Siivouspalvelut

Liittynyt
01.01.2020
Viestejä
43
Tarkoitus olisi helpottaa lapsiperheen arkea ostamalla siivouspalvelua.

Minkälaisia suosituksia olisi antaa helsingin/pk-seudun alueen toimijoista? Freska tulee ensimmäisenä itselle mieleen, mutta onko muita hyviä, hinnaltaan kilpailukykyisempiä?

Entä minkälaisia siivouspaketteja olette tyypillisesti hyödyntäneet?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
503
Tarkoitus olisi helpottaa lapsiperheen arkea ostamalla siivouspalvelua.

Minkälaisia suosituksia olisi antaa helsingin/pk-seudun alueen toimijoista? Freska tulee ensimmäisenä itselle mieleen, mutta onko muita hyviä, hinnaltaan kilpailukykyisempiä?

Entä minkälaisia siivouspaketteja olette tyypillisesti hyödyntäneet?
Offerillan kautta otin muuttosiivouksen ja jälki oli sen verran hyvää että jatkettiin 2 krt kuukaudessa samalla siivoojalla. Tuntihinta 34€ ja 3h kerralla, mutta täytyy olla kaikki omat siivousvälineet yms. Kotitalousvähennyksen jälkeen tosta ei juurikaan mitään maksettavaa jää. Nyt mietitään pitäisi kuitenkin ottaa 4 kertaa kk, niin ei tarvis edes imuroida itse välissä. Kyseessä siis pienempi toimija.
 

MrB

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 209
Toimijoista ei pysty kommentoimaan, mutta meillä on aina ollu siivooja joka käyttää omia välineitä ja aineita. Eipä tartte miettiä ja huolehtia että kaikki löytyy. Ja saapa sitten tehdä kunnon vehkeillä töitä.
 
Liittynyt
21.06.2019
Viestejä
1 900
Offerillan kautta otin muuttosiivouksen ja jälki oli sen verran hyvää että jatkettiin 2 krt kuukaudessa samalla siivoojalla. Tuntihinta 34€ ja 3h kerralla, mutta täytyy olla kaikki omat siivousvälineet yms. Kotitalousvähennyksen jälkeen tosta ei juurikaan mitään maksettavaa jää. Nyt mietitään pitäisi kuitenkin ottaa 4 kertaa kk, niin ei tarvis edes imuroida itse välissä. Kyseessä siis pienempi toimija.
Jäähän siitä kuitenkin tietenkin maksettavaa. Kertasiivous sen noin 100 euroa eli 200 euroa kuukaudessa (jos siis x2/kk jatkat) eli yhteensä 2400 euroa vuodessa. Tästä 50% vähennettävää ja siitä 100 euron omavastuu ensin pois ja vähennettävää jää 1100 euroa. Siis vähennyksen jälkeen maksat tuosta siivouksesta käytännössä 1300 euroa.
Ja tuo oli siis vuoden 2019 tilanne, koska vuonna 2020 kotitalousvähennys on enää 40% eli samoilla hinnoilla vähennysosuus v.2020 on 960 euroa - omavastuu 100 euroa ja vähennettävää jää 860 euroa eli tänä vuonna maksat vähennyksen jälkeen siivouksesta 1540 euroa.
 
Liittynyt
29.11.2016
Viestejä
375
Offerillan kautta otin muuttosiivouksen ja jälki oli sen verran hyvää että jatkettiin 2 krt kuukaudessa samalla siivoojalla. Tuntihinta 34€ ja 3h kerralla, mutta täytyy olla kaikki omat siivousvälineet yms. Kotitalousvähennyksen jälkeen tosta ei juurikaan mitään maksettavaa jää. Nyt mietitään pitäisi kuitenkin ottaa 4 kertaa kk, niin ei tarvis edes imuroida itse välissä. Kyseessä siis pienempi toimija.
Minkä kokoinen kämppä, mitä kuuluu käytännössä siivoukseen?

Mitäs muuten käypä hinta mahtaa olla ikkunoiden pesusta? Itse laiska peseen ikkunoita ja kämpässä vielä tommoset 3-lasiset pirun keksinnöt, että joka pinnan joutuu peseen erikseen. Eikä oo ku kaksio ja 5kpl ikkunoita mutta silti tympee homma.

E: Oon itte miettinyt kaksioon tota siivoushommaa. Tullu vaan siihen tulokseen, että kun joutuu kumminkin itte järjesteleen siihen pisteeseen, että käyvät vaan vetään pinnat puhtaaksi, niin ei hintansa arvoista. Itellä ainakin suurin osa siivousta vaan jotain ihan perus järjestelyä ja lattiat ym. pesee kaksiossa nopeaan.

E2: Noita siivoushintoja oon ihmetellyt. Halvin mitä oon jossain nähny tarjottavan, niin ollu luokka 20€/h sis. alv. Ei tosta hirveesti jää käteen yrittäjälle, jos maksut menee ihan lain kirjan mukaan. Kun vertaa johonkin minkä vaan ala asentajaan(esim.SÄH) ja näissäkään tarvittavat työkalut on usein, joku perus ruuvari yms. työkalut yleensä Max. muutaman satkun. Hinnat kumminkin yli 2x tosta, alkaen 40-50€ alv. 0€.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 077
Meillä aloitti myös siivooja käymään pari kk sitten, lafkan nimeä en nyt muista (koitan kaivaa ja editoin), Nurmijärveltä kahden naisen firma. Itse asumme Vantaalla.
Frendien suosituksesta otettiin tuo. 38e/h, ja 3h menee kerralla 145m2 oktssa.
Noilla omat välineet ja myrkyt. Aina jos jää aikaa, niin ottaa jonkun "erikoiskohteen", vaikkapa nyt saunan jynssäyksen tai parketin/kivilattian paremmat puunauksen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
736
Itse olen käyttänyt Kotisiivous, muuttosiivous, yrityssiivous - Wash Up! -siivouspalvelut eikä ole valittamista ollut. Siivoavat omilla aineilla, mutta käyttävät asunnon omia välineitä. Sama aasialainen siivooja käy kerrasta toiseen ja siivoaa paremmin kuin minä itse. Sen verta tuosta firmasta että aspa toimii ihan suomeksi ja siivoojat sitten taitavat kaikki olla aasialaista työvoimaa ja kommunikointi hoituu englanniksi. Ei ole minulle kynnyskysymys, mutta jollekin voi tietty olla.

E: Oon itte miettinyt kaksioon tota siivoushommaa. Tullu vaan siihen tulokseen, että kun joutuu kumminkin itte järjesteleen siihen pisteeseen, että käyvät vaan vetään pinnat puhtaaksi, niin ei hintansa arvoista. Itellä ainakin suurin osa siivousta vaan jotain ihan perus järjestelyä ja lattiat ym. pesee kaksiossa nopeaan.
Itse olen juuri laiskimus ja ostan siivouksen palveluna n. 50m^2 kaksioon. Hieman jotain järjestelen itsekin, mutta ainakin tuo siivouspalvelu jota ostan laittaa kaiken nätisti myös järjestykseen. Toki aikaahan siihen menee josta sitten maksetaan mutta... Ei se siis ongelma ole jos tavarat on vähän levällään kun varmistelee etukäteen että palveluntarjoaja hoitaa tuonkin sinun puolesta
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
824
Itse olen käyttänyt Kotisiivous, muuttosiivous, yrityssiivous - Wash Up! -siivouspalvelut eikä ole valittamista ollut. Siivoavat omilla aineilla, mutta käyttävät asunnon omia välineitä. Sama aasialainen siivooja käy kerrasta toiseen ja siivoaa paremmin kuin minä itse. Sen verta tuosta firmasta että aspa toimii ihan suomeksi ja siivoojat sitten taitavat kaikki olla aasialaista työvoimaa ja kommunikointi hoituu englanniksi. Ei ole minulle kynnyskysymys, mutta jollekin voi tietty olla.



Itse olen juuri laiskimus ja ostan siivouksen palveluna n. 50m^2 kaksioon. Hieman jotain järjestelen itsekin, mutta ainakin tuo siivouspalvelu jota ostan laittaa kaiken nätisti myös järjestykseen. Toki aikaahan siihen menee josta sitten maksetaan mutta... Ei se siis ongelma ole jos tavarat on vähän levällään kun varmistelee etukäteen että palveluntarjoaja hoitaa tuonkin sinun puolesta
Kiitos vinkistä. Laitoin tarjouspyyntöä menemään. Mieluusti maksaa 1 €/h enemmän kuin Freska siitä, että tuovat omat aineet ja välineet (pl. imuri, moppi ja sanko).
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
535
Yvllä voin kertoo hyvän pienen firman ketä erikoistunut isoihin koteihin.
Monta asiakasta ei enää mahdu kun pieni firma kyseessä.
Mutta hyvä on tosi ammatilainen
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
824
Kiitos vinkistä. Laitoin tarjouspyyntöä menemään. Mieluusti maksaa 1 €/h enemmän kuin Freska siitä, että tuovat omat aineet ja välineet (pl. imuri, moppi ja sanko).
Wash Upin siivooja kävi eilen ensimmäistä kertaa ja eipä ole asuntomme ollut näin siisti koskaan. Toivotin lämpimästi tervetulleeksi myös jatkossa, aina parin viikon välein.
 
Liittynyt
21.07.2021
Viestejä
487
Miten tuo kotitalousvähennys toimii siivouspalvelusta ja suosituksia Vantaan alueen toimijoista?
 
Liittynyt
04.11.2016
Viestejä
227
Varmaan Vantaallakin toimii, mutta itse itä-Helsingissä oleilen ja meillä siivoaa Raikastuuli. Käyttää omia aineitaan ja tuo välineitäkin jos jotain ei ole asunnossa valmiina. 2 viikon välein 54 neliötä on 238 euroa kuukaudessa.

Kahden hengen asunnossa ei ole tarve tehdä mitään muita siivoustoimia kun keittiötä pitää yllä omatoimisesti. Joskus kissat sotkevat sen verran, että parempi imuroida hiekkalaatikon / eteisen osalta itse.

Eniten arvostan sitä että ne pyyhkivät kaikki ovet ja pinnat, se tuo itselle ainakin vähän extrasti puhtaan tuntuisen fiiliksen kodista.
 
Liittynyt
27.07.2017
Viestejä
255
Ei kyllä kuulosta kovin kalliilta jos satasella saa hyvän siivouksen. Se vähä mitä ite jaksaa siivoilla ja siihen päälle vielä vaikka 2 kertaa kuukaudessa isompi siivous ammattilaisen toimesta.

Tällä hetkellä toki on 24/7 kotihoitaja mutta sellainen kulttuuri ei ole Suomessa tuttua tai halpaa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 553
Viestejä
4 166 073
Jäsenet
70 422
Uusin jäsen
Minibee

Hinta.fi

Ylös Bottom