Ladattavat akkupatteri ja laturit

Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
1 553
Kiva kuulla että jollain toimii. Meni nimittäin hermot lopullisesti näiden ladattavien paskeiden kanssa tänään aamulla. Poitsu sai joululahjaksi leluja jotka syö AAA-pattereita joten ladattavia tietysti kokeilemaan.

Ensin kokeilussa IKEAn LADDA, ostettu joitain kuukausia sitten, kokovalkoisia. No näitä ei vanhalla laturilla saanut ladattua ollenkaan, varmaan rikki siis. Lähimmässä kaupassa ei ollut hyllyssä kuin tuota vartan laturia. Eipä saanut silläkään mitään henkeä noihin IKEAn akkuihin.

Ostamaan sitten vartan akkuja samasta kaupasta ja nehän toimivat, niitä sai oikein ladattuakin. Ehkä noin viisi lataussykliä toimivat, mutta nyt on molemmat setit (ostin 2x 4 akun paketit) siinä kunnossa, että yön yli laturissa seisottuaan ovat edelleen käytännössä tyhjät. Laturi tietty näyttää latauksen olevan valmis ja sillä hyvä.

Alkaa tulla pian kalliiksi nämä akkupaskeet, mitä pitää ostaa ja mistä että ne toimii yli viisi lataussykliä?! :mad:

Takuu noilla varmasti pitäisi olla. Vartan laturi ei kai alle voltista tms lähde lataamaan, kannattaa suosiolla ottaa toinen akku, jossa pitäisi edes vähän olla eloa. Sitten vaan plussa plussaan ja miinus miinukseen, vaikka meisseleillä.
Kylläpä tekstin muodossa kuulostaakin suurelle operaatiolle :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 824
Itse olen oikein tyytyväinen ollut nyt lyhyen kokemuksen perusteella laddoihin ja xtar vc4 laturiin. Laturi latasi myös 10v vanhat recyco akut toimiviksi taas. Vanhalla laturilla ei saanut noihin mitään eloa. Samaten yli 15v vanhat akut alkoivat tuolla laturilla pelittämään taas.
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
1 829
Täytyypä mitata mikä on akkujen jännite ja kokeilla nostaa sitä syöttämällä vaikka labravirtalähteestä.

Mutta onpahan paska laturi jos se tuosta on kiinni. Hieno LCD-näyttö näyttää kuitenkin että akkuja ladataan aivan normaalisti kun ne laittaa siihen ja aamulla näyttö ilmoittaa akkujen olevan täynnä.
 

0nanias

Make ATK Great Again
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
1 860

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 469
Aika hyvin verkkislisää tuossa hinnassa jopa aidoksi panasoniciksi. Ja ikealaisia ostamalla saisit melkeinpä täydet kolme satsia sekä latureita että akkuja. Mutta tämähän on vain köyhän ulinaa.
En löytänyt muualta Turusta liikkeestä, kun tarvitsin heti. Netistä löysin Suomesta noin kympin halvemmalla, siihen postit päälle ni hintaero oli aika olematon.
Tärkeintä oli saada vähintään 2500:t akut jotka olisi varmasti laadukkaat.
Näytti normi laturit maksavan sen 20-30e, joten en mä nyt niin pahana pitänyt paristoille jäävää hintaa.
Edelliset oli myös sen aikaista laatumerkkiä ja tosiaan tän noin 10v kesti ja edelleen käytössä nekin.
En vain jaksa uskoa ikealaisten kestävän samalla tavalla, vaikka ois mikä kapasiteetti lyöty kylkeen.
 
