (March, 2) : Pathfinder_Kingmaker

Vahvistaa aika paljon omaa perstuntumaa mikä tullut ihan vaan peliä pelaamalla, firman twitteriä seuraamalla jne. eli että core teamillä on todella hyvin intohimoa tähän touhuun, ja se heijastuu kaikkeen. Kuten siihen että tyypit ovat jo tekemässä toista peliä (varmaankin toista Pathfinder-peliä ts. jonkinlaista jatko-osaa) huolimatta hillittömästä crunchista, patchauksesta ja muutama DLC päälle. Ovat varmasti oppineet paljon tässä välissä joten oletan että seuraava peli on aivan törkeän hyvä. Se on pelialalla muutenkin yleistä että toinen ison profiilin peli on paras.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 226
Tuo Varnhold's Lot DLC oli kyllä tosi hyvä :tup: Tai enhän vielä edes tiedä mitä loottia tai pieniä lisäjuttuja sieltä poikii main gamen puolelle, mutta ainakin tykkäsin tästä sivujuonesta ja erityisesti loppupään dungeon crawlista, tässä oli erityisesti graafisesti ja tunnelman luonnissa kaikkea jännää. Melkein harmittaa palata siihen pääjuoneen kun mulla oli DLC:ssä sen verran hyviä hahmoja luotuna ja jopa niissä mun custom hahmoissa on enemmän luonnetta kuin Valeriessa/Amirissa...

Olisin ehkä pärjännyt ilman "The Story's End" achievementtiä DLC:n läpäisemisestä...tuo näyttäisi olevan se achievement mikä tulee main gamen läpäisemisestä :btooth: Eipä tätä DLC:tä (tai season passia) jostain syystä kauheasti ole ostettu/pelattu, noita DLC:n achievementteja on noin prosentilla pelin ostaneista.

Sivuhuomiona että mulla alkoi pääpelissä vasta chapter 3 (eli ajoitin DLC:n siihen chapterin vaihtumiseen), pari tuntia siellä hoidellut asioita ja Steamin pelikello näyttää 118h ja tämä on kaikki yhtä pelikertaa (mukaanlukien DLC:t). Kakkosluku vain jatkui ja jatkui ja jatkui, tuli sellainen fiilis että siinä oli jotain tyyliin vuoden verran pakotettua luppoaikaa pelikalenterissa Bloomin jälkeen mutta joo, onpahan ainakin kingdom management- puoli hyvässä kunnossa ja näköjään multa meinasi jäädä niistä artisaneista tosi iso osa huomaamatta (kun en tajunnut käydä niissä perustetuissa kylissä ja/tai rakentaa niille workshoppeja) joten varmaan parempi näin.
Mutta hei, jos joku vielä etsii Witcher3:ta pitempää roolipeliä niin tässä ois :D
 
Viimeksi muokattu:

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 593
Kakkosluku vain jatkui ja jatkui ja jatkui, tuli sellainen fiilis että siinä oli jotain tyyliin vuoden verran pakotettua luppoaikaa pelikalenterissa Bloomin jälkeen mutta joo, onpahan ainakin kingdom management- puoli hyvässä kunnossa ja näköjään multa meinasi jäädä niistä artisaneista tosi iso osa huomaamatta (kun en tajunnut käydä niissä perustetuissa kylissä ja/tai rakentaa niille workshoppeja) joten varmaan parempi näin.
Tuo johtuu erilaisista pelityyleistä. Osalle peikot esim. voivat tuottaa isoja ongelmia, osa ratkaisee ne heti. Jotkut istuvat pelko persuksissa odottaen season of bloomia ja osa tutkii sen ajan paikkoja sekä kehittää hahmojaan.

Ideana tuossa taitaa olla se että osa esim. tekee ensimmäisen luvun todella nopeasti (siitä saa tietyn bonuksen) joten heille jää aikaa tutkia paikkoja ja tehdä sivutehtäviä. Toki myös rakennella kaikkea ja nostella kuningaskunnan kykyjä sekä totutella siihen kuningaskunnan hallintaan. Pelaaja myös teoriassa voi tuudittautua väärään turvallisuuden tunteeseen.

Teoriassa jokaisessa luvussa on omat isommat kohtaamisensa / hankaluutensa mutta pitäisi olla myös ns. "luppoaikaa" uudelleen rakentaa / tutkia / seikkailla.

Äskettäin julkaistussa twitch streamissa taisivat todeta että kun pelin piti olla 40 tuntia ja lisäquestien toinen 40 tuntia pelistä tuli noin 120 tuntia minkä takia alussa oli jonkun verran bugeja kun eivät tahtoneet leikata sisältöä tai lykätä julkaisua sovitusta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 226
Niin, lähinnä se oli sellainen vähän outo pacing-tyyppinen ongelma kun siinä kului tosi paljon aikaa (pelin sisäistä ja pelitunteja) ilman että oli ainuttakaan millään tasolla haastavaa taistelua, koska tavallaan olin overleveled/overgeared kaikelle sille vastaantulevalle sisällölle eikä muutakaan ollut koska Varnholdin alkua pantattiin. Mutta senkin takia tuli tarpeeseen tuo DLC, siinä on muutama aika mehukas taistelu... ja eiköhän sitä haastetta jatkossa riitä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 226
Tuo johtuu erilaisista pelityyleistä. Osalle peikot esim. voivat tuottaa isoja ongelmia, osa ratkaisee ne heti. Jotkut istuvat pelko persuksissa odottaen season of bloomia ja osa tutkii sen ajan paikkoja sekä kehittää hahmojaan.
Tuli mieleen sekin, että mulla saattaa olla siinäkin mielessä monista poikkeava pelityyli että mä mielelläni panttaan esim. taikoja hyvin pitkään ja säästelen niitä "pahempiin taisteluihin" (joita ei monesti koskaan tule ennen seuraava restiä). Ja kartalla painelen ihan surutta menemään siten että kaikki on fatigued tai jopa exhausted (paitsi Amiri jolla on fatigue-immuniteetti kaulakoru :tup:) ja veivaan monia pikkukarttojen taisteluita ihan noista fatigue-tiloista riippumatta niin kauan kunnes tulee jotain vaikeampaa vastaan. Eli mun kartalla liikkuminen on sellaista porukan jatkuvaa avautumista siitä että voisiko jo levätä. Tässä pelissähän se on sinänsä realistinen mutta onhan se nyt hölmöä jos ei tule yhtään taistelua vastaan kahden restin välissä.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 593
Uusi päivitys ja uusi ilmainen DLC ulkona, kohta pitäisi myös version 1.3 tulla virallisesti ulos, taitaa olla nyt Steamissa avoimessa beta vaiheessa.

