Viskit

Liittynyt
07.12.2018
Viestejä
103
No kyllä se Kilkerran on nimenomaan myös turpeinen, vaikka ei nyt ihan esim. arbegin turvenuijaa olekaan. Noin 15ppm fenolipitoisuus maltaassa. Myös Hakushu 12 on turpeistettua, noin 8ppm maltaassa.
Kilkerran 12 on kevyesti savuinen ja Campbeltownista, jonka teossa käytetään myös osittain sherry tynnyreitä. Eli eihän se nyt ihan ole same same but different esim tuon Ardbegin kanssa.
 
Liittynyt
29.04.2019
Viestejä
340
Kilkerran 12 on kevyesti savuinen ja Campbeltownista, jonka teossa käytetään myös osittain sherry tynnyreitä. Eli eihän se nyt ihan ole same same but different esim tuon Ardbegin kanssa.
Molempien maltaiden kuivatuksessa käytetään turvetta. Kilkerran tekee osan pullotuksistaan täysin ex-bourbonkypsytettyinä ja osan täysin ex-sherrykypsytettynä ja sitten osa on sitä molempia sekaisin ja kaikki siltä väliltä. Myös tuo 12yo voi vaihdella vuosittain miten tekevät. Ihan samalla tavalla tekee Ardbeg ja joka ikinen Islayn tislaamo.
En tuijottaisi vain sitä, onko mallas kuinka turpeistettua ja missä on kypsytetty. Kannattaa varmaan kokeilla mahdollisimman paljon erilaisia.

Jos nyt vertaa jostakin syystä Ardbeg 10 ja Kilkerran, niin eikö riitä että onhan ne ihan eri tislaamokin? Tottakai siis tuotekin on ihan eri. Itsehän viittasin aiemmassa viestiss'ä lähinnä siihen, että kaikki listatut viskit oli enemmän tai vähemmän turpeistettuja.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
243
Hyvät suositukset kelpaavat aina. Toki aina parempi jos suositellulla viskillä on vielä hyvä hinta-laatu -suhde.

Tässä muuten todella hyvä video, joka nimestään huolimatta kehottaa suhtautumaan viskin nauttimiseen avoimin mielin:
 
Liittynyt
18.01.2017
Viestejä
70
Nonniin pitkästä aikaa kerkesin ja jaksoin vääntää revikan oman kaapin peruspulloista niin tässäpä tätä:

Nimi: Glenfarclas 12

ABV: 43%

Alue: Skotlanti, Speyside

Hinta: 55€

Tuoksu: Makea, hedelmäinen ja hieman karvas. Todella klassinen ja tyypillinen sherryinen tuoksu.

Maku: Kuten tuoksusta olettikin, on viski hyvin makeaa ja hedelmäistä. Hedelmistä muistuttaa makeaa päärynää. Viski ei anna kunnon potkua vaan on oikein helposti alas menevää sorttia kaiken puolin. Vaikka viskissä on paljon hyviä elementtejä, jää viski kuitenkin loppujen lopuksi aika yksinkertaiseksi.

Jälkimaku: Jälkimaku on suhteellisen pitkä, muttei tuo viskiin paljoa mitään uutta. Samat maut pyörivät kuvioissa tuoksusta jälkimakuun.

Arvosana: 5

Yhteenveto: Viski ei missään nimessä ole pahaa, se on helposti juotavaa ja suosittelenkin aloittamaan, vaikka sherryviskit tällä pullolla. Hyvin klassinen sherryviski, joka on hyvänmakuista, tosin ei kovin kompleksia. Tähän hintaan varmasti parhaita vaihtoehtoja omassa kategoriassaan. Suomalaiseen makuun ei ehkä sovi suoraan kuin nenä päähän, mutta ehdottomasti kokeilemisen arvoinen makumaailma.

