Rekkasimulaattorit

Liittynyt
22.07.2018
Viestejä
522
Tossa oli pelkkä traileri ja ei toiminu kunnolla mulla olevan veturin kans. Seuraavaks kokeilin lavettia ja flatbed yhdistelmiä nii viturointia oli niissäkin. Flatbed yhdistelmästä sai hienon mut kuorman sai vaan traileriin, vähän höhlältä tuntuu sekin.
Taas päivä taistelua näitten kans ja hermo meni ni siirryin takas koppikärryihin.

Ihan sitte asian vierestä kysymys että onko näkyny vielä Spintires tai Mudrunners pelistä oikeeta hytistä ajettavaa VR versioo?
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 469
Ei oikein tunnu tukkivehkeitä löytyvän. Ite olen yrittänyt etsiä säiliöautoa, tai edes traileria. Ja siis ei sellasta pyöreää säiliötä, vaan näitä uudemman tyyppisiä tasakylkisiä:
 
Liittynyt
22.07.2018
Viestejä
522
Ei oikein tunnu tukkivehkeitä löytyvän. Ite olen yrittänyt etsiä säiliöautoa, tai edes traileria. Ja siis ei sellasta pyöreää säiliötä, vaan näitä uudemman tyyppisiä tasakylkisiä:
Joo, tommonen ois ihan kiva ja sit tietysti toimivan pitkän tukkiyhdistelmän lisäks sorayhdistelmä täyspitkällä perävaunulla. Laittakaa ihmeessä linkkejä jos jollain tiedossa / käytössä noita.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 469
Latailin nyt ATS:n ja laitoin siihen graafisesti samat modit kuin ETS2:ssa on käytössä. Eli paremmat graffat, sade, info palkki ylös, paremmat peilit, jazzycatin kaikki paketit, oikeat firmat maailmaan jne.

Olen pikkupojasta asti ihastellut rekkatouhuja osittain sen vuoksi, että isällä ollut oma raskaankaluston korjaamo. Mutta jotenkin juuri jenkkirekat on ollu niitä mitkä tuo hiukan kylmiä väreitä ja jotenkin katsonut niitä ylöspäin arvostaen. Sama se kyllä ollut vanhoissa henkilöautoissa.
Jopa nykyisissä jenkkirekoissa on vielä se sama tunnelma kuin entisaikojen versioissa.

Mutta nyt kun pääsi itse pelaamaan. Ei iske sit yhtään. Kokoajan on fiilis, että mielummin mä nyt ETS2:ää tässä pelaisin kuin tätä.
Maisemat on jotenkin (jopa kartta modeilla) yksitoikkoisempia ja kun ei tiedä about ainuttakaan firmaa, niin ei noista oikeista logoista saa mitään tunnelmaa. Rekat on isoja, kankeita, laiskoja, ulos ei näe, ajotietokoneista kuultukaan, peileihin ei näe kääntämättä päätä ja satalitraa satasella kulutus. :D

Euroopasta tiedän kymmenittäin kuljetus ja bussifirmoja joita olen elämäni aikana siellä autolla pyörinyt. Jatkuvasti tulee tuttuja paikkoja ja firmoja vastaan joten on fiilis sen osaltakin jotenkin eri. Mutta kyllä mä mielummin otan Sisun tai Scanian, tai jopa Daffin alle kuin vaikkapa Mack:n.

Pelillisesti nuo tuntuu olevan aikalailla 1:1 samanlaiset, mutta ei ihan kauheasti ole houkutusta palata ATS pariin.
 
Liittynyt
22.07.2018
Viestejä
522
Auttakaas vähän vanhusta S sarjan Scanian tandem modin löytämisessä!
RJL.n, Siperian ja Kast.n Scania tandem modeja oon lataillu ja sieltä S mallia koittanu löytää mut ei vaan onnistu, ei taida kielitaito riittää?
Modien esittely videoissa on S sarjan peli heti näkyvillä mutta mun valikoissa ei S mallia löydy mistään kaupasta eikä tuunaus valikoistakaan. Onkohan videot kusetusta vai puuttuukohan multa taas joku oleellinen modi.
Siirryin takas Volvon FH16 tandem modiin kun se toimii ku junan vessa!
Vähän kyrsii miks noista Scania modeista on pitäny tehdä tommosta sillisalaattia!
Mä en taas taira alkaa mitää eikä kyllä huvitakka mikää, pr....le.

Edit! Löyty, RJL Scania 2016 Tandem Addon modi puuttu. Mutta olihan piilotettu he...tin hyvin maininta tosta.

Nyt vaan näyttää että noiden kans ei toimi SIA Unlock modi millä sais täysperälle kuormia pohjoismaiden ulkopuolella.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.07.2018
Viestejä
522
Kokeilitko nostaa tän toimimattoman modin valikossa ylimmäiseks?
Puljasin pari päivää FlatBed ja sorayhdistelmä modien kans ja jossain välissä rupes toi Sia unlockikin taas toimimaan. Yllättävän paljon tuolla eri modisivuilla on sisällöltään vajaita modeja jotka aiheuttaa turhaa vääntämistä. Sora trailerin dolly modikin oli toisessa lataussivustossa kooltaan puolet pienempi kun toisella sivustolla mistä ladattu sitten toimikin. Vajaa modi kyllä latautu ja toimi muuten mutta itte pääasia eli dolly puuttu.:vihellys:
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 469
Mun on jostain syystä QuickJob:ssa todella monen auton kanssa ongelmia, enkä ymmärrä miksi.
Kaikki sinällään siis toimii, peli ei kaadu tms. Mutta jo esikatselussa näkyy, että autosta puuttuu osia.
Mersun MP3:ssa ja Fh12 Volvossa puuttuu etupuskuri ja maski. Äsken huomasin et jossain Daffissa puuttuu koko ohjaamo sisältäpäin. Ulkoa näyttä normaalilta.

Kun näitä samoja autoja käy kaupassa tutkimassa ja kaikki näkyy täysin normaalisti. Ja Polar Sisu on tehty täysin tuon mersun päälle ja toimii ongelmitta myös quickjobeissa.

Volvossa olen yrittänyt käyttää modeja, mutta peli kaatuu aina. Olen kolmea eri tekijän versiota yrittänyt. Nyt Volvo on vakio. Mersussa mulla on modi, daf on vakio eikä ole koskaan yritetty siihen edes modia.
Pelin logi kertoo aina kyseisen autojen osien kohdalla erroria.
Aika jännä kyllä, koska tosiaan jos ostan itselleni saman auton, niin ongelmaa ei ole. Ja vaikka mitä osia sieltä klikkailee, kaikki toimii.
 
Liittynyt
22.07.2018
Viestejä
522
Mun on jostain syystä QuickJob:ssa todella monen auton kanssa ongelmia, enkä ymmärrä miksi.
Kaikki sinällään siis toimii, peli ei kaadu tms. Mutta jo esikatselussa näkyy, että autosta puuttuu osia.
Mersun MP3:ssa ja Fh12 Volvossa puuttuu etupuskuri ja maski. Äsken huomasin et jossain Daffissa puuttuu koko ohjaamo sisältäpäin. Ulkoa näyttä normaalilta.

Kun näitä samoja autoja käy kaupassa tutkimassa ja kaikki näkyy täysin normaalisti. Ja Polar Sisu on tehty täysin tuon mersun päälle ja toimii ongelmitta myös quickjobeissa.

Volvossa olen yrittänyt käyttää modeja, mutta peli kaatuu aina. Olen kolmea eri tekijän versiota yrittänyt. Nyt Volvo on vakio. Mersussa mulla on modi, daf on vakio eikä ole koskaan yritetty siihen edes modia.
Pelin logi kertoo aina kyseisen autojen osien kohdalla erroria.
Aika jännä kyllä, koska tosiaan jos ostan itselleni saman auton, niin ongelmaa ei ole. Ja vaikka mitä osia sieltä klikkailee, kaikki toimii.
Jos sulla on Steam versio niin pelin properties valikoista tiedostojen eheytys vois auttaa vaikka tuntuu kyllä aika erikoiselta oireelta.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 469
On tosiaan erikoinen. Tänään koitin poistella kaikkia modeja ja toisaalta koitella eri versioita modeista jne. Ei mitään vaikutusta. Näytti jopa pojan tallennuksella olevan sama, vaikka sillä on pelkkä promods ja jazzycatin AI traffic modit käytössä.

Se tuossa tuli huomattua, että liittyy jokaisella oirelevalla mallilla vain tiettyyn hytin malliin. Outoa vain kun pelkkä quickjob bugaa.
 

tombe0

Premium-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
591
On tosiaan erikoinen. Tänään koitin poistella kaikkia modeja ja toisaalta koitella eri versioita modeista jne. Ei mitään vaikutusta. Näytti jopa pojan tallennuksella olevan sama, vaikka sillä on pelkkä promods ja jazzycatin AI traffic modit käytössä.

Se tuossa tuli huomattua, että liittyy jokaisella oirelevalla mallilla vain tiettyyn hytin malliin. Outoa vain kun pelkkä quickjob bugaa.
Ensimmäisenä: UUSI puhdas profiili alle, ei yhtäkään modia. Jos tekee silläkin niin sitten vika on pelin filuissa ja Steamista file integrity checkkiä kehiin.

Jos tuolla toimii niin lisätään modeja tähän UUTEEN profiiliin yksi kerrallaan AINA VÄLISSÄ kokeillen, kunnes ongelma tulee takaisin -> Rikkova modi löydetty.

Negatiivisena puolena tässä on se että se ei välttämättä korjaa sitä olemassa olevaa nuppia vaikka sen modin poistaakin, voi joutua myymään nupin ja ostamaan uuden.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 469
Ensimmäisenä: UUSI puhdas profiili alle, ei yhtäkään modia. Jos tekee silläkin niin sitten vika on pelin filuissa ja Steamista file integrity checkkiä kehiin.

Jos tuolla toimii niin lisätään modeja tähän UUTEEN profiiliin yksi kerrallaan AINA VÄLISSÄ kokeillen, kunnes ongelma tulee takaisin -> Rikkova modi löydetty.

Negatiivisena puolena tässä on se että se ei välttämättä korjaa sitä olemassa olevaa nuppia vaikka sen modin poistaakin, voi joutua myymään nupin ja ostamaan uuden.
Niin siis kun mulla _toimii_ jos ostan nupin. Ja koitin jokaisen saatavilla olevan osan.
Osat puuttuu vain pikakeikalla, eli ei omalla rekalla.
 
Liittynyt
22.07.2018
Viestejä
522
ATS.ään tullu UTAH lisäosa myyntiin! Uutta hienoo lääniä tutkittavaks.
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
3 968
Nyt tulikin mielenkiintoinen ongelma.

ETS2 kaatuu ilman yhtäkään modia jo latausruudussa. Kaatuu myös, vaikka latasin pelin uudestaan ja aloitin uuden profiilin. Ei väliä, onko DX9 tai DX11. Loki ei näytä yhtään virhettä tai erroria.

Onko muilla tullut vastaavaa eteen? :confused:
 
Liittynyt
22.07.2018
Viestejä
522
Nyt tulikin mielenkiintoinen ongelma.

ETS2 kaatuu ilman yhtäkään modia jo latausruudussa. Kaatuu myös, vaikka latasin pelin uudestaan ja aloitin uuden profiilin. Ei väliä, onko DX9 tai DX11. Loki ei näytä yhtään virhettä tai erroria.

Onko muilla tullut vastaavaa eteen? :confused:
Mitään muutoksia minkä jälkeen alkoi?
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
3 968
Mitään muutoksia minkä jälkeen alkoi?
Uusi näyttis ja sen myötä Windows uusiksi jo jokin aika sitten. ATS pyörii juuri tässä aivan normaalisti 15 eri modin kanssa ja en käsitä, miksei ETS2. Latauspalkki pääsee puoleen väliin, kunnes jumittuu.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
1 415
Uusi näyttis ja sen myötä Windows uusiksi jo jokin aika sitten. ATS pyörii juuri tässä aivan normaalisti 15 eri modin kanssa ja en käsitä, miksei ETS2. Latauspalkki pääsee puoleen väliin, kunnes jumittuu.
Venaa hetken latausruudussa, peli generoi kartan uudestaan, siinä voi kestää hetken.
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
3 968
Venaa hetken latausruudussa, peli generoi kartan uudestaan, siinä voi kestää hetken.
Kiitoksia! Sehän olikin helppo ratkaisu ongelmaan. Hämäsi tuo ilmoitus, että Euro Truck Simulator 2 lakkasi vastaamasta. Joku puoli minuuttia tuo jauhoi jumissa, kunnes avautui. Eipä ole tuollaista ennen tullut vastaan :D
 
Liittynyt
22.07.2018
Viestejä
522
1.36 päivitys tullut ja Road to the Black Sea lisuri missä lyhyen ajelun kokeilulla vaikuttaa olevan hienoja maisemia ja erilaisia lastaus ja purkupaikkoja.
Täytyykin kokeilla HCT.llä jos niissä riittäis tila peruutteluihin kun noissa keskieuroopan alkuperäisissä terminaaleissa ei vaan tila riitä jättiyhdistelmällä opetteluun
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 469
Joko päivitys, päivitetyt modit, tai näyttiksen uudet ajurit teki jotain, mutta peli on aivan älyttömästi kevyempi. Mulla nousi 100fps 1440 resolla. Siis sieltä 60-80 lukemista 160-180fps:ään.
Nostin reson 4k:hon ja pidin skaalauksen 400% ja silti 70-80fps jopa kaupungeissa. Aivan mieletön ero suorituskyvyssä.

Tuli samalla laajennettua taas karttaa ja nyt löytyy jo egyptiä, israelia, libanonia jne.
Turkki ja Romania on edelleen erillisenä modina, koska promods ei tue tuota lisäosaa, vaikka se mulla siellä alla on.
Nyt pääsee myös etelä Venäjältä ajamaan suoraan turkkiin mustan meren itäpuolelta.
 

459

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 253
Joko päivitys, päivitetyt modit, tai näyttiksen uudet ajurit teki jotain, mutta peli on aivan älyttömästi kevyempi. Mulla nousi 100fps 1440 resolla. Siis sieltä 60-80 lukemista 160-180fps:ään.
Nostin reson 4k:hon ja pidin skaalauksen 400% ja silti 70-80fps jopa kaupungeissa. Aivan mieletön ero suorituskyvyssä.

Tuli samalla laajennettua taas karttaa ja nyt löytyy jo egyptiä, israelia, libanonia jne.
Turkki ja Romania on edelleen erillisenä modina, koska promods ei tue tuota lisäosaa, vaikka se mulla siellä alla on.
Nyt pääsee myös etelä Venäjältä ajamaan suoraan turkkiin mustan meren itäpuolelta.
Joulun kunniaksi kaivoin ETS2:n naftaliinista ja huomasin täysin saman modaamattomalla pelillä. Sai ruuvata 3800X:n ja Vega 64:n kanssa 1440p:llä aivan kaiken tappiin AA/AF myöten ja scaling 200%. 120-130 fps tiskissä eikä hirveästi siitä dippaile.

Epäilen muutama viikko sitten ilmestynyttä DX11-päivitystä syylliseksi.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 469
Osaakos joku auttaa.
Olen käyttänyt Xbox onen ohjainta ETS2:n kanssa täysin ilman ongelmia.
Ohjain on aina pelissä näkynyt nimellä Xbox One controller. Tateilla hiiri valikoissa myös.

Olen viimeksi pelannut vissiin tuossa noin viikko sitten ja kaikki oli ok. Mutta nyt ei enää..

Peli ilmoitti ekalla kerralla, että Xbox One Controller puuttuu ja sen jälkeen on tunnistanut vain näppis. Eli peli ei tunnista enää ollenkaan ohjainta.
Olen parittanut uusiksi jne, mutta ei auta. Kaikissa muissa peleissä toimii entiseen malliin. Vain tässä ongelmia (ja Ats tietysti)

Edit: Ei menny ku 2h koittaessa kaikkea mahdollista. Syy löytyi. Steamin tv tilassa ohjainasetuksissa on kohta: Opaspainike tuo steamin eteen

Jostain syystä olen tän viikon aikana onnistunut ruksimaan tuon pois. En ymmärrä koska ja miksi, mutta sen myötä lähti toimimaan taas..
 
Viimeksi muokattu:

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 469
Onko kellään tiedossa henkilöautomodia, johon saa asuntovaunun perään? Löysin octaviaa jne, mutta kaatuvat kaikki, kun ei ole 1.36 yhteensopivia.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 469
Mulla toimii hyvin. Jos sinulla jokin modi ei sovi yhteen tuon kanssa?
Koodi:
00:05:55.248 : [Vehicle accessory]: 'default.skoda.superb.c_mirror' /def/vehicle/truck/skoda.superb/accessory/c_mirror/default.sii
00:05:55.256 : <WARNING> [model] Model geometry '/vehicle/truck/upgrade/mirror/skoda_superb/mirror_caravan.pmg' has incorrect file version 506d6714 - expected version 506d6715. Converting...
00:05:55.270 : <WARNING> [model] Model geometry '/vehicle/truck/upgrade/mirror/skoda_superb/mirror_caravan_interior.pmg' has incorrect file version 506d6714 - expected version 506d6715. Converting...
00:05:56.824 : <ERROR> [dx11] Failed to create texture (/vehicle/truck/upgrade/mirror/skoda_superb/caravan_mirror.tobj) (0x80070057)
Tulkitsenko oikein, että noi ei tykkää DX11:sta?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
376
Tuon "On the Road Truck simun" Steam arvostelut ei ainakaan lupaa hyvää kun viimeisimmät arvostelut olleet "mostly negative".

Sitten tulossa muitakin uusia rekkasimu yrittäjiä:
Truck Driver Truck Driver on Steam
ja Alaskan Truck Simulator Alaskan Truck Simulator on Steam

Kumpikin vielä tekeillä ja julkaisupäivä joskus 2020 toivottavasti. Kuvat ja infot ei kyllä lupaa erikoisia, mutta hienoa että tulee kilpailua ja pakottaa SCS:nkin petraamaan kilpailussa muita pelejä vastaan.

On the Road Truck Simulatorille ei tunnu edes kunnon kotisivuja löytyvän, mutta fb:ssä on niiden viralliset sivut ilmeisesti: On The Road - The Real Truck Simulator

Joko päivitys, päivitetyt modit, tai näyttiksen uudet ajurit teki jotain, mutta peli on aivan älyttömästi kevyempi. Mulla nousi 100fps 1440 resolla. Siis sieltä 60-80 lukemista 160-180fps:ään.
Nostin reson 4k:hon ja pidin skaalauksen 400% ja silti 70-80fps jopa kaupungeissa. Aivan mieletön ero suorituskyvyssä.
Kuten joku jo sanoikin niin kyllä DX11 päivityksen (v1.36, ilmestyi joulukuun alussa 2019) pitikin parantaa suorituskykyä ja ruudunpäivitystä selkeesti verrattuna ikivanhaan dx9:een.
 
Viimeksi muokattu:

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 469
Ilmestyi loppukesästä konsoleille ja on muuten kamalin peli hetkeen. Kun ottaa muitakin genreitä huomioon. Tuo on oikeasti todella huono ja täysin arcade. Pelkkine ongelmineen.

Tässä mun näkemys kyseisestä pelistä:


Kuten joku jo sanoikin niin kyllä DX11 päivityksen (v1.36, ilmestyi joulukuun alussa 2019) pitikin parantaa suorituskykyä ja ruudunpäivitystä selkeesti verrattuna ikivanhaan dx9:een.
Dx11 mulla on kokoajan ollut käytössä ennen päivitystä jo, kun ei peli lähde muilla tavoin edes päälle.
 
Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
376
Dx11 mulla on kokoajan ollut käytössä ennen päivitystä jo, kun ei peli lähde muilla tavoin edes päälle.
Puhutaankohan nyt eri asiasta? Siis ETS2 ja ATS -pelit päivittyivät DX11:een vasta nyt joulukuussa eli pelin engine/koodi itsessään oli tähän asti dx9 pohjalle tehty.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 469
Puhutaankohan nyt eri asiasta? Siis ETS2 ja ATS -pelit päivittyivät DX11:een vasta nyt joulukuussa eli pelin engine/koodi itsessään oli tähän asti dx9 pohjalle tehty.
Sitä en tiennyt. Tarkoitin sitä, että kun steamista pelin käynnistää, se kysyy (edelleen) tapaa käynnistää peli. Mukana on opengl, käynnistä peli, dx11 jne. Ja ilman dx11 valintaa en ole kertaakaan peliä (ETS, enkä ATS) saanut käyntiin edes päälle. Ja osa modeista on tuon vuoksi aiheuttanut ongelmia jo ennen päivityksiä.
 

namlepo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.06.2018
Viestejä
4 604
Tuli kokeiltua pitkästä aikaa. Ja kylläpäs oli parantunut ja 11dx piti steamista valita. Ensin pelasin jollain muulla ja oli aika tahmea. Ets pöyri 60fps jopa oculuksella. Korttina 480 msi.
 

namlepo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.06.2018
Viestejä
4 604
Mikähän näihin nyt tuli. Ats ja ets2 kumpikin tilttaa alussa talliin. Kuva häviää ja alkaa tuuletin huutaa täysiä. Auta kun kone käynnistää ja sama homma uudestaan. Ei toimi. Ilman vr koittanut.
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
1 953
Mikähän näihin nyt tuli. Ats ja ets2 kumpikin tilttaa alussa talliin. Kuva häviää ja alkaa tuuletin huutaa täysiä. Auta kun kone käynnistää ja sama homma uudestaan. Ei toimi. Ilman vr koittanut.
Katso pelien game.log tiedostot, Windowsin tapahtumienvalvonta ja luotettavuushistoria.
 

namlepo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.06.2018
Viestejä
4 604
Näköjään ei pidä valita dx11 vaihtoehtoa niin toimii peli.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 369
Jahas, ats sai 1.37 open betan, ja ainakin täällä crashaa introon. Dx11, opengl ja safe mode, mikään ei toimi. Moditon peli. No, odotellaan.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 403
Viestejä
4 159 911
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom