Linuxin asennus ei onnistu

Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
23
Päätin asentaa 10 vuotta vanhaan koneeseeni win7:n tilalle linux mintin ja samalla vanha sotaratsu saisi SSD päivityksen. Asennusyritys kaatuu aina välittömästi ja safemodella usean yrityksen jälkeen kun viimein pääsen loppuun asti niin eihän se edes boottaa. Olen kokeillut toisella muistitikulla ubuntua sekä manjaroa ja ne kaatuvat ennen kun pääsen tekemään asennuksessa ensimmäistäkään valintaa. Biosista olen googlettelun jälkeen ainakin kokeillut vaihtaa IDE->AHCI ja mm. secure boot toimintoa ei ole ollenkaan. Emolevy on Asus P7P55D. Kokeilin ihan vaan testiksi asentaa WIN10 ja sinne meni ilman ongelmia. Onko kyseessä joku asetus jota en tajua tehdä vai eikö rauta ole yhteensopivaa?
 
Liittynyt
06.04.2017
Viestejä
377
Katso täältä Linux Mint 19.3 Cinnamon Release Notes - Linux Mint kohdat:
1. Force UEFI dialog hanging the installation
2. Solving freezes during the boot sequence
josko niistä olisi apua.


P.S. Kaiketi Mintin Live USB käynnistyy työpöydälle, vai kaatuuko/jumittuuko kone jo sen käynnistämiseen? Jos pääset Live USB:n työpöydälle,
niin kokeile osioida se uusi SSD valmiiksi GParted:lla Mintin asennukselle.
P.S.S. Itse olen asentanut Mintin eri versiota useille koneille (sekä PCt & läppärit), ja ainut joskus vaadittu toimenpide on ollut se, että
Mintin boottiasetuksissa on parametri "quiet splash" pitänyt korvata parametrillä "nomodeset", kuten em. kohdassa "Solving freezes during the boot sequence" neuvotaan.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 136
Viestejä
4 196 809
Jäsenet
70 854
Uusin jäsen
rata-mestari

Hinta.fi

Ylös Bottom