Joisinko tarjottaessa? -Kyllä

Tilaisinko ravintolassa? -Kyllä

Ostaisinko pullon? -En enää toista


Arvosteluasteikko:

1 | Kuvottavaa | Joutaa kaataa viemäristä alas

2 | Kehnoa | En joisi omasta valinnastani

3 | Huonoa | Monia vikoja

4 | Kelvollista | Ei pahaa, mutta ei ensimmäinen valinta

5 | Hyvää | Hyvää, ei valittamista

6 | Todella hyvää | Keskivertoa parempaa

7 | Erinomaista | Paljon keskiverron yläpuolella

8 | Loistavaa | Todella poikkeuksellista

9 | Uskomatonta | Kaikkien aikojen suosikki

10 | Täydellistä | Jumalten nektaria
 
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
1 943
Tässä muuten todella hyvä video, joka nimestään huolimatta kehottaa suhtautumaan viskin nauttimiseen avoimin mielin:
Samaa neuvoa, siis se heti eka "how you prefer!" noudatan itsekin. Mun laimennus on lähempänä 30/70 vesi/viski kuin 3-4 tippaa per annos. Riippuu toki viskistä. Pehmeimmät menevät raakana. En ole koskaan hiffannut, miten se maku "avautuu" siitä parista tipasta. Joko se on sopivaa tai ei, noin pienellä vesimäärällä se ei mun suussa avaudu yhtään mihinkään.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
243
Punarintaa on joskus tullut maisteltua. Yleisesti ottaen irkku-viskit on itselle hieman oudompia tuttavuuksia.

Pistähän fiiliksiä ja suosituksia kun olet nektariineja maistellut.
 
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
1 943
Midleton on tosiaan hyvää, mutten dissaa Powersiakaan. Kaikkien talousviskien äiti ja isä, Paddy, on kyllä käsittämättömän kallista Alkon hinnaston mukaan. Ja kaiken lisäksi vain tilaustuote. Muutkin irkkuhalpikset ovat melkein arvoviskien hinnoissa Alkossa. Olen järkyttynyt.
 

Hcc

Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
488
Nyt tarttis apuja :) Kaverille pitäisi ostaa lahjaksi noin 250-300 e hintaluokasta joku skottiviski. Itse en näiden päälle ymmärrä mitään, mutta näitä paremmin tunteva enoni suositteli Balvenien 25-vuotiasta triple caskia. Hän oli kuulemma vähän aikaa sitten ostanut Viking Linen laivalta tällaisen noin 300e:llä. Nyt en kuitenkaan löydä tätä kyseistä pulloa mistään Suomesta tai Virosta (laivalta tai maista).
Mistähän tätä pitäisi lähteä etsimään? Myös muita tuon hintaluokan (helpommin saatavilla olevia) viskejä saa ehdottaa. Sen verran tiedän lahjan saajan viskimausta, että ainakin Lagavulin on kelvannut hienosti.
Pääseekö näillä tiedoilla alkuun?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
53
Onkos kukaan kuullut tällaisesta palvelusta kuin flaviar? Itse olen jäsenenä ja ollut ainakin tyytyväinen, valikoima on hyvä ja hinnat hyviä. Eilen tilasin Buffalo Trace pullon hintaan about 26€ alkossa sama pullo noin 40€, ilmeisesti tosin tuonne joutuu jonottamaan että pääsee jäseneksi. Toki myöskin siis maksullinen palvelu. Itse kun olen jäsen niin voin laittaa kutsuja joilla ainakin pääsee suoraan sisään. Jäseneksi liittyessä molemmat saa 50€ edestä store credittiä.

Muistaakseni joka vuosineljännes saa ilmaisen pullon ja semmosen "tasting boxin" jossa on yleensä kolmea vähän kalliimpaa juomaa 45cl testattavaksi. Toimitukset tullu nätisti UPSilla kotia ja toimistolle. Niin ja jäsenillä on joka kuukausi 1 ilmainen toimitus käytettävissä, normi kuluista en muista kun olen vain tuolla ilmaisella toimituksella tilaillut.

Olisko kiinnostusta?
 
Liittynyt
01.04.2017
Viestejä
58
Onkos kukaan kuullut tällaisesta palvelusta kuin flaviar? Itse olen jäsenenä ja ollut ainakin tyytyväinen, valikoima on hyvä ja hinnat hyviä. Eilen tilasin Buffalo Trace pullon hintaan about 26€ alkossa sama pullo noin 40€, ilmeisesti tosin tuonne joutuu jonottamaan että pääsee jäseneksi. Toki myöskin siis maksullinen palvelu. Itse kun olen jäsen niin voin laittaa kutsuja joilla ainakin pääsee suoraan sisään. Jäseneksi liittyessä molemmat saa 50€ edestä store credittiä.

Muistaakseni joka vuosineljännes saa ilmaisen pullon ja semmosen "tasting boxin" jossa on yleensä kolmea vähän kalliimpaa juomaa 45cl testattavaksi. Toimitukset tullu nätisti UPSilla kotia ja toimistolle. Niin ja jäsenillä on joka kuukausi 1 ilmainen toimitus käytettävissä, normi kuluista en muista kun olen vain tuolla ilmaisella toimituksella tilaillut.

Olisko kiinnostusta?

Eihän tuolla ollu mitään tavaraa hyllyssä tai tilattavana.Muutamaa hassua perus whiskiä hyllyssä.
 

|le

Liittynyt
17.03.2017
Viestejä
999
Onkos kukaan kuullut tällaisesta palvelusta kuin flaviar? Itse olen jäsenenä ja ollut ainakin tyytyväinen, valikoima on hyvä ja hinnat hyviä. Eilen tilasin Buffalo Trace pullon hintaan about 26€ alkossa sama pullo noin 40€, ilmeisesti tosin tuonne joutuu jonottamaan että pääsee jäseneksi. Toki myöskin siis maksullinen palvelu. Itse kun olen jäsen niin voin laittaa kutsuja joilla ainakin pääsee suoraan sisään. Jäseneksi liittyessä molemmat saa 50€ edestä store credittiä.

Muistaakseni joka vuosineljännes saa ilmaisen pullon ja semmosen "tasting boxin" jossa on yleensä kolmea vähän kalliimpaa juomaa 45cl testattavaksi. Toimitukset tullu nätisti UPSilla kotia ja toimistolle. Niin ja jäsenillä on joka kuukausi 1 ilmainen toimitus käytettävissä, normi kuluista en muista kun olen vain tuolla ilmaisella toimituksella tilaillut.

Olisko kiinnostusta?
Ihan mielenkiintoinen idea sinäänsä. Vaan eikös noihin hintoihin (esim. tuo Buffalo Trace) saa jo Licoreasta ja uus tuttavuus KUHNS tarjoaa vielä laajempaa valikoimaa kuin Licorea ja hinnat ovat todella houkuttelevat: Startseite

Tuolta ois jossain vaiheessa tilattava mm. Buffalo Tracea, Wild Turkeytä, Eagle Rarea jne.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
53
Itselle molemmat Licorea ja KUHNS uusia tuttavuuksia pitää tutustua lähemmin kun on aikaa. :p
Ei ole siis erityisemmin tullut tilailtua mistään ulkomailta juomia jne, tuohon palveluun törmäsin kaverin suosittelusta ja itse ainakin tykännyt. Löytyy nuita "makukarttoja" jnejne niin voi vähän vertailla mitä itse maistaa ja sitte suoraan saa suositteluita niiden perusteella. Ja nuo maisteluboksit on hyvä juttu, itsellä ainakin tuskin tulee randomilla ostettua jotain luokkaa 100€ rommi(tai mitä tahansa) pulloa tietämättä yhtään että minkälaista se on.

Eihän tuolla ollu mitään tavaraa hyllyssä tai tilattavana.Muutamaa hassua perus whiskiä hyllyssä.
Joo sielä on aika kiertävä valikoima, joka kuukausi on erilaista. Lisäksi sielä on tosiaan niitä maistelu bokseja, tällä vuoden jäsenyydellä mikä mulla on saa tosiaan 1 pullon ja 1 boksin joka vuosineljännes "ilmaiseksi"*, toki nuo pitää sitten valita siitä valikoimasta mitä ne antaa siihen, viimeksi otin rommisetin. Lyhyin jäsenyys on muistaakseni 3kk jolla itsekin aloitin, sen loppupuolella päivitin vuodeksi, kun tuli tarjous jatkosta halvemmalla kuin normi hinta.