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 226
Varmaan jää mulla tuon DLC:n anti vähäiseksi kun ei ole ketään arcane-tyyppiä mun normipartyssä (olisi varmaan kannattanut sillei spin-offina tehdä Octaviasta sellainen oikea maagi mutta se juna meni jo...). Ellen sitten joskus innostu pelailemaan sitä seuraavan DLC:n endless dungeonia uudella partyllä, mulle itse asiassa sopis parhaiten jos voisi vaan importata mun Varnhold-partyn siihen :btooth:
Ellei noita sitten jotenkin Linzille saa, ei kai jos ne scrolleista opetellaan?

Mutta siis, kissa-pet on ihan kiva koska sillä saa +2 perception ja +2 nature :tup: Ja mulla vähän jäänyt tuo perception keskinkertaisemmaksi kuin pitäisi... Pitää vaan nähtävästi rämpyttää sitä kisua silloin tällöin kun se häviää jonnekin.

1.3:ssa kyllä aika julmettu lista patch noteseja :D Tyypit jaksaa vääntää, toivottavasti tuolla on pelin loppuosaan jotain pelimukavuuden lisääjiä.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 593
(olisi varmaan kannattanut sillei spin-offina tehdä Octaviasta sellainen oikea maagi mutta se juna meni jo...)
Itse suosittelen ottamaan molemmat parhaat puolet eli hän on alussa jo 1/1 velho/varas ja tekee hänestä Arcane Tricksterin (vaatimukset: Trickery: 4, Mobility: 4, Sneak Attack: 2, tason 2 [arkaaniset] loitsut,Knowledge (Arcana): 4) eli ottaa Accomplished Sneak Attacker featin heti kun pystyy ja kaikki tasot wizardia kunnes tasolla 4 saanut nuo 3 kykyä tasolle 4 + saa tason 2 loitsuja minkä jälkeen Arcane Trickster. Muut featit alkuun: Point Blank Shot + Precise Shot (ei tule miinuksia kun ampuu jousella tai loitsuilla meleeseen).
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 226
@Taneli-
Joo se on mulla jotain tuonsuuntaista mutta hän on niinsanotusti penkillä tekemässä magisterin hommia koska ei ole oikein tarvetta tai tilaa tuollaiselle hahmolle...tulipahan vaan mieleen että ei ole oikein ketään jolla pyörittää loppupelissä high level arcane taikoja.
 

OD.

Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
1 311
Pääsin tai siis jouduin vihdoin aloittamaan Kingdom managementin ja voi helvetti miten typerää puuhaa. Ilmeisesti autolla tekoälytön tekee surkeita vaihtoehtoja ja manuaalilla tulee tehtyä virheitä kun peli ei hirveästi armoa tunnr. Heti alussa on tehtävät xyz, jossa menee aikaa parikymmentä päivää. Ok ok next next, oho tuli joku kirjous ja oon vielä 13 päivää matkalla. Oho en ehtinyt korjaamaan asiaa kun olin jotain kukkia keräämässä ja kappas vaan Trollejakin puskee samalla rajojen yli jne.

Luin sen jälkeen pari tutoriaalia ja puuha vaikuttaisi olevan mikromanageerausta. Päätehtäviä/neuvonantajien kehittämäistä/rakentamista pitäis tehdä heti kun ne tulee/alkukuusta, jotta jää aikaa hoitaa loppukuussa tulevia haitallisia tapahtumia. Jne. Vaikuttaa enemmän civilizationilta, kuin crpgltä? Que pasa? Onko kukaan skipannut kingdom managementtia kokonaan?
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 593
Päätehtäviä/neuvonantajien kehittämäistä/rakentamista pitäis tehdä heti kun ne tulee/alkukuusta, jotta jää aikaa hoitaa loppukuussa tulevia haitallisia tapahtumia. Jne.
No tuossahan tuo oikeastaan on.
Jos pelaajalla on keskimäärin 30 päivää ehtiä omalle alueelleen oikeaan aikaan mennessä (kuun alku) katsomaan onko mitään tapahtumia. Jos niitä ei ole voi joko seikkailla rauhassa TAI esim. käyttää 14pv siihen että kehittää jotain neuvonantajaa.
Mikäli jotain tehtäviä on laittaa neuvonantajat tekemään niitä, kriittiset hommat ensin ja jos aikaa jää niin vähempi tärkeitä juttuja.

Teoriassa siinä menee kuitenkin noin vuosi per yksi suurempi mullistus ja kun seuraava kappale (kirja / act) alkaa siinä pitäisi olla muutama kuukausi ns. löysempää aikaa alussa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
183
Pääsin tai siis jouduin vihdoin aloittamaan Kingdom managementin ja voi helvetti miten typerää puuhaa. Ilmeisesti autolla tekoälytön tekee surkeita vaihtoehtoja ja manuaalilla tulee tehtyä virheitä kun peli ei hirveästi armoa tunnr. Heti alussa on tehtävät xyz, jossa menee aikaa parikymmentä päivää. Ok ok next next, oho tuli joku kirjous ja oon vielä 13 päivää matkalla. Oho en ehtinyt korjaamaan asiaa kun olin jotain kukkia keräämässä ja kappas vaan Trollejakin puskee samalla rajojen yli jne.

Luin sen jälkeen pari tutoriaalia ja puuha vaikuttaisi olevan mikromanageerausta. Päätehtäviä/neuvonantajien kehittämäistä/rakentamista pitäis tehdä heti kun ne tulee/alkukuusta, jotta jää aikaa hoitaa loppukuussa tulevia haitallisia tapahtumia. Jne. Vaikuttaa enemmän civilizationilta, kuin crpgltä? Que pasa? Onko kukaan skipannut kingdom managementtia kokonaan?
Toinen vaihtoehto on asentaa modi jolla vähentää eri tapahtumien ja ylennyksien tekemiseen kuluvaa aikaa, voi säätää mm. erikseen Event, Project, Ruler Managed Project - ajat.

Kingdom Resolution

Tosin joutunee odottamaan modin päivitystä, itsellä Varnhold's Lot DLC menossa ennen kampanjan jatkamista, niin en tiedä toimiiko tuo 1.3 päivityksen jälkeen.

Itse vähensin murto-osaan kaikki pelaajan hahmon aikaa vaativat tehtävät (lähinnä nuo neuvonantajien ylennykset), jotta saa seikkailla rauhassa.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 593
Enchanted edition julkaistaan 6.6

Pathfinder: Kingmaker Enhanced Edition and Beneath the Stolen Lands DLC arriving June 6


Dear Pathfinders,

From day one, we’ve set it as our goal to tirelessly improve our game based on your feedback and insight. We’ve pored over comments, scoured the forums and scrutinized your survey answers – and then rushed back to start fixing, polishing and expanding. Today, we are happy to announce the fruits of our labors: an Enhanced Edition of “Pathfinder: Kingmaker”, free to everyone who already owns a copy of the game! Not only is it a culmination of all the previous patches and fixes. Featuring all-new classes, items and abilities, numerous quality-of-life features and multiple balance adjustments, this is the ultimate way to play the game!

The Enhanced Edition will launch on June 6. In the meantime, to let you know of all the exciting new features, we’ve prepared a slew of content, including teasers, dev diaries and even dev streams – the first of which will go live today! Join us on https://www.twitch.tv/owlcatgames at 7:30 PM CEST/1:30 PM EDT (US) for an in-depth look at a new prestige class!

“Pathfinder: Kingmaker – Enhanced Edition” Key Features

  • Free Upgrade for all existing players
  • Numerous gameplay-enriching content additions and dozens of quality-of-life features
  • New abilities and ways to build your character
  • A Brand-new class: Slayer
  • New items and weaponry
  • Improved balance, especially in the beginning and last two chapters of the game
  • Enhanced kingdom management system, both in terms of balance as well as usability and player comfort
  • Increased variety of random encounters on the global map
  • Thousands of fixes and improvements made since the game’s initial release



Beneath the Stolen Lands

Some of our shrewder fans have already figured out that we like to release things near the end of the month. Such was our plan for “Beneath The Stolen Lands”, our 3rd DLC, as well. However, after postponing it for a month from late April to late May, we’ve realized we now had 2 releases lined up one after the other in the space of a week. For this reason, we’ve decided that it would make more sense to release both the DLC and Enhanced Edition on the same day, June 6.
Just to remind you what it's going to be like:

“Beneath The Stolen Lands” Key Features

  • Enter a massive dungeon with a party made from scratch. Begin your adventure to the Tenebrous Depths with a party of newly created characters. Start the game from the main menu and experience the descent into an endless rogue-like dungeon
  • Explore the near-infinite possibilities of building a Pathfinder character. Try out different builds to perfect your tactics at your leisure. Create a band of adventurers able to overcome any danger!
  • Defeat is but a new beginning! Dying in an encounter enables additional benefits for your next playthrough
  • Unlock new items to buy across multiple playthroughs. The number of item slots traders have depends on how far you have been able to descend during all of your previous forays combined
  • Enter the dungeon as your main character, alternatively you can wait for an invitation from a mysterious protector of Golarion as you play through the Main Story. The pre-set version of the dungeon is included into the main campaign, allowing you to use your character and companions to conquer the Tenebrous Depths
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 797
Onkin sitten sopivasti tullut säästeltyä tuon Pathfinderin pelaamista. Sama Bard's Tale 4:n kanssa, kun siihenkin tulossa isompi päivitys pian.
 

OD.

Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
1 311
Jaksaisikohan tätä jatkaa kun ovat lisänneet tämän "Enhanced kingdom management system, both in terms of balance as well as usability and player comfort". Lopetin pelaamisen kun kyllästyin täysin tuohon valtakunnan hallintaan. Seikkaileminen oli kivaa ja tuli bg vibat, mutta sitten kun pääsi vauhtiin niin piti aina palata hallinnoimaan valtakuntaa, jotta ei menisi koko peli pilalle. :darra:
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 593
Tuossa kannattaa lukaista ehkä tämä:
Dev Spotlight: Kingdom Management

+ tärkeimpänä muistaa se että kriittiset (tärkeät) jutut tapahtuvat yleensä aina kuun vaihteessa. Eli silloin kannattaa olla oman valtakunnan alueella (ei tarvitse olla pääkaupungissa) jolloin pääsee säätämään ja katsomaan noita. Sitten jos on aikaa (ja kun on aikaa) nostaa noiden kykyjä (mihin menee aina se 2 viikkoa, kannattaa katsoa ettei kuukausi pääse vaihtumaan) tai jättää ne tekemään jotain muita juttuja. Tosin noissakin kannattaa muistaa että jos aloittaa esim. 60 päivää kestävän jutun se tarkoittaa ettei kyseistä henkilöä voi käyttää mihinkään muuhun pariin kuukauteen.
 

OD.

Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
1 311
Tiedän tuon, eikä se paranna asiaa. Kingdom management on aika perseestä ja se katkoo seikkailun tehokkaasti. Valitettavasti se on kiinteä osa peliä, joten tämä jää varmaan pelaamatta. Kait tuon voisi modata poiskin tai helpottaa merkittävästi, mutta liekö vaivan arvoista.
 
Viimeksi muokattu:

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 593
Kingmaker.jpg


Vuosi julkaisusta minkä kunniaksi pelin saa nyt -50% hintaan
Save 50% on Pathfinder: Kingmaker - Enhanced Edition on Steam
Twitch lähetystä oli eilen ja sen verran jatkosta tiedetään että hyvin luultavasti ennen vuoden loppua tulee ilmoitusta seuraavasta projektista (Pathfinder säännöillä oleva peli) ja nyt jo hetken ovat pelailleet kerran viikossa tapahtuvia P&P sessioita seuraavaa peliä varten (Adventure Path kuten Kingmakerkin on)

Tässä vielä hieman spekulaatiota sekä faktaa mitä tiedämme seuraavasta pelistä:
"
Pathfinder 2

* The sequel hasn't officially been announced yet but the anniversary Twitch Stream stated that an announcement was coming this year.
* Tabletop Tuesdays have resumed at Owlcat Studios on a new AP. Everyone is playing the same AP. Tabletop Tuesdays were originally part of Owlcat Studios' work on Kingmaker as a way to develop new content for the game organically and to familiarize the devs with the characters and feel of the game. Resuming them with a new AP seems like a major indicator that Pathfinder 2 is in the works.
* Owlcat hit certain milestones that triggered a Console Port by THC Nordic, this indicates that Kingmaker was a financial success and a new game is likely.
* Oleg (the studio head) referenced thinking about their new project at Big Deal in a way that implied that there was in fact a new project.
* K0tarsis continually answers questions on stream about whether there will be a new game with "I can tell you that Owlcat is doing well, and when a Game company is doing well, they are making new games."

So what do we know about PF2?

* Paizo has spoken out to say that Owlcat (and any other developers) will not be forced to upgrade to Pathfinder 2nd edition rules and can keep putting out games using 1st edition rules if they wish. Given the massive cost in iteration of a new engine and the fact that the 2E rules don't even exist in a final form yet, the next game will likely be based off the same engine and rules as Kingmaker.
* What AP Owlcat is playing has not been disclosed, but since tabletop Tuesdays started back up in January, it is likely a fully published AP that was either finished or started before that date (i.e. Not Tyrant's grasp and probably not Return of the Runelords).
* Given the Owlcat thought process about the need for a "Hook" to differentiate from games coasting in on nostalgia appeal (the Kingdom Building was Kingmaker's), it is likely an AP with an overarching system in a similar vein to Kingmaker.
* Given Oleg's discussion of Kickstarter at Big Deal, it is likely that there will be another Kickstarter. News about this will probably not break until after the forum's are reformatted and DLC3 is released.
* Given the issues that Owlcat had with physical Kickstarter rewards, it seems likely that Physical rewards for this next Kickstarter will be minimal.
* It took half a year to go from absolute nothing to a vertical slice in Kingmaker's dev cycle. And another half a year to go from there to Kickstarter readiness. And then around half a year to get from there to Alpha 1. and 10 months in alpha to get to Beta. and 2 months to go from Beta to Full game. It seems likely, given that timeline, that we will get a Kickstarter this year.
"
 
Liittynyt
08.02.2019
Viestejä
93
Pitkästi:
Olen ostanut tämän pelin GOG:sta joskus vuoden alussa. Halusin mukavan ja leppoisan roolipelin, jossa on hyvä tarina ja joutuu hieman miettimään, eli panostamaan hahmonkehitykseen sekä ratkomaan arvoituksia/mysteerejä. Olen lukenut tästä pelistä kahdenlaisia arvosteluita, toisissa sitä ylistetään maasta taivaisiin. Sitten on niitä joissa se haukutaan lyttyyn, koska peli tuhoaa peli-ilon jostain perustavaa laatua olevasta syystä.

Pelaan tosi vähän koska perhe, työ, opiskelu jne. Jotta saisi jonkunlaisen käsityksen mistä pidän, niin Witcher 1 ja Skyrim pelattu läpi ja tykkäsin satojen tuntien edestä. Witcher 3:sta en ole vielä ehtinyt aloittaa, olen sitä hieman säästellyt kun on enemmän aikaa keskittyä laatupeliin. Myös Fallout 3 oli hyvä, ja pelasin viime vuonna peruspelin läpi ensimmäistä kertaa (kun se aikoinaan ilmestyi, niin en saanut sitä koskaan pysymään pystyssä enempää kuin 2-4 tuntia, jonka jälkeen jokainen oven avaus kaatoi pelin) - nautiskellen avoimesta maailmasta ja etsien tarinoita sieltä täältä.

Grim Dawninkin ostin ja pelasin sitä sen 20 tuntia. Tykkäsin pelistä sinänsä tosi paljon, mutta jätin sen kesken yhdestä syystä: vihollisia oli aivan liikaa ja kyllästyin siihen että kun latasi saven tai piti mennä takaisin jonnekin paikkaan x, niin samat viholliset odottivat joka kerta aivan kuin kukaan ei olisi koskaan käynytkään siellä. Olisin halunnut vain tutkia paikkoja ja nauttia hyvästä tarinasta ilman että ihan koko ajan pitää tappaa satoja vihollisia kun liikahtaa metrinkin - vaikka olisi käynyt 10 kertaa samassa mestassa.

Lyhyesti:
Kannattaako minun sijoittaa aikaa tähän peliin ja ruveta opettelemaan sen saloja?


(Toki saa suositella kriteereihini mahdollisesti osuvia muitakin pelejä, mutta ei vedetä tätä triidiä kuitenkaan offtopicin puolelle.)
 
Viimeksi muokattu:

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 593
Tästä vaikka katsot ensin arvostelun:


Tyyliltään aika paljon Witcher 1, Baldur's Gate tyyppinen. Vaatii siis kohtuu paljon lukemista ja kannattaa katsoa vaikka jostain let's play videosta ihan alkua (hahmon luonti) ja miettiä kuten tuossakin videossa sanotaan saako se sinut innostumaan vai ärsyyntymään. Koska opittavaa on todella paljon eikä peli tarjoa tarpeeksi "kädestä pitämistä" kuten moni peli nykyisin tekee (näin liikut => kun olet liikkunut tulee seuraava ohje: näin hyppäät, näin lyöt jne jne).

Heidän piti tehdä noin 40 tuntia pääpeli ja 40 tuntia lisäquestit, tekivät käytännössä noin 120+ tuntia pitkän eepoksen mistä nyt aika hyvin kaikki bugit tapettu joten todella pitkä ja nautinnollinen pelikokemus. JOS jaksaa opetella säännöt ja pitää ns. perinteisistä roolipeleistä.
 
Liittynyt
08.02.2019
Viestejä
93
Tästä vaikka katsot ensin arvostelun:


Tyyliltään aika paljon Witcher 1, Baldur's Gate tyyppinen. Vaatii siis kohtuu paljon lukemista ja kannattaa katsoa vaikka jostain let's play videosta ihan alkua (hahmon luonti) ja miettiä kuten tuossakin videossa sanotaan saako se sinut innostumaan vai ärsyyntymään. Koska opittavaa on todella paljon eikä peli tarjoa tarpeeksi "kädestä pitämistä" kuten moni peli nykyisin tekee (näin liikut => kun olet liikkunut tulee seuraava ohje: näin hyppäät, näin lyöt jne jne).

Heidän piti tehdä noin 40 tuntia pääpeli ja 40 tuntia lisäquestit, tekivät käytännössä noin 120+ tuntia pitkän eepoksen mistä nyt aika hyvin kaikki bugit tapettu joten todella pitkä ja nautinnollinen pelikokemus. JOS jaksaa opetella säännöt ja pitää ns. perinteisistä roolipeleistä.
Kiitos videon linkkaamisesta. Katsoin sen ja ymmärsin että ostokseni ei ollut turha. Nyt ei ole aikaa ruveta pelaamaan tuota, mutta heti kun on isompi määrä aikaa käytettävissä, pitää katsoa pari hahmonluontivideota ja ruveta opettelemaan. Ensin pelaan Witcher 3:n läpi.
 
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
1 070
Kuinka tämä vertautuu ekaan Pillarsiin (Deadfireä en ole pelanut)? Mikä on juttelun ja tappelun ratio? Juoni ja hahmot hyviä? Kuinka paljon tuota kingdom-managementtia on ja onko se vaikea... En yleensä pidä tollaisista hommista.

Pathfinder/D&D 3rd Edition on jonkin verran tuttu, olisiko normaali vaikeustaso sopiva ja voiko sitä vaihtaa pelin aikana?

Tämä voisi olla Disco Elysiumin jälkeen potentiaalinen pelattava. Mietin myös Deadfireä, Torment Tides of Numeneraa, Age of Decadencea ja Mass Effect kolmosta...
 
Viimeksi muokattu:

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 593
Kuinka tämä vertautuu ekaan Pillarsiin (Deadfireä en ole pelanut)? Mikä on juttelun ja tappelun ratio? Juoni ja hahmot hyviä? Kuinka paljon tuota kingdom-managementtia on ja onko se vaikea... En yleensä pidä tollaisista hommista.

Pathfinder/D&D 3rd Edition on jonkin verran tuttu, olisiko normaali vaikeustaso sopiva ja voiko sitä vaihtaa pelin aikana?
Juoni ja pelaajan mukaan liittyvät NPC hahmot ovat hyviä, jokaiselle jotakin. Löytyy (itseäni ärsyttävä) hyvis "olen niin kaunis älä mainitse siitä että olen kaunis" entinen paladin, koko maailman tuhosta saarnaava kääpiö pappi, barbaari nainen joka haluaa mieluummin tapella kuin puhua, jumalattaren kuolleena ylösnostama inkvisiittori nainen jolla on yllättävän synkkä tausta, muutama orja joilla on avoin liitto keskenään (mihin pääset mukaan jos haluat), jopa jumalan valituksi haluava goblin, todella ärsyttävän pikkutarkka mutta tavallisen kansan puolella oleva maahisalkemisti jne jne.

Vaikeustasoa voi vaihtaa pelin (tai jopa yksittäistä taistelua varten) aikana. Jos haluat oikeilla Pathfinderin säännöillä pelata joudut hieman kikkailemaan, eli valitsemaan vaikean ja tiputtamaan vastustajien olikohan 120% => 100% HP:t ja muut.

Tavallisella vaikeustasolla esim. kriittisiä ei muistaakseni pelaajaa (tai ryhmää) vastaan voi tulla (eli peli helpottuu melkoisesti, tosin jos kriittisiä voi tulla se voi tarkoittaa "yksi isku, kuolit" varsinkin alussa) ja samaten joutuu "kuoleman kielissä" kaltaiseen tilaan mutta ei voi kuolla / hävitä ellei koko joukko mene tajuttomaksi taistelussa.

Koska kyseessä on Pathfinder erilaiset buffit, strategia ja ennakointi ovat suuressa osassa taisteluissa.

Säädettävää löytyy oikeasti erittäin paljon ja kattavasti (mikä on hyvä, varsinkin automaattisia "pause" kohtia määriteltäessä)

Kuningaskunta, sen voi laittaa automaatille jos haluaa. Muuten suosittelisin että jokaisen kuukauden alussa pyrkii olemaan oman alueensa sisällä ja katsoo onko uusia tehtäviä + suorittaa niitä jos niitä on.

Sen faktan nostaisin erityisesti esille että tämä on yksi harvoja pelejä missä voit oikeasti pelata "älykästä pahaa" hahmoa ja menestyä.
Tämä ei siis tarkoita hahmoa mikä yrittää tappaa kaiken mikä liikkuu vaan esim. aika pian kun olet saanut paronikuntasi perustettua tulee yksi diplomaatti mikä käytännössä yrittää ärsyttää sinua ja haastaa riitaa. Myöhemmin pahana hahmona sinulle tulee tilaisuus (törmäät tähän diplomaattiin ja pelastat hänet vihollisten käsistä) keskustella lisää ja kun käy ilmi että käytännössä pääset joko vasallivaltioksi tai valtiosi vallataan voit hyvillä mielin (evil) päättää hyökätä, saada mukavat expat sekä esineet ja pääset ärsyttävästä pikku diplomaatista.

Toki voit myös solmia liittoja erilaisten tahojen kanssa ja kehittyvä kuningaskuntasi myös muuttuu päätöstesi ja ryhmittymäsi mukaisesti, esim. keskellä toria oleva hirttolava hillitsee niskuroivien kansalaisten toimia tehokkaasti...
 
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
1 070
Dumppasin Cha fighterilleni. Voinko käyttää jotain muuta hahmoa facena keskusteluissa?

Edit: Näköjään suurimmaksi osaksi partyn paras hoitaa checkit. Joskus main charrun täytyy hoitaa itse
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
1 070
Uskomaton peli...
Toivottavasti tekevät Starfinderistä seuraavan! Polveni menevät heikoksi hyvästä sci-fi RPGstä... :drool:
 
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
1 070
Näköjään tälle modejakin löytyy. Onko mitään must-have modeja (ei huijauksia)?
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 593
Näköjään tälle modejakin löytyy. Onko mitään must-have modeja (ei huijauksia)?
Itse olen paitsi itse tehnyt myös käyttänyt tätä Heroes of Stolen Lands modia kun olen etsinyt hahmoille portrait kuvia: Heroes of Stolen Lands

Olen kuullut että moni pitää tästä, mutta saattaa tehdä taisteluista "hieman" hitaita eli turn based combat: Turn-Based Combat

Itse en käytä mitään muita modeja kuin nuo hahmojen kuvat mitä voi tehdä itse tai ladata valmista modia siihen.
 
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
1 070
Seikkailu ja tappelu on loistavaa, mutta tuo kingdom management ei itseä hirveenä kiinnosta. Jos sen laittaa autolle niin misaako paljon asioita?
Ei näyttäisi voivan laittaa enää autoa pois jos sen kerran laittaa päälle (tosin onnistunee tiedostojen muokaamisella)

Edit: pelannut vielä ilman autoa ja sain nyt artisaanin joka voi tehdä masterpiecen. Menetänkö mahdollisuudet artisaanien masterpieceihin jos laitan autolle? Jos näin on niin pitänee pitää Effortlessilla management päälllä...

btw, huomannut että latausajat ovat alkaneet pitenemään pelin edetessä... voi Unity :D

Onko kokemuksia Cleaner-modista "Mod reduces size of save files and slightly reduces memory usage in game."? Cleaner
 
Viimeksi muokattu:

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 593
Tänään sitten tuli viimeinen virallinen versio pelistä ulos. Eli Pathfinder Kingmaker Definite Edition mikä päivittyy ns. normaalisti PC pelaajille ja tulee samalla myös Xbox One ja PS4 pelaajille.
Suurin ero tulee varmaan siitä että nyt voi valita myös kierrospohjaisen taistelun jos sellaisesta pitää.

 
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
1 070
Tänään sitten tuli viimeinen virallinen versio pelistä ulos. Eli Pathfinder Kingmaker Definite Edition mikä päivittyy ns. normaalisti PC pelaajille ja tulee samalla myös Xbox One ja PS4 pelaajille.
Suurin ero tulee varmaan siitä että nyt voi valita myös kierrospohjaisen taistelun jos sellaisesta pitää.
Tuleeko PClle gamepad-tukea?
Jännästi paljon tekstiä sisältävän pelin trailerissa ei näytetty yhtään dialogia
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 593
Tuleeko PClle gamepad-tukea?
Jännästi paljon tekstiä sisältävän pelin trailerissa ei näytetty yhtään dialogia
Tulee, tässä hieman infoa, eli mitä on muuttunut ja alempana erikseen vielä vastauksia "bonus" kickstart / earlyaccess esineisiin ja PC/konsoli eroihin:
"
Please be aware of plot spoilers in the description below!
Highlights
• You can now play Pathfinder: Kingmaker with your gamepad.
• Turn-based mode is now available.
Areas
• Now, after you explored the Blackstones Ford map, you can stay in that area to collect the loot and exit when you feel like it.
• Now you can speak to Kobold Artist in the Troll Liar only once.
• Fixed the chest respawn in the endless dungeon. The chests will no longer appear in the unreachable locations.
• Some secret rooms in the endless dungeon contained no chests. Resolution: fixed.
• In the endless dungeon, certain poisons had no icons. Resolution: fixed.
• The Bandit Camp area had an incorrect name on the local map. Resolution: fixed.
• The Cloudkill effect of traps in the Vordakai Tomb had no visible text. Resolution: fixed.
• An incorrect message was displayed for one of the houses in Varnhold. Resolution: fixed.
• Fixed the issue when the innkeeper in Varnhold could hear the rioting peasants for the second time.
• Fixed the issue when characters could get stuck in some places at Jamandi’s mansion.
Quests
• After you start investigating the Season of Bloom quest and talk to Kesten, the Second Breath quest fails if you haven’t completed it before.
• In one of the options of Regongar’s final quest, it was possible to get the reward twice. Resolution: fixed.
• Fixed the issue due to which the final stage of Octavia’s and Regongar’s quest could not be completed.
• After you saved the game and then loaded it at the Capital Square during the Investigate My Death quest, Jaethal disappeared and you could not talk to her until re-entering the area. Resolution: fixed.
Kingdom
• Allowing Tsanna to decide what to do about the situation while increasing Loyalty Rank to 7 led to doubling of the Rank Up project and other effects. Resolution: fixed.
Classes & Mechanics
• Now rogues can select a starknife as a weapon for Finesse Training.
• The rogue’s Finesse Training lacked nunchaku as an option. Resolution: fixed.
• The rogue’s Dispelling Attack advanced talent didn’t scale correctly with levelling up of vivisectionists and slayers. Resolution: fixed.
• Monks can now correctly activate two style strikes after 15th level.
• Sensei Advice: Mass Diamond Soul (monk’s ability) incorrectly applied the Diamond Body effect. Resolution: fixed.
• The inquisitor’s progression window did not show the Greater Bane ability. Resolution: fixed.
• The DC of the inquisitor’s Daze orison spell was based on the inquisitor’s Charisma instead of Wisdom. Resolution: fixed.
• The cleric’s Divine Fortune ability of the Luck domain was infinite per day. Resolution: fixed.
• Strength Surge (cleric’s strength domain ability) didn’t work on allies. Resolution: fixed.
• The description of Sage Sorcerer has been expanded to clarify the features of this archetype.
• The kinetic knight can now correctly choose Armor Proficiency (Medium).
• Metakinesis no longer increases the burn cost of the kineticist’s wild talents.
• For the Phoenix Rising ability of the flamewarden (ranger’s archetype) it was incorrectly stated that it worked once per week while it actually worked once per day. Resolution: fixed the description.
• The Russian description of the Touch of Good ability (Good domain) incorrectly mentioned that it gave a bonus equal to the level of the class that granted access to that domain. In fact, the bonus amounted to half of the class level. Resolution: fixed.
• Harm and Inflict Wounds, Mass spells failed to check for Death Domain — Death’s Embrace. Resolution: fixed.
• Channel Positive Energy — Heal Living healed golems. Resolution: fixed.
• The Reduce Person spell was affected by Spell Resistance. Resolution: fixed.
• The True Seeing spell was affected by Spell Resistance. Resolution: fixed.
• Remove Fear failed to work against Frightful Presence. Resolution: fixed.
• Magic Fang and Greater Magic Fang were not displayed on characters as an effect. Resolution: fixed.
• Mind Fog had an incorrect duration description. Resolution: fixed.
• Hardy dwarves’ racial trait now correctly works on the first saving throw against poisons afflicted by enemies’ natural attacks.
• Tartuk now correctly has the Fiery Body spell.
• Fixed the issue when it was impossible to pick up the loot from enemies that were killed under the effects of the Baleful Polymorph spell.
• Attacks of opportunity in the round right after a charge action got a +2 bonus to attack rolls from the charge. Resolution: fixed.
• Using the respec on a caster that learns spells from scrolls will now refund all the extra spells this caster has learned from scrolls (so that players can go and buy other scrolls from vendors).
• The bear animal companion had a lower natural armor than intended. Resolution: fixed, the natural armor of the bear was increased.
• Even the smallest goblin alchemists now can throw bombs.
• Rapid Shot no longer applies a -2 penalty to single attacks.
Items
• Added Masterwork Throwing Axe, Masterwork Nunchaku, Throwing Axe +1 and Nunchaku +1 to the goods offered by the Honest Guy.
• Scalemail of Resistance +2 sold by the traveling merchant could be equipped only by druids, instead of all classes. Resolution: fixed.
• Sword of Eternal Servitude worked incorrectly. Resolution: fixed.
• Cloak of Sold Souls summoned a friendly Thanadaemon. Resolution: fixed.
• Thundering Claw of the Bear God didn’t work with Beast Shape III; Call Lighting was also cast if an animal companion landed a critical hit. Resolution: fixed.
• The Bladed Plate item incorrectly appeared in Kaessi’s house in the capital. Resolution: fixed.
• The Bleed effect of the Serrator weapon failed to work in the first round after successful hit. Resolution: fixed.
• Fixed issues with Gear’s Rule.
• The Narrow Path amulet checked the alignment of the wearer instead of the target. Resolution: fixed.
• The Blakemoor’s grimoire description wasn’t displayed properly. Resolution: fixed.
• The weapon type information was missing for oversized bastard swords. Resolution: fixed.
• Scroll of Cape of Wasps had DC equal to 0. Resolution: fixed.
• Mail of Clear Skies wasn’t considered a light armor. Resolution: fixed.
• Mail of Clear Skies had incorrect stats. Resolution: fixed.
• Disruption Thundering Heavy Flail +2 was a regular flail, not a heavy one. Resolution: fixed.
• The game mechanics information was missing for the Briar. Resolution: fixed.
• Frozen Crescent had an incorrect critical range. Resolution: fixed.
• Wand of Acid Splash had an incorrect price. There were also some scrolls with incorrect spells. Resolution: fixed.
• Adamantine Breastplate +3 had an incorrect price. Resolution: fixed.
• Singing Steel Breastplate had an incorrect price. Resolution: fixed.
• Lycanthrope Bane Disruption Club +3 had an incorrect price. Resolution: fixed.
• Fixed typos in the descriptions of the Dark Revelation, Amulet of the Dying Wisdom, Staff of the Whispering Souls, and Cord of Stubborn Fury belt.
User Interfaces
• The icon to exit the Silverstep Grove area was located too low. Resolution: fixed.
• Fixed the location of the monster names above the water elementals.
• Fixed the location of the monster icons above the slurks.
• Combat Log didn’t display rerolls. Resolution: fixed.
• Changed the color of Jaethal’s name for readability.
Miscellaneous
• Fixed multiple typos and inconsistencies in the German, French, and Chinese localizations.
• Audio: added four new voice packs for barons and baronesses.
• Autosave worked incorrectly when moving from the Other World to the Womb of Lamashtu. Resolution: fixed.
• Animation: fixed Coup de Grace animation and slipping in the Mammoth animation.
• Rain visual effects no longer freeze when switching between locations.
• Fixed a collision problem on the stairs of the Academy of Grand Arts in Pitax.
A friendly reminder: while we deeply admire the contribution that mod authors make to our game, we would like you to remember that running custom modifications can lead to unexpected bugs and crashes. Unfortunately, if you encounter any issues while playing with mods, our team will not be able to help you. If this happens, please report these issues to the mod’s original creator. Also, remember that after each game update, there is a high probability of previously installed mods not functioning properly. If you wish to play with mods anyway, disabling auto-updates might prevent your save files from becoming corrupted.

"
+
"
Thank you for your interest in our game, sorry for the delayed answer we have a lot of inquiries with our backer portal.

1. Your GOG/Steam Enhanced Edition will be also upgraded to the Definitive Edition and it’s supposed to be the final version of the game. We might provide some patches for the console version, if some platform-related issues appear, but the PC version probably will not be fixed anymore.

2. PC Definitive Edition will be practically identical with the console Definitive Edition, aside from few console-specific changes in the interface and some settings.

3. The items you’ve mentioned are related to the Kickstarter Tier rewards. Each of the DLC contain additional items. That being said, those items are available only for the PC version of the game and only as a bonus for preorder. You will not have those in console version of the game if you purchase one.

-«Pre-order Bonus» DLC contains: Experts Hat, Mesmerizing Necklace, Owlcat pet. -«Premium Digital Copy» DLC contains: Explorers Belt, Blessed Signet.

-«Kickstarter Tier 2» DLC contains: Rulers Mantle, Faerie Dragon pet, Knights Helmet, Arcane Signet, Wand of Summon Monster.

"
 
Liittynyt
07.09.2018
Viestejä
1 226
Tämä alkoi vähän kiinnostamaan kun vaikuttaa kovasti vanhoilta kunnon BG1 ja BG2 peleiltä. Lisäksi on tullut luettua jokunen Pathfinder romaani sekä sarjakuvia.
Mutta mikä kannattaa ostaa jos haluaa päästä pelaamaan edullisesti? Steamissa on Enhanced Edition ja Explorer Edition noin 20€. Sitten edullisimman kai saisi Livekortti.fi hintaan 12,95€ mikä on kai pelkkä peruspeli. Ja tuo Livekortin peli kai aktivoidaan myös Steamissa? Tuleeko sille kuitenkin normaalisti päivitykset kuten tuo Definite Edition?
Olen ihan pihalla näiden kanssa kun viimeksi BG1 ja BG2 pelatessa asensin ne rompuilta :cool:
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 593
Tämä alkoi vähän kiinnostamaan kun vaikuttaa kovasti vanhoilta kunnon BG1 ja BG2 peleiltä. Lisäksi on tullut luettua jokunen Pathfinder romaani sekä sarjakuvia.
Mutta mikä kannattaa ostaa jos haluaa päästä pelaamaan edullisesti? Steamissa on Enhanced Edition ja Explorer Edition noin 20€. Sitten edullisimman kai saisi Livekortti.fi hintaan 12,95€ mikä on kai pelkkä peruspeli. Ja tuo Livekortin peli kai aktivoidaan myös Steamissa? Tuleeko sille kuitenkin normaalisti päivitykset kuten tuo Definite Edition?
Olen ihan pihalla näiden kanssa kun viimeksi BG1 ja BG2 pelatessa asensin ne rompuilta :cool:
Kaikkiin peruspeleihin tulee tietysti tuo päivitys Definite Editioniin mutta eroa tulee esim. lisäosien tai mahdollisten "bonus" esineiden suhteen.

Kun katsoo esim. Steamista niin:
"
Osta Pathfinder: Kingmaker - Season Pass Bundle
Sisältää 3 tuotetta: Pathfinder: Kingmaker - The Wildcards, Pathfinder: Kingmaker - Varnhold's Lot, Pathfinder: Kingmaker - Beneath The Stolen Lands
"
Tuo olisi 19,06€ ja siihen päälle itse peli:

"
Osta Pathfinder: Kingmaker Explorer Edition
Includes base game
"
19,99€

Olisi myös 50,35€ hintaan Imperial Edition Bundle missä olisi seuraavat:
"
The Imperial Bundle includes:

A premium downloadable copy of the game which contains 2 in-game items.
  • All 3 full DLCs.
  • Two additional portraits. Included in the gallery of portraits available upon creating a character.
  • A digital Art Book. 176 pages with sketches of characters, monsters, items and the game world.
  • Official soundtrack. Contains a complete set of in-game music.
  • A digital module for board game adventures.
  • A digital high-resolution map of the Stolen Lands. This detailed map can be used as a desktop wallpaper.
  • A red panda in-game pet.
"

Myös uutta peliä on tulossa, nyt Alpha testauksessa. Epäilen että Beta testaus alkaa aikaisintaan vuoden vaihteessa. Julkaisu joskus 2021. Vielä käsittääkseni voi päästä mukaan:


+


Sen verran on tullut uusia tilaajia että viimeinenkin kickstart goal on saatu täyteen eli Dinosaurukset ja Metsästäjä hahmoluokka tulevat peliin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
07.09.2018
Viestejä
1 226

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
7 813
Olipas karu loppurutistus tässä pelissä. Alkuun olin, että paras rpg koskaan. Loppua kohden mieli muuttui rajusti. Kuningaskunta päätyi kuolemaspiraaliin jota ei saanut oikaistua. Ei enää jaksanut ladata wanhaa savea. Valley of death:sta eteenpäin peli tuntui copy/pastelta ja viholliset lähinnä ärsyttäviltä. Jäi aika paha maku loppujen lopuksi suuhun. Tämä olisi ollut 5/5, jos viat olisi korjattu ja pelin mitta olisi ollut joko copy/pasten välttävä tai sitten keksitty uusia juttuja loppua kohden. Nyt annan arvosanaksi 3/5 ja todnak. en tuon puljun peleihin enää koske. Pelasin kuitenkin läpi asti ja tein kaikki companion quest:it. Hyydyin niin täysin copy/pasteen, että aika kasan lopussa vedin vain story modella läpi ja silti tuntui, että eikö tämä paska lopu koskaan. Helpoin esimerkki copy/pastesta oli tenebrous depths, mutta sitä samaa kaavaa käytettiin tahallaan pidentämään peliä ihan liian monessa paikassa.

3/5 on silti hyvä peli ja kannattaa pelata. Jos olisin tajunnut copy/paste luonteen aikaisemmin niin olisin suosiolla pelannut vain pääjuonen läpi ja ignoorannut rakennusjutut ja kuningaskunnan hoitamisen. Sillä keinoin peli olisi kantanut alusta loppuun. Olisin todnak. myös pelannut vain parilla hahmolla ja jättänyt välistä ison osan (turhasta) sisällöstä.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 509
Viestejä
4 164 673
Jäsenet
70 418
Uusin jäsen
NKoo

Hinta.fi

Ylös Bottom