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
1 553
Itse olen oikein tyytyväinen ollut nyt lyhyen kokemuksen perusteella laddoihin ja xtar vc4 laturiin. Laturi latasi myös 10v vanhat recyco akut toimiviksi taas. Vanhalla laturilla ei saanut noihin mitään eloa. Samaten yli 15v vanhat akut alkoivat tuolla laturilla pelittämään taas.
Itse olen todella tyhjät ja huonokuntoiset akut herätellyt jollain ikuvanhalla Vartan ”taskulaturilla”. Tunti tyhmässä laturissa ja saa siirtää parempaan.

upload_2020-1-12_11-27-3.jpeg
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 231
En löytänyt muualta Turusta liikkeestä, kun tarvitsin heti. Netistä löysin Suomesta noin kympin halvemmalla, siihen postit päälle ni hintaero oli aika olematon.
Tärkeintä oli saada vähintään 2500:t akut jotka olisi varmasti laadukkaat.
Näytti normi laturit maksavan sen 20-30e, joten en mä nyt niin pahana pitänyt paristoille jäävää hintaa.
Edelliset oli myös sen aikaista laatumerkkiä ja tosiaan tän noin 10v kesti ja edelleen käytössä nekin.
En vain jaksa uskoa ikealaisten kestävän samalla tavalla, vaikka ois mikä kapasiteetti lyöty kylkeen.
Ikean laddat tulee samasta tehtaasta. Japanissa tasan yksi lsd-akkujen valmistaja. Ja testien perusteella ne on samaa. Ikealla nyt sattuu olemaan enemmän neuvotteluvaraa hinnoissa, kun ne ei osta mitään satoja kappaleita vaan satoja tuhansia tai miljoonia kappaleita kerralla.
 
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
1 553
Täytyypä mitata mikä on akkujen jännite ja kokeilla nostaa sitä syöttämällä vaikka labravirtalähteestä.

Mutta onpahan paska laturi jos se tuosta on kiinni. Hieno LCD-näyttö näyttää kuitenkin että akkuja ladataan aivan normaalisti kun ne laittaa siihen ja aamulla näyttö ilmoittaa akkujen olevan täynnä.
En saa muokattua edelliseen viestiin sun viestiä helposti puhelimella. Harmillista. Anyway, itse antaisin labravirtiksellä vaikka puoli minuuttia 1.5v, ei mikään tappojänö, mutta akkuun tulee hetkeksi niin paljon jännitettä, että Vartan laturi osaa taas ladata. Itse ostan jossain aiemmin mainitsemani kunnollisen laturin hidasta latausta varten, Tuo Vartan puoli ampeeria on ehkä aavistuksen turhan paljon, ainakin akun iän kannalta.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 669
Itse olen todella tyhjät ja huonokuntoiset akut herätellyt jollain ikuvanhalla Vartan ”taskulaturilla”. Tunti tyhmässä laturissa ja saa siirtää parempaan.

Itsellä on Liitokala Lii500 ja tuosta huomasin että kun siihen pistää nollavoltatun akun, niin kyllä se muutaman tunnin päästä lataamaan lähtee, jos kenno muuten on kunnossa.
 
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
1 553
Xtar SV2 Rocket Li-Ion NiMH älykäs pikalaturi LCD-näytöllä


Kehtaako tälläisen ostaa? Kaikki haluamani ominaisuudet löytyisivät.

Lisää kysymyksiä.

1. Laturi jota aiemmin olen käyttänyt, lataa akut sarjassa pareittain. Onko haittaa paljonkin akuille, jos pistää siihen latuuseen eri varaustasoilla? Otin tuon älylaturin pääasiassa parhaimmille akuille, jotta eivät hirveästi kulu.

2. Vaikuttaako tuo deltakatkaisu niin paljon, että ei kannata ladata tuolla xtarilla hitaimmalla 250ma virralla? Deltakatkaisuhan siinä kai on.

kiitän jo etukäteen vastauksista.

laturi matkustanee tällä hetkellä, sormet syyhyää jo :nb:
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
1 829
Tuohon aikaisempaan valitukseeni onnettomista akuista, syytin näemmä turhaan niitä. Oikeasti vika oli onnettomassa Vartan laturissa. Näytön mukaan kaikki oli ok, eli akkuja ladattiin aikansa jonka jälkeen laturi näytti niiden olevan täynnä. Oikeasti niissä ei ollut henkeä oikeastaan lainkaan.

Nyt töistä lainatulla duracellin laturilla ladattuna samat akut kuskaavat pojan lelujunaa oikein hienosti.

Mikäs se nyt sitten olisi taatusti hyvä laturi minkä ostaisi omaan käyttöön? Lähinnä AA/AAA latailuun.
 
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
1 553
Tuohon aikaisempaan valitukseeni onnettomista akuista, syytin näemmä turhaan niitä. Oikeasti vika oli onnettomassa Vartan laturissa. Näytön mukaan kaikki oli ok, eli akkuja ladattiin aikansa jonka jälkeen laturi näytti niiden olevan täynnä. Oikeasti niissä ei ollut henkeä oikeastaan lainkaan.

Nyt töistä lainatulla duracellin laturilla ladattuna samat akut kuskaavat pojan lelujunaa oikein hienosti.

Mikäs se nyt sitten olisi taatusti hyvä laturi minkä ostaisi omaan käyttöön? Lähinnä AA/AAA latailuun.

Piti oikein testata. Jätin yöksi kymmenen watin lamppuun akkuja tyhjenemään. (9kpl) Nyt aamulla mittailin jännitteet, ja sen jälkeen Vartan laturiin. Suoraan lähti lataamaan, vaikka monessa akussa oli enää 0.8v jäljellä. Ykkös ja kolmospaikat taitaa lukea jänöt, akkujen järjestystä vaihtamalla saattaa saada sen verran korkeamman varaustason kyseisiin paikkoihin, että lähtee lataamaan.

Ehkä Vartan laatu on tippunut muutaman vuoden aikana huomattavasti, tai sulla on maanantailaturi?

edit: kohtalaisen tuore paketti Vartan ”recycled” akkuja myös ajossa, ja yksi jo näyttää olevan heikossa hapessa. Max 2v vanha paketillinen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
1 829
Ehkä Vartan laatu on tippunut muutaman vuoden aikana huomattavasti, tai sulla on maanantailaturi?
Voi olla ihan risakin tuo laturi. Mut eipä tuo onneksi paljoa maksanutkaan ja tulihan sillä rahalla nyt sentään ihan toimivat akut. Lasketaan tappioksi laturin osuus, en jaksa alkaa palauttelurumbaan kun äkkiseltään testaamallahan laturikin näyttää aivan ehjältä. Jos se olisi vaikka kokonaan pimeänä, niin sitten ehkä...

Laitoin tilaukseen tuon edellä suositellun Xtarin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 334
Mullakin oli vuosia sitten Vartan neljän AA-akun laturi ja se oli kyllä ihan paska. Piti ensin tyhmemmällä laturilla muutama minuutti ladata tyhjiä akkuja ennekuin tuo Varta suostui lähtemään lataamaan. Ja välillä se ei ladannut kerralla täyteen vaan piti ottaa akut pois laturista ja laittaa takaisin jonka jälkeen se vielä aikansa lataili niitä ja sitten akut alkoivat olla täynnä.

Ilmeisesti siis jännitemittauksen raja oli liian tiukalla ja latauksen lopetus oli liian herkällä. No, pian tuon jälkeen tulikin lopetettua noiden ladattavien AA-akkujen käyttö lähes kokonaan.
 
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
1 553
Laturi saapui. Todella laadukkaan oloinen, ja lämpenee maltillisesti jopa kahden ampeerin latauksella. Vara-akuista nyhdettyjä akkuja neljä kpl satunnaisesti käytössä, ja yksi tuollainen vähän virallisempi 18650 akku kohtalaisen usein. Tämä laturi hoitanee hommansa hyvin, AA-akkuja en nyt vielä ole kerennyt koittaa, mutta hyvin toiminee puolen ampeerin latauksella.
8AA55DB6-8839-404C-AEC5-F8B5BD71A043.jpeg


Myin pois kaksi 18650 jättäen itselle yhden Panasonicin kennon ja upouuden LedWisen. Nyt laturi pääsee hoitamaan myös AA ja AAA-latureiden virkaa, ja ensimmäiset kokeilut tuntuu lupaavilta. Edes ampeerin latauksessa ei akut lämpeä, tosin hyvästä tuskin akuille on.

Ja nyt kunnon kokemuksia. Vartan laturilla ”täyteen ladatut” akut ovat nyt ladanneet puolen ampeerin virralla jonkin aikaa. 90% näytti varaustasoksi aloittaessa. Joutuukohan tilaamaan VC4 mallin vielä? :btooth:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
1 829
Tuli tännekin jo tuo Xtar VC4 ja pätevän oloinen vehje on. Etenkin hinta-laatusuhde vaikuttaisi olevan kohdallaan. Pojan lego-juna kulkee taas hienosti kun tuon kanssa akut latailee. Kiitoksia vinkistä! :tup:
 

Hapatsu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
01.10.2017
Viestejä
584
Tuli tännekin jo tuo Xtar VC4 ja pätevän oloinen vehje on. Etenkin hinta-laatusuhde vaikuttaisi olevan kohdallaan. Pojan lego-juna kulkee taas hienosti kun tuon kanssa akut latailee. Kiitoksia vinkistä! :tup:
Sama homma. Harmittaa kun en aiemmin ole tajunnut hankkia kunnon laturia.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 469
Ikean laddat tulee samasta tehtaasta. Japanissa tasan yksi lsd-akkujen valmistaja. Ja testien perusteella ne on samaa. Ikealla nyt sattuu olemaan enemmän neuvotteluvaraa hinnoissa, kun ne ei osta mitään satoja kappaleita vaan satoja tuhansia tai miljoonia kappaleita kerralla.
Koska mä ja poika käytetään päivittäin omia Xboxin ohjaimia pc:n kanssa ja mulla on vielä akkua syövä näppislisäosa siinä kiinni, niin ei riitä neljä paristoa. Joten kävin hakemassa ikealaiset rinnalle ja jos ovat samat niin sit on varmaan vialliset.
Ikealaiset kestää selvästi kauemmin kuin nuo noin 10v vanhat mitkä mulla oli, mutta noin vajaa puolet siitä mitä panasonicit. Panasonicien kesto on ihan hävyttömän kova. Välillä unohtaa et edes on akullinen ohjain kädessä.

Täytyy joskus varmaa hakea toiset ja katsoa onko noissa vikaa, mutta tän yhden erän perusteella ero on todella raju.
Laturista en osaa ikean osalta sanoa kun ei sellaista ole, mutta edelliseen laturiin nähden mikä mulla oli, niin en voisi juuri tyytyväisempi olla tuohon panasoniciin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 546
Koska mä ja poika käytetään päivittäin omia Xboxin ohjaimia pc:n kanssa ja mulla on vielä akkua syövä näppislisäosa siinä kiinni, niin ei riitä neljä paristoa. Joten kävin hakemassa ikealaiset rinnalle ja jos ovat samat niin sit on varmaan vialliset.
Ikealaiset kestää selvästi kauemmin kuin nuo noin 10v vanhat mitkä mulla oli, mutta noin vajaa puolet siitä mitä panasonicit. Panasonicien kesto on ihan hävyttömän kova. Välillä unohtaa et edes on akullinen ohjain kädessä.

Täytyy joskus varmaa hakea toiset ja katsoa onko noissa vikaa, mutta tän yhden erän perusteella ero on todella raju.
Laturista en osaa ikean osalta sanoa kun ei sellaista ole, mutta edelliseen laturiin nähden mikä mulla oli, niin en voisi juuri tyytyväisempi olla tuohon panasoniciin.
Kumman väriset ikeat ostit
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 469
Kumman väriset ikeat ostit
Ei siellä ollut kuin kahta kokoa, pienet ja isot. Väri sama valkoinen molemmissa. Enkä kyllä ikean nettisivuiltakaan muita löydä.
Mutta nämä ostin. Ero panasoniceihin 50mah, eikä se selitä noin isoa eroa käytännössä.

 

Juffex

Kinostaja
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
779
Mutta nämä ostin. Ero panasoniceihin 50mah, eikä se selitä noin isoa eroa käytännössä.
/ot
Ja tuo ero johtuu siitä, että vanhat Eneloop Prot olivat 2450mAh joita Laddat siis ovat. Uudet Eneloopit ovat 2500mAh.

Ei liity siis suoraan sinun asiaasi vaan välillä aina törmää kun ihmetellään kapasiteettieroa Ladda vs. Eneloop Pro.
 
Liittynyt
24.04.2018
Viestejä
118
Tänään tuli pakettiautomaattiin Ikean LADDA:t, luonnollisesti en ole testaillut vielä. Vieläkö on jengillä käytössä näitä ja miten on kestäny pidemmässä käytössä? Aikamoinen overkill toi Ikean paketointi :D
ikea ladda.jpg
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 469
Sitten varmasti hyvää tavaraa. On mulla yhdet jo useamman vuoden ollut epäsäännöllisessä käytössä.
Mulla on nyt kuukauden ollu, enkä itse ole kovin tyytyväinen. Tai no siis kestää ne ihan ok, mutta noin puolet Panasonicin akuista. Kymmenen vuotta vanhat 1800mah GP merkkiset alkaa olemaan jo aika loppu ja ne on suhteessa lähempänä Laddan kestoa, kuin Ladda Panasoniceja.
 
Liittynyt
20.04.2017
Viestejä
2 658
/ot
Ja tuo ero johtuu siitä, että vanhat Eneloop Prot olivat 2450mAh joita Laddat siis ovat. Uudet Eneloopit ovat 2500mAh.

Ei liity siis suoraan sinun asiaasi vaan välillä aina törmää kun ihmetellään kapasiteettieroa Ladda vs. Eneloop Pro.
Kapasiteettiero johtuuu siitä että Ladda lupaa kapasiteetiksi tehtaan lupaaman minimin ja Eneloop taas tehtaan lupaaman kapasiteetin keskiarvon
 
Liittynyt
20.04.2017
Viestejä
2 658
Ei siellä ollut kuin kahta kokoa, pienet ja isot. Väri sama valkoinen molemmissa. Enkä kyllä ikean nettisivuiltakaan muita löydä.
Mutta nämä ostin. Ero panasoniceihin 50mah, eikä se selitä noin isoa eroa käytännössä.

Aiemmin myytiin ruskeita jotka oli periaatteessa Eneloop Litejä mutta niiden myynti oli ilmeisesti niin heikkoa että Ikea lopetti niiden myynnin ainakin Suomessa.
 
Liittynyt
20.04.2017
Viestejä
2 658
Itsellä lähti aika rajulla satsilla akkujen hankinta käyntiin aikanaan. Nyt on periaatteessa kaikki AA/AAA korvattu ladattavilla ja jokunen 18650 kenno käytössä.

Tämän hetkinen saldo:
-Laturit: SkyRC MC3000, 2kpl ikean Storhögen (12AA/AAA saa ladattua kerralla per laturi), niitä ikean 2 akkua lataavia usb latureita muutama, Ikean Tjugo 8 akun laturi reissukäyttöön.
-Valkoiset Ladda AA: 140 kappaletta
-Valkoiset Ladda AAA: 92 kappaletta
-Eneloop PRO AA: 4 kappaletta
-Eneloop 1900 AA: 12 kappaletta
-18650 eri kapasiteeettisiä: 8 kappaletta.
-Akkujen säilytykseen 3 kappaletta MTM Case-Gard ammuslaatikoita ja xx-määrä Storacell kehikoita eri akkutyypeille...

n. 406€ laddoihin, muiden akkujen, latureiden sekä tarvikkeiden loppusummasta en ole täysin varma mutta sanotaan että n. tonnin pinnassa liikutaan jos laskee Laddojen hinnan mukaan. Summana kuulostaa isolle mutta kun alkaa laskemaan vuosien varrella paristovuotojen korjaamiseen mennyttä summaa saati paristoiden hankkimiseen mennyttä niin pidemmän päälle alkaa kuulostaa edulliselta kun voi ladata aina akut uudelleen eikä ostaa uusia ja laitteet säilyy kunnossa kun ei tule vuotovaurioita. Äskettäin tuli heitettyä romuun mm. 2 kappaletta 50€ taskulamppuja kun oli paristot oksentaneet sisuskalut pellolle paskoen mm. piirilevyt samalla.
 

Juffex

Kinostaja
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
779
Kapasiteettiero johtuuu siitä että Ladda lupaa kapasiteetiksi tehtaan lupaaman minimin ja Eneloop taas tehtaan lupaaman kapasiteetin keskiarvon
Mutta ennen myytiin Eneloop Prot 2450mAh ilmoitetulla kapasiteetilla. Pari vuotta sitten ilmoitettu muuttui 2500mAh.

Siitä en tiedä onko mitään eroa vai muuttuiko vain ilmoitustapa.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 231
Mulla on nyt kuukauden ollu, enkä itse ole kovin tyytyväinen. Tai no siis kestää ne ihan ok, mutta noin puolet Panasonicin akuista. Kymmenen vuotta vanhat 1800mah GP merkkiset alkaa olemaan jo aika loppu ja ne on suhteessa lähempänä Laddan kestoa, kuin Ladda Panasoniceja.
Vähän epäilen tuota keston eroa, kun ei niissä nyt niin paljoa eroa kapasiteetin suhteen ole ellei sulla sitten ole jotain rikkinäistä käytössä. 2739 mAh tuli ainakin tuon yhden testatuksi kapasiteetiksi.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 469
Vähän epäilen tuota keston eroa, kun ei niissä nyt niin paljoa eroa kapasiteetin suhteen ole ellei sulla sitten ole jotain rikkinäistä käytössä. 2739 mAh tuli ainakin tuon yhden testatuksi kapasiteetiksi.
Juu ei pitäis olla. Tuo Xboxin ohjain missä on erillinen näppis kuluttamassa akkua vielä lisänä, imaisee laddat hetkessä tyhjäksi. Olenkin nyt alkanut käyttämään niitä pojan ohjaimessa ja itelläni käyttänyt panasoniceja. Ero nimittäin kärjistyy rajusti kun on enemmän virtaa syövässä yhdistelmässä.
Mut noi laddat nyt ei maksa yhtään mitään, niin haen joskus toisen setin vertailuun.
 
Liittynyt
31.08.2017
Viestejä
1 088
Katselin Ikealta noita Laddan paristoja ja siihen Kvartsin 9,99e laturi kylkeen. Lasten leluihin, itkuhälyttimeen yms jos ei tarvis jatkuvalla syötöllä uusia pattereita kaupareissuilla ottaa mukaan. Onko tuosta Kvartsin laturista kokemusta, ajaako asiansa? :D
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 231
Katselin Ikealta noita Laddan paristoja ja siihen Kvartsin 9,99e laturi kylkeen. Lasten leluihin, itkuhälyttimeen yms jos ei tarvis jatkuvalla syötöllä uusia pattereita kaupareissuilla ottaa mukaan. Onko tuosta Kvartsin laturista kokemusta, ajaako asiansa? :D
Varmaan ihan ok ja näyttää jokaisella paikalla olevan oma kanavansa eikä niin, kuten jossain halvoissa, että 2 akkua pitää olla aina latauksessa samaan aikaan. Näyttää aika paljon enoloopin omalta laturilta eli voi ihan hyvin tulla samasta paikasta ikean haluamalla ulkonäöllä.
 

0nanias

Make ATK Great Again
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
1 860
Katselin Ikealta noita Laddan paristoja ja siihen Kvartsin 9,99e laturi kylkeen. Lasten leluihin, itkuhälyttimeen yms jos ei tarvis jatkuvalla syötöllä uusia pattereita kaupareissuilla ottaa mukaan. Onko tuosta Kvartsin laturista kokemusta, ajaako asiansa? :D
Itsellä pari noita käytössä ja samoja olen sukulaisillekin ostellut, ei moitittavaa. Joillekin hitaahko lataus on ongelma, mutta itse näen sen positiivisena asiana, akut kestävät enemmän syklejä eivätkä kuumene ladattaessa yhtä paljoa.
 
Liittynyt
18.04.2017
Viestejä
261
Itsellä vuosien varrella kerääntynyt aikamoinen läjä ladattavia paristoja. Alkoi ekoista digikameroista joista varsinkin HP:n valmistama 3Mpixelin pokkari imi paristoja kuin sieni, oli pakko hankkia akkuja. Aika kului ja pikku hiljaa alkoi olla enemmistö akuista Enelooppeja kun tuntuivat kestävän vaikka olivatkin sikakalliita. Nyttemmin jälkikasvulla läjä pelikonsoleita ja kassillinen ohjaimia mitkä nielee AA akkuja niin niihin on tullut hommattua noita Iikkean Laddoja ja tuntuvat olevan kyllä hinta-laatusuhteeltaan hyvää kamaa (olin tosin kuullut epäilyn Eneloop taustasta).
Vastaavasti pitkäaikainen lataus alkoi risoa jo aika äkkiä vaikka joka paikassa on vakuuteltu että hiljaa hyvää tulee ja akut kestää.
Joten latureita tuli myöskin matkan varrella hankittua useampi mutta nyt jo pitkään on ollut käytössä Vanson V-8000 minkä aikanaan sain ostettua suomalaisesta verkkokaupasta mitä ei enää taida olla (myi satelliitti ja digi tv tarvikkeita). Lataa 4 AA akkua kerralla ja lupailee 30 min latausta ja iaka tarkkaan sillä mennään, tuuletin siinä tosin pitää aika huminaa mutta eipähän kestä kauaa.
Mallikuvat laitteesta: Сетевое зарядное устройство Vanson V-8000
 
Liittynyt
20.04.2017
Viestejä
2 658
Itse ottaisin ennemmin
Itsellä vuosien varrella kerääntynyt aikamoinen läjä ladattavia paristoja. Alkoi ekoista digikameroista joista varsinkin HP:n valmistama 3Mpixelin pokkari imi paristoja kuin sieni, oli pakko hankkia akkuja. Aika kului ja pikku hiljaa alkoi olla enemmistö akuista Enelooppeja kun tuntuivat kestävän vaikka olivatkin sikakalliita. Nyttemmin jälkikasvulla läjä pelikonsoleita ja kassillinen ohjaimia mitkä nielee AA akkuja niin niihin on tullut hommattua noita Iikkean Laddoja ja tuntuvat olevan kyllä hinta-laatusuhteeltaan hyvää kamaa (olin tosin kuullut epäilyn Eneloop taustasta).
Vastaavasti pitkäaikainen lataus alkoi risoa jo aika äkkiä vaikka joka paikassa on vakuuteltu että hiljaa hyvää tulee ja akut kestää.
Joten latureita tuli myöskin matkan varrella hankittua useampi mutta nyt jo pitkään on ollut käytössä Vanson V-8000 minkä aikanaan sain ostettua suomalaisesta verkkokaupasta mitä ei enää taida olla (myi satelliitti ja digi tv tarvikkeita). Lataa 4 AA akkua kerralla ja lupailee 30 min latausta ja iaka tarkkaan sillä mennään, tuuletin siinä tosin pitää aika huminaa mutta eipähän kestä kauaa.
Mallikuvat laitteesta: Сетевое зарядное устройство Vanson V-8000
Vähän turhan raju lataus... 1C ois paras eli tunnissa täyteen kapasiteetistä riippumatta.
SkyRC MC3000 taitaa tällä hetkellä olla paras laturi/testeri-yhdistelmä.
 
Liittynyt
20.04.2017
Viestejä
2 658
Itsellä pari noita käytössä ja samoja olen sukulaisillekin ostellut, ei moitittavaa. Joillekin hitaahko lataus on ongelma, mutta itse näen sen positiivisena asiana, akut kestävät enemmän syklejä eivätkä kuumene ladattaessa yhtä paljoa.
Itseasiassa jos totta puhutaan niin homma menee juuri päinvastoin... hitaalla latauksella virran määrä latauksen aikana per kenno on niin pieni että delta-v tunnistus ei välttämättä toimi yleensä niinkuin pitäis vaan laturi toimiikin ajastettuna ja kypsentää akut kun puskee pientä virtaa jo täynnä olevaan akkuun... esim. Ikean usb laturilla menee jopa 80 minuuttia tunnistaa täysi kenno eli koko tuon ajan se kypsentää kennoa turhaan.

Flashlight information täältä löytää hyvin testejä eri kennoista ja latureista.
 

Lassivv

Tukijäsen
Team H2O
Liittynyt
12.02.2017
Viestejä
2 784
Samaa mieltä kun @Satelite nuo hitaat laturit tuppaa monesti vaan käristämään akut entistä nopeemmin huonoon kuntoon.

Ite käyttelen AA akkujen kanssa yleensä 0.3-0.5C latausta. Näillä nopeuksilla delta tunnistus vielä toimii ok. Laturina BT-C3100.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 512
onko muilla hajoillu Maha / powerex laturit? Yks päivä päätti lopettaa lataamisen slotissa 3. Purkaa kyllä mutta ei lataa. Minkä tahansa kennon ja latausvirran asettaa, niin näyttää vaan 15-30mA latausvirtaa. Muut slotit toimii vielä normaalisti.

e: avasin laitteen ja ison kelan L3 johdin oli katkennut sisämmän juotoksen juuresta. Juotin uudelleen paikalleen ja näyttää taas toimivan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
4 205

Kärkituotteissa vain pieniä eroja
Testivoittajaksi nousee 2 500 milliampeeritunnin Panasonic Eneloop Pro -akkuparisto, jonka kappalehinnaksi muodostuu 5 euroa. Vähävirtaisella kellolla akkukesto on joukon pisin, 21 vuorokautta ja 18 tuntia. Myös keskitason kuormituksella sekä suurella virrankulutuksella Eneloop Pron akkukesto on testin kärkeä. Kylmässä säilytettynä Eneloopin kapasiteetti laski vain 6 prosenttia.

Kokonaispisteissä toiseksi yltää 2 450 milliampeeritunnin Ikea Ladda. Sen akkukesto kaikessa käytössä on lähes yhtä hyvä kuin testivoittajankin, kylmässä säilytettynä kapasiteetti laski 8 prosentilla. Näiden akkuparistojen hinta on koko testijoukon alhaisin, vain 1,75 euroa kappaleelta, joten Ikea Ladda ansaitsee Hyvä ostos -maininnan erinomaisesta hinta-laatusuhteestaan.

Kärkikaksikon kanssa lähes yhtä hyvään akkukestoon ylsivät myös 3.–5. sijojen Duracell, Varta ja GP, joiden ilmoitetut kapasiteetit ovat 2 500–2 600 milliampeerituntia. Testiryhmän viimeiseksi jäi Camelion-merkkinen akkuparisto. Vaikka se oli nimelliskapasiteetiltaan joukon suurin, sen todellinen kapasiteetti osoittautui selvästi luvattua pienemmäksi, mikä rajoitti kokonaisarvosanaa selvästi.
 

Lassivv

Tukijäsen
Team H2O
Liittynyt
12.02.2017
Viestejä
2 784
Onkos kellään tunnuksia että näkisi mitä tuosta Bilteman akusta on kirjoitettu?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 517
Viestejä
4 164 966
Jäsenet
70 419
Uusin jäsen
KukkoPärssinen

Hinta.fi

Ylös Bottom