*lainausmerkit siksi koska onhan tuossa jo jäsenyydestä maksanu, joka tapauksessa pääsääntöisesti nuo pullot on ollu noin 40€-60€ luokassa alkossa. Viimeksi tosiaan otin Ron Matusalem Gran Reserva Solera 15 rommipullon(alkossa 46,50€) oli muuten aikas hyvää, voin suositella.
 

|le

Liittynyt
17.03.2017
Viestejä
999
...Löytyy nuita "makukarttoja" jnejne niin voi vähän vertailla mitä itse maistaa ja sitte suoraan saa suositteluita niiden perusteella. Ja nuo maisteluboksit on hyvä juttu, itsellä ainakin tuskin tulee randomilla ostettua jotain luokkaa 100€ rommi(tai mitä tahansa) pulloa tietämättä yhtään että minkälaista se on.
Suosittelen tätä varten esim. sivustoa Distiller: Expert Liquor Reviews, Track Your Liquor Collection - Distiller

Tuota kautta ainakin itse lähdin tutkimaan bourboneiden maailmaa ja se on ollut menoa sen jälkeen. Hyvin on päässyt selville siitä mistä tykkää ja mikä olisi potentiaalisesti itselle sopivin tuote. Tän lisäksi on toki tullut sitten koluttua Youtuben bourbon-kanavat, jotka on ollut tosi positiivinen yllätys laadultaan. En lähde varmasti ostamaan mitään yli 20 euronkaan pulloa sokkona.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
53
Suosittelen tätä varten esim. sivustoa Distiller: Expert Liquor Reviews, Track Your Liquor Collection - Distiller

Tuota kautta ainakin itse lähdin tutkimaan bourboneiden maailmaa ja se on ollut menoa sen jälkeen. Hyvin on päässyt selville siitä mistä tykkää ja mikä olisi potentiaalisesti itselle sopivin tuote. Tän lisäksi on toki tullut sitten koluttua Youtuben bourbon-kanavat, jotka on ollut tosi positiivinen yllätys laadultaan. En lähde varmasti ostamaan mitään yli 20 euronkaan pulloa sokkona.
Pitääpä tutkiskella tuota itsekin :p Itselle vielä menee siihen 35€ luokkaan alkosta ostettuna suht helpolla tyyliin "kokeillaas" kun sielä nyt on niissä lapuissa aina vähän kuvailua, mutta siitä kalliimmat on kyllä aika tiukassa jos ei ole ensin tehnyt taustatyötä.
 
  • Tykkää
Reactions: |le
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
5 124
Nyt tarttis apuja :) Kaverille pitäisi ostaa lahjaksi noin 250-300 e hintaluokasta joku skottiviski. Itse en näiden päälle ymmärrä mitään, mutta näitä paremmin tunteva enoni suositteli Balvenien 25-vuotiasta triple caskia. Hän oli kuulemma vähän aikaa sitten ostanut Viking Linen laivalta tällaisen noin 300e:llä. Nyt en kuitenkaan löydä tätä kyseistä pulloa mistään Suomesta tai Virosta (laivalta tai maista).
Mistähän tätä pitäisi lähteä etsimään? Myös muita tuon hintaluokan (helpommin saatavilla olevia) viskejä saa ehdottaa. Sen verran tiedän lahjan saajan viskimausta, että ainakin Lagavulin on kelvannut hienosti.
Pääseekö näillä tiedoilla alkuun?
Tuo olisi varmasti erinomaista viskiä, mutta aika erilaista kuin Lagavulin. Lagavulin on savuista ja turpeista, kun taas Balvenie on aika hedelmäistä. Laphroaigin 25-vuotias voisi toimia, löytyy ainakin Viking lineltä Ruotsin-laivoilta.
 
  • Tykkää
Reactions: Hcc
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
243
Nyt tarttis apuja :) Kaverille pitäisi ostaa lahjaksi noin 250-300 e hintaluokasta joku skottiviski. Itse en näiden päälle ymmärrä mitään, mutta näitä paremmin tunteva enoni suositteli Balvenien 25-vuotiasta triple caskia. Hän oli kuulemma vähän aikaa sitten ostanut Viking Linen laivalta tällaisen noin 300e:llä. Nyt en kuitenkaan löydä tätä kyseistä pulloa mistään Suomesta tai Virosta (laivalta tai maista).
Mistähän tätä pitäisi lähteä etsimään? Myös muita tuon hintaluokan (helpommin saatavilla olevia) viskejä saa ehdottaa. Sen verran tiedän lahjan saajan viskimausta, että ainakin Lagavulin on kelvannut hienosti.
Pääseekö näillä tiedoilla alkuun?
Tämä saattaisi olla: The Dalmore King Alexander III Single Malt
Alko: The Dalmore King Alexander III Single Malt
Tsekkaa Youtubesta joitain arvosteluja, jotkut tykkää kovastikin
 

Hcc

Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
488
Tuo olisi varmasti erinomaista viskiä, mutta aika erilaista kuin Lagavulin. Lagavulin on savuista ja turpeista, kun taas Balvenie on aika hedelmäistä. Laphroaigin 25-vuotias voisi toimia, löytyy ainakin Viking lineltä Ruotsin-laivoilta.
Jeps, Laphroaig 25yo tuli hankittua 299e:llä. Kiitos vinkeistä!
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
834
Teinpähän pienen tilauksen Licoreasta:

Buffalo Trace
Four Roses 1 Litre
Glenfarclas 105 1 Liter (Highland)
Laphroaig 10 Year Reserve (Islay)
Monkey Shoulder Triple Malt 1 Liter (Speyside)
Wild Turkey 101 1 Liter

Bourbonit ja skottiviskit balanssissa. Näistä Buffalo Trace vanha tuttu jonka pariin olen halunnut palata ja Monkey Shoulder ollut kiikarissa pisimpään. Laphroaigin PX Cask on jo referenssinä joten haluan nähdä kuinka vertautuu tähän ns. perusvarianttiin. Glenfarclas jokerina hihassa, 60% eli cask strength, ja näillä toimitusmaksuilla kannattaa ottaa litran pulloista kaikki irti. Nyt sitten odotellaan :nb:
 

|le

Liittynyt
17.03.2017
Viestejä
999
Teinpähän pienen tilauksen Licoreasta:

Buffalo Trace
Four Roses 1 Litre
Glenfarclas 105 1 Liter (Highland)
Laphroaig 10 Year Reserve (Islay)
Monkey Shoulder Triple Malt 1 Liter (Speyside)
Wild Turkey 101 1 Liter

Bourbonit ja skottiviskit balanssissa. Näistä Buffalo Trace vanha tuttu jonka pariin olen halunnut palata ja Monkey Shoulder ollut kiikarissa pisimpään. Laphroaigin PX Cask on jo referenssinä joten haluan nähdä kuinka vertautuu tähän ns. perusvarianttiin. Glenfarclas jokerina hihassa, 60% eli cask strength, ja näillä toimitusmaksuilla kannattaa ottaa litran pulloista kaikki irti. Nyt sitten odotellaan :nb:
Wild Turkey 101 toimii aina myös :tup: Buffalo Tracen kanssa erittäin kova hintalaatusuhde jos juurikin bourbonit maistuu.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
329
Koska se ei tuolla ole viime vuosina paljoa viihtyny, poislukien oliko viimeksi vai sitä edellisellä kerralla...
Viime vuosi jäi itseltä välistä, mutta jotenkin on sellainen mielikuva että olisivat osallistuneet jossain määrin vakituisesti. Voin kyllä hyvin muistaa väärinkin ja menee ehkä Olutexpon kanssa tiski sekaisin. Harvemmin missään tapahtumassa on kyllä ollut mitään core rangea ja vuosijulkaisua ihmeempää mukana,joten sikäli ei kovin suuri menetys.
 
Liittynyt
18.01.2017
Viestejä
70
Joulun alla tuli alotettua projekti "viskihylly" joka nyt on jo ihan hyvällä mallilla! Nyt vielä seinä valkoseks, valopallot pois ja tunnelmaledit tai ledinauha laatikoihin kiinni ni kylläpä siinä sitten silmä lepää :cool:

20200115_224313.jpg
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
834
Laphroaigista olin kokeillut aiemmin PX Caskia jota pidin varsin hyvänä (joskin silloinen verrokki Caol Ila 12v maistui paremmin) ja tämän rohkaisemana ostin pullon 10-vuotista... ja tämä tulee kyllä vaatimaan paljon enemmän totuttelua, turpeisuus ja "lihaisuus" on sen verran kovemmin esillä kun sherry ei ole sitä toltuttamassa. Törmäsin tämän seurauksena varsin onnistuneeseen komboon, eli Laphroaigiin ja glögiin. Olin lukenut savuisen viskin ja glögin yhdistelmästä, mutta epäilin että kirjoittajalla oli mielessä geneerisempi savu. Turpeisuus ja marjat tukevat toisiaan varsin hyvin ja sekoitussuhteena oli silmämääräisesti 1+6, mutta uskon vahvemmankin suhteen toimivan. Seuraavaksi kaveriksi Blossaa ja toistetaan kokeilu.
 
Liittynyt
18.01.2017
Viestejä
70
Rupesi kiinnostamaan sen verran nyt tuo uisge tapahtuma että nyt äidyn jo siellä käyneiltä kyselemään ylipäätään millainen tapahtuma on ja miten voi olettaa että lompakko kevenee viikonlopun aikana? Tietty omasta viskihampaan kolotuksestahan se on kiinni miten kukkaro kevenee mutta noin niinkun yleisesti onko tastingeja paljon ja onko tastingien lisäksi muuta tekemistä?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
70
Rupesi kiinnostamaan sen verran nyt tuo uisge tapahtuma että nyt äidyn jo siellä käyneiltä kyselemään ylipäätään millainen tapahtuma on ja miten voi olettaa että lompakko kevenee viikonlopun aikana? Tietty omasta viskihampaan kolotuksestahan se on kiinni miten kukkaro kevenee mutta noin niinkun yleisesti onko tastingeja paljon ja onko tastingien lisäksi muuta tekemistä?
Ohjatut tastingit olleet yleensä parin tunnin välein neljässä eri salissa, eli ~16 tastingia per päivä, 15:15, 17:00, 19:00, 21:00.
Suosituimpiin toki liput menevät aikalailla heti, eli luultavasti puolet tastingeistä on jo loppuunmyyty siinä vaiheessa kun itse huomaa niiden tulleen myyntiin.

Kannattaahan se ehdottomasti osallistua, jos viskit kiinnostaa, vaikka ei tastingeihin osallistuisikaan. Itse kyllä suosittelisin ainakin yhteen tastingiin osallistumista.
Voihan tapahtumassa muuten sitten palloilla ja maistella yksittäisiä viskejä.

Peruspullotteet pyörii 2e /cl, ja siitä sitten ylöspäin. Onhan noissa hinnoissa ollut välillä aika naurettavia ylilyöntejä, esim. viimevuoden Edringtonin tiskillä Highland Park 18yo 11e / cl :btooth:
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
243
Täällä suositeltiin talousviskiksi (halvaksi arkijuotavaksi) Islay Mistin Originaalia.
-nyt olisi ensimmäinen pullo kulunut, joten muutama sana siitä

Maku on Islayn tavaraan tottuneelle hyvä, savua on ihan keskinkertaisesti. Toki ei valtavan kompleksinen ole eikä jälkimaussa ole erotettavissa valtavia määriä nyansseja, mutta...
-hinta laatusuhde on tosi hyvä: täyttää tarpeensa yhden dramin siemailussa arki-iltoina ja alle 28e Alkon hyllyltä.

Ostaisinko uudelleen: no, siellä on jo korkkaamaton kaapissa.
 
Liittynyt
21.11.2018
Viestejä
1 333
Yks merkki ja laatu.

Talisker Dark Storm. Ette pety. Ainut mitä kaapissa pitää olla. Ehdoton 5/5.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
243
Testailin muutamaa eri tasoista Bourbonia:
Jim Beam 40% - Alkossa 27,49e
Makers Mark 45% - Alkossa 39,99e
Four Roses Single Barrel 50% - Alkossa 59,98e

Kaikissa tietty vaniljainen makeus, halvimmassa kuitenkin hieman pistävä aromi taustalla. Keskimmäisen ja kalleimman ero ei ole kauhean suuri, mutta tiettyä jäätelöistä kirsikka-vaniljamaisuutta ei keskimmäisestä löydy, joka neljässä ruusussa on. Myös sellainen ”lantratun oloisuus” laimeammissa on, mikä tyystin puuttuu vahvimmasta.

Yllättävän hyvin vertailussa olevat vastaavat ominaisuuksiltaan hintaansa - noista voi ottaa minkä vaan ja saa rahoilleen vastinetta. Absoluuttisella asteikolla kallein vie voiton ja kun pullo tyhjenee sitä on haettava lisää...
 
  • Tykkää
Reactions: |le
Liittynyt
18.01.2017
Viestejä
70
Testailin muutamaa eri tasoista Bourbonia:
Jim Beam 40% - Alkossa 27,49e
Makers Mark 45% - Alkossa 39,99e
Four Roses Single Barrel 50% - Alkossa 59,98e

Kaikissa tietty vaniljainen makeus, halvimmassa kuitenkin hieman pistävä aromi taustalla. Keskimmäisen ja kalleimman ero ei ole kauhean suuri, mutta tiettyä jäätelöistä kirsikka-vaniljamaisuutta ei keskimmäisestä löydy, joka neljässä ruusussa on. Myös sellainen ”lantratun oloisuus” laimeammissa on, mikä tyystin puuttuu vahvimmasta.

Yllättävän hyvin vertailussa olevat vastaavat ominaisuuksiltaan hintaansa - noista voi ottaa minkä vaan ja saa rahoilleen vastinetta. Absoluuttisella asteikolla kallein vie voiton ja kun pullo tyhjenee sitä on haettava lisää...
Itsellä uusimmat tulokkaat hyllyyn oli WT101, Eagle Rare ja tuo samainen 4roses SB. En ole vielä hirmu syvällisesti kerennyt perehtyä mutta kyllä oma lemppari ensimmäisten maistelukertojen jälkeen oli toi Eagle Rare. WT oli näistä kaikkein mausteisin ja pistävin. Kahdessa arvokkaamassa pullossa oli maut enemmän tasapainossa ja tosiaan mainitsemaasi vanilijaisuutta enemmän. Itse tykkäsin myös suuresti 4roses pullotteen kirsikkaisuudesta joka muistutti hyvin paljon dr.pepper limsaa! Jonkun verran olen skotteja juonut ja nyt ensimmäistä kertaa kunnolla bourbonia niin ihastuin heti!
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
328
Rupesi kiinnostamaan sen verran nyt tuo uisge tapahtuma että nyt äidyn jo siellä käyneiltä kyselemään ylipäätään millainen tapahtuma on ja miten voi olettaa että lompakko kevenee viikonlopun aikana? Tietty omasta viskihampaan kolotuksestahan se on kiinni miten kukkaro kevenee mutta noin niinkun yleisesti onko tastingeja paljon ja onko tastingien lisäksi muuta tekemistä?
Pirun hauska tapahtuma ja mukaan voi lähteä vaikka ei viskeistä hirveästi ymmärtäisikään, itse olin mukana ensimmäistä kertaa käydessäni melkein nollapohjalla osaamisen suhteen. Alueella pienestä koosta huolimatta suuri kattaus läpi maailman viskityylien ja homma toimii niin että lataat maksukortille (Corego tjsp varmaankin) rahaa jolla sitten kuittaat ostokset. Hinnat alkavat sieltä eurosta per cl ja päättyvät taivaisiin sitten harvinaisempien tuotteiden kohdalla mutta perushinta on tuolla 2-5€ per cl. Itse olen tainnut budjetoida 100€ ja kyllä sillä on ihan kisakuntoon päässyt.

Tämä nyt omien muistikuvien pohjalta, parempimuistiset voi korjata...

EDIT: Kas, viime vuoden lista löytyi vielä web_UISGE2019_brosa_99x210.pdf
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
328
Perjantaina suuntaamassa itsekin paikalle. Mitään tastingeja ei tullut otettua, mentävä niillä mitä tiskeiltä löytyy
Sama suunnitelma itsellä. Pari vuotta sitten tuli otettu Kilchomanin tasting heti kärkeen 15:15 ja se tarkin kielituntuma katosikin sitten siinä :D
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 443
ERIKEEPER.jpg


Pitemmän aikaa ollut ajatuksena ostella jotain walkeria parempaa viskiä ilman että tarvitsee mennä konkurssiin eikä tilauskaan nyt ollut vaihtoehto kun viinat ja viinit oli jo tilauksessa eikä viitsinyt maksella lisää postimaksuja. Nyt kävin pitemmän työviikon päätteeksi
hakemassa Highland Parkin 12-vuotiaan. Ja ai että, kyllähän se maistui hyvin kun oli ruoat laiteltu, suihkussa käyty, koirat syötetty, koirat käytetty ja sitten lopulta sohvan nurkkaan ja maistelemaan.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 440
Viestejä
4 161 809
Jäsenet
70 409
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom