Suosittele kirjaa

Liittynyt
10.01.2017
Viestejä
302
Hampton Sidesin In the Kingdom of Ice
In the Kingdom of Ice: The Grand and Terrible Polar Voyage of the USS Jeannette by Hampton Sides

Kertoo George De Longin yrityksestä purjehtia pohjoisnavalle. Noihin aikoihin oli teoriana, että pohjoisnavalla on avoin meri, että napajää on vain kehä, mutta itse pohjoisnapa on avoin jäästä. Tuota teoriaa lähtivät testaamaan ja etsimään avointa reittiä pohjoisnavalle. Jeannette expedition - Wikipedia

Erittäin hyvin kirjoitettu. Samantyyppistä ihminen vastaan elementit -matskua kuin Alfred Lansingin Endurance, mutta tässä on enemmän nippelitietoa ynnä muuta triviaa.

Löytyy valitettavasti vain englanniksi.
 
Liittynyt
24.12.2016
Viestejä
370
Going Clear: Scientology, hollywood and the prison of belief, by Lawrence Wright
Satoja novelleja, okkultismia Alistair Crowleyn hengessä, oma tulkinta spykologiasta ja tästä kehitetty kultti, päämäärättömiä seikkailuja valtamerillä, taistelut spykologeja ja verovirastoa vastaan mukaanlukien laajin vakoilukamppanja usa sisällä. Vaihe rikas elämä tällä Hubbardilla, liekö sitten lopulta menny todellisuus ja fiktio sekaisin vai kirjoittiko hallitusti kieliposkessa tarinansa.

Hillbilly Elegy, memoir by J. D. Vance
Syväluotaava sielunmaisema amerikan ruostevyöhyke kaupunkien ,köyhyyteen, epätoivoon, kunniakulttuuriin ja arvojen ristiriitoihin.
 

”diginatiivi”

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
994
Going Clear: Scientology, hollywood and the prison of belief, by Lawrence Wright
Satoja novelleja, okkultismia Alistair Crowleyn hengessä, oma tulkinta spykologiasta ja tästä kehitetty kultti, päämäärättömiä seikkailuja valtamerillä, taistelut spykologeja ja verovirastoa vastaan mukaanlukien laajin vakoilukamppanja usa sisällä. Vaihe rikas elämä tällä Hubbardilla, liekö sitten lopulta menny todellisuus ja fiktio sekaisin vai kirjoittiko hallitusti kieliposkessa tarinansa.

Hillbilly Elegy, memoir by J. D. Vance
Syväluotaava sielunmaisema amerikan ruostevyöhyke kaupunkien ,köyhyyteen, epätoivoon, kunniakulttuuriin ja arvojen ristiriitoihin.
Sekava tulkinta, mutta miksi ei.
 

”diginatiivi”

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
994
Kurt Vonnegut:
Kaikille teurastamo 5 ja kissankehto.


Galapagos eteenpäin seniiliys alkaa vaikuttamaan häiritsevästi.

(Anteeksi väkevä teksti).
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
672
Hampton Sidesin In the Kingdom of Ice
In the Kingdom of Ice: The Grand and Terrible Polar Voyage of the USS Jeannette by Hampton Sides

Kertoo George De Longin yrityksestä purjehtia pohjoisnavalle. Noihin aikoihin oli teoriana, että pohjoisnavalla on avoin meri, että napajää on vain kehä, mutta itse pohjoisnapa on avoin jäästä. Tuota teoriaa lähtivät testaamaan ja etsimään avointa reittiä pohjoisnavalle. Jeannette expedition - Wikipedia

Erittäin hyvin kirjoitettu. Samantyyppistä ihminen vastaan elementit -matskua kuin Alfred Lansingin Endurance, mutta tässä on enemmän nippelitietoa ynnä muuta triviaa.

Löytyy valitettavasti vain englanniksi.
Tälle vahva suositus. Oli kyllä tosi hyvä. Minulla oli tuo kirjahyllyssäkin mutta kuuntelin äänikirjan niin pääsen joskus loppuunkin.
 

tuoppi´

Kapitalisti
Köyhä
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
3 695
Tällä hetkellä luettavana Nassim Nicholas Talebin viimeisin kirja Skin in the Game (Skin in the Game (book) - Wikipedia). Tämä osa Incerto-kokonaisuutta (5 kirjaa, Nassim Nicholas Taleb - Wikipedia), joka kertoo todennäköisyyksistä, riskien hallinnasta, tilastoista, satunnaisuudesta, yms. Ja miten nämä vaikuttavat joka päiväiseen elämään. Itse tämän viimeisen kirjan lisäksi olen lukenut Antifragilen. Kaikkia kirjoja Incerto-sarjasta ei välttämättä tarvitse lukea, kun edellisen kirjan asiat on tiivistettynä myös seuraavissa (ainakin näissä kahdessa). Suosittelen, jos kyseiset asiat kiinnostaa. Talebilla on hyvä tyyli vielä kirjottaa niin lukeminen ei ole tylsää. Aika paljon vittuillaan epäsuorasti ja suorasti asioille ja henkilöille, joiden kanssa kirjoittaja ei ole samaa mieltä.
 

”diginatiivi”

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
994
Stetigförderer teil 1-2.
Todella mukaansatempaava kaikkine kuvineen ja kaavoineen.
Suosittelen ihmisille suurien linjojen kanssa.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
2 162
Onko kokemuksia seuraavista? Ajattelin pyytää lahjaksi:
Remes - Kremlin nyrkki
Jessika Aro - Putinin trollit
Björn Wahlroos - Kuinkas tässä näin kävi
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
424
Veljen suosituksesta tuli kuunneltua Risto Siilasmaan Paranoidi optimisti Kirja - Tammi

Kertoo Nokian alkuajoista, kuinka oltiin huipulla ja kaikki meni hyvin mitä tahansa tehtiin. Sitten johdon huonojen päätösten ja ehkäpä ylimielisyyden takia alamäki alkoi vauhdilla. Mielenkiintoinen kirja ainakin itselle, kun en niin tarkasti tietänyt Nokian käänteistä ja päätöksiin vaikuttaneista tekijöistä. Myös kirjassa painotettu paranoidi optimismi johtamistyylinä oli mielekästä kuunneltavaa, vaikka en missän johtotehtävissä itse ole.
 
Liittynyt
02.03.2017
Viestejä
259
Conn Igguldenin valloittaja kirja sarja (5kirjaa) kertop Tsingis Khanista ja mongolian noususta. Voin vain suositella jos seikkailu kiinnostaa. Faktaa ja vähän fiktiota sekoitettuna. Kirjan lopussa aina kerrottu faktat joita muutettiin fiktioksi jotta tarina olisi parempi.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
672
Vielä aiempaan kingdom of ice kirjaan liittyen suosittelen muutakin Hampton Sidesin tuotantoa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 272
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
672

Tämä oli aivan hillittömän hyvä ja reaalimaailman tilastoharhoja avaava teos. Olen lukenut vastaavia paljon ja en tiedä miksi löysin tämän vasta nyt, luultavasti olen kuvitellut tuon olevan se samanniminen elokuva joka kertoo ilmeisesti baletista ja mielialahäiriöistä.
 

KLF

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 788
Remeksen Jäätyvä Helvetti oli hieno ja paikoin hyvinkin realistinen skenaario nykypäivän hybridisodasta ja Venäjän kyberhyökkäyksestä Suomeen. Oikein viihdyttävä kirja, vaikka hahmot olivatkin paperinohuita ja tapahtumat paikoitellen epäuskottavia. Remeksen tuotanto ei ole entuudestaan tuttua, joten en osaa suhteuttaa tätä muihin kirjoihin. Jos ei muuten, niin tämä kannattaa lukea ihan vaikka pelkästään yleissivistävänä oppaana nykypäivän valtiollisiin kyberuhkiin liittyen.

Kirsin kirjanurkka: Ilkka Remes: Jäätyvä helvetti
Huomasin juuri äsken, että Remeksen tuotannosta suurin osa löytyy ainakin Elisa Kirjasta sekä e-kirjana että äänikirjoina. Viimeksi kun etsin, ei Remestä ollut sähköisessä muodossa ollenkaan.

Positiivista, koska mulla on muutama Remeksen kirja paperiversiona tuossa hyllyssä edelleen koskemattomana. Sen sijaan tabletti kulkee mukana päivittäin niin töissä kuin vapaa-ajallakin.

Nyt on menossa Jack Reacher -projekti. 19 luettu, 1 kesken, 4 lukematta tms. Tätä settiä onkin sitten tahkottu pari vuotta, väliin pääsi kyllä Rage War trilogia joka vetäisin läpi muutamassa päivässä kun oli sopivasti vapaata ja myös itseä kiinnostava tarina :)



Noita Remeksiä olen pantannut hyllyssä myös sen vuoksi, kun olen ajatellut lukea ne ihan järjestyksessä alusta alkaen ja se vaatii vielä aika monen kirjan ostamista. Nyt taidankin ostaa ne pois e-kirjoina ja paperiversioina luen vain ne, jotka välistä puuttuvat. Tällä vauhdilla siihen taitaa mennä seuraavat kolme vuotta :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 284
Itse lueskellut ja kuunnellut Storytelistä nyt tuota Liu Cixinin Three-Body Problem -trilogiaa puolentoista kirjan verran ja voin kyllä antaa todella isoa peukkua kaikille kovan scifin ystäville. Hieman hidastempoinen tapahtumien kannalta, mutta jos se ei haittaa niin hiton koukuttava.

Myös Hannu Rajamäen Quantum Thief trilogia (suomalainen kirjailija mutta alkuperäisteos silti kirjoitettu englanniksi, suomeksi nimellä Kvanttivaras) on hyvin kehuttavaa scifiä ja ehkä vähän kevyempi luettava.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
7 792
Leadership and Self-Deception: Getting Out of the Box on melko huima luettava. Voi kun osaisikin olla aina ulkona laatikosta. Suosittelen lukemaan, jos haluaa tutkia yhtä erilaista tapaa elää ihmisiksi.

Kirja on melko lyhyt, mutta lukeminen ottaa tovin. Kirja kannattaa lukea palasissa ja analysoida omaa ja ehkä muidenkin käyttäytymistä suhteessa kirjan esittämään tarinaan.
 

MedHot

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 268
Onko kokemuksia seuraavista? Ajattelin pyytää lahjaksi:
Remes - Kremlin nyrkki
Jessika Aro - Putinin trollit
Björn Wahlroos - Kuinkas tässä näin kävi
Kremlin nyrkin juuri luin. Alkupää oli oikein jees ja sitten vähän taantui. Ei oikein jännite säilynyt. Mutta perus hyvä Remes jos niistä tykkää.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
5 604
Rick Atkinson: An Army at Dawn: The War in North Africa, 1942-1943 & The Day of Battle The War in Sicily and Italy, 1943-1944.

Todella helppolukuista sotahistoriaa jenkkien näkökulmasta Marokosta 1942 Roomaan 1944. Ensimmäinen osa(Pulitzerin voittanut) osa käsittelee Afrikan kampanjaa ja jälkimmäinen Sisiliaa ja Italian kampanjaa. Jos Beevorit maistuu, nii maistunee nämäkin, joskin näissä painotus enemmän jenkeissä kuin edes kanssaliittolaisissa. Jonkin verran Rommelin ja Kesselringin ja pienempien kenraaleiden aivotuksia avataan ja toki Brittien sodanjohtoa. Taisteluita käsitellään monelta kannalta, ei vain liikutella divisioonia kartalla vaan myös auotaan paljon logistiikkaan yms. liittyviä asioita.

Viimeinen osa käsittelee sit Normandiasta sodan loppuun, mutta itsellä vielä tämä The Guns at Last Light lukematta.
 
Liittynyt
18.06.2017
Viestejä
120
Onko kokemuksia seuraavista? Ajattelin pyytää lahjaksi:
Remes - Kremlin nyrkki
Jessika Aro - Putinin trollit
Björn Wahlroos - Kuinkas tässä näin kävi
Jessikka Aron kirjasta pidin ja on jokseenkin vaikeaa lyhyesti kuvata, miksi se on merkityksellinen. Sillä on eri tasoja, joita ei välttämättä heti tule ajatelleeksi. Tämä kirja herättää miettimään, miten helppoa ihmisiä on johtaa harhaan ja samoin, miten helppoa on kiusata ihmistä, tässä tapauksessa Jessikkaa. Suosittelen lukemaan -tai kuuntelemaan.

Remeksen ja Wahlroosin kirjaa en ole lukenut.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 284
Haussa olisi jotain jotain mahdollisimman hard scifiä. Viimeisimpänä luettu Liu Cixinin Remembrance of Earth's Past (eli Three Body Problem) -trilogia ja siitä tykkäsin kovasti. Elokuvista / sarjoista taas omaan makuun olivat esim Annihilation, Arrival ja Devs.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
143
Haussa olisi jotain jotain mahdollisimman hard scifiä. Viimeisimpänä luettu Liu Cixinin Remembrance of Earth's Past (eli Three Body Problem) -trilogia ja siitä tykkäsin kovasti. Elokuvista / sarjoista taas omaan makuun olivat esim Annihilation, Arrival ja Devs.
Jos tuo Annihilation oli makuun, niin se pohjautuu Eteläraja-trilogiaan. Itse pidin kirjoista leffaa enemmän, suosittelen.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
143
Kuinka pahasti olen spoilannut itseni katsomalla leffan?
Minusta, spoilaamatta enempää, leffa ja kirjat eroavat paljon toisistaan. Koin nämä itse ihan eri tarinoiksi, vaikka hahmot ja ympäristö osin samoja. Piti itse ihan leffan jälkeen googlailla miksi näin.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
5 604
Shattered Sword - Jonathan Parshall & Anthony Tully
91xGEO4ZjZL.jpg

Kaikille sotahistoriasta kiinnostuneille, sitä tutkiville ja sitä lukeville ihan pohjaton suosittelu tälle opukselle. Helvetin hieno opus kahdelta 'harrastajalta' Midwayn taisteluun liittyen jossa runnottiin useampikin sen aikainen olettamus maan rakoon sellaisilla argumenteillä, että vaikea sanoa vastaan. Sen lisäksi, että kirjassa on paljon havainnollistavia kuvia ja karttoja mm. lentokoneiden nousu-laskuajoista lähtien, niin nämä on perustellusti kirjassa, koska ne on puolustamassa kirjoittajien argumentteja ja havainnollistamassa niitä. Sen lisäksi, että kirja on vahvasti tieteellisyyteen tähtäävä, ei se ole ollenkaan huonosti kirjoitettu, päin vastoin se on todella helposti luettava opus ja jossain määrin jopa hyödyntää tekijöiden "harrastelijamaisuutta" olemalla hauska. Toisaalta mitenkään kohtuuttoman paljon 400 sivun aikana ei ehditä mihinkään yksittäisten sotilaiden tarinoihin eikä se ole kirjan tarkoituskaan. Kirjasta jää kuitenkin hyvä yleiskuva taistelusta eikä se tarvitse mitään oheiskirjaa tuekseen.

Kirjan ainoa heikkous(vaikkakin hyvin pienii) on siinä, että vaikka se tarjoaa hyvin monipuolisen kuvan taisteluista, monet oheismateriaalit(piirrokset.) ovat vain Japanilaisten näkökulmasta. Esimerkiksi kirjan lopussa olevissa liitteissä on kuvat ja tekniset tiedot vain japanilaisten lentotukialuksista ja lentokoneista. Toki itse tekstissä käsitellään myös jenkkien lentokoneiden ja lentotukialusten toimintaa ja ominaisuuksia, mutta se vain lisää ihmetystä, että miksi näitä ei ole voitu lisätä kuvina&liitteinä.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
5 604
Jos kiinnostaa enemmän Taistelutoverit tyyppinen vääntö, niin Adam Makosin viime vuonna ilmestyneelle Spearheadille täältä vahva peukku. Kiikunkaakun viisi tähteä. Piti otteessaan koko matkan. Päähenkilönä panssarivaunun ampuja joka pääsi ammuskelemaan Shermanin lisäksi myös Pershingillä, sivuhahmoina yksi jalkaväen sotamies ja saksalainen panssarivaunumies. Jos on tuttu video missä Pershing ampuu Pantheria Kölnin kaduilla, niin tämä päähenkilö on se, joka oli sen Pershingin ampujana.
9781782395812.jpg
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
443
Kuulin joku kerta työmatkalla YLE puheelta haastattelun jostain suomalaisesta miehestä joka oli osallistunut johonkin maapallon yksin purjehduskilpailuun. Jäi kaivelemaan aihe, että yksin kierrät pallon ja aloin googlettemaan aihetta, ja kappas.

Yksin seitsemällä merellä

Kirja juuri kyseisestä henkilöstä kyseisessä kilpailussa. Kirja tuli ahmittua kolmessa illassa, ainoa mitä kaipaamaan oli sanasto purjehdukseen. Pidin kirjasta todella paljon ja aika tavalla tuli opittua uusia juttuja.
 
Liittynyt
03.01.2019
Viestejä
716
Huomasin juuri äsken, että Remeksen tuotannosta suurin osa löytyy ainakin Elisa Kirjasta sekä e-kirjana että äänikirjoina. Viimeksi kun etsin, ei Remestä ollut sähköisessä muodossa ollenkaan.

Positiivista, koska mulla on muutama Remeksen kirja paperiversiona tuossa hyllyssä edelleen koskemattomana. Sen sijaan tabletti kulkee mukana päivittäin niin töissä kuin vapaa-ajallakin.

Nyt on menossa Jack Reacher -projekti. 19 luettu, 1 kesken, 4 lukematta tms. Tätä settiä onkin sitten tahkottu pari vuotta, väliin pääsi kyllä Rage War trilogia joka vetäisin läpi muutamassa päivässä kun oli sopivasti vapaata ja myös itseä kiinnostava tarina :)



Noita Remeksiä olen pantannut hyllyssä myös sen vuoksi, kun olen ajatellut lukea ne ihan järjestyksessä alusta alkaen ja se vaatii vielä aika monen kirjan ostamista. Nyt taidankin ostaa ne pois e-kirjoina ja paperiversioina luen vain ne, jotka välistä puuttuvat. Tällä vauhdilla siihen taitaa mennä seuraavat kolme vuotta :D
Ilmeisesti siis pidit tuosta Rage War:sta? Itse olen suuri Alien/Aliens fani mutta ainuttakaan kirjaa en ole lukenut. Ilmeisesti viime vuosina on tehty Aliens trilogia, Alien trilogia ja sitten viimeiseksi tuo Rage War trilogia. Oletko noita muitakin lukenut, ja suositteletko niiden lukemista ennen Rage War:ia? Pitääkin katsoa jos noita löytyy Kindlelle.

Tällä hetkellä luen ensimmäistä Hyperion-kirjaa, ja todella hyvältä vaikuttaa joten veikkaan että pitää lukea loputkin sarjaan kuuluvat kirjat suoraan perään.
 

KLF

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 788
Ilmeisesti siis pidit tuosta Rage War:sta? Itse olen suuri Alien/Aliens fani mutta ainuttakaan kirjaa en ole lukenut. Ilmeisesti viime vuosina on tehty Aliens trilogia, Alien trilogia ja sitten viimeiseksi tuo Rage War trilogia. Oletko noita muitakin lukenut, ja suositteletko niiden lukemista ennen Rage War:ia? Pitääkin katsoa jos noita löytyy Kindlelle.
Kyseinen trilogia on ihan oma tarinansa, kattaa tapahtumissa ihmiskunnan tien tähtiin ja takaisin ja menee pääosin aika pitkälle tulevaisuuteen (hienommat lelut).

Niitä kirjoja näyttää olevan aikalailla nykyään, uudemmat on jäänyt itsellä huomiotta. Vielä enemmän jos laskee yhteen A, P ja AvP kirjat :p Kyllä niiden parissa kesäilta jos toinenkin menisi.
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
3 968
Enpä arvannut, että Nevil Shuten Viimeisellä Rannalla vuodelta 1957 hyppäsi ihan kärkeen omien luettujen kirjojen paremmuusjärjestyksessä.

Ihan pirun kiehtovaa post-apokalyptista kuvailua ydinsodan jälkeisestä maailmasta. Monet kaupungit näyttivät kaukaa aivan normaaleilta aurinkoisina kesäpäivinä, mutta lähempää näki, ettei ihmisiä näkynyt missään. Ikkunat jääneet selälleen, autot parkkiin ja auki-kyltit kaupan oveen, mutta kaikki ihmiset kuolleet säteilyyn jo ajat sitten. Öisin kaupunkien valojen sijaan oli vain pikimustaa maisemaa ja toisinaan jonkun yksittäisen vesivoimalan ansiosta oli rannalla vielä valopilkkuja.

Yllätti myös, miten raskas ja surullinen kirja oli etenkin loppua kohti. Hahmoihin kiintyi ja oli liikuttavaa seurata, miten kukin yritti taistella lähestyvää säteilyä ja kuolemaa vastaan henkisesti. Puutarhaa hoidettiin ja taloa remontoitiin, vaikka jokainen tiesi, että radiossa kerrottu lähestyvä säteily tuo varman kuoleman kaikille.

Voisi melkein etsiä tuollaisia post-apokalyptisia kirjoja lisää. Sotajutut eivät pahemmin kiinnosta, mutta kaikki hylätyt paikat ja ihmisten jälkeisessä maailmassa selviäminen kiehtovat. Ehdotuksia? :think:
 
Liittynyt
11.02.2017
Viestejä
451
Cormac Mccarthyn the road eli tie oli kyllä hyvinkin maailmaan imaiseva teos. En ole suomeksi sitä lukenut, mutta englanniksi se oli erittäin kauniisti kirjoitettua ja sujuvaa kerrontaa. Kertoo post-apokalyptisesta selviytymistaistelusta pojan ja isän kanssa.
 

Requiem

For You
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 479
Thomas Erikson
Idiootit ympärilläni
Kuinka opit ymmärtämään muita ja itseäsi.
Ei nyt mikään uusi juttu mutta hyvin kirjoitettu.
"Oletko joskus juuttunut puolisosi kanssa kinaan, jossa kumpikin puhuu aivan eri asioista? Oletko saanut kollegalta sähköpostia, joka on vaikuttanut tylyltä? Oletko ollut kokouksessa, jossa et käsitä mistä muut puhuvat, eikä kukaan tunnu ymmärtävän mitä sinä tarkoitat, vaikka selität asiat kristallinkirkkaasti? Oletko ajatellut, että kaikki ympärilläsi ovat idiootteja?"
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 884
Thomas Erikson
Idiootit ympärilläni
Kuinka opit ymmärtämään muita ja itseäsi.
Ei nyt mikään uusi juttu mutta hyvin kirjoitettu.
"Oletko joskus juuttunut puolisosi kanssa kinaan, jossa kumpikin puhuu aivan eri asioista? Oletko saanut kollegalta sähköpostia, joka on vaikuttanut tylyltä? Oletko ollut kokouksessa, jossa et käsitä mistä muut puhuvat, eikä kukaan tunnu ymmärtävän mitä sinä tarkoitat, vaikka selität asiat kristallinkirkkaasti? Oletko ajatellut, että kaikki ympärilläsi ovat idiootteja?"
Kannattaa sitten lukea tuo kirja aika kriittisellä otteella:
 

Requiem

For You
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 479
Tärkeintä on että lukee sen itse ja tekee johtopäätökset vasta sitten. Se on hyvin kirjoitettu ja siinä on hyviä huomioita joista varmasti tunnistat jonkun kaverisi.
Mutta samanlaista teoriaa käytiin työpaikalla läpi jo 90-luvulla tiimi-ajattelun merkeissä, ei ihmisiä voi jakaa eri väreihin (etenkään nykyisin ;)) vaan jokaisesta löytyy kaikkea. Toisista vaan enemmän kuin muista ja nämä tyypit tuolta kyllä tunnistaa.
Kriittisellä otteella kannattaa tietysti lukea, niinkuin kaikkia kirjoja joissa väitetään jotakin totuudeksi.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
90
Kukaan törmännyt scifiin missä tutkitaan Linnunradan keskustaa tai matkustetaan pois Linnunradalta? Joku Andersonin Tau Zeron kaltainen kiinnostaisi myös.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
387
Craig Alanson, The Expeditionary Force.
Mulle maistunu tämä scifi, en oo scifiä ennen lukenutkaan. Kokeilkaa, on monta kirjaa samaa sarjaa jo, ei tosin suomeksi kai...luen enkuks vaa.
 

|le

Liittynyt
17.03.2017
Viestejä
998
Craig Alanson, The Expeditionary Force.
Mulle maistunu tämä scifi, en oo scifiä ennen lukenutkaan. Kokeilkaa, on monta kirjaa samaa sarjaa jo, ei tosin suomeksi kai...luen enkuks vaa.
Isosti komppia täältä. Ensimmäinen osa kaappasi mukaansa siihen malliin, että nyt on 4. kirja menossa ja tulee varmasti luettua/kuunneltua loputkin.
 
Liittynyt
10.01.2017
Viestejä
302
Kukaan törmännyt scifiin missä tutkitaan Linnunradan keskustaa tai matkustetaan pois Linnunradalta? Joku Andersonin Tau Zeron kaltainen kiinnostaisi myös.
Lähinnä Peter F. Hamiltonin Void -trilogia tulee mieleen. Joudut lukemaan Commonwealth kirjat ensin.
At the very heart of the galaxy is the Void, a self-contained microuniverse that cannot be breached, cannot be destroyed, and cannot be stopped as it steadily expands in all directions, consuming everything in its path: planets, stars, civilizations.
-
Craig Alanson, The Expeditionary Force.
Mulle maistunu tämä scifi, en oo scifiä ennen lukenutkaan. Kokeilkaa, on monta kirjaa samaa sarjaa jo, ei tosin suomeksi kai...luen enkuks vaa.
Nämä oli ihan viihdyttäviä, jaksoin muistaakseni 8. kirjaan asti vaikka alkoi jo toistaa itseään pahasti pitkään ennen tuota. Pitäisi joskus jaksaa kuunnella noi 2 viimeistä osaa. Ongelma on että kaikissa sarjan kirjoissa on täysin sama kaava, mutta silti ihan ok aivot narikkaan tyyppistä military scifiä.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
90
Asiaa sivuten niin Jay Allan on tehnyt muutamankin hyvän sarjan miliscifiä. Tosin, kun on lukenut yhteen menoon 5 Allania niin tarvii jo vähän taukoa ainaisesta sodasta.
 
Liittynyt
19.06.2018
Viestejä
640

Tämä kirja vasta menossa mutta tykkään kirjoitustyylistä, ajassa seikkailusta kun tavallaan on kyse (ei suoraan hypitä vaan muistellaan) niin jotenkin kiva tyyli kun pompitaan eri aikakausissa ja siellä tapahtuu jotain mikä vaikuttaa toiseen aikaan.

Tämä kirja meni lomalla:

Maistui myös..kirjoittaja on niin perehtynyt 80/90-lukujen viihteeseen että kirjansa ovat viihdyttäviä. Ehkä himpun enemmän pidin ensimmäisestä kirjastaan "Ready Player One" mutta tämä meni oikein hyvin kesälomalukemisena.

Sori,aika isot kuvat. Pitääkö noi itse muokata pienemmiksi? Tais olla eka kuva tälle forumille...

EDIT: muokattu kuvat..
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
5 604
Tämä on nyt menossa.
Vähän hätäisesti kirjoitettu, mutta toimii hyvin historiakuvauksena entisajan mielisairaalaoloista.
Hulluuden historia -kirjan kirjoittanut historian professori Petteri Pietikäisen uusin kirja uppoutuu tarkemmin tuohon kotimaan mielenterveyshoitoon
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 365
Viestejä
4 158 508
Jäsenet
70 411
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom